nedeľa 17. februára 2013

V hlavnej úlohe: kuskus ♥

Kuskus som si robila už dávnejšie, no nepodaril sa, tak ostal ležať v stolíku. Spomenila som si naň v sobotu a rozhodla som sa, že mu dám ešte jednu šancu.  Kuskus sa dá pripraviť na mnoho spôsobov a ja som si pripravila pre Vás recept na základný kuskus, kde porcia je pre 1-2 osoby. Robila som si ho pre seba, keďže u nás by to nezjedla ani mamina a už sestra vonkoncom. Vyšlo mi to na tri kopčeky kuskusu. Na internete som našla recept, no bolo to pre 4 osoby, tak som si to upravila podľa seba tak, aby to vyšlo na toľko porcií, koľko som Vám napísala.

Potrebujete: 
1 x 250 ml šálka, podľa ktorej som pridávala suroviny
kuskus
maslo
soľ
voda

Príprava:
Kuskus nasypete do 3/4 šálky a nasypete do menšieho hrnca. Studenou vodou naplníte 1/4 šálky a nalejete ju na kuskus. Osolíte, poriadne premiešate a necháte odstáť 7minút. Na 1PL si naberiete maslo, ktoré vložíte do misky a roztopíte v mikrovlnke (ja ho dávam na 10sekúnd). Následne maslo nalejete na kuskus a poriadne premiešate, aby sa dostalo úplne všade. 1/4 šálky vody dáte zovrieť a potom nalejete na kuskus. Opäť premiešate a necháte odstáť 10minút, aby kuskus vodu nasiakol. Nezabudnite ho aspoň dvakrát počas týchto desiatich minút premiešať.

Mne aj táto základná varianta veľmi chutí.

Nedeľný obed:
Fašírka s dvoma kopčekmi kuskusu
príloha: uhorkový šalát
dezert: Margot (príspevok aj s receptom nájdete TU
Ja ten Margot zbožňujem! Nemám ho nikdy dosť. Naozaj chutí výborne, recept aj príprava zaberie krátky čas, je to hrozne jednoduché. Určite to skúste :)

Sobotný obed:
Rybka s kopčekom kuskusu
príloha: hubová omáčka

Večer si budem chystať obed na zajtra, aby keď prídem zo školy hladná ako vlk som si nemusela nič robiť. Chcem skúsiť kuskus so zeleninovým vývarom, takže som zvedavá aj na tú variantu :). 

9 komentárov:

  1. milujem kuskus ;) uŽ dávno som nemala ♥

    je u mňa GA alias pozvánka ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. cous-cous zbožňuju :) hlavně jednoduchost a možnost nekonečných obměn!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. kuskus miluju hlavně kvůli jeho rychlé přípravě :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mňam, obe jedlá vyzerajú úžasne...ešte som ho neskúšala ale rozhodne to napravím, dúfam že čoskoro :)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Margot buchtu taky miluju! Od té doby, co jsem se naučila ji upéct bych se po ní mohla utlouct! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ty mě pořád chválíš jak mám krásné fotky jídel, přitom ty tvé jsou úžasné! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Kuskus už som jedla pri krstnej, ktorá to dáva svojim malým detičkám ! :3 Veľmi som si pochutnala, lebo je to fakticky dobré ^^~ Okrem toho pekné fotky a naaranžovanie sa mi taktiež páči ! :3

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mám ho doma a ještě jsem ho nezkusila, budu to muset napravit :)

    OdpovedaťOdstrániť