utorok 25. júna 2013

Recepty z cukiny ♥

Dneska som mala "cukinový" deň. Na obed cukiny, na večeru cukina, počas dňa som si uzobkávala z cukiny... Prinášam Vám zopár typov, čo dobrého si z takej cukiny môžte urobiť. Recepty budú na cukinové hranolky a cukinovú pizzu. Sú naozaj veľmi veľmi jednoduché, pretože ja tie zložité recepty veľmi rada nemám. Vždy si volím niečo jednoduché a hlavne rýchle na prípravu. Máte nejaký iný recept ako využiť cukinu? Ešte jedna mi zostala, tak nové nápady vždy rada uvítam :). 

Cukinová pizza ♥
Potrebujete:
150 gr nastrúhanej cukiny
1 vajíčko
korenie, soľ (podľa chuti)
sušený cesnak (stačí troška)

Postup: 
Cukinu nastrúhate, pridáte vajíčko a všetky suroviny zmiešate. Na plech si dáte papier na pečenie, vylejete naň zmes a "vyformujete" okrúhly tvar pizze. Keďže som nevedela, či sa mi to podarí, poukladala som si na to len mozzarelu, no nabudúce tam bude veľká dávka zeleninky :). Pečiete približne 8-10 minút a medzitým ju skontrolujete. Nezľaknite sa, keď vám kraje trošku prihoria, na chuti to neuberie, pizza bola naozaj výborná. ♥


Cukinové hranolky ♥

Potrebujete:
cukinu
korenie
olivový olej

Postup:
Cukinu si nakrájate na pásiky. Nakrájané pásiky poukladáte na plech a následne ich potriete olivovým olejom. Na záver okoreníte a pečiete približne 8 minút. Určite hranolky sem-tam skontrolujte. Boli vynikajúce! Dneska som si urobila hranolky z jednej obrovskej cukiny a v priebehu pár minút po nich nebolo ani stopy. 

Nie, neboli zhorené, len sfarbené do hneda :D

14 komentárov:

  1. Líbí se mi, jak je to úžasně jednoduché :) Nemám ráda dlouhé recepty, tohle je něco pro mě :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Cuketu mám minimálně jednou denně, moje nejoblíbenější zelenina! Nejlepší je jen tak pečená nebo grilovaná lehce potřená olivovým olejem, jak to máš tady :) A ta pizza je super!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. děkuju za tip na pizzu, vypadá božsky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ta pizza vypadá skvěle, tu musím vyzkoušet :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. wow, mňam! cuketa je zkrátka univerzální zelenina:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ta pizza se ti opravdu povedla :) určitě vyzkouším!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. OMG love your blog! I'm following you :)

    hope you like my fashion blog too :)

    xxo sweet!

    N.

    http://nosiinmiistacones.blogspot.com.es/

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Zkoušela jsem tu pizzu, ale vůbec nešla oddělat z toho papíru :(.. Kde jsem udělala chybu? Nechala jsem ji tam málo? I když jsem ji tam vlastně měla kolem 12 minut..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. čože?? tak to ma naozaj mrzí :/ nechápem to, mne sa to pekne odlepilo z papiera. Nenechala si to tam práveže až príliž dlho? Ja si zvyknem robiť aj placky aj pizzu z cukety a zatial sa mi to nikdy nestalo. Nabudúce skús papier na pečenie jemne potrieť troškou olivového oleja. To by sa už prilepiť nemalo :)

      Odstrániť
  9. Odpovede
    1. pri teplote 180°C a cca. 10-15 minút. Ale to závisí skôr aj od trúby, lebo každý má inú tak sa to nedá tak presne odhadnúť, ale treba to sledovať. Keď uvidíš, že máš kraje hnedé, tak by mala byť už upečená :) Ja si to niekedy až 3krát vyberiem a pozriem, či to je alebo nie je :) Tomu sa nič nestane :)

      Odstrániť