nedeľa, 16. júna 2013

Recipe: Delicious muffins ♥

Krásnu nedeľu, moji milovaní ♥
Dnešnú nedeľu som sa rozhodla spríjemniť menším receptom, ktorý sa Vám dúfam zapáči a vyskúšate ho. Dneska som plná energie a od rána čo-to robím, ešte som sa ani nezastavila (neznášam ničnerobenie), tak keď som si porobila všetko to, čo som mala na pláne, som sa rozhodla niečo upiecť. Včera som si bola u babky natrhať moruše (krátke vysvetlenie, pretože ani ja sama som nevedela, čo to vlastne je: fialové ovocie, ktoré sa trošku podobá na maliny, no rastie na strome). Nazbierala som za 3 konvičky a bola som úplne fialová, hh. Ešte som popritom aj jedla, tak aj  pery dostali akýsi fialový nádych. Dneska som si z nich urobila ovsenú kašu a keďže ešte stále ostalo veľké množstvo, rozhodla som sa pre muffiny, ktoré podvečer pôjdem zaniesť ochutnať aj starým rodičom :). Strašne dlho som hľadala nejaký recept, vždy som našla taký kde šla hrubá múka, jogurt alebo niečo iné, čo práve nemáme doma. (hrubú múku síce máme, no ja som chcela muffiny zo špaldovej múky). Nakoniec som na jeden veľmi dobrý recept natrafila, potešila som sa a pustila sa do toho. Keď ja pečiem podľa receptov, vždy to dopadne úplne inak ako by to malo, takže som bola milo prekvapená, že aj na pohľad vyzerajú celkom dobre :). 


Na 13 ks muffinov potrebujete:
Suché prísady:
1 kypriaci prášok
1/2 hrnčeka trstinového cukru
štipka soli
2 hrnčeky celozrnnej múky
Mokré prísady:
2 žĺtka
pol balíčka vaníliového cukru
1PL lyžica trstinového cukru
5 polievkových lyžíc oleja (ja som dala 3 PL slnečnicového a 2PL olivového, nabudúce dám len olivový)
1 hrnček nízkotučného mlieka
2 hrnčeky malín (alebo iného ovocia, aké máte práve doma)
1 hrnček celozrnných ovsených vločiek

Postup:
Pripravíme si dve misky. V jednej miske premiešame všetky suché prísady. V druhej rozšľaháme žĺtka s vanilkovým cukrom a postupne primiešame aj olej a mlieko. Mokré suroviny nalejeme do suchých a poriadne premiešame (ja som použila mixér). Keď máme všetky suroviny zmixované, pridáme vločky a ovocie. Vzniknutú masu jemne premiešame, ja som dávala pozor, aby moruše nepustili príliš veľa šťavy, pretože je to také ovocie, tak naozaj som to zamiešala veľmi opatrne. Keď je cesto hotové, naplníme formu na muffiny. Ja mám silikónovú, no zvykne mi to prihorieť, tak som si tam poukladala košíky a krásne ich naplnila. Cesto naplníme až po vrch, potom sú muffinky krásne vysoké a majú skvelý tvar. Pečieme ich na 200°C, 20 minút. Môj tip: toto cesto je vynikajúce, perfektné aj na zákusky. Ja nabudúce mamine určite poviem, nech robíme zákusky podľa tohto receptu. Ak chcete, kľudne si cesto môžete dať normálne na plech. Naozaj odporúčam :) Je to jednoduché, rýchle a chutné. Na desiatu padli u mňa 2 muffiny a určite ďalší bude mojím dezertom na obed. ♥


Dobrú chuť prajem 

14 komentárov:

  1. jsou nádherné a moruše v nich musí být super! recept určitě vyzkouším!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jé, už jsem koukala na instagramu:)
    vypadají přímo k nakousnutí a následnému zklikvidování!:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam. Teraz si mi spravila hroznú chuť na muffiny. Vyzerajú skvele. :)
    http://life-with-nicole.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vypadají božsky, musím vyzkoušet, ale před tím si musím ještě koupit formu na muffinky, nějak jsem se k tomu ještě nedostala(... nějak nevím jestli silikon nebo klasiku

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to ti bohužiaľ neviem poradiť, pretože ja síce mám silikónovú, no aj tak radšej vkladám do nej košíky a potom to len jednoducho vyberiem, pretože sa mi stáva, že mi ich nejde vybrať ak sú tam neni košíky. :/

      Odstrániť
    2. ani, když formu vymažeš máslem a vysypeš třeba moukou nebo kokosem tak to nejde?... každopádně je máš naprosto krásné a dokonalé))

      Odstrániť
    3. tak som to ešte neskúšala, no určite by to šlo :) Košíky sú taká istota a navyše sa mi to páči, že sú také pestré, farebné. Nabudúce keď budem robiť tento recept, tak to dám ale určite na plech vo forme zákusku :)

      Odstrániť
  5. vyzerajú super...určite vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ta druhá fotka je super :) vypadají skvěle! také jsem dnes pekla, ale nezdravou bublaninu, protože naše třešeň přehnaně zareagovala na to hezké počasí a teď nevíme, co s nimi :D

    www.lorietta.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D:D:D:D tak tento komentár 100bodov :D ale inak, milujem bublaninu. Mamina ju robieva dosť často :)

      Odstrániť
  7. Taky nesnáším nic nedělání a moje rodina ze mě šílí, bo jsem pořád moc akční :D Jinak ty muffiny vypadají naprosto luxusně!! V životě se mi takové nepovedly... Zkusím další várku upéct podle Tvého receptu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. waw, tak tie vyzeraju vynikajuco. Vdaka za podelenie sa z receptom, ja uz dlho hladam nejaky super na muffiny a zatial sa mi to nepodarilo. niekedy vyskusam.


    http://theshortiesfashion.blogspot.co.uk/

    OdpovedaťOdstrániť
  9. waa, ten pocit keď si človek večer číta blogy a vyvalí sa naňho takýto post :D

    OdpovedaťOdstrániť