nedeľa 20. októbra 2013

Recipe: Pumpkin-Pie Pudding ♥


Na úvod by som Vám rada popriala peknú a slnečnú nedeľu, tak pevne verím, že ju trávite oddychom. Dnešným receptom poteším najmä milovníkov tekvíc (čo ja jednoznačne som, za deň zjesť jednu celú tekvicu sa nepodarí len tak kadekomu). Ako ste si isto mohli všimnúť, tekvicu si najradšej len pečiem, pretože je to úžasné jedlo aj do nádobky do školy, poprípade si na nej chrumkať len tak počas dňa. Na tejto stránke som našla vynikajúci recept, ktorý ma hneď zaujal. Keďže je nedeľa a rada by som prekvapila aj maminu po príchode z práce nejakou dobrotou, tak som sa do toho pustila. Ingrediencie, ktoré sú v recepte sú také, ktoré zrejme každý má doma. Príprava je viac než jednoduchá a výsledok bol naozaj vykajúci. Ja som si robila len polovičnú porciu, keďže som netušila ako to dopadne. Na stránke s originálnym receptom je množstvo uvádzané na 6 porcií, avšak si myslím, že veľa závisí aj od veľkosti šálky a pohárikov, do ktorých už hotový puding servírujete. Keďže ja som si robila polovičnú dávku, vyšlo mi to na dva bežné, 2dcl poháre. Tak... a teraz sa presuňme už k samotnému receptu. 

Ingrediencie:
1 šálka mlieka
1/2 šálky už upečenej tekvice
3čl kukuričného škrobu
2-3čl medu

Postup:
Najskôr si dáte upiecť teknvicu nakrájanú na krúžalky. Keď sa tekvica upečie, zbavíte ju šupky, ktorá je na jej okrajoch a roztlačíte ju. Ja som si ju ešte aj rozmixovala. Do hrnca si nalejete mlieko, nasypete kukuričný škrob a varíte. Medzitým tam pridáte med a za stáleho miešania varíte až do zhustnutia. Vďaka kukuričnému škrobu to mlieko krásne zhustne. Keď začne zmes vrieť, miešate ju na malom ohníku cca. 2-3 minúty. Oheň vypnete a do inej misky si rozbijete celé vajíčko a mixujete. Následne si z uvarenej zmesy odoberiete polovicu a vlejete ju do misky s vajíčkom, kde ju spolu s vajíčkom šľaháte. Nemusíte dlho. Túto vyšľahanú zmes nalejete do hrnca so zvyškom zmesy a opäť varíte. Troška ju povaríte a pridáte tekvicu. Už len miešate do zhustnutia a puding je na svete :)


A o dezert k obedu mám postarané ♥
Ako vidíte, skutočne to nie je nič náročné a môže to poslužiť ako skvelý dezert po obede alebo aj ako desiata či olovrant.
Aké jedlá z tekvice máte najradšej? Aj vy ste jej milovníkom tak ako ja?

9 komentárov:

  1. Skvělý dezert k nedelnimu obědu :-)
    Já zboznuji pyre na jakýkoliv způsob

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Toto môže byť strašne dobré :) Ja by som si k tomu prihodila ešte nejaké oriešky, možno vlašské a dokonalosť sama.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne nad orieškami som rozmýšlala aj ja :)

      Odstrániť
  3. ja milujem tekvicovú krémovú polievku najviac na svete..aj toto vyzerá mňam :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. dělala jsem teď polévku z dýně a chtěla zkusit něco upéct nebo tak a tohle je dobrý tip

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Upozorňujem, že mamine to veľmi nechutilo a ja som si to zas naozaj nevedela vynachváliť, takže jej porciu si beriem zajtra do školy. :D To len ako informácia pre tých, ktorí sa to chystajú urobiť :) Ale myslím si, že zas pokus sa nič nedá, ja si to určite budem robiť častejšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. yummy! miluju dýni!:)) jinak to v tom v "pekáčku" je právě ta banánová palačinka, co tam mám na tolika fotkách:)
    jinak, já vím, že jím málo..ale já do sebe prostě víc nenacpu:( smoothie mi stačí a za dvě hodinky už mám svačinu..záleží taky, jestli je víkend nebo normální den:) mám to prostě různé:) jsem zkrátka zvyklá na malé porce:(

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zní to moc hezky, snad jednou vyzkouším :) Zatím jsem měla jen dýňové muffiny od přítele na Halloween, ale pochutnala jsem si :)

    OdpovedaťOdstrániť