streda 30. októbra 2013

Recipe: Pumpkin soup ♥

S receptami moc neprispievam, hoci rada skúšam nové veci (nie vždy sa mi podaria) a pre mňa je vždy najhlavnejšie, aby boli zároveň aj jednoduché. Už je všeobecne známe, že som veľkým milovníkom tekvíc (najmä tých pečených, mňam mňam mňam), no hokkaido mi zrovna upečená veľmi nechutí. Ostala nám doma ešte polovica hokkaido tekvice, tak som sa rozhodla, že si urobím polievku, keďže tá musí byť isto veľmi dobrá. Prešla som si po internete zopár receptov a nakoniec si ju pripravila s tým, že z každého som si vzala niečo. Ja (trubka) som nedala dole šupku z tekvice, takže na výsledku je to vidieť, no na chuti to nič nemení, akurát po estetickej stránke by to vyzeralo lepšie bez šupky, takže ak sa budete do hocijakej polievky z tekvice púšťať, radšej ju odstráňte :)

Na prípravu polievky potrebujete:
1/2 hokkaido tekvice
0,5l vody
štipka olivového oleja
1čl masla
soľ
čierne korenie
granulovaný alebo čerstvý cesnak
1PL kyslej smotany


Postup na prípravu:
Tekvicu som si nakrájala na menšie kocky, zbavila šupky (ja som to neurobila, preto viem, že je to lepšie) a následne vhodila na panvicu,
kde som si rozohriala olivový olej a maslo. Tekvicu som chvíľku dusila a potom zaliala vodou. Následne som ju dusila asi 20minút, kým sa voda
trošku nevyparila. Keď tekvica zmäkla, zložila som panvicu z ohňa a tekvicu som rozmixovala (buď ponorným alebo normálnym mixérom. Bohužiaľ mi
máme ponorný pokazený, takže som si to rozmixovala tým normálnym a potom ešte trošku roztlačila vidličkou.) Vzniknutú zmes som si dochutila solou, čiernym korením a granulovaným cesnakom (dochutiť si to musíte samy, podľa vlastnej chuti). Pridala som 2PL kyslej smotany a znova rozmixovala. Hotovo! Polievočka je na svete :) Už sa do nej len pustiť a snáď Vám bude chutiť. Myslím si, že tekvicová polievka sa dá pripraviť na viacero spôsobov a vždy bude chutiť rovnako-výborne.


Máte radi tekvicu?
Aké jedlá z tekvice máte najradšej?

8 komentárov:

  1. Ta vypadá moc hezky, dýňovou polévku mám moc ráda, hlavně od babičky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no, tak tej by sa zrejme táto moja pokusná nevyrovnala :D

      Odstrániť
  2. Dáně mám ráda jenom kompotované, polévka, proč ne!!♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. čože?? :O asi som divná, ale kompotované tekvice som ešte nevidela. Može to byť dobré :)

      Odstrániť
  3. Vypadá veľmi dobre :) Aj s tou šupkou. Mne totiž bolo povedané, že tekvica Hokkaido sa v žiadnom prípade nemá šúpať, pretože obsahuje mnoho cenných látok a vitamínov. Takže si nakoniec neurobila až tak zle :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to naozaj? :D ako mne to tam nevadilo, len na pohľad to nie je až také dobré, ale čo tam po tom :D hlavne, že som sa najedla :)

      Odstrániť
  4. miluju dýňovou polévku!:))
    zkus s kokosovým mlékem místo smetany, mám to pak nádhernou chuť:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem za odporúčanie, nabuduce teda s kokosovým mliekom :)

      Odstrániť