nedeľa 26. januára 2014

Recipe: Banana cake ♥


Už dávno som premýšľala, čo by bolo vhodné pridať na blog, aby som ho trošku oživila a nebolo to stále len o tom istom. Keďže sa tu recepty objavujú skutočne len ojedinele, pretože väčšinou všetko robím strašne jednoducho, aby to bolo čo najrýchlejšie, tak som si povedala, že aspoň raz týždenne sa budem snažiť o to, aby som pripravila niečo nové a prispela tak receptom. Dneska som už od rána nemala čo robiť, tak som sa pustila do hľadania receptov na internete. Chcela som upiecť niečo s banánom, keďže ich máme doma teraz veľa. Keďže zbožňujem muffiny, najskôr som chcela urobiť tie. Bohužiaľ, tak veľmi ako muffiny milujem, tak veľmi ich vždy aj pokazím :D Zatiaľ sa mi skutočne ani raz nepodarili tak, ako by som chcela. Tak som hľadala ďalej, až som našla tento recept na banánový chlieb. Tie pomery surovín som si trošku prispôsobila, ale základ je vlastne z toho receptu. Ja som ten koláčik nepripravila ako chlieb, ale som to vyliala na plech. Myslím si, že napokon som urobila aj veľmi dobre, pretože si nie som istá, či by sa to ako "chlieb" dobre prepieklo. Pokiaľ máte radi 
vláčne zákusky alebo koláčiky, tak tento recept je pre Vás ako stvorený :)

Na prípravu cca. 18-20 kociek budete potrebovať:

Postup:
 1. V jednej nádobe zmiešate múku, kypriaci prášok a štipku soli.
2. V druhej nádobe zmiešate banán, jogurt, vajíčko, maslo a med.
 3. V druhej nádobe vám vznikne takáto zmes.
4. Vzniknutú banánovú zmes nalejete do prvej nádoby, teda do suchých ingrediencií.
5. Všetko spolu zmiešate, nalejete do nádoby a dáte piecť približne na 20 minút na 175°C.
Naliala som to do trošku väčšej nádoby, takže cesto bolo skutočne nízke. 
(bála som sa, že ak by som to dala do menšej nádoby a cesto by bolo vyššie, tak by sa neprepieklo)
6. A koláčik je hotový! Necháte vychladnúť, pretože zvnútra je cesto vláčne a po takých 15-20 minútach sa môžte pustiť do krájania :)


Ako vidíte, postup je skutočne jednoduchý a aj príprava zaberie len pár minút. Keďže viem, že niektorí sa zaujímajú aj o kalorické hodnoty,
tak za pomoci kaloricketabulky.cz som vypočítala, že na celý tento koláčik to vyjde zhruba 4350kj, čo sa mi vzhľadom na to, že kľudne by
som ho dokázala zjesť celý, zdá trošku veľa. Dosť veľký podiel na tom berie aj samotný med, ktorého je tam celkom veľa keď si vezmeme
do úvahy, že je tam 2 a pol banána. V pôvodnom recepte bol cukor, no ja som ho nahradila medom a kľudne by sa jeho množstvo mohlo znížiť
aj na 50 gr, lebo pre mňa je koláčik sladký, ale sestra tvrdí, že nie je, takže opäť všetko závisí od chuti. Dneska je to len taký jednoduchší recept,
snáď nabudúce prídem s niečím lepším :)

Pekný zvyšok dňa Vám prajem

14 komentárov:

  1. Ježiš to vypadá skvěle, fotorecepty mám nejraději ^^

    OdpovedaťOdstrániť
  2. já prostě miluju banánový věci, krásně jsi to nafotila

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Teda hned jsi mi udělala chutě. Právě se mi v domácí pekárně dělá celozrnný chlebík s banánem, ale tohle bude na mém seznamu co budu chtít upéct v týdnu! Krásné fotky!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Oooo! To vypadá dobře! Banány mám doma taky nějak moc takže tento recept určitě zkusím! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Máš krásné fotky, takový osobitý styl :) A líbí s emi, jak máš popsané v úvodu všechny ingredience :) Miluji všechno s banánem, takže tohle si zapisuji!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak a já jdu asi péct :D Vypadá to nádherně Lucinko, hned si píšu další recept! Super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Co si budeme povídat, vypadá to skvěle :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj, ráda sleduji Tvůj blog. Nedávno jsem založila svůj blog http://powerplatelife.blogspot.cz/
    Můžeš se přijít podívat. Momentálně jsem vyhlásila oříškovou soutěž. J.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vypadá vážně úžasně :-))) Určitě vyzkouším :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. vyzerá super :) a s tým banánom, určite aj tak chutí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vyzerá to F-E-N-O-M-E-N-A-L-N-E! ;) Už viem čo budem robiť keď budem maťt rošku voľno :D Mimochodom jedna mala otázočke cez aku aplikáciu alebo program upravuješ fotky? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! :) A na úpravu fotiek používam www.picmonkey.com :)

      Odstrániť
  12. Já do něj fakt další víkend jdu, pak dám vědět.

    OdpovedaťOdstrániť