nedeľa 30. marca 2014

♥ my progress & colourful lunch inspiration ♥

Na mojom blogu sa veľmi filozofické články neobjavujú, pretože nemám naštudované rôzny knihy ani články a radšej si tieto zaujímavosti čítam na iných blogoch :) Preto väčšinou prispievam s jedlom, o ktoré sa vždy s Vami snažím podeliť, pretože príprava jedla, jeho fotenie a všetko okolo mi spôsobuje veľkú radosť a našla som si v tom svoju záľubu :) Z času na čas sa však naskytne nejaká situácia, ktorá stojí za zmienku a rada ňou prispejem práve sem. Keďže tento blog je o zdravom životnom štýle, tak by som sa som sa s Vami chcela podeliť o moju radosť z toho, že konečne začínam pozorovať určité zmeny, ktoré sa dosť dlhý čas nedostavovali.  Okrem toho, že mi neskutočne vyhovujú tieto nové úpravy v mojom jedálničku, váha mi pri vážení ukázala úbytok 2-5-3kg, čo bolo mojím cieľom :) Keďže mám doma váhu, ktorá mi meria aj percento tuku, vody, svalov a kostí v tele, zvyknem sa orientovať podľa tých údajov. Určite nie sú úplne najpresnejšie, ale takto orientačne mi postačia na to, aby som si kontrolovala ako sa mi jednotlivé údaje menia. Rozdiel som zaznamenala aj v úbytku 
tuku a v náraste svalovej hmoty, čo ma potešilo úplne najviac, takže zatiaľ som so sebou spokojná a je to pre mňa motiváciou :) 

Čo z toho vyplýva?
1. Nie cvičenie je to najdôležitejšie, ale práve strava! 
Ak by som to mala poňať podľa toho, čo funguje na mne, v mojom prípade 90% tvorí strava a 10% cvičenie. 
Hoci cvičím už pomerne dlhší čas, váha ostávala stále rovnaká a až teraz určitým zmenami sa konečne pohla. 
Čo sa postavy týka, nie je to ešte ani zďaleka také ako by som chcela, takže teraz sa chcem zamerať hlavne na 
posilňovanie s činkami vo fitku. Keďže v tejto oblasti nie som veľmi zdatná, budem si musieť od niekoho
 nechať poradiť, poprípade nájsť čo najviac užitočných informácií na internete.  
2. Nie menšie porcie, ale množstvo jednotlivých makroživín v strave je dôležité! 
Hoci zostavenie jedálnička na nasledujúci deň zaberie trošku viacej času ako by sa očakávalo, tento čas som tomu ochotná venovať, 
keďže mi to pomáha. Verím však, že po čase budem mať to množstvo "v oku" a budem to vedieť robiť aj bez pomoci váhy :)
3. A napokon to najdôležitejšie: 
Prílohy sú dôležité a nie ich vylúčenie zo stravy, čo si mnoho ľudí myslí! Veľa ľudí by sa čudovalo, 
ako navýšenie jedla dokáže pomôcť o čom som sa neraz presvedčila aj ja sama.

Práve takéto maličkosti ma dokážu motivovať k tomu, aby som na sebe pracovala ďalej. 
Teraz však k menšej inšpirácii v štýle víkendových obedov, na ktorých som si pochutnala tento víkend :)


Jarné počasie sa pomaly ale isto prejavuje aj na mojom tanieri :) Moje obedy a večere sú v poslednej dobe plné farieb, 
o čom sa môžete presvedčiť dneska. Vopred chcem poznamenať, že veľké množstvo zeleniny spôsobuje, že sa mi na 
obyčajný tanier väčšinou jedlá nezmestia a tak si ich servírujem na veľkom pizza tanieri. Odtiaľ mi aspoň všetko 
nevypadáva :D Taktiež sama viem, že mäsa mám pomenej, no dôvod je jednoduchý a to ten, že mäso mám aj na obed aj na 
večeru, tých bielkovín sa tam nahromadí aj počas dňa dosť, tak si to musím podeliť na také porcie, aby mi to vyhovovalo. 

Kuracie mäsko s bulgurom, mrkvou, paprikou, hlávkovým šalátom, rukolou a bazalkou ♥

Kuracie mäso s ryžou a jahodovým šalátom 
(hlávkový šalát, kapusta, jahody, vlašské orechy a ľanové semienka) ♥

11 komentárov:

  1. Skvělý článek a velká gratulace k úspěchům :) Nechceš prozradit jak sis upravila stravu (méně bílkovin, méně sacharidů, či naopak více sacharidů a co tuky,...) Moc moc prosím :) Nádherné fotky!! A tvé rady jsou taky super, budu se jimi řídit :) Krásný den přeju I.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moc děkuji za vysvětlení :)) PS: Celý tvůj blog je úžasný :)

      Odstrániť
    2. Ďakujeeem!!! Veľmi si to cením ♥ :)

      Odstrániť
  2. Mňam! To vypadá úžasně♥ máš to hezky barevné, zdravé a skvěle naservírované♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľká pochvala ti patrí :) Na sacharidové vlny sa odhodlávam už dlho a pred pár dňami si mi ty aj jeden s kamarátov dali chrobáka do hlavy a od vtedy mi po rozume nebehá nič iné ako sacharidové vlny :D Inak máš to krásne ako vždy! :) A ešte jedna menšia otázka na záver... Ak máš na raňajky miešané vajíčka robíš ich na kokosovom oleji alebo na oleji či masle? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) To je dobré, že ono to nie sú také sacharidové vlny v pravom slova zmysle, kedže to nie je také striktné. Ješ vlastne všetko zdravé, len aby sa to vošlo do tých hodnôt :) Napríklad počas týždňa na 95% nikdy nezhreším ani mojou milovanou čokoládkou z Lidl a vôbec nemám chute :) A potom v nedeľu si doprajem ako napríklad wafle s džemom, hoci džem nezvykávam a už sto rokov som ho nejedla. Treba prísť stále s niečím novým, aby si to telo nezvyklo na stereotyp ako to bolo už u mňa. A miešané vajíčka si robím na kokosovom oleji. A aj zeleninku ako napríklad ked si trošku opekám rukolu alebo baby špenát (kedže to dosť rýchlo vädne bohužial) tak aj to na kokosovom oleji. Aj palacinky a aj mamina ked mi robí mäso tak taktiež na tom :)

      Odstrániť
  4. Lucinko, to je radost koukat na to tvoje papání! Ty barvičky v tom jsou úžasné a moc se mi líbí tvůj dnešní příspěvek a naprosto s tebou souhlasím :) Šikulka jsi ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je krása! Radost pohledět opravdu ! <3

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Gratuluji k úspěchům! Strava má vždy určitě velký podíl, nebo respektive bych řekla, že jedno nefunguje bez druhého. Takže nestačí jen cvičit nebo jen dobře jíst :) No a ty tvoje jídla! Ach! Krásné, barevné, úplně k sežrání :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Je pravda, že tělo si asi docela zvyká a postupem času jsem zjistila, že už nestačí tak málo, jako dřív :) To jsem totiž jen zařadila párkrát týdně pohyb a šlo to téměř samo. Pak stačilo vypustit půlnoční svačinky a hublo se to jedna báseň. Ale nelituji, že jsem se tohle cestou vydala a baví mě objevovat a zkoušet :) Gratuluji k výsledkům, evidentně jsi potřebovala také nějakou změnu a trochu šok pro tělo, aby začalo reagovat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. OOO ty obědy vypadají skvěle, jinak souhlasím s tebou, ve všem:)

    OdpovedaťOdstrániť