štvrtok, 27. marca 2014

Today: Low-Carb Breakfast & Lunch ♥


Rozhodla som sa, že dneska sa s Vami podelím o fotky jedál, ktoré jedávam v nízkosacharidových dňoch.  Nebude to žiadny odborný článok, len sa s Vami chcem podeliť o aktuálne zmeny v mojom stravovaní. Pred troma týždňami som si trošku pozmenila jedálniček a zaznamenala som konečne nejaké zmeny. Približne tri roky som jedávala rovnako, žiadne zmeny v jedálničku, stále to isté jedlo dookola a keďže som aktívne behávala už viac ako polroka, cvičila som, no zmeny žiadne, tak chyba musela byť jedine v jedálničku. Zrejme si už telo zvyklo na ten istý režim, tak som chcela skúsiť niečo iné. Rozpočítala som si hodnotu živín podľa toho, ako to potrebujem ja a hoci ste mnohí proti počítaniu, tak verte či nie, strašne mi to pomohlo. Vďaka počítaniu som prišla na to, že prísun bielkovín bol skutočne vysoký, konkrétne až dvojnásobne a odvtedy si na to dávam veľký pozor. Niet sa však čomu čudovať, keď som za jeden deň zjedla kuracie mäso na obed, na večeru a tvaroh na desiatu a aj olovrant. Teraz sa mi úspešne darí dodržiavať tú hranicu, takže som veľmi rada. Pokiaľ nevidíte žiadne zmeny, poprípade neviete kde robíte chybu, určite si skúste prerátať najmä BST, pretože možno práve tam nájdete príčinu, prečo nepozorujete žiadne zmeny. Kedy a ako často zaraďujem nízkosacharidový deň? Takýto deň mám iba raz alebo dvakrát do týždňa a aj to v deň, keď necvičím, ale som celý deň doma. Berte do úvahy prosím aj to, že jedávam každé 2,5-3 hodiny, predtým než začnete písať, že by Vám to nestačilo. V iný deň, keď chodím doobeda do fitka alebo ráno behať, tak mi to vychádza tak, že desiatu nemávam, no o to väčšie mám raňajky alebo obed. 

Polievka: Paradajková polievka s trochou ovsených vločiek ♥
Hlavné jedlo na veľkom pizza tanieri: 1 konzerva tuniaka vo vlastnej šťave, karfiolové pyré, olivy, fialová cibuľka, baby špenát a rukola ♥

V tento deň sa snažím udržiavať bielkoviny na tej istej hodnote ako mám mať, sem tam sa mi to podarí zvýšiť, ale nie o veľa. 
To, čo si v tento deň zaraďujem do jedálnička naviac, sú práve zdravé tukyČo jedávam najčastejšie v takýto deň? 
Milovaný srvátkový syr z Lidl (ten najlepší syr aký som kedy jedla), olivy, feta syr, vajíčka, 
ryby, tuniaka, vlašské orechy, avokádo, kuracie mäso a veľa veľa zeleniny. 


Keďže som na viacerých blogoch postrehla, že viacerí začali či už s nízkosacharidovou stravou alebo k zaradeniu takýchto dní,
pomyslela som si, že malá inšpirácia v podobe jedál by bola vhodným príspevkom. 
Aký máte názor vy na nízkosacharidové dni? Zaraďujete ich sem-tam do Vášho jedálnička? :)

17 komentárov:

  1. Já nízkosacharidové dny nezařazuji, ne proto, že bych je odsuzovala, ale ve chvíli, kdy bych si řekla, že mám nízkosacharidový den, myslím, že bych psychicky nejvíce prahla po sacharidech :D Vlastně je to ze stejného důvodu, ze kterého nezařazuji hřešící dny. Nějakým způsobem mi vyhovuje pravidelnost - vím, že dostanu svou porci vloček k snídani, na oběd že mám nějakou přílohu a k večeři že si dám svůj oblíbený fitness chleba :)) ale občas mám také jídla, která obsahují minimum sacharidů a jsou to dobroty, stejně jako ty tvé dneska. Opět krásně nafocené! :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne o tom to je, že každému vyhovuje niečo iné :) Ja zas včera som tých sacharidov mala toľko, že som si už myslela, že z toho puknem, takže ked si po takom dni dám deň bez príloh, tak mi to strašne dobre padne. Myslela som si, že sa to malé množstvo sacharidov odzrkadlí na mojej nálade a pod. ale práve naopak. A skúšala som napríklad ten 4hodinový odstup ako si písala, že odporúča Jill, ale to mi vôbec vôbec nevyhovovalo. Proste telo si už to jedlo vypýta po tých 3 hodinách :/ A ďakujem za pochvalu :)

      Odstrániť
    2. Slouhlasím s tebou, každý potřebujeme něco jiného :)) já si zatím ty 4 hodiny nemůžu vynachválit, přestala jsem neustále myslet na jídlo a hlad mezitím nemám. Ale myslím, že je to nakonec opravdu jedno jestli 4x nebo 6x nebo kolikrát - záleží na celkovém příjmu a rozdělení makroživin :))

      Odstrániť
  2. nízkosacharidové dny u mě asi neexistujou:D ale věřím,že to má smysl :) ovesné vločky mám v polévkách moc ráda! a tuňáka si dám dneska :P

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mnam vypadá to skvěle. já se taky snažím si dávat co nejméně sacharidů, což se mi nejak nedaří :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D:D:D skus pridať tieto tuky a bielkoviny :) Avšak viac nízkosacharidových dní ako dva za týždeň by som si ja osobne nedávala, lebo sacharidy sú veľmi dôležité. Vždy sa neviem dočkať na moje ovsené kašičky hned ráno z 80gr vločiek :D mnam!

      Odstrániť
  4. Já ze zkušenosti nemám takový den, protože jsem pak na zabití a bez energie :-) Love run eat repeat

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vypadá to krásně, akorát moje snídaně by prostě low carb být nemohla, nesešla bych ani schody :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super článek!!:)) Mohla bych poprosit o radu, v čem všem (nebo co hlavně ty jíš) jsou ty zdravé tuky?:)) nízkosacharidový den jsem ještě nezkoušela. Nejdřív jsem si taky chtěla upravit jídelníček, aby mi nějak seděl s cvičením a byly větší změny, ale pak jsem to nějak nechala být. Příjde mi, že celkově jím docela v pohodě, ale nějaký řád bych si taky mohla udělat:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) A v tento deň tie tuky nazbieram najmä z avokáda, olív a ešte z "tučných" syrov. Ja syry zbožňujem, takže tie jedávam vždy, ale v takéto dni sú to práve syry gréckeho typu :) Feta syr je skvelý a mamina mi zrovna dneska kúpila v Jednote, Šalátový syr gréckeho typu 45% tuku. A potom samozrejme orechy, tam sa toho nazbiera a je zaujímavé, že mnohí by si mysleli, že práve v tento deň človek hladuje, ale ja som vôbec hlad nepocítila :) Ešte pijem kávu vždy k raňajkám a obedu, sem tam aj poobede, takže tá tiež spôsobí, že sa človek cíti sýtejší :)

      Odstrániť
    2. a ten srvátkový syr z Lidl odporúčam! :) Ja ho jedávam v poslednej dobe na olovrant (1/2) s vlašskými orechmi a zeleninou a je neskutočne dobrý a sýty :)

      Odstrániť
  7. Zajímavé je pozorovat své tělo, jak reaguje a co si vyžaduje :) Sama mám dny-a to právě především když necvičím, kdy skoro nezařazuji přílohy, stačí mi třeba kus masa a kopa zeleniny..ani nad tím nějak nepřemýšlím :) Ale když pořádně makám, to mi pak nestačí ani plný talíř rýže :D
    Jinak sláva olivám! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. A to si celú tú porciu zjedla?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. teraz neviem či je to ironické, že je toho akože "málo", ale áno zjedla. Vždy všetko čo si urobím aj zjem.

      Odstrániť
    2. Myslela som to tak, ze to je obrovska porcia. Obdivujem ta, ked tolko dokazes zjest. Nebolo to myslene zle :)

      Odstrániť
    3. Tak sa teda ospravedlňujem :) Niekedy už neviem, kedy to kto ako myslí, najmä po čítaní rôznych komentárov aj na iných blogoch, kde dosť často narážajú komentármi práve na malé porcie :) Človek by sa čudoval na tom, že niekedy práve navýšenie porcií môže spôsobiť chudnutie, hoci mnohí si myslia pravý opak :)

      Odstrániť
  9. Taky jsem si teď po dlouhý době spočítala a zjistila jsem, že mám bílkovin naopak docela málo, na to jak cvičím..Sacharidy..ty jím, tak jak se cítím, někdy je nepotřebuju, někdy mám chuť, nechávám tělo si říct:) A tak mám párkrát low carb den a ani mi to nepřijde:)
    Jen teda, bavím se o komplexních sachrech, kousek ovoce většinou mívám každý den:)

    OdpovedaťOdstrániť