piatok, 18. apríla 2014

Food diary: 18.4.2014 ♥

Dneska sa s Vami chcem podeliť o drobnú zmenu v spôsobe stravovania, ktorú som urobila za posledné dni. Ešte donedávna som bola zástancom stravovania typu: 5 jedál denne každé 2,5-3 hodiny. Sama som to praktizovala a vyhovovalo mi to. Nič sa však nemení na tom, že by to nebolo dobré, práve naopak :) Čo ma však priviedlo k tomu, aby som to trošku pozmenila bolo, že v poslednom čase je čím ďalej tým viacej takých dní, keď pomernú časť dňa netrávim doma, takže logicky som nútená niektoré chody vynechať. Väčšinou to vždy vychádza tak, že nestíham desiatu ani olovrant a práve preto som sa rozhodla, že na to, aby som počas dňa prijala potrebné množstvo makroživín skúsim urobiť menšiu zmenu. Najskôr Vám však na ukážku rozpíšem, ako zhruba vyzerá môj deň. 

Uveďme si ako príklad napríklad dnešný deň:
 Z domu odchádzam ráno o 8:00. 
Domov sa vraciam väčšinou okolo 11-12:00. 
Opäť odchádzam pred 14:00 do fitka. 
Domov sa vraciam o 16:00. 
Ako môžeme vidieť, desiatu ani olovrant nestíham. 

Aby som však za deň prijala potrebné množstvo kalórii, tak som sa rozhodla, že si vlastne spojím 5 jedál do 3 väčších. Nechala som sa trošku inšpirovať práve Leangains, čo je v poslednej dobe celkom rozšírená metóda stravovania a rada by som si o tom načítala niečo viac, lebo ma to celkom zaujalo. Spôsobom typu 3 veľké jedlá denne (raňajky, obed a večera) sa stravujem od začiatku tohto týždňa a musím povedať, že mi to vyhovuje viacej ako keď som mala medzitým ešte desiatu aj olovrant. Prečo? 1. Keď som bola mimo domu, niektoré jedlá som vynechávala. 2. Častokrát som na to jedlo ani nemala chuť, no jedla som ho preto, lebo práve prešlo 2,5 hodiny a je "čas jesť". 3. Popri učení som netrpezlivo pozerala na hodinky, kedy už je opäť čas ďalšieho jedla. Myslím si, že to poznáte mnohé z Vás, to neustále sledovanie hodiniek. Navyše, rada skúšam robiť hoci aj malé zmeny a zisťovať, čo a ako pôsobí na telo. Takto mi to zatiaľ vyhovuje (uvidíme ako to bude ďalej) a tak Vám dneska ukážem môj dnešný jedálniček. 


Keďže včera to bola omeleta, dneska som sa rozhodla pre ovsenú kašu. Túto som si pripravila zo 100gr ovsených vločiek
do ktorých som si počas varenia zamiešala 1/2 nastrúhaného jablka a 1PL maku. Vrch som ozdobila kiwi, bielym jogurtom 
a vlašskými orieškami. Nechcela som, aby mi to nebodaj vytieklo, tak som si vedľa do misky dala jogurt zmiešaný s 
tvarohom, zvyšným kiwi a orieškami. S týmito raňajkami, ktoré som mala o 7:30 som v pohode vydržala do obeda do 12:00. 
Celé jedlo predstavuje cca. 704 kcal. 


Na obed mi mamina urobila grilovanú Hoki rybu s basmati ryžou, bielou špargľou 
a kopou, kopou zeleninového šalátu, v ktorom nájdete hlávkový šalát, kapustu, reďkovky a uhorku!
Celé jedlo predstavuje cca: 430 kcal. 


Domov som sa vrátila niečo po štvrtej hodine, (vraj idem do fitka "na hodinu" a nakoniec sa domov vrátim po dvoch hodinách. 
To je tak, keď sa tam cítite dobre a pomaly tam chodím radšej než domov :D) a to som sa rovno pustila už do prípravy večere. 
Na tanieri môžete vidieť 1/2 srvátkového syra s brokolicou, špargľou a orieškami. V miske môžete vidieť druhú 1/2 
srvátkového syra s hlávkovým šalátom, kapustou, uhorkou, paprikou a vlašskými orieškami. 
Celé jedlo predstavuje cca: 520-530 kcal.


Ako to máte vy? Jedávate 5krát denne alebo Vám to vyhovuje iným spôsobom? 
Budem rada, ak sa so mnou podelíte o Vaše názory na množstvo jedál a porcií denne.
Pekný zvyšok dňa Vám prajem ♥

17 komentárov:

  1. já například dneska měla tři větší jídla:) občas je to lepší, když nestíháš. hodně se mi líbí jak teď jí B* :) uvidíme

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mě přes týden vyhovuje jíst 4x, přičemž mám dopolední svačinu. O víkendu jím větší porce třikrát za den a taky mi to vyhovuje. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já jak to výjde, nemám daný žádný pevný režim. Někdy jsou třeba 3, jindy i 5 nebo 6. Nerada si nastavuji nějaká pravidla, spíše se řídím tím, co mé tělo zrovna potřebuje :) Třeba dneska jsem nesnědla odpolední svačinu - nebyl čas ani hlad. Tak jsem si dala večeři a ještě k tomu tvaroh s ořechy a trochou ovoce jako dezert. Prostě jsem si to taky přesunula do jednoho jídla. A někdy to třeba vynechám úplně a nenahrazuji. Prostě podle pocitů :) Hlavní ej najít si to, co ti bude vyhovovat ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Takhle to mám většinou o víkendu kdy pořád něco dělám nebo právě nejsem doma a musím říct, že mi taky kolikrát nepřijde, že bych měla sníst nějakou svačinu atd. když jsou ta 3 jídla větší :) Budu se těšit na další info o tom, jak ti to vyhovuje Lucinko ;) Jinak ta snídaně mě dneska odzbrojila! Nádhera a musela skvěle chutnat ;) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mně se líbí představa, kde jím obří porci kašičky s PB, ale mám pak strašný problém hýbat se, když jsem takhle přecpaná a nechce se mi minimálně 3 hodiny nic dělat. Možná bych si ale časem zvykla a tyto pocity by odezněly.
    Každopádně tuto metodu nezatracuji, pravdou je, že každému opravdu vyhovuje jiná forma stravování. V poslední době jsem si také četla víc a víc informací, ale jsem takový srab, že to zatím nechávám jiným. Zatím se budu kochat jen vašimi fotkami :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. vyzerá to úžasne, všetky tie jedlá ! :) koľko kalórií má cca ten obed a večera ? :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) Obed má cca. 430kcal a večera má 520-530kcal :)

      Odstrániť
  7. Obdivuju vás holky, já prostě nedokážu do sebe narvat takové množství jídla:( je mi pak těžko a jsem neschopná cokoliv dělat:/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ono to podľa mňa zas ani nie je až také veľké množstvo, závisí to od toho ako sme zvyknutí :) Ja sa práve teším, že moje telo nereaguje prírastkom na váhe a zvyklo si na takéto porcie. Ešte teraz cítim, ako som najedená a to som večerala o piatej :D Predtým som už večer pociťovala hlad a hladala som trebárs aj oriešky len aby som ho utíšila :)

      Odstrániť
  8. Ve školní dny většinou jím až 6x denně, protože ve škole mám neustále hlad :D Ale třeba o víkendu mi to kolikrát také vyjde na 3 větší jídla a nemám vůbec hlad. Něco na tom stravování podle leangains bude, protože v poslední době se často trápím s tím, že neustále vyhlížím další jídlo a po snědení porce se cítím taková nedojezená...uvidím, třeba něco zkusím změnit a vyčkám, co to udělá :)
    Miluji Tvoje snídaně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. toto si úplne opísala aj moje pocity! a takisto koľkokrát som dojedla a proste by som ešte jedla dalej. Tiež si začínam myslieť, že skutočne na tom niečo bude. Spočiatku ma odrádzalo to, že by som mala vydržať na čas po tréningu kedy mám začať stravovacie "okno", ale v podstate by to šlo aj s normálnymi raňajkami ak si niekto urobí tak to okno. Ja to zatial robím tak že raňajkujem o 7:30 a o piatej večeriam a ako som napísala už vyššie, ešte teraz cítim ako som najedená. Tie porcie veľa spravia.

      Odstrániť
  9. Nad tou večeří mi ukápla slina <3 Jinak funguji tak, jak popisuje Monča. Někdy mi stačí jídla 3 (jako dnes), jindy dám i 6. Záleží, jak moc náročný den mám, respektive jíst nestíhám, nebo jak moc cvičím. A počítáš si kalorie? U snídaně jsi je uvedla, ale pak už ne. Já se dnes snažila něco naházet do kalorických tabulek, ale po 150. pokusu se přesvědčila, že na tohle prostě nemám nervy :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak tak, závisí to aj od okolností, to je pravda :) Počítam, lebo odkedy som s tým začala som začala zaznamenávať výsledky na váhe. Do článku som ich nejak pozabudla, ale dopíšem ich. Vyššie v komentári som ich uviedla :) A to ťa uplne chápem :D niekedy to trvá dlhšie sa s tým babrať a nie každý má na to čas a nervy :D

      Odstrániť
  10. Ty tvoje jídla vypadají tak hezky ... jsi docela ukázkový případ .. :) Jen jestli to není už trochu posedlost . To třeba nemáš chuť si dát jen tak během dne jablko nebo (zdravou) tyčinku? Věřím, že po takových porcích (zeleninky) napíšeš, že ne .. ale stejně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu :) Či to je posadnutosť, tak to by som netvrdila. Mnohí ľudia si zostavujú jedálniček dopredu a nepovažujem to za posadnuté, ale tak každí má na to iní názor. Niekomu to tak môže pripadať niekomu zas nie :) Čo sa týka druhej časti otázky, tak hoci si napísala, že si myslíš že napíšem že nie, tak máš pravdu :) Ale netvrdím to preto, že asi by tak mnohí odpovedali, ale skutočne odkedy som si takto prisposobila jedálniček, už je to nejaký ten mesiac aj viac, tak počas dňa vobec nemám chuť ani potrebu na niečo iné. Predtým som bežne chodila počas dňa do kuchyne a hladala niečo "malé" čo by som si dala, ale teraz vobec nie. A ja všeobecne nie som veľmi na ovocie, úplne mi stačí ráno do kaše a to si radšej fakt dám tvaroh, syry alebo ricottu :) A tyčinky si nezvyknem veľmi kupovať, lebo ich nemám rada, ale zato čokolád tých vysokopercentných mám doma vždy niekoľko, takže ak dostanem na niečo chuť, tak siahnem jedine po čokoláde, ktorú milujem a neodopieram si ju :) Takisto aj s príchodom veľkonočných sviatkov mamina vypeká, tak bežne počas takýchto sviatkov si dávam z jej dobrôt a neriešim to. Za posledné tri roky som zbadala, že hoci jem aj počas Vianoc normálne ako hocikto iní aj zákusky, tak nepriberiem, takže v tom, že by som sa týchto vecí stránila to vôbec nie je :) Možno som už trochu aj odbočila od otázky :D ale každopádne nemyslím si, že to beriem veľmi veľmi vážne no :)

      Odstrániť
  11. Vždycky se snažim moje jídlo taky hezky naaranžovat, samozřejmě se to nikdy nepovede. Chce to snad cvik? :D
    Přeji krásný den!
    EJNET

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tak jsem zvědavá, jak ti to bude vyhovovat a věřím, že i ano, na rozdíl ode mě. Já nemohu ty velké porce, ale vzhledem k tvým talířům věřím, že ti to nebude dělat problém :)) Jinak jídlo opět krásně naaranžované, radost pohledět! :)*

    OdpovedaťOdstrániť