nedeľa 20. apríla 2014

Recept: Zdravá jablková štrúdľa ♥


Neodmysliteľnou súčasťou veľkonočných sviatkov je aj neustále vypekanie zákuskov, koláčov a podobných maškŕt. U nás je to tak každoročne a vždy máme doma až niekoľko druhov. Aby to však neboli len tie klasické, rozhodla som sa, že skúsim niečo upiecť aj ja. Po tejto štrúdle som už pokukovala dlhšie a tak sa mi konečne naskytla vhodná príležitosť ju vyskúšať. Recept môžete nájsť u B*, ktorá jej úžasnými receptami vždy dokáže inšpirovať a priniesť niečo nové. Ja osobne štrúdľu milujem, obzvlášť tú od mojej babky, ktorej sa nevyrovná zrejme žiadna iná, no musím povedať, že táto zdravá verzia je vynikajúca! Určite stojí za vyskúšanie a uvidíte, že si ju budete chcieť upiecť znova, lebo ja som ju určite nepiekla naposledy. Je to úžasná dobrota ako k raňajkám, tak aj k desiate či olovrantu, poprípade ako dezert alebo ešte lepšie, môžete si ju zabaliť do školy :) Ja som do nej pridala 2PL lyžice medu, ale ostatným je málo sladká, no keďže ja nesladím takmer vôbec, mne je to dostačujúce a veľmi mi chutí. Takže pokiaľ máte radi niečo sladšie, pridajte viacej medu poprípade ho nahraďte trstinovým cukrom :)



Aké dobroty ste vypekali vy? :) 
Piekli ste aj niečo zdravšie alebo ste zostali u klasických zákuskov? :)

14 komentárov:

  1. mňam,mňam:) já letos nic nepeču, jsem marod :D ale mazanec máme koupenej a tenhle štrůdlík mi určo pošleš viď :3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Presne túto štrudľu som pripravovala vo štvrtok a taktiež sa mi veľmi podarila. Ja som ju pre rodinku servírovala s jablkovým pyré a taktiež im to bolo málo sladké no mne to veľmi chutilo! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Juuu vypadá skvěle!!! Taky bych ho osladila jen troškou medu:) taky doma sladíme jen trochu nebo vůbec:) Zrovna dneska mamka chtěla dělat štrůdl, tak jí zkusim přemluvit, abychom dělali tuto variantu:) Jinak nic tradičního doma nepečeme, protože Velikonoce moc neslavíme:) ale babička nám už mazanec přinesla a na ráno je úžasný!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na ten už se dlouho chystám!:)
    Já nic nepeču a nikdy jsem nepekla:D u nás doma se na mazance a beránky nikdy nehrálo:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásna štrúdľa! Ja tiež nie som zvyknutá sladiť, takže ponosy na moje málo sladké koláče sú u nás na bežnom poriadku. Vlastne na ochucovanie jedál celkovo, pretože ja vôbec nesolím a s koreniami som tiež radšej opatrná.
    Veľkonočné pečenie, to je v našej rodine kapitola sama o sebe. Mamka i teta sú v kuchyni expertky, takže každý rok sa nám stoly rehýbajú pod kopou koláčov, keď sa stretneme. Tento raz máme domácu marlenku, kakaovú pletenku (výnimočne moja výroba), niekoľko druhov chuťoviek z lístkového cesta (naslano aj nasladko) a teta ani neviem čo zase piekla. Iste toho bude za vagón :D Ani netuším, kto to všetko zje :D
    Krásny deň ti prajem, veselé sviatky, uži si ich čo najlepšie!! :*

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jee jsem moc rada ze se povedl, vypadá úžasně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a ešte lepšie chutí! Po obede som si ako dezert dala skoro polovicu :D

      Odstrániť
  7. Včera jsem dělala hodně podobný :D ale bez tvarohu a s ořechovým jogurtem :))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Taky děláme a chutnám nám převelice. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Na tenhle zdravější štrůdlík jsem už koukala u B* a láká mě! :) Až budeme mít jablka od babičky, pustím se do toho.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mmm, mňam! Miluju štrůdl, tenhle vypadá fakt dobře :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Prosím prosím zabalit a odeslat do Prahy! Moc se ti povedl Luci! Úplně se mi sbíhají sliny! :))*

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Taky se na něj už dlouho chystám, tak teď jsi mě definitivně přesvědčila, abych ho v nejbližší době upekla :*

    OdpovedaťOdstrániť