štvrtok, 3. apríla 2014


Viete čo sa stane, keď ráno zistíte, že v chladničke nemáte vajíčka, ktoré jedávate každé ráno či už vo forme miešaných vajíčok alebo do ovsenej kaše? 
Chytíte nervy ako ja :D Chystala som sa, že si urobím dobré miešané vajíčka, dokonca som rozmýšľala aj nad cuketovou pizzou. Keď som však zbadala, 
že v chladničke nie je už ani jedno vajíčko, tak som nevedela čo urobiť. Nakoniec to dopadlo celkom dobre a mala som iné raňajky ako zvyčajne, ktoré 
si budem určite robiť častejšie. Dokonca som objavila aj novú dobrotu a inú formu ovsenej kaše, ktorú som si určite nerobila poslednýkrát :) Moje raňajky 
som si urobila nasledovne: nastrúhala som si 100gr cukety a 200gr paradajok a opekala som ich na kokosovom oleji. Posypala som si to čiernym korením, granulovaným cesnakom a troškou pizza korenia. Keď som videla, že to už je, tak som si zmes dala do tanierika, kde som pridala ešte dve čerstvé papriky, fialovú cibuľku a šalát. Následne som si zo 150gr cukety urobila rezance a tie som si taktiež opekala na panvici, pričom som si ich posypala koreninami. 
Všetko som si premiestnila na tanier a pridala môj milovaný srvátkový syr ♥ 


Aby som mala aj niečo iné ako len zeleninu, tak som si v rýchlosti urobila ovsenú kašu, avšak nie tú varenú. 
Do misky som si nasypala 40gr ovsených vločiek a zaliala som ich dvojnásobkom horúcej vody. Nechala som to 
odstáť pod pokrievkou a keď vločky vodu nasiakli, tak na vrch som pridala ešte 50gr tvarohu a 100gr bieleho jogurtu. 
Celé som si to posypala škoricou a hotovo! Táto verzia vločiek mi veľmi, veľmi chutila a určite Vám ju odporúčam vyskúšať :) 


Radi improvizujete v kuchyni? Čo ste dneska raňajkovali vy? :)

19 komentárov:

  1. Taky nemám ráda, když si něco naplánuji a pak zjistím, že to nemám v ledničce! :)) Ale já myslím, že skvělá improvizace! Jen ovesným vločkám s vodou jsem ještě nepřišla na chuť, ale věřím, že rozmíchané s tvarohem a jogurtem to bylo výborné - musím vyzkoušet!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite skús! :) Boli super krémové. Tiež si ich nezvyknem robiť iba z vody, buď bielok alebo vajíčko tam musí byť pri varení a keď nie, tak určite si do toho zamiešavam tvaroh alebo jogurt. Aby tam boli aj nejaké bielkoviny :) A musím sa priznať, že táto kaša bola teda dosť sýta, neviem či to bolo tým, že som predtým zjedla to "hlavné jedlo".

      Odstrániť
  2. Ahojky. Chtěla bych reagovat na tvůj poslední komentář u Zrzunky - pokud máš potíže se spaním, zajdi si za neuroložkou, ta se pokusí najít problém - EEG, případně magnetická resonance, psycholog. Před návštěvou je dobré mít odsledováno, po čem (např. bylinky) spíš dobře, kdy ne atd. Před několika lety jsem se léčila s docela těžkou nespavostí a vím, jak to bývá nepříjemné a jak blbý spánek dokáže zkazit celý den, tak ráda poradím, pokud můžu. ;-)
    To jídlo na poslední fotce vypadá božsky! ♥ Co tam všechno je? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) Ja nemám problémy so spaním, len som napísala, že ja som práve vtedy dosť unavená, keď spím strašne dlho, napríklad 8hodín a viac. Tiež som jej tam písala, že by mohla skúsiť bylinky alebo čaje :) Moja kamarátka mala tiež problémy s nespavosťou a pila čaje a pomohli jej. Ale ďakujem :) A všetko čo sa nachádza v jedle je v popise vyznačené kurzívou :)

      Odstrániť
  3. Přesně podobná událost se mi stala nedávno, ráno jsem zjistila, že doma není žádný banán :( Nejdřív mě to úplně rozhodilo, ale jak říkáš-pak nastává prostor pro improvizaci, což čas od času není vůbec špatné :))
    Nejvíc se mi líbí ten zeleninový talíř, chci se "hecnout" a zařazovat slané snídaně, protože jsem zjistila, že po nich vydržím sytá až do oběda bez problémů, kdežto po kaši mám hned hlad :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to som si inak už tiež všimla, že po slaných raňajkách som sýta dlhšie a pokiaľ som zrovna v škole alebo tak, tak v pohode vydržím až doobeda, pričom po kaši už ledva čakám, kedy mám desiatu aby som sa najedla :D

      Odstrániť
  4. Ahoj:) podle tvých článků jsem pochopila, že praktikuješ jakoby "sacharidové vlny" a já bych se chtěla zeptat, jestli máš nějaký přísnější režim nebo prostě střídáš třeba dva dny méně sacharidů, pak zase třeba dva dny více nebo jestli to děláš nějak pravidelně? A bílkoviny a tuky držíš vždycky přibližně stejně? Já bych to ráda zkusila také, ale nevím na jaké minimum a maximum sacharidů mám jít? Moc děkuji za odpověď:) Denča.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a ešte +: skús urobiť menšie zmeny v stravovaní alebo pohybe, možno práve to pomôže. Aby telo nebolo zvyknuté stále na to isté. Preto som zaradila aj slané raňajky, lebo to bolo stále len o ovsenej kaši, každý jeden deň. Tak isto som to urobila aj s pohybom. Predtým som behala 4-5krát do týždna vonku tým istým tempom a teraz behám 3krát do týždňa vonku a keď chodím do fitka tak tam robím intervaly, striedam beh so šprintom. Treba vyskúšať a uvidíš čo sa osvedčí :)

      Odstrániť
    2. Moc děkuji za reakci a vysvětlení:)
      Přesně něco takového chci zkusit, protože váhu mám dobrou, ale mám na sobě dost tuku a ráda bych ho dala dolů, jenže ikdyž jím zdravě a hýbu se, tak se nic neděje. Asi tím, že už je to tolik let stejné, tak si tělo prostě zvyklo. A ty kolik momentálně vážíš a měříš jestli se můžu zeptat?:) ...Já když chci snížit sacharidy, tak můj největší problém je vždycky u dopolední svačiny, protože si dám třeba nějakou musli tyčinku nebo ovesné sušenky a hrozně to naskakuje, nemám moc inspiraci co svačit:) Děkuji moc ještě jednou:)

      Odstrániť
    3. znížiť sacharidy? koľko ich máš teraz za deň? :) Ja meriam 176 cm a zrovna dneska ráno keď som sa vážila som mala 59,5 kg. Na olovrant existuje množstvo dobrôt, ktoré by si mohla a sú omnoho lepšie ako musli tyčinky, ktoré ja veľmi neobľubujem. Napríklad biely jogurt+oriešky/ovocie, tvaroh s medom+oriešky/ovocie, zelenina s cottage syrom, sypané musli s jogurtom, ja jedávam v posledne dobe syr s orieškami a zeleninou :)

      Odstrániť
    4. Ahoj, muzu se zeptat zda pocitas do tech hodnot BTS napr do bilkovin i treba bilkoviny z vlocek nebo ciste bilkovinu z masa/jogurtu/vajec stejne tak zda sacharidy pocitas ciste z priloh nebo treba i tu co je v jogurtu...lustenine...a pocitas do sacharidu i zeleninu?:) hodne otazek, ale dekuju predem za odpovedi

      Odstrániť
    5. Ahoj :) Počítam to normálne na kaloricketabulky.cz, takže vlastne všetko. A zeleninu tiež počítam do sacharidov, lebo som mávala tendenciu zjesť aj 2kg zeleniny za deň a hoci je to len zelenina a veľmi zdravá, ono potom aj tie sacharidy tam naskáču :) Nemáš zač, snád som pomohla :)

      Odstrániť
    6. ahoj:) ...no nejmíň mívám tak 150-160g sacharidů, většinou od 170g do 220g a když víc tak kolem 250g, ale jinak se snažím držet kolem toho průměru :) bílkoviny mám od 70g do 90g a tuky mezi 40-60g:) u těch svačin, vím že složením nejsou různé ty tyčinky nic moc, ale vynahrazuji si tím sladké, které miluji :D ale budu se snažit to omezit a vyměnit:)

      Odstrániť
    7. Tak to máš ale tie hodnoty podľa mňa úplne v norme :) Samozrejme to závisí od mnohých vecí, skus sa pokukať po tých vzorcoch :) A pokiaľ máš chuť na nejakú sladkosť, tak jednoznačne odporúčam vysokopercentné čokolády, ktoré sú okrem iného a zdravou sladkosťou ;) Sú vynikajúce a podľa mňa aj dosť sýte. Úplne stačí jedna alebo dve kocky a hneď si vykompenzuješ chuť na sladké :) Odporúčam tú z Lidl 81%, tá nemá konkurenciu! :)

      Odstrániť
  5. Ja ti vždy tak závidím tie kráľovské raňajky!! <3 Ja sa k tomu nikdy neviem dokopať, ráno som takmer nepoužiteľná a kým sa poriadne preberiem už je čas pripravovať obed :( Keď idem do práce tak sú to ráno vždy fofry a zbodnem čo mám po ruke, alebo si kúpim niečo po ceste. Jedinou nemennou klasikou je u mňa šálka zeleného čaju s medom každé ráno. Už by bolo na čase to zmeniť! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zase jako vždykcy..vše vypadá krásně!!! Mně teda k ránu moc nesedí tolik zeleniny, radši si ji užiju večer a nebo k obědu, ale jinak vážně mňam mňam!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mne sa velmi paci ako jes, ale tie porcie su strasne velke nie? :D neni ti zle potom?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) a nie nie je :D Ale v dni s vysokým príjmom sacharidov mám čo robiť. Jem jedlo aj 20 minút :D Ale tak ja mám jedlo veľmi rada takže mi to nerobí problém :D

      Odstrániť
  8. Mňam..hned si jdu dát snídani!! :D

    OdpovedaťOdstrániť