nedeľa, 11. mája 2014


Dneska je Deň matiek? Nezabudli ste? :) Ja určite nie a moju maminu som ráno prekvapila raňajkami :). U nás si v takéto sviatky nepotrpíme na materiálne darčeky, vždy sa potešíme práve takýmito, úplne jednoduchými a pripravovaným z lásky a zo srdca, a to dobre viete, že ja keď chystám a pripravujem jedlo, tak do toho dávam vždy všetko :) Čím ste potešili Vašu maminu vy? Chystáte jej nejaké prekvapenie? Radšej darčeky kupujete alebo samy vyrobíte? Mamine som urobila presne také isté raňajky ako som mala aj ja sama (len v menšej porcii, nikto v našej rodine nie je taký jedák ako som ja :D). Na raňajky som pripravila opäť veľa veľa zeleninky (už babka nosí šaláty zo záhrady, takže supéér) a na panvici som si opiekla mladú cibuľku, paradajku, baby špenát a bazalkové tofu. Všetko som si posypala granulovaným cesnakom, čiernym korením a oreganom. Toto bol akýsi druh prílohy k volským okám, ku ktorým som pridala opečené pečivo :) 


Moja sesternica, ktorá je zároveň moja fitness parťáčka a spolu chodíme do fitka a obe milujeme varenie a jedlo 
(konečne som našla niekoho s kým môžem zdieľať svoju záľubu), ma veľmi prekvapila, keď sa rozhodla, že urobí tortu podľa mňa. 
Ide o zdravú čokoládovú tortu z kuskusového základu, ktorú som si piekla na narodeniny a recept nájdete TU. 
Ona ju krásne ozdobila s kiwi a čučoriedkami a maximálne sa jej podarila! Bola taká zlatá, že včera mi z nej priniesla a tým pádom 
bol dezert k dnešným raňajkám úplne jasný! :) Krásne sa jej vydarila, čo poviete? 


A na záver! Musím sa pochváliť a podeliť sa s Vami o moju radosť z toho, že z bakalárskej práce som dostala A a moja školiteľka bola so mnou veľmi veľmi spokojná a práca sa jej veľmi páčila, čo ma skutočne potešilo. Ja som mala takisto veľké šťastie, že som mala práve takú dobrú školiteľku, akú som mala. Už len zvládnuť štátnice a budem najspokojnejšia! Práve preto ma dneska opäť čaká celodenné učenie a verte mi, že už ma to vôbec, ale vôbec nebaví. Neviem sa už dočkať obdobia po štátniciach, keď si už konečne budem môcť oddýchnuť. Nazbieralo sa mi aj viace fotiek jedál, takže snáď sa mi v blízkej dobe podarí pridať aj ´Food diary´. Každopádne, sledovať ma môžete aj na Instagrame, kde sa snažím prispievať čo najčastejšie. Pokiaľ hľadáte motiváciu na cvičenie, možno Vás môže inšpirovať môj Tumblr, kde zdieľam počas celého dňa obrázky a fotky plné inšpirácie a motivácie. Prajem Vám krásnu nedeľu a hoci sa počasie trošku pokazilo, snáď ju využijete a oddýchnete si :) 

28 komentárov:

  1. U nás doma se tento svátek neslaví vůbec, snažím se těšit mamku tak nějak průběžně :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U nás to tiež nie je nejaké to oslavovanie :) Práve preto som jej prichystala raňajky a potešila ju dezertom Toffifee :)

      Odstrániť
  2. Vypadá to krásně, obzvlášť teda na ten dortík mám teď chuť - určitě ho někdy vyzkouším!
    Svátek matek řeším podobně jako ty, žádné materiální dárky, maximálně drobnost a letos tomu nebude jinak.

    Jé a gratuluju k úspěchu s bakalářkou, je to krásný pocit, že je konečně hotová a navíc dopadla na výbornou, co? :-) A státnice určitě dopadnou také tak, držím pěsti a přeji pevné nervy při učení. Když si vzpomenu na sebe.. no už je to naštěstí úspěšně za mnou a ty to zvládneš taky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a zároveň ti v dobrom závidím, že ty si si to už prežila :)

      Odstrániť
  3. pro mamču ještě nic nemám!:( snídaně je krásný nápad (kdyby byla doma:D)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To je bomba Luci, já samozřejmě na maminu nezapomněla a připravila jí i tatkovi také snídani, domácí perník, také jsem v naší rodině největší jedlík já :-) A mám pro ni nachystanou taštičku s jejími oblíbenými sladkostmi a přáníčkem :-) Máme to stejně, moc si na dárky apod. nepotrpíme, ale tohle je takové milé =) Máš velmi hodnoua šikovnou sestřenici, škoda, že u nás v rodině není vůůůůbec ale vůbec nikdo, kdo by se mnou sdílel maličko nadšení do zdravého jídla a tak, máš velké štěstí a přesně tenhle dort jsem si u tebe uložila a také se na něj chystám, třeba zrovna k mým 22. narozeninám v listopadu :))) Vypadá fantasticky stejně jako celá snídaně, tofu miluji!
    Jsi moc šikovná, budu ti moc a moc držet palečky na státnice, naprosto s tebou soucítím, já také ležím neustále v učení a už se jen modlím, aby bylo zkouškové za mnou, což ještě bohužel dlouho nebude, protože mě čeká stále 5 těžkých a náročných zkoušek :( Dost se toho bojím. Ale snad to nějak zvládneme.
    Přeji hodně štěstí a krásný den ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite ju vyskúšaj, mne neskutočne chutí! A aj možností na ozdobenie je nekonečne veľa :) Budem ti taktiež držať palčeky, nech to šikovne zvládneme, tiež máš toho akurát dosť :/

      Odstrániť
  5. Ani my to doma nejako extra neslávime. Mamine som spravila zdravé muffiny, lebo ma rada sladké, tak keď už chce maškrtiť, tak bude zdravo! :D Inak, opäť krásne raňajky ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Připravila jsi to moc pěkně! :) Já jsem si přivstala a protože mamka po ránu jí jen pečivo, tak jsem šla koupit čerstvé a květiny, sice to není taková paráda jako jsi udělala ty, ale mamka měla vážně radost :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hezky řečeno - dárečky od srdce jsou stejně ty nejkrásnější :) Mamince jsem též připravila snídani - nadýchané lívanečky s javorovým sirupem, marmeládou, tvarohem, ovocnou misku...prostě jsem si dala záležet a nic nepohladí po duši víc, než úsměv obdarovaného :)) Jinak gratuluji k dobré známce, znám ten skvělý pocit správně odvedené práce :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ju isto potešilo! Znie to úžasne! :) A ďakujem veľmi pekne :)

      Odstrániť
  8. Ten dort vypadá naprosto fantasticky, úplně se mi sbíhají sliny.
    U nás se den matek moc neřeší, takže jsem mámě udělala k snídani jenom toast se sýrem jako vždycky :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Receptík na dort určitě omrknu, vypadá totiž báječně. A sestřičku chválím, že se připojila k tobě, mít parťačku je super. :-)
    Maminku jsem svým telefonickým přáním vytáhla z postele, ale radost jí to udělalo. :-)

    Přeji krásnou neděli.
    Málem bych zapomněla.. velká gratulace k tak velkému školnímu úspěchu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ten koláč vyzerá famózne, určite si musím pozrieť recept :) A gratulujem k A-čku ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vypadá to úžasně! úplně tě obdivuji, kde bereš pořád inspiraci k vytvoření takových "děl". Jinak moc ti gratuluji k A! :)
    Chtěla jsem se tě zeptat, jak jíš ty plátky 100% celozrnné od Racia, tak jsem si je taky pořídila a strýc mi udělal přednášku o tom, jak to není zdravé a podobně. Mě se to tak zlé nezdá, a proto by mě velmi zajímal tvůj názor. JIstě s tím máš jisté zkušenosti. Děkuji předem za odpověd!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti veľmi veľmi pekne! :) Čo sa týka môjho názoru na chlebíčky, neviem či ti pomôže, lebo ja som si o nich a ich zlom vplyve a podobne nikde informácie nehladala :/ Jedávam ich preto, pretože mi chutia a rada si ich dávam k slaným raňajkám. Moc som ti asi nepomohla :/ Skúsim sa však po tom popozerať po internete, lebo ma to dosť zaujalo. To však nič nemení na tom, že ich mám rada :)

      Odstrániť
    2. děkuji za odpověď:) pokud něco najdeš budeš tak hodná a napíšeš mi to? vím, jsem strašná otravná :D ale koukala jsem po internetu, ale bojím se, že převážné názory jsou pouze zaplacené..

      Odstrániť
  12. Gratuluji k bakalářce Luci, jsi skvělá! :) Určitě stejně dobře zvládneš i státnice! :)) no a jídlo, pořád se opakuji...krása, krása a krása! Dnes bych chtěla být tvoje maminka, abych dostala taky takovou krásnou snídani! :)*

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Nádherná snídaně a gratuluji k dobré známce ! :-)
    Já jsem mamce koupila takové bonbony ve tvaru srdíček s třešnouvou příchutí a jednu mini kytičku v takové malinkém květináči :-) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  14. My si tiez v taketo mile dni nepotrpime na materialne darceky. Najkrajsie je obdarovat cloveka niecim, do coho vlozis seba a svoje srdiecko. Takyto darcek dokaze potesit najviac! :) Maximalne to niekedy doplnime este o krasny kvietok to je tiez mily darcek, ktory zarucene vie potesit :) Ja som taktiez maminke upiekla torticku a tiez som ju dozdobila kivami :D Ze by sme boli nejako prepojene? :))) Kazdopadne mamina sa velmi potesila a urcite aj ta tvoja! :) Receptik na tvoju torticku niekedy vyskusam.. Moja bola tvarohova so slahackou taka keto torta :D A gratulujem k bakalarke! Sikulka budem na teba pri statniciach mysliet, aby sa ti darilo! :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite mala mamina radosť :-) tiež si myslím,že takýmto darčekom sa aj oni potešia najviac,alebo ešte ako moja stále vraví, najväčšiu radosť jej urobí, keď so sestrou poslúchame :D to ide však ťažšie no,preto jej radšej navarím :D tortu si dúfam odfotila, taký nový recept do zbierky by padol vhod :-) a ďakujém! Budem to veľmi potrebovať :-) štátnicového predmetu v sj sa bojím viac ako toho v aj, takže v pondelok mi potom posielaj pozitívnu energiu :))

      Odstrániť
  15. Malaaaa radost :) este je posledny kusocek v chladnicke :D Vies co Luci torticka bola super akurat to bol taky freestyle ze az :D Pretoze v poslednej chvili som zistila, ze ocino zjedol ingrediencie na korpus ANI NEVIEM KEDY! :D takze nahrada boli hvizdickove cerealie a knackbrot :D Aspon nejako som sa vynasla :D Kazdopadne mat jedneho chlapa v domacnosti na to sa nikdy netreba spoliehat :D Ale urcite posluchate so sestrickou :D Ako aj ja s tou mojou :D:D Uz v pondelokkk?? Nejako skoro nie? Tak to budem na teba mysliet velmi! O kolkej to mas? Urcite zvladnes oba predmety! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahahahah :D ocino je taký jedák? :D to majú potom viacerí ockovia spoločné, môj je takisto taký hladoš :D ale pekne si sa vynašla a super, že nakoniec to dobre dopadlo :) Hej hej, takto skoro :( O 8:00, ale je nás v skupine viacero, takže netuším koľkáta pôjdem, hlavne to chcem mať rýchlo za sebou. Nech tieto dva týždne už ubehnú, nech je pokoj.

      Odstrániť
  16. Odpovede
    1. Ja mám zajtra štátnice, takže som nemala vôbec čas na články a fotenie. O týždeň mám další predmet, no tam to už vidím na lepšie aj čo sa učenia týka, lebo ma to baví, ale ten zajtrajší štátnicový predmet mi dal strašne zabrať. Za celý víkend som naspala 5 hodín, dneska ma čaká trojhodinový spánok, skutočne sa veľmi ospravedlňujem, ale budem sa snažiť čo najskôr :( Ono sa to nezdá, ale s fotením, upravovaním fotiek mi odíde dosť času a teraz som ho potrebovala stráviť práve školou :(

      Odstrániť
  17. Skvely blog, plny krasnych fotek a inspirace. Diky.

    OdpovedaťOdstrániť