piatok, 9. mája 2014

♥ dnešné raňajky & recept na zdravý dezert ♥


Krásne piatkové ráno Vám prajem ♥
Opäť som tu s raňajkami, viete, že tieto raňajkové príspevky pridávam dosť často a mám ich v podstate aj najradšej, lebo práve raňajky sú mojim obľúbeným jedlom dňa a dokážem sa s nimi vyhrať :) Ktoré jedlo dňa máte najradšej vy? Keďže včera mamina varila moju milovanú paradajkovú polievku s ovsenými vločkami (♥), dneska si tých vločiek užijem až až, tak som si ich nechcela robiť aj na raňajky. Tie ma počkajú na zajtra ♥ Dezert však u mňa nesmie chýbať, veď to viete, a tak som si pripravila úžasnú a najmä zdravú dobrotu, ktorej recept nájdete nižšie :) Ako prvé jedlo som si urobila voľské oká, ktoré som nevarila až tak dlho, lebo keď ich varím menej, tak sa ten žĺtok krásne roztečie a až vtedy je to vynikajúce! K tomu som si pripravila kopu, kopu zeleniny ako ľadový šalát, hlávkový šalát, pór, uhorky a baby špenát čerstvý, ale aj opečený na panvici. Navyše, o desiatej idem do fitka, takže toto je také úžasné ľahké jedlo :) Dneska ma čaká opäť učenie a učenie, nekonečné učenie, pretože už 19.5. mám termín na 1. štátnicový predmet a k druhému, ktorý je o týždeň na to som sa ešte ani nedostala :( Len mi zostáva dúfať, že sa všetko postíham naučiť na čas a potom ma čaká zaslúžený oddych a voľný čas, ktorý si určite naplno budem užívať :) 
Aké máte plány na dneska vy? :)


Ako si pripravíte túto zdravú dobrotu? Nie je nič jednoduchšie :) 
Potrebujete:
polystyrénové chlebíky (ja som použila: Racio 100% celozrnné)
biely jogurt (ja som použila: 2,5% biely jogurt od Pilosu)
podľa vašej chuti: čerstvé ovocie, sušené ovocie, oriešky, med

Postup:
Na dno misky si poukladáte chlebík a naň nalejete 1/2 jogurtu, ktorý ste si ochutili podľa vás. Ja si biely jogurt neochucujem, no vy kľudne môžete pridať med, poprípade škoricu, kokos alebo podobne ako ja, holandské kakao. Na túto vrstvu si môžte uložiť ovocie, ale nemusíte. Keď tak urobíte, navrstvíte ďalšiu vrstvu polystyrénových chlebíkov a na túto opäť nalejete druhú 1/2 jogurtu. Vrch si ozdobíte podľa toho, čo máte radi. Ja som použila lyofiliované ovocie od Mixitu a vlašské oriešky. Je to úplná dobrota, hlavne veľmi zdravá a v podstate príprava je podobná ako pri piškótovej torte, akurát tu sú miesto piškót použité chlebíky :) Ja som si veľmi pochutnala a tento dezert si budem robiť určite veľmi veľmi často. Tie chlebíky krásne napučali, takže to bolo niečo na štýl "overnight oats". 
Navyše si tam môžete pridať ľubovoľné ingrediencie podľa vašej chuti :)

19 komentárov:

  1. Na tohle jsem se těšila Luci :-) Já dnes začala slanou (sladko-slanou) snídaní, měla jsem 3 krajíce chlebíků s cottage sýrem (plátek rajčátka a okurky), s jablkem, hrst domácích sušených švestiček a slunečnicová semínka s vlašskými oříšky a skořicí :)
    Od rána u nád fouká a pršelo, takže dnešní jízda na kole ani procházka nebude, dopoledne se protáhnu jen na rotopedu a pak už mě čeká opět celodenní učení na zkoušky:(
    Takovouto tvou snídani bych si s velkou chutí dala také!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To znie úžasne! Určite si sa skvelo napapala :) To mi je ľúto, že je u vás tak nepekné počasie :/ tuto to vyzerá na opäť slnečný deň tak snáď to tak aj zostane :) Napriek tomu ti prajem krásny deň a veľa sily do učenia ;)

      Odstrániť
    2. Jojo, hned poté následovala svačina, také vydatná :-) To se máte, u nás bude takhle ještě asi do konce měsíce, tak snad se vyčasí. Děkuju moc a i tobě přeji nádherný den.

      Odstrániť
  2. vypadá to opravdu úžasně =D bych potřebovala, aby mi taky takhle někdo vyvařoval. Já mám také v plánu se učit, 22.5. mám maturitu. Tobě držím hodně štěstí u státnic a odpočiň si ve fitku - alespoň já to beru jako relax od učení =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ti budem držať palce! :) Mám to niečo podobné, akurát na maturity toho bolo menej :( Zlaté dobré časy. A to s fitkom si vystihla, ja tam chodím v podstate len zato :D To sú dve úžasné hodiny (aj spolu s cestou a všetkého okolo), ktoré mi vždy za to stoja. Lepší relax si ani nedokážem predstaviť :)

      Odstrániť
  3. ten dezert vypadá nádherně,super nápad :)
    A musím dokola opakovat, že miluji Tvoje snídaně :D :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem:-) tie chlebíky úžasne napučali,takže to bolo ako overnight oats :-)

      Odstrániť
  4. Tak to budeme mít 19.5. obě dost práce, já zase maturuju :D
    Budu ti držet palce, ať se zkouška povede!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Snáď to obe úspešne zvládneme :)

      Odstrániť
  5. Super nápad s tím desertem!! Hned zítra ho u taťky vyzkouším:))) aaa já se tak těším:D Ani nevíš, jakou radost jsi mi udělala!:D A co se jídel týče...snídaně je rozhodně moje NEJ jídlo!! Naprosto s tebou souhlasím:)) Miluju tu přípravu a ještě víc, když jídlo připravuju i pro někoho jiného..ne jen pro sebe:) ať už to je mamka nebo přítel:)) Mým velikým snem je mít nějakou kavárnu, která by byla ale víc jako "snídárna", kam by lidé chodili na snídaně:D:)) ale i na svačinky:) ale nevím, jestli to je uplně reálný sen:) třeba někdy v hodně vzdálené budoucnosti:) až bych si na takový to druh podníkání vydělala:D:) Tak konec slohu a mýho blábolování:D Měj se krásně! A ať ti jde učení jde jen a jen dobře a rychle!!:))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ako to robíš že tvoje raňajky vždy vyzerajú tak úchvatne?!! :O vždy pri nich dostanem hlad :D ten mini dezert ma naozaj prekvapil, takáto kombinácia by ma naozaj nenapadla. Každopádne ďakujem za tip, určite vyskúšam!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Desert úžasný, tohle by mě nenapadlo a někdy musím vyzkoušet, protože samotné chlebíky mi moc nešmakují :D Když snídám jednou za uherský rok slaně, tak také musím alespoň nějakou sladkou tečku mít :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Luci ty jedeš úplnou zelenou! :)) No a ten dezertík, připomíná mi to ten piškotový dort, tak to určitě vyzkouším! Jinak jsme dnes měly stejný program - učení a posilovna - a jídlo samozřejmě :))*

    OdpovedaťOdstrániť
  9. to vypadá nádherně! :) Miluj tvoje fotky jídla:D!))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ty tvoje jídla se jí úplně očima! :) nenapadlo by mě použít chlebíčky takhle, mám je ráda, tak vyzkouším! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Rýžové chlebíčky mám doma, jogurt taky, takže se jde na to :D Určitě to zkusím ještě dneska :) Snídaně vypadá krásně jako vždycky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tvůj dezert je skvělý nápad, už se mi "připravuje" na ráno v lednici:) akorát místo jogurt jsem dala tvaroh, kakao, trochu mléka a ještě jsem přimíchala půlku rozmačkaného banánu a druhou půlku jsem nakrájela na kolečka a ještě to proložila:) už se na to těším, děkuji za inspiraci:) jinak jestli se můžu zeptat - v ten tvůj low carb day, kolik máš tuků cca?:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dúfam, že ti bude chutiť :) potom napíš! Tvoja kombinácia znie skvelo! :) V tie dni mávam aj okolo 90-100gr tukov. Vela urobí to, že milujem srvátkový syr a grécky syry a potom tiež treščiu pečeň, takže tá má tiež dosť tukov :)

      Odstrániť
    2. Tak musím říct, že dlooouho jsem si na snídani takhle nepochutnala jako dneska:) bylo to naprosto luxusní. Banán + čokoláda (kakao) je moje nejoblíbenější kombinace a v této podobně to bylo úchvatný. Hrozně mi chutnalo jak ty rýžový chlebíky krásně změkly:) co nejdřív to chci zkusit ještě z těchto kukuřičných http://www.racio.cz/cs/produkty-to-nejlepsi-pro-vas/cornies/item/cornies-se-lnnym-seminkem?category_id=255 protože jsou tenčí a udělám více vrstev. Ještě jednou děkuji za inspiraci, asi na tom budu závislá :D ...ok díky moc, jen zvědavost ;)

      Odstrániť