štvrtok 1. mája 2014

♥ my body transformation: 2011 - 2014 ♥


Dneska je 1.mája, nový mesiac, a tak som si povedala, že by si to zaslúžilo iný príspevok, na aký ste zvyknutí. Niekoľkí z Vás sa ma pýtali, či by som nepridala fotky mojej postavy. Pravdupovediac, spočiatku som z tej myšlienky nebola veľmi nadšená, pretože je to čudný pocit dávať sem moje fotky, navyše keď s tým ako vyzerám ani ja sama nie som spokojná. Neskôr som nad tým však uvažovala a keďže je tento blog o zdravom životnom štýle, tak by to nakoniec ani nebol až taký zlý nápad. Z toho vyplýva, že v dnešnom príspevku sa s Vami podelím o to, ako ma práve rozhodnutie uberať sa týmto štýlom života pozmenilo. Aby to nebolo len o fotkách, ktoré Vám sem pridám a malo to aj nejakú hlavnú myšlienku, tak by bolo dobré začať od začiatku. Nikdy som nebola spokojná s mojím výzorom, či už po stránke týkajúcej sa hmotnosti alebo fyzickej. Patrila som k tým večne nespokojným dievčatám, ktoré majú komplexy, ktoré však neboli neopodstatnené. Neraz som kvôli tomu, akú mám postavu a ako vyzerám vyronila nejednu slzu. Mamina sa na to častokrát už ani nevedela pozerať a utešovala ma, že to tak vôbec nie je, ale samy viete, aké vedia byť maminy :) Majú svoje deti najradšej a vidia ich ako najkrajšie spomedzi všetkých. Ja som však vedela ako to v skutočnosti je a vo svojom tele som sa necítila vôbec dobre. Keď som si pred pár dňami prezerala fotky z dovolenky v Chorvátsku, nemohla som uveriť vlastným očiam. Už som aj zabudla, ako som vtedy vyzerala. S hrôzou v očiach som si ich prezerala ako keby som na nich ani nebola ja. Vám sa to možno ani
 tak z týchto fotiek nebude zdať, no oproti tomu ako vyzerám v súčasnosti, je to skutočne značný rozdiel.
Po príchode z tejto dovolenky sme zaregistrovali, že v meste otvorili pobočku Naturhouse. Presvedčila som maminu, aby sme tam skúsili zájsť a informovať sa o ich službách a o tom, čo a ako prebieha. Po prve konzultácii som sa rozhodla, že vyskúšam chudnutie s nimi a začala som ich navštevovať pravidelne každý týždeň. Chodila som na konzultáciu, merania, váženia a dostala som jedálniček s výživovými doplnkami. Hneď na začiatku som si mala stanoviť cieľovú hmotnosť, ktorá znamenala úbytok 10 kilogramov. Týždeň čo týždeň som videla na váhe úbytok, čo ma nesmierne tešilo a mamine som bola neskutočne vďačná za to, že ma v tom podporovala najmä po finančnej stránke. Tých 10 kg sa mi podarilo schudnúť za 3 mesiace a spolu s kilogramami ubúdali aj centimetre a to všetko bez akéhokoľvek cvičenia (čo som neskôr aj trošku ľutovala, lebo inak by boli výsledky ešte lepšie). Práve toto "zmenilo môj život" a teda aj mňa, čo sa týka výzoru. Vtedy sa začal môj záujem o tento zdravší spôsob života a v tých časoch vznikol aj tento blog. Vtedy mi to tak nepripadalo, no keď sa na to spätne dívam, moje porcie boli skutočne malé. Nepoznala som raňajky v podobe ovsenej kaše, ani desiatu a olovrant v podobe tvarohu a už vôbec som nevedela o tom, že všetky dobroty ako palacinky, waffle, lievance a mnoho ďalších dobrôt sa dá pripraviť zdravo. To všetko som sa naučila až od Vás, s Vašou pomocou a tým, že som sledovala Vaše blogy som pochopila, že zdravé jedlá dokážu byť aj pestré a vy ste my boli inšpiráciou k tomu, aby som si pripravovala vždy nové a zaujímavé jedlá. Práve z Vašich blogov som sa naučila stravovať sa tak ako sa stravujem a až teraz chápem, ako môžu tieto blogy pomôcť takým, čo hľadajú rady a predovšetkým nevedia ako začať. Keď som ukončila konzultácie v Naturhouse, vážila som presne 63,5 kg a ako som spomínala vyššie, moje porcie boli skutočne malé. Doteraz neviem pochopiť, ako som sa z nich mohla najesť. Nikdy sa mi však hmotnosť nezvýšila, či už boli sviatky alebo som si pochutnala aj na nezdravých dobrotách.


Ak ste čakali telo "fitnessky", tak Vás sklamem. Sama s ním nie som spokojná, čaká ma ešte veľa veľa práce, no vidím rozdiel a to ma teší zo všetkého najradšej. Nikdy by som nebola verila ako si vybudujem lásku k športu. Celé sa to začalo jednoduchým behaním po príchode z dovolenky v septembri minulého roka (1. fotka dole), keď som chodila behať či pršalo, snežilo alebo svietilo slniečko. Našla som si v tom záľubu, ktorá pretrváva dodnes, len škoda, že už menej intenzívne. Pochopila som, že ani každodenné kardio nie je práve tá najvhodnejšia cesta a začala som postupne cvičiť doma podľa youtube kanálov všeobecne známych ako XhitDaily, FitnessBlender, Toneitup alebo BeFit. Do tohto cvičenia som sa musela viac nútiť ako ho robiť s radosťou, lebo na domáce cvičenie som nikdy nebola. Mala som pocit, že cvičenie nemá 40 minút, ale rovno 4 hodiny. Najlepšie, čo sa mohlo stať bolo, keď u nás otvorili novú posilňovňu a ocko vyhral na plese mesačnú permanentku. Prvé čo ho napadlo bolo, že sa opýta mňa, keďže videl ako si zvyknem zacvičiť. Ja som súhlasila, hoci som sa toho obávala, keďže som v posilňovni nikdy v živote nebola. Prvýkrát som tam išla vo februári, keď som využívala len kardio stroje a potom som si cvičila na karimatke maximálne s 2 kg činkou. Až pred troma týždňami, keď som sa dohodla s jedným osobným trénerom, či by ma netrénoval trikrát týždenne s tým, že by som sa chcela naučiť cvičiť s ostatnými strojmi a predovšetkým s činkami, som začala vykonávať aj silový tréning. Doslova som si ho zamilovala a vždy sa od radosti neviem dočkať na tréningy s ním (mimochodom zajtra mám ďalší, jupííí). Užívam si ich a najväčšou radosťou je pre mňa, keď vidím, že týždeň čo týždeň zdvihnem o niečo väčšiu váhu alebo urobím viacej klikov. Hoci z tréningov odchádzam vždy ako keby ma prešiel parný valec, vždy si poviem, že to stálo za to! A viete čo je najlepšie? Keď som sa minule babke sťažovala, že s učením na štátnice vôbec nestíham, lebo je toho veľmi veľa, tak sa ma opýtala, prečo nevynechám pár dní cvičenia. Ale prečo by som to robila? Je to pre mňa oddych, ktorý si na tie dve hodiny medzi učením môžem dovoliť a tí, ktorí tvrdia, že majú toho veľmi veľa a cvičenie nestíhajú, tak vo väčšine prípadov sú to len výhovorky. Nikomu neublíži, keď si pôjde zabehať na 30 minút alebo sa na hodinu 
prejsť. Aj tak po väčšine tento čas, ktorý vlastne ani "nemajú" strávia na sociálnych sieťach. Čas je stále, len si ho treba nájsť :) 


Je predo mnou ešte veľký kus roboty, no pre mňa je dôležité viacej ako výzor momentálne to, 
že v cvičení som si našla skôr oddych a záľubu, než honbu za dokonalým telom, ktoré bude dobre vyzerať v plavkách. 
Pokiaľ ste čakali niečo iné, tak je mi ľúto, že Vaše očakávania sklamem, no pevne verím, že časom a 
najmä snahou to bude stále lepšie a lepšie :) Prajem Vám krásny zvyšok dňa ♥

80 komentárov:

  1. Lucinko!!:) co říct - úžasný; nevěděla jsem, že jsi byla tak "jinačí" :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mně se tvoje postava moc líbí už v tom září 2013 :) Jsi úžasná, ta změna je super!!! Budu ti držet palce, ať se ti takhle krásně daří dál ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Ja som vtedy len začala behávať vôbec nie s nejakým cieľom, ale som rada, že som s tým začala, lebo v tom septembri to nebolo ono a takto som si to ani neuvedomila, že by som nejak schudla z bokov, až z tých fotiek :)

      Odstrániť
  3. jsi krásně štíhlá, moc ti to sluší ;) a je super, že máš tak pozitivní přístup ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Whaaaaat?? toto ma jedine rozumne napada teraz! uzasna premena ! A to vravim s tou najvacsou uprimnostou ze je toto naj premena aku som v poslednom case videla :)

    a na 58kg nevyzeras to mas pravdu vyzeras na takych 55 ;) a 176 cm?? aaach to ti zavidim ja mam o 10 cm menej a citim sa ako trpazlik, skoda ze nejde tak ako napr schudnut aj narast :D

    A mimochom skvely clanok, zhltla somho jednym dychom. Jedine co ma "rozculovalo" bolo to ako si pisala ze nie si spokojna. No podla mna by si rozhodne mala aj ked uprimne to my ako zenske pohlavie nebudeme nikdy :DD

    A mas nejaky vzor alebo postavu aku by si chcela dosiahnut k spokojnosti?
    a inak som si vsimla ze si bola blondyna na zaciatku to je tvoja prirodzena farba? :)
    a konecne koniec tohto siahodlheho komentaru aj ked som si ista ze ich tu budes mat veela lebo to je opat sa opakujem uzasna premena!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za krásny komentár! :) Veľmi si ma potešila, ako aj všetky ostatné :) Nemám žiadny konkrétny vzor, ja som vlastne cvičiť ani nezačala s cieľom, že si chcem vypracovať chrbát, nohy a podobne, prišlo to samo a teraz som veľmi rada, lebo už ani neviem, čo by som robila keby netrávim svoj volný čas práve vo fitku :) Rada si však prezerám na Instagrame fotky fitnessiek a obdivujem ich dokonalé postavy, za ktorými je však veľa driny. Oni sú inšpiráciou pre všetky :) Čo sa týka výšky, ja by som zas naopak chcela byť nižšia :D Všetky moje kamarátky sú nízke, tak ja pri nich vyzerám ako obor :D A nespokojná som najmä preto, lebo si myslím, že viacerí asi čakali, že budem na to, koľko som chodievala behať a teraz cvičiť, tak budem mať vypracovanejšiu postavu, tak to mi je trošku ľúto. Ale veľmi sa teším, že už aspoň nemám komplexy, lebo to obdobie bolo skutočne strašné. A hej hej bola som blondýna, mala som melír, ale moja prirodzená farba je hnedá ako mám teraz a s ňou som veľmi spokojná :) Chodím sa farbiť raz za rok, lebo mi to odrastanie nie je tak vidieť, takže mám aspoň o starosť menej :) Navyše tá blond veľmi ničí a mne aj poriadne zničila vlasy :/ Ešte raz ďakujem za krásny a pozitívny komentár ♥

      Odstrániť
  5. Tvoje proměna je úžasná!!! Vážně obdivuji, ze jsi v sobe našla tu vůli něco změnit a přeji ti mnoho dalších úspěchu. A podle mě tvoje tělo v plavkách vypadá už teď sexy, tvoje břišní svaly, wow ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Neskutočne krásna premena! Máš nádherné vypracované bruško (také aj ja budem snáď mať). Podľa mňa je na tebe vidieť, že chodíš behávať (máš chudé nohy) a že celkovo cvičíš. Ja cvičím dačo cez rok a na mne to už vôbec nie je vidno (v porovnaní s tebou) . Mám "len" svaly na stehnách a lýtkach (musím ich ale mega napnúť :D ) a aj bicák. Verím, že raz budem mať aj viac svalov :) A viem si predstaviť, aké to bolo mať komplexy a podobne. Ja sama som si tým prešla a to som mala len 11 rokov. Síce si povieš že"bože já v tvojom veku" ale naozaj to bolo so mnou zlé, pretože som mala už aj zdravotné problémy. Ale našťastie som to v správny čas zastavila a som teraz tam, kde som :)
    P.S.: ešte raz ti to musím povedať - krásna postava (hlavne brucho) ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vôbec by som si nepovedala, že "len 11 rokov" lebo to môže byť v ktoromkoľvek veku a vždy to je nepríjemné :( Viem si predstaviť ako ti bolo a aj to, že takéto komplexy neraz môžu spôsobiť nielen zdravotné ale aj psychické problémy a najmä v takom mladom veku je to dosť nebezpečné :/ Ale som veľmi rada, že sa ti to podarilo prekonať :) Tie svaly na stehnách a lýtkach by som hneď brala, mne sa to veľmi páči, preto aj vo fitku si vždy zaradím ten stroj na lýtka, ale zatiaľ to nie je ono, fakt musím tú nohu veľmi napnúť podobne ako ty, aby tam aspoň niečo bolo vidieť :D A je dosť možné že len ty to nevidíš. Mne je veľmi ľúto, že nemám aj viacej fotiek z minulých rokov. Skús sa fotiť a uvidíš, že zmeny určite sú :)

      Odstrániť
    2. Ja sa fotím ale zmeny moc nie sú. Som vo veku, kedy moje telo obklopuje tuk a je ťažké sa ho zbaviť. Ale mňa cvičenie baví, takže ma to nezastaví :) Ale keď si pozriem fotky kde mám 10-11 (a menej) a porovnám si to s terajšou postavou, tak si hovorím "kde mám to brucho? a tie nohy? a líca?" :D A mne sa ten sval na stehne spravil tak ako keby zo dňa na deň :D chodila som behávať a (ešte vtedy) som jedávala na večeru po behu mäso :D

      Odstrániť
  7. Úžasná změna, vážně tě obdivuji! Ani jsem nevěděla, že už máš blog tak dlouho, sleduji tě poměrně krátce :) Každopádně fakt paráda, jen tak dál ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve na konci tohto mesiaca to už bude tretí rok :) Ďakujeem! :)

      Odstrániť
  8. Ja to nechápem… čakala som nejakú priemernú postavu, ale ty si úplne dokonalá! Úžasná zmena, musíš byť na seba právom pyšná, proste musíš!! A super, že ťa to aj baví :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem! :) Ja som zas nečakala toľko pozitívnych komentárov. Práve pri čítaní tých Vašich komentárov som stále radšej a radšej že mám tento blog! Už ani neviem čo by som bez toho robila :) Ďakujem ešte raz :)

      Odstrániť
  9. Pááááni!!! To je úžasná proměna, máš teď nádhernou postavičku - pěkně závidím :-D
    Myslím, že na tenhle článek se budu dívat znovu a znovu, je to úžasně inspirující!

    http://mydiarymyjourneymylife.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Skvela premena a teraz mas uzasnu postavu! A nevorim to len tak :) tvoj blog som objavila nahodou a uz ho sledujem skoro 2 roky, ale zostala som zaskocena, ked si povedala, ze nie si teraz so svojou postavou spokojna. Vyzeras ako fajn baba, len podla toho, co pises to vyzera tak, ze mas nizke sebavedomie, dedukujem to z toho, ze mas tajny blog a celkovo z toho co pises. Myslim, ze sa nemas za co hanbit :) len tak dalej

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za podporu :) S tým sebavedomím máš pravdu, ale mám na to svoje dôvody prečo to je tak. Proste nikdy som nepatrila medzi tie ´pekné´ a stretla som sa s rôznymi narážkami na výzor a potom to v človeku tak ostane. Z toho vznikali potom aj tie komplexy bohužiaľ :/ Viem, že sa nemám za čo hanbiť. Ak naň niekto z okolia nahodou zavíta (čo sa už aj stalo), tak s tým nič nenarobím, ale že by som to všade vypisovala, že mám blog tak to nemám za potrebu :)

      Odstrániť
    2. Uplne tomu rozumiem, ani ja nepatrim medzi tie 'pekne', a tiez som sa v zivote stretla s roznymi narazkami na vyzor, ktore boleli a casto som si kvoli tomu aj poplakala. Nemozem za to ako vyzeram, ale ked som bola mensia nerozumela som tomu. Teraz uz viem, ze niektori ludia si urazanim duhych kompenzuju svoju malost, nic s tym nenarobime. Trvalo dlho pokial som ziskala naspat svoje sebavedomie, aj ked to nie je dokonale, no uz sa nehanbim za svoj vyzor :) Pre mna si velka inspiracia, takze aj ja poctivo trenujem, hadam do roka dosiahnem svoj ciel

      Odstrániť
    3. Tak potom sme si prežili zrejme to isté :(. Bohužiaľ je to tak, že oni ani častokrát nevedia, že ako dokážu takými narážkami ľudí zraniť a predovšetkým vtedy, keď už my samy vieme, že skutočne to nie je vzhľadovo to, čo by sme chceli, oni nám to len utvrdia. Ja som si napríklad nikdy nedovolila povedať na nikoho, že by bol škaredý. A určite sa ani nemáš za čo hanbiť :) Treba sa na tom pozerať tak, že niekto má dokonalú postavu, iní zas vlasy alebo oči, či inú časť :). A veľmi pekne ti ďakujem za krásny komentár, budem ti veľmi veľmi držať palce, aby sa ti podarilo dosiahnuť tvoje ciele :) Hlavne všetko treba robiť pre radosť a potom prídu očakávané výsledky :)

      Odstrániť
  11. Vyzeráš skvele A nepíšeme ti to tu všetci len tak zo srandy!! vezmi si to K srdcu A čítaj si to dokola :) tvoja premena je super, A ty vyzeráš super len tak ďalej :) hlavne ma hreje pri srdci keď vidím že sa niekto nebojí najesť A berie šport ako súčasť života A radosť A nie nutné zlo:) to je správny prístup

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne si vystihla ako to je :) Jedla sa netreba báť, myslím si, že to je práve kľúčom k úspechu a potom cvičenie to celé len dotvára a formuje :) Ďakujem :)

      Odstrániť
  12. Aj tu je vidieť kus velkeho odhodlania a práce! :) Fotky hovoria za všetko! Predovšetkým už z posledných fotiek je citit, ako ti nabieha svalový tonus. Takže naslapnute to mas uplne na jednicku! Je vidiet, ze silove treningy a drina ti zacinaju prinasat zasluzene ovocie :) Mozes byt na seba pysna :) A presne viem o com pises. Taktiež som v detstve bola prave ja za tu bambulku v rodine, ktora mala nejaky ten faldik na viac. :) Plakavala som a mamina ma tiez utesovala :) No postupom casu som si aj ja presla uskemi tvojho pribehu a tak som dietovala ale bez cvicenia, cim som si viac poskodila ako vylepsila svoj fyzicky vzhlad ... No a potom to prislo! Karta sa otocila a práve celý tento fitness styl ma podnietil k zalozeniu blogu presne tak ako ajteba :) Nova kuchyna, nové zaujmy a v neposlednom rade ciele a motivacia. Drzim ti palceky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Zuzka za krásny komentár :) Na teba mi to však vôbec nesedí, nevyzeráš zrovna ako tie, ktoré by s výzorom mali problémy. A o tej "bambulke" v rodine tiež viem svoje :D Tie neustále narážky a podobne, ale teraz už aspoň nemajú dôvod sa do nás navážať a robiť si srandu ;)

      Odstrániť
    2. No zdanie niekedy klame :) Raz urcite pridam fotografie zo svojho detsva:))) Vacsina ludi bude zrejme prekvapena, aka maskrtnica zo mna bola :) Kazdopadne sme z tohto buclateho obdobia nastastie vonku ;) A za pravdu vobec nedakuj! :))

      Odstrániť
  13. W.A.U. :) obrovská poklona, máš super postavu :) myslím, že niesom jediná ktorú si tými fotkami motivovala ;) aj keď teraz mám kvôli chorobe zákaz cvičiť ešte aspoň na mesiac, už sa neskutočne teším kedy sa do toho opäť pustím :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budem držať palce! :) Som rada, že aspoň takýchto spôsobom niektorých môžem motivovať a mne sa strašne dobre čítajú tieto komentáre :)

      Odstrániť
  14. Wow, sledujem ťa len krátko, ale musím povedať, že perfektná premena! Fandím ti, len tak ďalej, aj keď podľa mňa už teraz vyzeráš super :) A celkom ťa chápem, ja som bola celý život baculka a potom som jedného dňa iba zmenila stravu, začala si viac všímať čo jesť - nejesť a schudla som asi 10 kíl (myslím, že to bol podobný program ako spomínaš na začiatku). Hnevám sa na seba, lebo som časom čo-to pribrala a keď som sa odsťahovala z domu, ťažšie sa mi dáva taký pozor na potraviny, čo kupujem ako doma (neznamená, že beriem všetko, ale niekedy musím sama seba stopnúť a čítať zloženie a často aj obetovať korunku navyše) Začala som ale v poslednej dobe cvičiť a chodiť do posilovne, tak drž palce aj ty mne, aby mi to šlo tak super ako tebe ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Ono tá strava veľa spraví, pokiaľ človek predtým neje zdravo a zrazu to spôsobí taký šok telu, takže vtedy idú kilogramy krásne dolu :) Horšie je to už potom, keď človek je dlhodobo zdravo a váha sa zrazu zastaví a potom už treba vymyslať iné alternatívy ako ju rozbehnúť. A s tými korunkami navyše máš úplnú pravdu. V takýchto veciach si myslím, že je lepšie si priplatiť pokiaľ ide o naše zdravie. Samozrejme, že ti budem držať palce, ked je snaha tak to pôjde rýchlo :) ;)

      Odstrániť
  15. Páni! Nechci říkat, že jsi předtím vypadala nějak hrozně, to si absolutně nemyslím. (A blonďatá vypadáš hrozně roztomile.) Nicméně ta přeměna je úžasná. Máš teď naprosto perfektní postavu. Úžasnou :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no ale ja som vypadala úplne príšerne :D Ďakujem, ale ešte to určite nie je to čo by som chcela :) Si zlatá! :)

      Odstrániť
  16. Wow, to bříško! Krásná změna!

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Luci, to je neuvěřitelné! Jsi hvězda! :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veroni, to som si povedala ja na teba keď som uvidela tvoju premenu! :) Ty si inšpirácia pre každého :)

      Odstrániť
    2. Luci musim se sem chodit koukat piřád znova a znova... Dnes už asi po desáté. Moje proměna je proti tý tvojí nula nula nic. Držím ti palce, jsi skvělá, postavu máš krásnou a já před tebou prostě smekám fakt. A vim, že jsi svědomitá a jednou budeš mít tělo fitnessky, protože už teď jsi od něj malinkej krůček! :**

      Odstrániť
    3. Veroniii nepreháňaj! Ešte je čo robiť :) Najmä s nohami, ktoré sa mi snáď podarí vypracovať aspoň tak ako ich máš ty :)

      Odstrániť
  18. Mila Lucka,

    v prvom rade ti chcem na dodanie sebavedomia povedat, ze vyzeras naozaj vyborne a odkedy sledujem tvoj blog (cca 4 mes), si pre mna aj velkou inspiraciou. Najma vdaka tvojim mega porciam, ktore ma utvrdzuju v tom, ze nejest nie je ta spravna cesta a da sa chudnut aj pri velkych porciach ak ich tvori zdrave jedlo.
    Predovsetkym ma vsak zaujal tento tvoj clanok z toho dovodu, ze som prezila presne to isto co ty a dokonca to sedi aj casovo. V lete 2011 som bola prvy krat so svojim aj terajsim priatelom na dovolenke v Chorvatsku a vobec som sa necitili nejaka "velka". Proste vedela som, ze som na intraku hooodne pribrala, pretoze samozrejme penazi bolo malo, aj toho casu popri studiu bolo malo a kedze som studovala literaturu a musela som tyzdenne precitat mnozstvo knih, pohyb som prakticky nemala ziadny. Jedla som bagety a vyprazane krokety a aj moje spolubyvajuce boli take pri sebe, takze som sa necitila ina :). Celu strednu skolu som mala vahu od 58 kg (ked som vela behavala) az po 62kg co je vlastne moja normalna dospela vaha ktoru som si potom aj dlhsie drzala s mensimi odchylkami. Takze na VS som dosla so 62kg (inak vysku mam 178cm) a pocas nej som pribrala az na 69kg co bola moja najvyssia vaha. No a po tej dovolenke v Chorvatsku ked som zbadala seba vo vode a na plazi na fotkach, az vtedy mi doslo ze je to velmi zle. Kupila som si permanentku do fitka na intraku a chodila som cvicit kolko sa dalo, ale stravu som mala stale tu istu. Maso, omacky, knedle - vsetko co v jedalni bolo :( Vaha trosku klesala, mozno na 65kg ale stale som vyzerala zle. Potom sme sa vsak s priatelom rozisli a ja som bola dva tyzdne uplne mimo a vobec nic som nejedla, iba pila mineralku. Prisla som na Vianoce domov a zistila som, ze mam 60kg! Vsetky veci som musela dat sestre, lebo mi to padalo zo zadku, proste bolo to hrooozne velke :) Tesila som sa ako blcha a v tie Vianoce som do ust nedala ziadny kolac ani majonezovy salat. Vahu som si drzala, ale kvoli obavam ze priberiem som jedla velmi malo. Cez den to bol mozno jeden jogurt a jedna mala celozrnna bagetka so salatom. A takto som fungovala asi pol roka potom. Samozrejme ked doslo na 3tyzdnovu dovolenku All inclusive, nabrala som na 64kg! Proste telo si chcelo urobit zasoby :(
    Nie som typ, ktory moze zjest cokolvek a nepriberie. Viem, ze cely zivot si budem musiet davat velky pozor na to co jem, lebo akonahle trosku upustim a jem viac sladkeho, vaha ide hore.
    Dnes mam 64kg ale vela behavam (asi 5x do tyzdna, z toho 3x kratky beh a 2x dlhy - aj 15km) a cvicim doma podla Jillian Kickbox. Skusam na sebe vselico, lebo odkedy beham pribrala som 2kg, neviem vsak ci su to svaly alebo aj tuk lebo niekedy mam problem so zachvatovym prejedanim.
    To je v skratke moj pribeh. Neviem co som nim chcela povedat, ale kazdopadne je to super ked clovek zdravo papa a vela sportuje, robi nieco co ho bavi. Velmi sa tesim ze tebe sa podarilo takto krasne schudnut a dufam, ze aj ja budem mat niekedy tych tvojich 58kg a vyzerat tak super. Bojujem dalej, lebo viem, ze na to kolko vela sportujem, mohla by som vyzerat super, keby som lepsie jedla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vo viacerých veciach sa veľmi podobáme :) Najmä čo sa týka váhy a aj výšky takže viem presne o čom hovoríš. Hlavné je, že si prišla na to, že proste niečo treba robiť :). Na tých internátoch je to skutočne náročné, čo sa jedla týka, ale myslím si, že keď človek chce, tak sa dá všetko. Predsa len také balenie vločiek a rôznych zdravých príloh, keďže sa obmieňajú vydrží dlhšie a nie sú až také drahé. Ja si myslím, že sa dá všetko len treba hlavne chcieť. Je pravda, že tie jedlá v jedálňach na školách sú dosť lacné a verím tomu, že aj chutné, ale proste keď by som skutočne chcela zmeniť stravovanie, tak by som si radšej kupila dvojplatničku a varila jedlo na izbe. No mne sa asi ľahko takto hovorí, ked som (našťastie) nikdy na internáte ani priváte nebývala. To čo si robila so sebou bolo staršné :( Ved ty si musela doslova hladovať a týmto smerom cesta nikdy nevedie :(( Mrzí ma s čím si si prešla, lebo isto to nebolo ľahké :( Ja sa veľmi teším, že som našťastie nemala také problémy s jedlom. Hlavne si treba uvedomiť, že hladovaním cesta nikde nevedie, práve naopak. Už som to písala neskutočne veľakrát ale mnohé by sa čudovali, že práve normálne veľké porcie, ktoré obsahujú všetky potrebné makroživiny sú základom úspechu :) Som však veľmi rada, že pomaly dosahuješ svoje ciele a vidím v tebe veľkú snahu :) Myslím si však, že tvoj problém bude hlavne v jedálničku. Nie je možné, aby si pribrala ked si dáš trošku nezdravého. To sa mi nejak nepozdáva :/ Predsa si človek nemôže po celý život niečo odopierať. Tie 2kg nahor určite tuk nebude, kedže aktívnejšie športuješ, o to sa neboj :) Podľa mňa asi málo ješ, lebo to som si všimla aj na sebe, že ked som pridala na jedle tak sa váha pohla dolu. Vyskušaj :) Alebo sa skús poradiť s niekým, kto by ti pomohol s jedálničkom, napríklad taká B* má vyživový kurz, takže určite by bola ochotná :) Ja som prišla na to, že strava u mňa tvorí až 80%, takže určite je hlavným kľúčom k úspechu :) Budem ti veľmi veľmi držať palčeky a snáď aj záchvatové prejedanie (ktoré je možno sposobené práve nie veľmi dobrým jedálničkom) pominie :)) Ďakujem za krásny komentár a veľmi rada som si o tebe prečítala :)

      Odstrániť
  19. Úžasné, máš můj obdiv. Obrovský kus práce jsi udělala :) Jak se to říká? Kdo chce, hledá způsob a kdo nechce, ten hledá důvod. :) Ty jsi ten způsob našla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Presne tak, treba najmä chcieť a ked si už v tom človek nájde skôr záľubu ako ja, tak už to je veľké plus :)

      Odstrániť
  20. superské...perfektná premena...v živote by ma nenapadlo, že by si mohla mať blond vlasy :-)) nejak mi to k tebe nejde..xi. Úplne že inšpirácia pre nás mnohé..a môžme len ticho závidieť :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to rozhodne nie :D ešte to nie je vobec ono, tie nohy snáď ešte nejak vypracujem :) Bohužial tie mi idú najťažšie :(

      Odstrániť
  21. Všechnu chválu shrnu do jednoho velkého wooooow!
    Postavu máš nádhernou, tvoje články srší optimismem a vyrovnaostí. Skvělá kombinace! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Dobřes zhodila ty boky! :) jen trochu vypracuj nohy a bude to perfekt ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To práve chcem :) Nohy však boli a zrejme vždy aj budú mojím večným problémom :( Ale budem sa veľmi snažiť :)

      Odstrániť
  23. Páni!!! To snad není možné:) tak krásnou postavu teď máš!!!! Musela jsi na sobě opravdu hodně dřít a je to vidět:) Moc ti přeju, aby pro tebe byl sport dále zábavou a tak tě bavil:) Já jsem nikdy s váhou problém neměla, ale v období puberty se nějaký ten špíček přeci jen objevil a proto jsem si začla cvičit doma:) a i když to jde pomaleji než v posilovně, stejně ty pokroky vidím a to mě dělá šťastnou:) Tak teď už nejsi jen mým snídaňovým vzorem, ale už i motivací co se cvičení týče:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nebolo to až také drenie, lebo som si to ani veľmi neuvedomovala :) Vlastne všetko som schudla bez cvičenia, len so stravou, akurát som nemala spevnenú postavu, takže už sa trošku spevnila :) Len škoda že nemám fotky aj z minulých rokov, lebo za všetko skutočne vďačím práve Naturhouse-u :) Aj cvičenie doma je veľmi účinné a ešte ked ta to aj baví, tak je jasné že sa výsledky dostavujú :) A ďakujem ti krásne za komentár! :))

      Odstrániť
  24. wow... riadna zmena. Držím Ti palce, nech sa ti tak darí aj naďalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Wow !!!! Nejkrásnější změna co jsem kdy viděla :-) !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Krásný příběh. Ráda jsem se o tobě dozvěděla něco nového. Jsi neskutečná, co jsi dokázala :) Máš úžasnou postavu a úžasný blog. Hnědá barva vlasů ti sluší mnohem víc ;) Já se teď snažím nabrat svalíky a věřím, že já, i ty v budoucnu dosáhneme své vysněné postavy :) Je lepší si nic neodpírat a jít ke svému cíli postupně, než si vše zakázat, to z toho potom člověk nemá ani radost. Jsi skvělá, jen tak dál :)) Ivana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za krásny komentár, Ivi :)) Pevne verím, že časom určite dosiahneme to, čo chceme, len treba preto aj niečo robiť a to odhodlanie nám myslím si, že nechýba :) Tiež by som rada nabrala nejaké svaly, tak snáď sa nám to podarí :) Tiež som toho názoru, že je uplne zbytočné a podľa mňa aj hlúpe si odopierať, pretože žiť celý život s myšlienkou, že nie, to si nemôžem dať, tak to by som skutočne nedokázala.

      Odstrániť
  27. Tentokrát jsem si chtěla nechat na komentáři opravdu záležet! Ale zjistila jsem, že někdy prostě netřeba slov. Máš můj největší obdiv! Vypadáš přenádherněěě!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  28. DOKONALA PROMENA vazne mooc ti to slusi. Chtela jsem se zeptat ty behas rano na lacno?Katka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) Áno, áno. Keďže chodím behať takých 15 minut po prebudení, čo sa vlastne umyjem a oblečiem, ešte hladná vôbec nie som, keďže mám vždy dostatočne veľké a sýte večere. Spočiatku mi zvykávalo škvŕkať v bruchu počas behu, to ešte ked som začínala, ale teraz už vôbec nie :) Nebehám na lačno zámerne, ale príde mi zbytočné do seba niečo dávať 5 minút pred behom, keď ani nie som hladná :)

      Odstrániť
  29. tak to je neuvěřitelná proměna! opravdu klobouk dolů, teď vypadáš naprosto úžasně

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Nemůžu tomu uvěřit, vůůůbec bych tě na těch prvních fotkách nepoznala! Klobouk dolů Luci, máš obrovskou poklonu ode mě a obdiv...ráda bych se jednou dopracovala tam, kam ty, budu ted u tebe na blogu asi denně, je to pecka! Vypadáš tak nádherně a o jídlech ani nemluvím.. <3 =)

    OdpovedaťOdstrániť
  31. V tom březnu 2013 to bylo nejlepší :) Ted jsi moc hubená :( škoda.

    OdpovedaťOdstrániť
  32. Premena obdivuhodná. Len už stačilo. Pretože ak stále ešte nie si spokojná s váhou, tak potom začínaš byť (alebo už si?) anorektička. Mimochodom, pred rokom si vyzerala oveľa lepšie.
    Mia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Mia,
      ďakujem za tvoj komentár, avšak najskôr by si si mala toho viac zistiť o tom, ako VYZERAJÚ alebo sa STRAVUJÚ anorektičky. Vždy si rada prečítam kritiku, pokiaľ je na mieste a je konštruktávna, ale tento tvoj komentár je trošku smiešny. Podľa teba je anorektičkou každé dievča, ktoré cvičí vo svojom voľnom čase a venuje tomu hodinu denne, pretože je to jej záľuba? Najskôr sa prosím ťa pozri aj na to, koľko jem, kedže neustále tu čítam, aké sú to obrie porcie a že ostatní by nezjedli ani polovicu z toho a podobne. Keď ja som "anorektička" tak potom na iných by si čo povedala? A hlavne, nevieš vôbec ako vyzerám v skutočnosti. Sama viem v akom tele sa cítim dobre a v akom nie. Nabudúce, predtým než pôjdeš vypisovať podobné komentáre si to premysli. Buď nie si sama so sebou spokojná alebo sa ty sama nevieš odhodlať k cvičeniu alebo je za tým niečo iné, fakt netuším. Cvičím preto, pretože ma to baví a je to už súčasťou môjho každodenného dňa a je to moja záľuba. Nezačala som s tým preto, aby som schudla. Proste som si chcela nájsť aktivitu a keďže u nás otvorili fitnesscentrum, tak som to vyskúšala. Neplánovala som to dlhodobo, len vyskúšať, aké to tam je, ale postupom času ma to začalo baviť. Vidieť pokroky je úžasné, ale milujem predovšetkým ten pocit po cvičení a pre mňa je to forma oddychu a relaxu. Takže toľko k téme "anorektička". Keby tvrdenie a komentár bol opodstatnený, tak sa nad tým aj zamyslím, ale nemám potrebu sa nad ním ani len pozastavovať a cvičiť si budem aj naďalej ;) Pekný deň Ti prajem :)

      Odstrániť
  33. Ja som si to dobre premyslela kym som to napisala. Anorekticky su (aj) tie, ktore sice super stihle, stale nie su spokojne a zda sa im, ze este stale potrebuju chudnut. A tak cvicia a cvicia a malo/akoze 'zdravo' jedia. Vsetko tvoj pripad. Sama som sa osobne stretla s podobnou dievcinou, ktora jedla vyhradne zeleninu (nic ine!!) a tvrdila o sebe ze je vegetarianka - akoby tie jedli len zeleninu?! - denne behala a stale nebola so sebou spokojna a chcela chudnut, hoci bola uz len kost a koza. A mimochodom, vidim fotky, tak ake ze neviem ako vyzeras???
    O mne ty nevies nic, ja nepisem na webe o svojej postave ani tu nemam fotky, tak co ty pises o mne?? Ja sama mam 178cm, dlhe roky som mala bez akejkolvek namahy 55kg (a dnes ked sa pozriem na svoje fotky hovorim, ako 'strasne' som vyzerala) , neskor som nejaky cas cvicila takmer denne aerobic a chodila do posilovne - ale vobec nie kvoli chudnutiu alebo postave, tu som mala aj tak super. A aj teraz som so svojou postavou spokojna, mam ju lepsiu ako o 10-20 mladsie zeny. Takze neviem "o com tocis".
    To, ze tu vypisujes o tom, ze si chudnut isla umyselne, ze si jedla super male porcie a ze este na 58kg "nevyzeras", ale citis sa "na viac", nesvedci o tom, ze cvicenie je tvoja zaluba, ale snazis sa stale schudnut. A naozaj si daj pozor, lebo to moze skoncit katastrofou...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak zrejme si si nepozerala fotky jedál pozorne, pretože kopa zeleniny je len príloha. Jem normálne porcie ako sa má čo je mäso + sacharidová príloha a zelenina je len vedľajšia príloha. Nejem vôbec len zeleninu a nejem ani málo. Vôbec sem nepridávam fotky každého jedného jedla, pretože sama na to nemám čas, aby som si všetko fotila. Jedlu sa ani nevyhýbam, jem aj bežné jedlá, ktoré pripraví mamina alebo keď ideme von, tak nechápem, ako môžeš tvrdiť, že jem málo a akože "zdravo". To, že tebe sa s odstupom času nepáčila tvoja postava, keď si mala 55kg neznamená, že teraz to tak musí byť u každého. Váha je len číslo! Kedy to už konečne pochopíte? Moja sesternica má rovnakú výšku ako ja, má takmer toľko kíl čo ja, len o niečo menej a jej postava vyzerá úplne inak! Je chudučká, cvičí lebo ju to baví, pritom má úplne chudučké nožičky a celá je chudá. Sledujem kopec blogov, a u niektorých sa vždy čudujem ako málo môžu jesť, ale nemám potrebu im to tam vypisovať. Nech si každý robí čo uzná za vhodné. Ja viem, že jem koľko mám a je to dosť veľa, tak skutočne nechápem, prečo máš potrebu tu do mňa rýpať. Keď ostatní nejedia nič celý deň poprípade im stačí 1 rohlík za deň, nikto sa do nich nenaváža. Pokiaľ si spokojná sama so sebou, to som veľmi rada a teší ma to a fakt sa tu nemienim s nikým hádať. Máš svoj názor, neberiem ti ho. Je mi skutočne jedno, čo si myslia cudzí ľudia.

      Odstrániť
    2. + k tejto časti: To, ze tu vypisujes o tom, ze si chudnut isla umyselne, ze si jedla super male porcie a ze este na 58kg "nevyzeras", ale citis sa "na viac", nesvedci o tom, ze cvicenie je tvoja zaluba, ale snazis sa stale schudnut.

      Jediné o čom som sa zmienila z tohto bolo, že nemám postavu na 58kg čo som myslela na to, keď si porovnám seba so svojimi kamarátkami, ktoré majú toľko isto kilogramov a sú odo mňa chudšie. Na tie veci predtým si neviem ako prišla, pretože chudnúť úmyselne som išla ked som mala 72,6kg čo bolo opodstatnené, no odkedy cvičím tak to nie je za účelom chudnutia. Čo sa týka porcií, v porovnaní s mojimi začiatkami "zdravého stravovania", ktoré môžeš vidieť v archíve prvých mesiacov blogov, sa tie porcie ani nedajú porovnať.

      Odstrániť
  34. Páni.. máš můj obdiv! Tolik zhubnout a ještě si vyrýsovat tak pěknou postavu, to stojí hodně sil. Jen tak dál.. :)
    Nikol (readeatandlive.blogspot.cz)

    OdpovedaťOdstrániť