piatok, 30. mája 2014

♥ recept: úžasné čokoládové muffiny ♥


Hoci som dnes nezačala deň so špeciálnymi raňajkami, o to väčšie prekvapenie mi pripravila babka, ktorá ma čakala s jej domácimi krásne nadýchanými lievancami ♥ Babkine domáce kysnuté lievance som nejedla už neskutočne dlho, prakticky odvtedy odkedy sa stravujem zdravo, takže dneska som skutočne neodolala a boli úplne dokonalé! Už som aj zabudla aké sú úžasné :) Myslím si, že z času na čas nikomu takéto jedlo neublíži a aj keď si náhodou niečo také doprajete, čo sa nezahrňuje do kategórie zdravého stravovania, tak si z toho hlavne nerobte veľkú hlavu! Odopieranie je častokrát omnoho horšie a nemôžme zabudnúť na to, že tak, ako jedno zdravé jedlo neurobí z človeka chudého, tak ani jedno nezdravé jedlo neurobí z človeka "tučného". Pokiaľ je príležitosť, tak vždy ochutnám z hocijakých jedál, pretože žiť do konca života s tým, že "toto nemôžem, toto si nedám" nie je dobré. Ja sa toho držím a myslím 
si, že je to tak rozumné :) 

Dneska som mala strašnú chuť niečo napiecť a potešiť tak aj okolie. Rozhodla som sa pre muffiny, ktoré som doteraz piecť nezvykla, pretože sa mi nikdy nepodarili, no tie dnešné sa podarili na jednotku! Každému chutili a keďže som ich piekla ráno, už sa aj minuli :) Chcela by som pridávať recepty častejšie, či už na sladké alebo aj slané jedlá, takže sa budem snažiť Vás trošku inšpirovať. Keďže obľubujem recepty jednoduché, tak aj tieto muffiny sú úplne jednoduché 
a s minimálnym počtom ingrediencií :)

Kokosový olej môžete nahradiť aj bežným olejom, ja som však použila tento, 
ktorý som si najskôr zohriala do tekutej formy v mikrovlnke. 

Postup je viac než jednoduchý, len všetky ingrediencie zmiešate a nalejete do silikónovej formy, 
ktorú si vymažete kokosovým olejom. Môžete požiť aj košíky. Muffiny som posypala kúskami čokolády, iné zas s vlašskými orieškami. 
Môžete použiť hocičo, čo máte radi. Či už sušené ovocie alebo iné dobroty :)


Aké muffiny máte najradšej vy? :)

13 komentárov:

  1. Ty jsou úžasné Luci, i já dnes pekla doma a udělala jsem banánový chlebíček s čokoládou, taťka si ihned vzal a neodolal, moc mu chutnalo. S tím jídlem mi úúúplně mluvíš z duše, také neschvaluji názor, že se musí jíst pouze a zcela 100% zdravě, ale je potřeba si občas dopřát i nějakou tu slast, dobrotu, hříšek,. který třeba není 100% zdraví, ale myslím si, že když člověk jinak dbá na to co jí a ještě nevíš - jako ty - je tolik aktivní a sportuje, absolutně se nemusí bát nějakého následku, asi bych si neuměla představit, kdybych si v životě vše odepřela.
    Zkrátka jak píšeš, občas si prostě člověk může (skoro "musí") dát i něco mimo a věřím, že takové lívanečky od babičky byly báječné a navíc, lívanečky samy o sobě nejsou až takovým zlem, takže proč ne;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. veľmi rada pečiem muffiny a vždy hľadám rôzne recepty na ne, tento vyzerá veľmi dobre a určite ho vyskúšam :) a bolo by super keby si dala častejšie takéto recepty, pretože čím jednoduchšie, tým lepšie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na muffinech je fajn, že jsou hned hotové a mají tolik variant, a ty Tvoje vypadají krásně :) Nejraději mám asi banánové se skořicí, vanilkové s borůvkami nebo makové se švestkami, takové klasické kombinace :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já zase nedám dopustit na babiččiny palačinky, to je slast a nikdy bych si je neodepřela! :) Muffinky vypadají úžasně, hrozně ráda peču ze špaldové mouky, dodá tomu úplně jiný rozměr :) A ty Tvé fotky...člověku až oči přecházejí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. šup sem s nimi! :) nejradši mám asi s jablíčkama nebo s čoko! nadýchané lívance od babičky musely být bezva <3

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Waaaaaaw tie teda vypadajú ako keby spadli z muffinového neba! Ak najbližšie budem niečo piecť, určite toto! Sú krásne!
    Ako to robíš, že všetko vypadá tak strašne lákavo?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Všetko určite nie, ani mne sa nie vždy všetko podarí ako si predstavujem :) Hlavne ked sa snažím o úplne čo najzdravšiu verziu, vtedy to nikto nezje :D Potom to zostane všetko na mne, takže som si povedala, že budem to robiť pre radosť a aspoň spravím radosť aj iným :)

      Odstrániť
  7. Mńam mňam:)) muffiny mám hrozně moc ráda:) moje mamka dělá různé varianty:) čokoládové, banánové, broskvové, jablkové, jahodové...no a všechny jsou vynikající:)) A taky u nás vždy hrozně rychle zmizí:D:)) A s tím nezdravým jídlem máš uplnou pravdu:)..vlastně jsem to na blog přeci psala taky:) jednou za čas se to nezblázní, když se jinak člověk stravuje dobře:) A hlavně když se to sní k snídani, tak má člověk větší šanci to nějak vysportovat, než v 10 večer:D:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vypadají božsky a věřím, že i tak budou chutnat.
    Líbí se mi, že stačí nějaký základ a dál si pečení může vyšperkovat každý podle sebe a svých chutí.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ty vypadají tak dokonale! Já mám nejraději muffiny plněné domácím pudinkem. Je to opravdu dobrota!:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Miluju muffiny a tyhle vypadají vážně perfektně!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vypadají neodolatelně :) Muffiny nikdy nemůžou zklamat :)

    OdpovedaťOdstrániť