utorok, 3. júna 2014

♥ amazing & delicious bowl of oatmeal ♥



Dobré ráno Vám prajem!
Ako ste sa vyspali? :) Predpokladám, že už poctivo zarezávate a trápite sa v škole, zatiaľ čo ja si tu popíjam úžasnú karamelovú kávičku a píšem Vám tento článok :) Uvedomila som si, že takýto raňajkový post tu už nebol dlhšiu dobu, tak nastal ten správny čas ho pridať :) Milujem toto obdobie, príchod leta, pretože konečne si môžem spestriť jedlá o úžasné šaláty (z ktorých zjem denne 1kg a babka ich už konečne má plnú záhradu, takže aspoň niečo nemusím kupovať) a tiež o ovocie (jahody, moruše, čerešne), ktoré mi krásne spestrí ranné ovsené kaše :) Keď som sa zobudila, v kuchyni ma čakala taška plná čerstvých a sladučkých jahôd, ktorými ma prekvapil ráno ocko. Hneď som vedela na čo ich využijem a výsledok môžete vidieť aj samy. Pripravila som si úžasnú banánovú ovsenú kašu s jahodami, morušami a dozdobila banánom, ktorú som si potom zaliala jogurtom zmiešaným s tvarohom, takže tá konzistencia bola niečo úžasné! Milujem tú krémovú konzistenciu, ktorá potom vznikne :) Aby to však nebola len kašička, ale aj nejaká tá zeleninka, tak som si urobila šalát s 
jahodami a vlašskými orieškami. Proste skvelý štart do nového dňa :)


Práve zvažujem, či si zájsť na kardio do fitka predobedom alebo až večer, no zrejme si vyberiem tú možnosť doobeda, aby som si poobede mohla doma oddýchnuť a pokojne stráviť zvyšok dňa :) Rozhodla som sa, že týždenne sa 3x budem venovať silovému tréningu a 3x kardio tréningu, aby som sa zbavila toho podkožného tuku, ktorý ma "trápi". Zvažujem kúpu BCAA a spaľovaču tukov, pretože si myslím, že by sa mi to zišlo, nakoľko pravidelne športujem a nerada by som prišla práve o svalovú hmotu. Ako vyzerá to Vaše cvičenie? Na čo sa zameriavate momentálne vy? :)


A na záver mám na Vás menšiu prosbu o pomoc: 
Nemáte náhodou nejaký osvedčený recept na zdravú domácu zmrzlinu bez ovocia? 
Rada by som si doma totiž nejakú urobila, ktorú by som si mohla pridať najmä do kávy :) O chvíľu tu budeme mať 30°C, 
takže také osvieženie padne vhod :) Nemám problém si kúpiť nanuky v obchode, ale rada by som skúsila aj niečo takéto, 
takú menšiu zdravú alternatívu. Za všetky nápady a rady budem veľmi vďačná :) 


Krásny a úspešný zvyšok dňa Vám prajem :)

20 komentárov:

  1. Ahoj,
    neskutečně krásná snídaně:) ty piješ černou kávu nebo s nějakým mlékem? (kravským?)
    jinak co se týče zmrzky tak já mám ráda tvarohovou, dělám jí tak že smíchám odtučněný tvaroh se zakysanou smetanou, dosladím medem nebo javorovým sirupem a přimíchám kousky 70% čokolády a mrazím si to v malých kelímcích :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) Zrovna podobné recepty ako mi odporúčaš som našla aj na internete, ale všade písali, že odtučnený tvaroh nie je veľmi dobrý, že radšej tučnejší, ale vo väčšine prípadov tam bola smotana, takže si mi len potvrdila, že to zrejme bude fungovať, takže to vyskúšam práve tak ako si napísala :) Ďakujem krásne! :)

      Odstrániť
    2. a úplne som zabudla k tej káve! Pijem čiernu kávu s 25-50ml 1,5% kravského mlieka :) Teraz sme však kúpili túto úžasnú kávu: http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/703/703574249b4358498466771c03b2e459.jpg, lebo sme všade videli, že ako ju každý vychvaľuje, tak sme ju chceli vyskúšať :) Nádherne vonia a túto kávu pijem 1x za deň, pretože bežne si kávy nedosládzam, ale do tejto si pridávam 1čl trstinového cukru, lebo až vtedy je skutočne cítiť tú jej úžasnú chuť :) Bez cukru to nie je ono. A navyše sú k nej aj "recepty" na ľadovú kávu a Frappé, takže by som ich rada skúsila :)

      Odstrániť
    3. Určitě chuťově lepší je polotučný tvaroh, ale já jsem zvyklá kupovat odtučněný + k tomu přidávám tu zakysanou smetanu a chutná mi to tak ;) je asi fajn to trošku víc dosladit, protože je to kyselejší od té zakysanky, mě to sice nevadí - naopak, ale záleží na chuti každého;) někdy místo kousky čokolády zamíchám do půlky směsi kakao nebo arašídové máslo a udělám jakoby mramor ;) ovšem samozřejmě nikdy to nemá konzistenci jako pravá zmrzlina, ikdyž to při mražení promíchávám, protože ta fakt klasická se mi povedla jen ve zmrzlinovači u babičky:) ...přesně tuhle kávu miluji taky, měla jsem i oříškovou, vanilku i tu čokoládovou a musím říct, že já miluji k smrti tu oříškovou, naopak čokoládová mi čokoládu vůbec nepřipomíná a nechutná mi. Na to mléko jsem se ptala z důvodu, že jsem ho zkoušela vyřadit a nahradit různými rostlinnými mléky, ale prostě žádné mi nechutná tak, jako to obyčejné ;)

      Odstrániť
    4. ja osobne si jedlá ani nič nesladím, už som úplne vyradila dokonca aj med, ale pri pečení ho radšej použijem, lebo inak by som všetko musela zjesť len ja a to nechcem :D Takže určite si to dosladím medom :) Ja arašidové maslo rada nemám, ale tá čokoládka tam bude určite super :) Vynikajúca domáca zmrzlinu je tá, v ktorej sa použije smotana na šľahanie, tá chutí neskutočne! Sestra robieva doma rusku zmrzlinu práve tak, že do nej pridá tuto smotanu na šľahanie a chutí úplne tak isto ako tá kupovaná :) Ja som práve hľadala recept bez nej, ale tento tvoj vyskušam :) hned dneska. Navyše, ja by som to chcela najmä do tej kávičky, aby som si ju trošku spestrila, takže k tomu ani nepotrebujem mať zmrzlinu nejakú sladkú :) Takže vravíš že oriešková? :) My sme sa práve nevedeli rozhodnúť, že ktorú kúpiť, lebo všetky maminine kolegyne vychvalovali tú karamelovú, tak sme sa nakoniec rozhodli pre ňu. Ja som navrhovala čokoládovú, tak som teraz veľmi rada, že sme nekúpili tú :) Nabudúce skúsime teda tú orieškovú :) V Lidl bola akcia, čo bol vlastne aj dôvod, prečo sme ju kúpili, pretože inak je pomerne drahá, na to, že u nás sa káva míňa bleskovou rýchlosťou, tu sme všetci veľkí kávičkári :) Ďakujem ešte raz za pomoc a zároveň aj tip na kávu ;)

      Odstrániť
    5. Já právě taky přestala sladit úplně:) akorát jsem denně byla schopná vypít třeba pětkrát kávu s mlékem a za den jsem spořádala třeba 400 ml mléka jen v kávě :D tak jsem mléko (ne mléčné výrobky, jen mléko) zkusila vyřadit. Zkoušela jsem dělat kokosové (to je na mě dost mastné), mandlové a lískooříškové. To je sice celkem dobré, ale prostě v kávě to nemá tak dobrou chuť jako klasické mléko a vůbec netuším, čím ho nahradit :) ...doufám, že se ti zmrzka povede;) ...no já právě od té čokoládové kávy měla velké očekávání, protože čokoládu jinak miluju, ale opravdu mi moc nejede, oříšek vede:)

      Odstrániť
  2. ach, tie jahody, mňam :)... tiež mám neskutočnú radosť z tohto obdobia, kedy je už kopa domácej zeleniny a ovocia zo záhrady, ktoré sú neporovnateľné s tými kupovanými a neviem sa ich dojesť :)... a k tej zmrzline... vyskúšaj zmiešať tvaroh, biely jogurt, osladiť to a pridať buď vanilkový extrakt, kakao... a dať zmraziť, po 15 - 30 minútach vždy premiešať...myslím že to by mohlo fungovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak! Toto je hádam to najlepšie obdobie pre nás, jedákov :D Ďakujem krásne za pomoc, všetky vaše odporúčania sa budú viac menej zhodovať, takže určite niečo vykúzlim! :)

      Odstrániť
  3. to je od tatínka úplně krásné :-))
    A mňam jako vždycky!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lucinko, tak my máme už na zahrádce také desíííííítky salátů :-) Pěstujeme obrovské množství (hlavně pro mě!:D) všech druhů zelenin i ovoce a strašně se těším na úrodu! Máme toho vždycky opravdu kvanta!
    Tvé jídlo vypadá opět senzačně, k tomu prostě není co dodat:-*
    Můj pohyb je nyní určitě kolo, miluju si na hodnku vyvětrat hlavu a vyjet ven na Slunko, ještě si zasportovat a vrátit se v krásné náladě :-) Určitě je to lepší, než být někde zavřený, když je venku pěkně, konečně :-)
    Vím, že to je hloupé, ale co je prosím to BCAA?:)) To je něco jako měřič tuku apod.?
    Jinak zmrzlinu bez ovoce já delám doma takovouto:
    smetanový jogurt (nebo řecký - aby byl opravdu tučnější - hustý, s jinými mi to nejde!;-))
    dále smetana
    med
    stévie/třt. cukr - to, čím ráda sladíš
    mleté oříšky - podle toho, jaké máš nejraději
    Vše společně umíchám do požadované konzistence a potom ještě přidávám nasekané kousky čokolády, jakoby stračatelové :-)
    Je to moc dobré, mám takové zmrzliny raději, než ovocné :-)
    Měj se moc krásně! :-*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hh tak to sme na tom rovnako :D u nás je tiež plná záhrada a 3/4 zeleniny pojem len ja :D:D nechcem vedieť čo bude ked už budu tekvice! To je moja najväčšia slabosť a za deň zjem aj 2kg a potom mi je zle a som celá nafúknutá :D ale stojí mi to zato :D
      Presne ako píšeš! Hodinka vonku dokáže robiť zázraky :) Ten čerstvý vzduch a to úžasné počasie hned zlepší náladu :)
      BCAA sú aminokyseliny, ktoré sa užívajú pred a po tréningu a sú určené na regeneráciu a zvyšujú výkonnosť. Mne by sa zišli najmä kvôli tej regenerácii :)
      A tento recept je ten istý ako prvý, takže tento skúsim :) Práve preto, že by som si to rada pridávala do kávičky a tak, to by som si tam nemusela potom pridávať už mliečko, tak preto som nechcela ovocnú :) A viem si predstaviť že s takou vysoko % čokoládou to bude eňo-ňuňo :)
      Ďakujem a prajem ti krásny deň Lucka :)

      Odstrániť
    2. Přesně tak:D My máme u babičky mrááky (mám foto i na blogu;)), 2 skleníky a asi 90% padne do mě, chudák rodiče, jsem hrozná dcera, vše jim "sežeru":D Přesně!! Já mám dýně a můj 1 chod vypadá např. 280gr!! brambor + jogurt + 500g dýně a ještě olivový olej..jsem jak balón, ale užívám si to, když už je sezóna, tak se vždycky opravdu nařachám jako otesánek!:D
      Aha, děkuji moc za vysvětlení :-) Teď si uvědomuji, že už jsem se o BCAA na škole také učila, v rámci výživy a dietetiky ;-)
      Ahá, no to je skvělý nápad s tou kávou, já si dělám každý den, ráno nebo po obědě Meltu (bez kofeinu, chutná mi více) a taková zrmzka do ní mě nikdy nenapadla, to by byla úžasná tečka za velkým obědem nebo velkou snídaní, také to vyzkouším, děkuju moc za tip =)
      Přesně, já koupila minulý týden 3 čokolády s 72% kakaa, ta bude úplně super, mňam, tak snad nám bude chutnat :-)

      Odstrániť
  5. Spaľovač je zbytočný, vyhodené peniaze....:) Ak sa obávaš straty svalov, stačí ak prijímeš denne dostatočne bielkovín zo stravy a netreba ti ani BCAA ...:) raňajky úžasné ako vždy..:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) a pre BCAA som viac menej už aj rozhodnutá, zajtra si to chcem ísť kupiť, len ten spaľovač ešte zvažujem :/

      Odstrániť
  6. To je zase krásná snídaně♥ já ji už zahlédla na tvojí tumblr stránce, kterou každý den kontroluji:D Zeleninu k snídani moc nemusím, ale ten tvůj salátek vypadá tak úžasně, že si ho budu muset udělat aspoň někdy k obědu s něčím nebo jako večeři♥ takových barviček a jak to máš krásně naservírované♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Gabii :) Ešte že si mi to pripomenula :D musím to tam ísť oživiť :D už dávno som to nemala zapnuté na mobile, uplne som naň zabudla :D

      Odstrániť
  7. Nemám slov! Ty tvoje snídaně, jedna hezčí než druhá Lucinko :) ♥ už jsem vše projela na Instagramu, ale konečně jsem se dostala i na blog :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Na tyhle perfektní ranní příspěvky jsem se těšila! :) A zrovna teď u toho snídám ovesnou s banánem, jahodami a pistáciovým termixem ♥ Co si budeme povídat, miluji rána a tohle je slast! :D Jinak o BCAA jsem také uvažovala, protože často chodím běhat i ráno před snídaní a na delší trasy a v poslední době jsem nějak pohubla na vršku těla, tak bych chtěla ty svalíky, které si buduji posilováním, trochu chránit :) Ale spalovač mi naopak přijde zbytečný, to je ovšem věc názoru. Domácí zmrzlinu jsme dělávali pouze ze smetany (popřípadě zakysané smetany), tvarohu, jogurtu a vanilkové esence a bylo to výborné :)) Popřípadě místo vanilky kakao.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj :) já si zmrzlinu dělávám tak, že dám hodně zralý banán nakrájený na pidikousky do mražáku tak na 3h. Pak rozmixuju se lžící mléka a přidám podle chuti kousky čokolády nebo lžičku burákového másla ;) Má to krémovou konzistenci a je to naprosto úžasné a zdravé :)

    OdpovedaťOdstrániť