nedeľa, 8. júna 2014

♥ my perfect Sunday morning ♥


Dobré ráno!
Ako ste sa vyspali? :) Ja som hneď ráno o šiestej absolvovala menší ranný beh. Nebolo to však nič špeciálne, bežala som takých 50 minút, čo sa mi zdá primálo, ale nevadí. Nabudúce :) Bohužiaľ som si nevybrala dobrý terén, takže nabudúce už budem múdrejšia. Dneska som sa opäť rozhodla urobiť moje milované waffle, čo sú tie najdokonalejšie raňajky aké môžu byť. Máme kopu kopu ovocia a nevieme čo s tým, takže vždy si ním aspoň prizdobím jedlá a hneď to vyzerá krajšie a hýri to farbami :). Okrem banánu som použila aj moruše, ktoré som si včera čerstvo nazbierala a samozrejme biely jogurt s tvarohom, ktorý je k waffliam úplne dokonalý. Mám taký pocit, že tieto raňajky začínajú pomaly dobiehať staré, dobré, tradičné ovsené kaše, pretože waffle k raňajkám obľubujem stále viac 
viac :).


Waffle som robila podľa tohto receptu, o ktorý som sa s Vami podelila v jednom z minulých príspevkov. 
Osvedčil sa mi ako najlepší recept zo všetkých, ktoré som doposiaľ skúšala, takže pri ňom určite zostanem :)


Včera som nazbierala jedno obrovské plné vedro morúš a to ani zďaleka nie je všetko, pretože dneska idem zbierať opäť. Kde to všetko uskladníme, aby sa to rýchlo nepokazilo, to skutočne netuším :D Už teraz máme zaplnenú celú chladničku od šalátov, pretože aj tie sa bohužiaľ veľmi rýchlo kazia. Okrem morúš som však nazbierala aj plnú bedničku čerešní čo znamená, že dneska budem piecť, piecť, piecť a vyskúšam nejaké recepty, ktoré nájdem :) Premýšľala som aj nad tým, že tento rok si urobím takú tú zdravšiu verziu džemu. Na internete je určite mnoho receptov, už len nájsť ten pravý :) Máte nejaké nápady ako využiť čerešne alebo moruše? Čo si z nich najradšej pripravujete vy? Ak máte nejaké recepty alebo rady, všetko je vítané :) Okrem toho, že sa dneska chystám vo veľkom piecť, tak som premýšľala nad tým, že si na obed urobím ryžový nákyp. Už sa na to chystám asi tretí týždeň, no nakoniec si to vždy rozmyslím a dám prednosť tradičnému obedu. Predsa len sladké na obed veľmi neobľubujem, ale ryžový nákyp milujem, takže som v tomto trošku nerozhodná. Uvidíme ako sa nakoniec rozhodnem :) Máte na dneska nejaké plány? Ako budete tráviť dnešný krásny slnečný deň vy? :)


Akými raňajkami ste začali dnešného ráno vy? :)

14 komentárov:

  1. U mě byla kašička s meruňkami, ale nevyrovná se klasice. Tvůj recept na wafle jsem si dala do záložky a v týdnu ho určitě vyzkouším, protože o nevyužívaném waflovači mluvím pěknou řádku týdnů.
    Ze sezóního ovoce se nejvíc nemůžu dočkat třešní od babičky, část padne za vlas na snídani, část na pečených dobrotách a co se nesní, se bude mrazit na zmrzlinky a koktejly. :-))
    Přeji krásný zbytek víkendu, užívej sluníčkového dne. :-))

    (mimochodem, kdybys nevěděla co s přebytečným ovocem, pošli pár kousků - kamión ke mně na sever Čech, nejeden hladový krk ti poděkuje :-D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Potom určite napíš ako sa ti vydarili ;) Chutia mi omnoho viacej ako tie zo špaldovej múky :) Robíš z čerešní aj zmrzlinky? Prezradíš mi nejaký recept? :) Práve čerešne sú po česky třešne a u babky už riadne dozreli, už sú krásne bordové, takže v utorok idem obrať zvyšok stromu :) Ešte ich tam kopa zostala. A ver mi, keby sa dá, ihneď ti posielam aj dvoma kamiónmi :D

      Odstrániť
    2. Zmrzku nedělám žádným zázračným způsobem a možná si to ani název zmrzlina nezaslouží, ale... :-D

      Zmražené ovoce rozmixuji s tvarohem/jogurtem/zakysanou smetanou. Nejlepší je asi kombinace tvarohu a zakysané smetany (ať se ten nízkotučný tvaroh vykompenzuje něčím tučnějším :D). Pak dám ještě chvíli mrazit a nakonec dozdobím dle chuti.
      A takovým kompromisem je asi polotučný/tučný tvaroh. Takže opravdu nic světoborného, ručím ale za to, že ti to bude chutnat. :-))

      Odstrániť
    3. ďakujeem :) Určite to vyskúšam :)

      Odstrániť
  2. Ahoj :) dnešní ráno jsem začala cuketovo-kakaovou ovesnou kaší a jako další snídaňový chod jsem si dala jogurt smíchaný s tvarohem,kokosem a meruňkami :) ..když už píšu komentář,tak sem musím přidat i obrovskou poklonu - jsi snad ten nejpozitivnější člověk na kterého jsem narazila,i když jen na internetu :) hrozně obdivuju,jak dokážeš pořád sršet tak dobrou náladou. Tvůj článek mi vždycky zlepší den a tvá jídla jsou moc inspirující a krásná! :) Markéta Bláhová

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak majú vyzerať poriadne raňajky! Žiadna mini porcia, tak sa mi to páči! :) A cuketová ovsená kaša je úžasná, keď máme doma cuketu, tak hneď ju využívam práve do ovsenej kaše :) A neskutočne ti ďakujem za tvoj krásny komentár ♥ Ani si nevieš predstaviť aký úsmev na tvári mi vyčaril :) Takéto komentáre sa vždy tak dobre čítajú. Je úžasné vidieť takúto odozvu, hoci len na obyčajný článok :) Ďakujem ešte raz a krásnu nedeľu prajem, Markétka :)

      Odstrániť
  3. Mnaam!!
    Tie moruše ti závidím, ja som ich myslím ešte nikdy nejdela, iba sušené a tie sú skvelé :) ako chutia? podobaju sa na cernice su im podobne? chcela by som ich čerstvé ochutnat ale ešte som ich nikde ani nevidela :( . ale zato mam od babky plno malíín mnam a čerešne mame aj doma ale už začínaju byť príliš červené a také mi nechutia ja ich mam rada ked su take krasne kysle oranzove :-D

    Inak ja planujem si spravit chia dzem z blogu goodmoodspoon.cz prave z malin na skusku z maleho mnozstva na sobotu/ nedelu kedy si uz planujem spravit lievance ( haha takto dopredu plany :-D )
    len neviem či bude tento džem taký dlhotrvacny, pride mi taky že týžden vydrží a potom by sa pokazil no neviem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vieš čo, sú také sladučké, skôr by som povedala také vodové, neviem čomu prirovnať tú chuť ale je veľmi dobrá :) Takto v obchodoch som ich nevidela ani ja ešte nikdy, ktovie či ich vôbec predávajú, ale sú fakt perfektné :) Ja si ani tvaroh nezvyknem dochucovať a ked si tam pridám moruše, tak je hneď sladučký :) Jéééj, ja ten blog ani nepoznám, takže hneď ho idem omrknúť ;) Tie džemy s chia semienkami sú zaujímavé a isto úžasné :) Ja by som však chcela niečo, čo mi vydrží dlhodobo, lebo ako vravíš, tiež si myslím, že tie z chia semienok nebudú mať takú dlhú trvácnosť :/

      Odstrániť
  4. aaach, krásná snídaně! taky bych chtěla mít tolik ovoce, že bych nevěděla co s ním:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hh :D to je výhoda, keď bývame na dedine a babka má záhradu :)

      Odstrániť
  5. Lucinko, snídaně je luxusní!
    Já myslím, že skoro hodina běhu je víc než krásný výkon! Určitě nemůžeš být zklamaná, co bych já za 50 minut běhu dneska dala :D
    Jinak..
    Jsme na tom úplně stejně! Já mám doma vlastní celkem velkou lednici + rodiče ještě větší a máme vše také plné domácích salátů, kedlubny, ředkviček, třešní a jahod! Pokud mohu poradit, dobré džemy a 100% zdravé a dietní se dají udělat z agaru (je to jako želatina akorát z mořských řas, určitě znáš;-)), jinak doporučuji udělat buď rovnou zmrzliny, zavařit a nebo zkrátka zamrazit ;-)
    A nebo se nadlábnout večer jako to děláme my, doneseme mísu třešní a jíme a jíme a jíme :D
    PS: Lucí, dnes jsem uběhla svůj "první" slušnější běh, tedy střídavě s chůzí, ale aspon něco, zítra asi nic, přece jen se mi blíží zkoušeka a nejspíš se ted týden od učení nehnu kromě jídla, ale uvidíme.. :-)
    Měj moc krásnou neděli (popř. budeš-li potřebovat recept, písni na blog u mě klidně)
    Ahoj,
    Lucka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. už sú moruše ? :O babka má veľký strom a tam strašne plno morúš vždy takže dnes sa tam vyberiem ! :D ďakujem za radu :D my uskladňujeme moruše iba mrazením :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ach jo, proč na ty tvé vafle vždy koukám, když jsem hladová :( :D Krása jako vždy! :)

    OdpovedaťOdstrániť