pondelok 9. júna 2014

Recept: Čerešňový koláč ♥


Ako som spomínala, ovocia máme toľko, že neustále premýšľam, čo nové uvariť, upiecť a akým spôsobom to ovocie využiť :) 
Včera som trávila asi pol dňa v kuchyni, kde som začala s pečením čerešňového koláču a pokračovala robením ryžového nákypu 
(mimochodom, recept pridám taktiež). Koláčik sa vydaril a to je aj dôvod prečo sa s Vami dnes podelím o recept. Piekla som podľa 
tohto receptu a jediné čo som pozmenila bolo, že som nahradila niektoré suroviny o tie zdravšie alternatívy a pozmenila som aj 
množstvo čerešní. Cesto bolo úžasné a vláčne, čomu dopomohli najmä tie čerešne. Myslím si, že koláčik by bol vynikajúci aj 
v kombinácii s iným ovocím, nemusia to byť práve čerešne :). 



Po vybratí z trúby ho nechajte vychladnúť a až potom ho krájajte, lebo cesto je ešte teplé a mäkké, 
takže potom tam tie čerešničky behajú hore dole :) 


Pevne verím, že ak sa rozhodnete ho upiecť, tak Vám bude chutiť :)

20 komentárov:

  1. Ježiš ten je úžasný, tyhle moučníky naprosto zbožňuju!! Jak jsou vlážné, mňam, my máme také plnou lednicí třešní, takže tenhle vydařený a luxusní koláček je jasnou volbou! Včera už jsem pekla podobně - bublaninu a je pryč, byla úžasná! :-) Pouze mouku nahradím jinou grahamovou a kokosový olej klasickým, protože kokosový nekupuji=) Už se moc těším, receptík vypadá senzačně a těším se i na recept na nákyp, ten totiž vypadá úchvatně!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vypadá o úžasně =D mi zatím třešně ještě nemáme. Místo toho stále zpracovávám jahody ze zahrádky, tak jsem udělala jahodové bezlepkové tiramisu pro mojí sestru.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam mňam! Vypadá famózne! Musím niekde splašiť čerešne a hneď sa do toho pustím. Dúfam, že kým sa dopracujeme na chatu, škorce nám neobzobú všetky čerešne :D Inak by ma veľmi nas..rdili :D
    Krásny deň prajem a nech ti to vypekanie ide od ruky ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vypadá úúúžasně, určitě vyzkouším :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ešte chvíľu a zahryznem si do notebooku :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mmmmmm...Ani nevím, jestli se dá slovy vyjádřit, jak moc dobře to vypadá:D Spíš bych vydávala jen nějaká citoslovce:D Třešně miluju♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. hh :D Ďakujem za Vaše milé komentáre :) Inak práve sa mi chladí v mrazničke zmrzlinová roláda, takže snáď sa podarí a pribudne ďalší recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tenhle koláček rozhodně rozhodně upeču!!! Vypadá podobně jako francouzské clafoutis, akorát ještě lépe, takže jistě bude dokonalý! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno áno! Ten názov som potom našla aj pri inom podobnom recepte len s iným množstvom surovín, takže to bude ono! :) Potom určite napíš či sa podaril :)

      Odstrániť
  9. Toto nie je koláč, ale CLAFOUTIS, francúzsky čeresňový nákyp. To je vidieť aj na konzistencii cesta, že to koláč nie je.
    Mia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za upozornenie, o ktorom viem. Dala som aj odkaz na pôvodný recept. Moja babka pečie koláče, ktoré majú takúto konzistenciu cesta a nenazýva ich CLAFOUTIS. Myslím si, že je úplne jedno ako ten koláč, nákyp alebo hocičo to je nazvem, ide o konečný výsledok.

      Odstrániť
  10. Jak vidím třešně, sbíhají se mi sliny. Mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ten je báječný, nechceš mi kousek poslat? :D Třešně za pár dní přiveze babička, takže recept ukládám a už vím, co z nich vytvořím:))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. To vypadá báječně, jako všechno co pečeš, mňam! Valerie

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Jedla si ho aj ty? Alebo pečieš iba pre ostatných z rodiny?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. preboha :DDDDD jasné, že som ho jedla aj ja :D:D:D

      Odstrániť
  14. Do jak velkej formy sa zmesti tento krasavec? A ked si pisala ze tretie vajicko vyslahate myslela si ze si ho normalne rozbijem a vyslaham? Dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je to klasický veľký plech, ale momentálne ani ja presne neviem, v ktorom som ho robila, lebo to bolo dávnejšie a máme doma plechy rôznych rozmerov, tak sa veľmi ospravedlňujem :( Nabudúce si už pri receptoch zaznačím aj rozmery plechov. Nenapadlo ma to vôbec :( Ale je to taký stredný plech, nič veľké. A áno, myslela som to presne tak, ako si napísala :) Jednoducho to tretie vajíčko vyšľahať a pridať k tým žĺtkom :) Skutočne mi je ľúto, že som veľmi nepomohla, ale to uvidíš sama, že koľko bude toho cesta a podľa toho zbadáš na aký plech to vyjde :) Ja som čakala, že to bude na ten veľký, do ktorého mamina bežne robí zákusky, ale nebolo toho cesta toľko :/

      Odstrániť
  15. Moc se povedl, zmizel tak rychle, že jsem ani nestačila udělat fotku. :-)

    OdpovedaťOdstrániť