utorok, 10. júna 2014

♥ tuna salad for dinner ♥


Pekný podvečer Vám prajem ♥
Keďže Vás rada prekvapujem s niečím novým, tentokrát budú hlavnou témou večere! Veľmi často dostávam dotaz o tom, čo jedávam na večeru, pretože niekedy už človeku dochádza inšpirácia. Úplne tomu rozumiem, pretože k večeru sa už človeku toho nechce veľa robiť, je unavený a teší sa, keď si niečo vôbec rýchlo rýchlo pripraví. Mne príprava večere vždy zaberie najmenej času spomedzi všetkých ostatných jedál, pretože sú vždy rýchle a dosť často sa opakujú. Pri raňajkách a obedoch sa dokážem s tým jedlom viacej "vyhrať" a nechávam si na nich aj viac záležať. Neraz som už spomínala, ako milujem toto obdobie. Nielen preto, že je vonku krásne a teplo, no viac menej preto, pretože záhrady sú plné zeleniny a ovocia, ktorými si spestrím každé jedno jedlo. Práve zelenina je to, čo jedávam denne vo veľkom množstve k raňajkám, obedu a takisto aj k večeri. Čo sa však týka konkrétne večerí, prezradím Vám, čo sa nachádza na jedálnom lístku u mňa. Moje večere sú väčšinou ľahké, bez príloh, pretože k večeru už obvykle nepociťujem taký hlad ako to býva napríklad doobeda. To znamená, že 
najčastejšie večeriam nasledovné:

kuracie mäso/ srvátkový syr/ šalátové syry 45%/ fazuľky v chilli omáčke/ cícer/ grilované ryby/ ryby z konzervy 
obrovská porcia zeleninového šalátu 
+
výnimočne: polievka (paradajková s vločkami, zeleninová, rybacia a pod.)


Avšak! 
Je to už istý čas čo robím určitú výnimku a to v tom, že keď mám tréning alebo idem cvičiť podvečer, večeriam po príchode domov. 
Nezáleží na tom, či je sedem, osem alebo deväť hodín. Proste sa po cvičení normálne napapám a doplním energiu. 
Takže vtedy moja večera vyzerá nasledovne:

kuracie mäso / ryba/ syr
ryža alebo iná príloha 
zeleninový šalát


S príchodom leta a horúcich dní mám čím ďalej tým viac chuť na studené jedlá a milujem večere vo forme šalátov. 
Jednou z nich bola aj tá dnešná, ktorú tvorila rybacia polievka (mňááááám!) 
a ako hlavný chod som si urobila obrovskú porciu zeleninového šaláta s tuniakom Calvo v olivovom oleji. 
Čo najradšej večeriate vy?


A keďže som Vám už neraz písala o tom, ako veľmi zbožňujem ryby na hocijaký spôsob, zaradila som aj tuniaka do svojho každodenného jedálnička. Mimochodom, ak by ste hľadali inšpiráciu ako použiť tuniaka v kuchyni, môžete sa nechať inšpirovať na FB stránke, kde nájdete hneď niekoľko receptov a tipov. Ja už som si pár vyhliadla, takže sa veľmi teším ako ich vyskúšam :) Okrem tých uverejnených na ich stránke som našla hneď niekoľko aj na internete, takže sa budem snažiť Vám vnuknúť nejaké nápady, keďže samy určite dobre viete, že tuniak je veľmi zdravý a absolútne ideálny pre každého :)


 A teraz ma zaujíma, máte radi tuniaka? Ktorý je Váš obľúbený a máte ho najradšej? 
Pokiaľ ide o mňa, zbožňujem tie v paradajkovej omáčke! Tie sú u mňa absolútnym favoritom! :)
Čo si zvyknete z tuniaka pripravovať vy? :)

5 komentárov:

  1. Rio mare v extrapanenském olivovém oleji s celozrnnými těstovinkami, trocha rajčatového protlaku (bez cukru samozřejmně:) a nastrouhaným česnekem a jarní cibulkou!uplně best!<33 Někdy mixuju toho tuňáka s lososem welness ve vl. šťávě, to je ještě lepší :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. júúúj, to znie úžasne! Úplne som si tú dobrotu predstavila :) V takej kombinácii to určite vyskúšam :)

      Odstrániť
    2. Děkuju je to fakt mňamka :)!!

      Odstrániť
  2. ten mám moc ráda! krásný večer :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak to ti tú nádielku tuniakov strašne závidím, pretože ho zbožňujem!! Najradšej mám tuniaka vo vlastnej šťave, tie v paradajkovej omáčke mi až tak nerežú. Čo sa večerí týka, tam sme na tom rovnako. Jem už iba zeleninu so syrom. Už niečo vyše roka a stále sa mi to nezunovalo. Niekedy doplním vareným vajcom, či plátkom šunky, ale kopec zeleniny a nejaký syr musí byť!

    OdpovedaťOdstrániť