pondelok, 25. augusta 2014

a fresh start to the week ♥

Dnešné ráno som síce nezačala týmito raňajkami, tieto sú fotené z toho včerajšieho, ale začala som deň presne takými istými :) Za tieto posledné dva týždne som zjedla toľko sladkého, že dneska začínam pekne tak, ako som zvyknutá a naplno! Hneď po tom, ako sme sa vrátili z dovolenky sa nám začali hodové slávnosti, ktoré sa nesú v znamení pečenia rôznych zákuskov. U nás je to maminina špecialita, v ktorej sa vyžíva a vždy napečie niekoľko druhov. Tento rok sa jej podarilo urobiť presne tie zákusky, ktoré ja zbožňujem, takže som si toho dopriala až až. Keďže som si dala taký menší dvojtýždňový ´oddych´ a vybočila tak zo stereotypu, verím tomu, že mi to pomôže a trošku ´nakopne´ :) Na fotke môžete vidieť opečený chlebík natretý avokádovou pomazánkou, miešané vajíčka z dvoch celých vajec a paradajky. Avokádo sa za posledné dni objavuje v mojom jedálničku prakticky každý deň a to najmä vo forme nátierky, ktorú úplne zbožňujem. Na prípravu je veľmi jednoduchá, no pre tých, ktorí ju náhodou nepoznajú, pripravíte ju nasledovne: roztlačíte si polovicu avokáda vidličkou, osolíte, okoreníte čiernym korením a pridáte buď granulovaný alebo čerstvo roztlačený cesnak.  Zvyknete si dopriať z času na čas taký menší oddych od 
Vášho zaužívaného spôsobu stravovania/cvičenia? 

14 komentárov:

  1. Já si Luci myslím, že tohle je spíš naopak vyloženě nutnost, třeba jen párkrát do roka, ale tělo zkrátka potřebuje pauzu, já osobně jí takovou mívám dooost často, ale s tvou velmi velkou aktvitou a denním pohybem, cvičením či posilováním si myslím, že to tělíčko ocení víc než dost a uvidíš, že to naopak přinese jen to dobré. Naví po pár kouscích sladkého se s tvým metabolismem myslím absolutně nic nezmění ;)
    A co se avokáda týče, já exotické dovážené ovoce prakticky nekupuji, preferuji sezonní a české, když už, ale ted v létě, kdy je ho tolik, že ani nevíme co jíst dřív, ovoce tudíž nekupuji vůbec, nicméně jsem ho už samozřejmě také zkoušela, dělala jsem z něj od pamazánek, přes smoothie až po další recepty, ale musím říci, že avokádu mě prostě ničím nenadchlo, nevadilo mi, ale určitě bych si ho nemusela kupovat znovu, takže myslím, že minimálně rok (ne-li více) se u mě v kuchyni neobjeví :DD
    Avšak té ranajky(:D) vypadají senzačně! Jako pokaždé! A co máš na dnešní pondělní den tedy v plánu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja viem Lucka, preto nemám žiadne výčitky, ale teším sa na to, že sa zas vrátim k zabehnutému, lebo mňa to najmä baví, ved preto cvičím aj sa stravujem tak ako sa stravujem :) A tiež si myslím, že to bude skôr na osoh ako na škodu, takže uvidíme :)
      Dneska doobeda som oddychovala pred televízorom, o druhej si idem zacvičiť tak na hodinku a potom idem von na hody a k starým rodičom na večeru :) A je krásne počasie, takže by bola škoda nevyužiť to a ísť sa von prejsť :)

      Odstrániť
    2. Jůů, ty hody ti ale závidím, to je asi něco jako u nás posvícení nebo masopůst bych řekla, že? :) To si také dávám sladkého až se stydím mluvit :D (Od koblížků přes zákusky atd.:D), ale jak píšeš, je myslím více než správné si za čas takhle dopřát a hlavně tělu, nechat ho úplně a pořááádně odpočinout po denodenní námaze a užívat si ty chvíle nicnedělání.
      Já jsem dnes celý den zavařovala a dělala pickles, abych měla pěkně domácí zásobky na zimu, protože zeleninu prakticky nekupuji v obchodech =) Tak teď už jen odpočívám a večer čekám kamarádku, tak už jen připravím pohoštění a užijeme si večer:)) Krásný zbytek dne.

      Odstrániť
  2. Taky miluju avokádo! To vypadá vážně chutně :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já taky souhlasím s tím, že si tělo prostě někdy potřebuje odpočinout. Já jsem například v červenci cvičila každý den. Ale ne jen nějaká hodina jógy nebo tak, cvičila jsem třeba tři až čtyři hodiny denně (mám letní otevřenou kartu do centra tance) a když jsem nebyla v Praze, jezdila jsem na kole (klidně 100 km) a běhala.
    Ale tak v polovině srpna jsem už začala pociťovat, že je toho na mě prostě moc a moje tělo to nezvládá- tak si teď dávám pauzu, mám dny, kdy nic nedělám a občas si zajdu na nějakou taneční hodinu nebo na chvilku si zaběhat :) Tělo si prostě řekne o pauzu a my bychom mu měli vyhovět :)

    A jinak avokádová pomazánka je skvělá, děláme jí pravidelně- jen avokádo, rajče, cibulka, česnek, sůl a pepř :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásná snídaně:) tu bych si hned taky dala:)) A já si rozhodně jednou za čas udělám pohov od nějakých pravidel a jím, co chci, něco nezdravého a něco, po čem se lehce nabírají kila:D Ale je to podle mě potřeba:) člověk se pak podle mě i více zase těší na clean-eating:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Taky si myslím, že občas je odpočinek od všeho zažitého potřeba:)
    Když jsem na dovolené, moc moc moc si užívám všechny ty dobroty, sladkosti, čerstvé croissanty, dortíky.....ale pak se vrátím domů, a zase si vařím kaše, k obědu cizrnu, rýži nebo kuskus a celozrnné těstoviny s tofu nebo šmakounem, jím hodně zeleniny atd. a taky je to fajn :)
    A avokádo už jsem neměla strašně dlouho a přitom ho miluju, musím napravit!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jasné , proste aj keď milujem jesť clean a zdravo, ale proste raz za čas ked je nejaká oslava/ vianoce, alebo čo, tak si to užijem naplno, fakt že naplno, a síce potom sa mi tažšie vracia do starého režimu, ak mi je tažko tak až tak tažko sa mi zasa nevracia k clean stravovaniu .-:D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Občas si oddych dopřeju :) Mmm to vypadá dobře
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Och och ja keď vidím cherry paradajky mám chuť odhryznúť z notebooku :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tá avokádová nátierka vyzerá super. Ešte som nejedla nikdy avokádo, takže ho plánujem v blízkej dobe skúsiť a určite skúsim aj túto nátierku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Luci už dlouho se chci zeptat na ten granulovaný česnek, protože čerství mi moc nedělá dobře na žaludek tak jestli by tento mohl být taková dobrá alternativa na občasné dochucení :) co myslíš?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no samozrejme! :) my ho používame úplne na všetko! Či už na mäsko alebo na dochutenie hoci aj šalátov zeleninových alebo tak :) On nenormálne dobre vonia. Vlastne je to niečo iné ako čerstvý cesnak, takže ja ho len a len odporúčam :)

      Odstrániť
  11. Ty tvé fotky, to je taková nádhera že bych nejradši všechno to jídlo hned snědla !
    LenaČerge

    OdpovedaťOdstrániť