sobota 23. augusta 2014

Croatia PhotoDiary ♥

Dovolenka v Chorvátsku sa nám skončila a ja sa veľmi teším, že sme konečne doma. Chorvátsko je destinácia, ktorú navštevujú mnohí z Vás, takže určite uznáte, že je to pekné miesto na dni strávené oddychom. My sme navštívili mesto Rogoznica, čo je to najkrajšie miesto v Chorvátsku z tých, čo sme doposiaľ navštívili. Tešilo nás, že nám počasie vyšlo a boli sme veľmi spokojní, pretože sme mali vždy cez 30°C, zatiaľ čo u nás doma pršalo. Ako vyzeral bežný deň? Väčšinou to vyšlo tak, že každé ráno som vstala a šla sa na takých 45 minút prebehnúť popri pláži, kde mi robila spoločnosť sestra na bicykli. Dosť často bol beh vystriedaný chôdzou, pretože sme sa dostali na také časti, kde sme ešte neboli a terén bol prispôsobený skôr na chôdzu. Tie rána som si doslova užívala, pretože to bolo úžasné ako sme stretávali mnoho ľudí rôznej vekovej kategórie, ktorí začínali ráno takým istým spôsobom. Bola som milo prekvapená tým, koľko ľudí ráno beháva, čo tu u nás nevidím vôbec. Po behu sme sa vybrali do obchodu, kde sme nakúpili čerstvé pečivo, mlieko, jogurty a ovocie k raňajkám a potom sme sa vybrali domov. Na apartmáne sme si pochutnali na raňajkách vonku na terase a hneď po rannej kávičke sme sa vybrali na pláž. Tam sme boli až do obeda a potom sme sa šli domov napapať. Po obede sme si občas zdriemli a občas to vynechali a utekali znova na pláž. Z nej sme odchádzali väčšinou okolo piatej, osprchovali sme sa, napapali a večer sme šli na prechádzku po meste, kde naša prvá cesta mierila na tú úžasnú chorvátsku zmrzlinu. Každý deň som mala problém s výberom zmrzliny, pretože tam mali rôzne príchute a lákali ma úplne všetky! Ochutnala som ich celkom dosť a zo všetkých mi najviac chutila príchuť Bounty (ešte teraz sa mi pri pomyslení na ňu zbiehajú slinky). Večer bývala v meste zábava, takže hudba hrala naplno a všade bolo veľmi veľa elegantne oblečených ľudí. Čo ma veľmi potešilo bolo, že sme sa ´skamarátili´ s jedným pánom, ktorý tam vlastní Caffe bar a ponúkol mne aj sestre brigádu na budúce leto. Takže uvidíme. Možno sa tam budúci rok vrátim opäť, ale pracovne :) To je ešte ďaleko, takže pekne späť do prítomnosti. Ako som už spomínala, veľa fotiek sme nerobili, no vybrala som zopár tých, ktoré pekne to miesto vystihujú, tak snáď sa Vám budú páčiť. Ktorá je Vaša obľúbená dovolenková destinácia? 
Ktoré miesta v Chorvátsku ste navštívili a páčili sa Vám najviac? 



Jeden deň sme sa vybrali do Národného parku Krka, kde sme hneď pri vstupe obdržali mapu k vodopádom, ktorými sa park vyznačuje. Cesta k vodopádom trvala približne 3,5 hodiny a celé to bolo veľmi zaujímavé. Už vnútri v ´lese´ kadiaľ sme išli za davom turistov sme mohli obdivovať malé jazierka, vodopádiky a krásnu prírodu. Vychutnali sme si to, pretože ak mám pravdu povedať, tak ja dám radšej prednosť práve takýmto aktivitám, popri ktorých môžem obdivovať nové veci, fotiť tú krásu, rastliny, či zvieratká. Keď sme sa nakoniec k vodopádom dostali, bolo tam neskutočné množstvo ľudí, ktorí sa tam opaľovali, 
piknikovali a dokonca sa v nich aj kúpali. 


A tuto už môžete vidieť pohľad na časť mesta z jedného kopca, na ktorý sme sa vybrali prejsť v jedno ráno.
 Ten výhľad za to skutočne stojí, pretože aspoň týmto spôsobom Vám môžem ukázať to krásne mesto, kde sme trávili čas. 

42 komentárov:

  1. Naprosto nádherné! Nevím, co víc k tomu říct ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásné fotky :) Někomu může připadat Chorvatsko trapné, ale mě se také moc libí. Moře je čisté a příroda krásná. I když bych ráda někdy jela do nějaké exotičtější země, v Chorvatsku jsme vždy spokojená. S tou zmrzlinou máš pravdu. Také jsem si dávala každý den a musela jsem se držet, abych si nedala třeba i 3krát :D Bounty zní úžasně, mně nejvíc chutnala Snickers :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež sa stretávam s názorom, že ľudia berú dovolenku v Chorvátsku ako bežnú vec, ale určite má niečo do seba. Tie zmrzliny sa s našimi ani porovnať nedajú. Inak snickers som mala tiež, ale chutila skôr ako oriešková, takže ničím ma neohúrila, ale tá bounty, to bola kokosová, ale taká úžasná, že mňáááám!!!:)

      Odstrániť
  3. Ty jsi ani na dovolené neodpočívala?? Nebo jsi musela vyběhat těch pár kalorií?:D
    Bounty zmrzlina zní ale úžasně. My do chorvatska vůbec nejezdíme,byli jsme jen v řecku a kdysi v itálii. a ochutnala jsi aspon nějaké jejich speciality nebo jsi si tam jedla jen svoje vločky, rýži a maso nebo ryby? nic tě tam z jídla nelákalo, aby jsi zkusila? nebo jsi nechtěla?
    Léna

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Léna, z tvojho ironického komentáru mi je fakt až do smiechu :D Nehnevaj sa, ale nechápem čo máš za potrebu rýpať. Nehodlám ti odpovedať ani na jednu z tvojich otázok a skôr by si sa mala nad sebou trošku zamyslieť :) Jedlo som schválne nefotila, pretože už ďalej nebudem prispievať s príspevkami o jedlách a rozmýšľam o tom, že s blogom prestanem, poprípade ho budem viesť iným smerom. Dúfam, že to, že si si rýpla ti aspoň trošku spríjemnilo deň ;)

      Odstrániť
    2. ježiš, fakt nechápu, jak v dnešní době existují lidé, kteří si myslí že sportovat je špatně... proč by se jako nemělo sportovat na dovolené? je to přece aktivní odpočinek! já jsem u moře taky skoro každý den běhala a musím říct, že běhat u moře je úplná nádhera:)

      Odstrániť
    3. Ďakujem Magdalénka, že si sa vyjadrila :) Úplne s tebou súhlasím. Každý by si mal hlavne robiť to, čo uzná za vhodné. Nechápem, prečo by som si nemohla ísť zabehať popri pláži a užívať si to krásne prostredie, ktoré tu ani zďaleka nemáme. Taktiež nerozumiem tomu, keď niekto berie šport a cvičenie ako niečo, pri čom musí spáliť to, čo zje. Ja necvičím za týmto účelom a to evidentne niektorým ľudom vadí. Bohužiaľ, musia byť aj takí, ktorí majú potrebu vysedávať za počítačom a vypisovať takéto nezmyselné komentáre. Ja osobne beh ani neberiem za cvičenie, či už na dovolenke alebo doma. Zaujímavé, že mnoho ľudí chodí na dovolenkách do fitness centier alebo robia HIIT a dokonca cvičia normálne, ale samozrejme, im nikto na to nič nenapíše. S tým behaním u mora s tebou len súhlasím, to je úplne o niečom inom ako takto doma a to zrejme slečna vyššie nikdy nezažije, pretože má očividne iné záujmy a predstavuje si dovolenku trošku inak ako my :)

      Odstrániť
    4. Tak jsme přesně všichni čekali na chytrou horákyni, je zajímavé, že se vždycky najde nějaký takový rejpálek.. Musím jen souhlasit s děvčaty, nevím, proč by se člověk nemohl proběhnout, stejně tak projít po pláži. Dovolená se má vychutnávat, to že někdo zkrátka sport bere jako radost a ne honbu za shozenými kaloriemi, což si myslím Lucka určitě nedělá, protože se naopak snaží kila nabrat,tak to není hned nic špatného ne? Asi ne každý by třeba chodil každý den běhat, ale to je na každém z nás, ty jsi Léno zřejmě měla dovču značně klidnější, bez aktivity, když to tak píšeš a taky ti to nikdo nevyčítá, tak si prosím příště odpusť nepříjemné narážky..(!);)

      Odstrániť
    5. Presne tak Lucka! :) Ja tieto slečny asi nikdy nepochopím, ale to k tomu patrí, nič s tým nenarobíme bohužiaľ.

      Odstrániť
    6. Lucinko, nenech se vykolejit. Jsi úžasná a tvůj blog mám moc ráda. Taky bych nejedla hranolky jen proto, že jsem na dovolené. Protože vím, že by mi z toho bylo špatně a já si chci dovolenou užít :) I kdyby jsi jedla piliny, tak to může být všem jedno ;) A jestli si divná, tak já taky, protože už mám na dovču sbalené běžecké tenisky :) Klobouk dolů nad Tebou, jsi velkou inspirací. Pěkný zbytek prázdnin. Míša

      Odstrániť
    7. Ďakujem krásne! Si hrozne zlatá! :) Prajem ti tú najkrajšiu dovolenku, nech ti vyjde podľa tvojich predstáv, užila si si ju a najmä, aby Vám vyšlo počasie! :))

      Odstrániť
  4. Krásne fotky!! :) Ja som v Chorvátsku ešte nebola, ale toto miesto vyzeráš prenádherné a určite si niekde zapíšem, že tam musím ísť! :) Tvoja dovolenka vyzerala a bola určite dokonalá!
    Fashion Passion by Erika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nebola až taká ako som si ju predstavovala, ale snažila som sa ju spríjemniť tak ako sa len dalo :) A určite toto miesto stojí zato! Stretli sme tam aj skupinu Slovákov ktorí vraveli, že navštívili už rôzne miesta v Chorvátsku, ale posledné roky sa vracajú len na toto, pretože je zo všetkých najkrajšie a majú s ním najlepšie skúsenosti :)

      Odstrániť
  5. Bože to vyzerá nádherne! Ja milujem Chorvátsko! Už som bola v Egypte, Bulharsku, Turecku a neviem kde ešte :D ale najčistejšie more je práve v Chorvátsku! A tá prvá fotka je dokonalááááá!:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som počula, že v Chorvátsku je more najčistejšie a súhlasím s tebou, že je to určite pravda :) A ďakujem! :)

      Odstrániť
  6. No vidíš Luci, bála ses o počasí a však jsem říkala, že se vyvede, bylo tam nádherně, fotky máš úžasné, krásně fotíš! Já mám sice raději než pláže třeba hory, spaní pod širákem,stany, jídlo v ušusu..:D Ale každé má své kouzlo,ta jezera jsou nádherná, ochutnala jsi i místní speciality? Jinak na dovolené v zahraničí jsem bohužel nebyla nikdy a nikdy asi nebudu..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa mňa majú obe typy dovoleniek určite niečo do seba a majú svoje plusy a mínusy :) A nemôžeš byť taká pesimistická! Ver tomu a mysli pozitívne, že proste raz na dovolenku k moru pôjdeš! Nemôžeš si hneď povedať že nikdy v živote tam nepôjdeš. To nie je dobrý prístup ;)
      A áno, chodili sme na večere do reštaurácií, ktoré tam boli a samozrejme ja, veľký milovník rýb som sa snažila ochutnať jedlá iné, ako tu u nás. Teda morské špeciality hlavne a ryby na rôzne spôsoby. Dokonca som si dala aj pizzu, ktorú som už dlho nejedla, takže celkovo sa mi páčilo :)

      Odstrániť
    2. Přesně tak, třeba jak píšeš o ranní pláži, to musí být krása tam=) Já nevím Luci, moc to k tomu nespěje =) Šetříme z 99,9% na bydlení a nic víc, tak možná v tom důchodě, jestli se ho dožijeme v dnešní době:DD Tý jo, to já bych asi chodila od obchodu k obchodu, od resturací k restauracím a snažila se toho ochutnat co nejvíc, třeba jak píšeš o těch zmrzlinách, musí tam být báječné, s našimi neporovnatelné, každý den bych si dávala jinou,abych ochutnala co nejvíc chutí:D Ta Bounty zní teda luxusně, hnedka přemýšlím,jestli by se dala nějak udělat doma:) :D

      Odstrániť
    3. Luci, teraz máš už toľko možností a príležitostí, že je kopa zájazdov na internete do miest po Európe, či už last minute a podobne, ktoré sú skutočne lacné a v prípade, že sa postupne odkladajú peniažky, tak sa na to dá ušetriť a určite to stojí za to :)
      Ja som ich ochutnala takmer všetky, ale ako vravím, tá Bounty nemala chybu! Bola úžasná kokosová, takže nebola by som proti, keby takú robili aj tu :)

      Odstrániť
    4. To máš pravdu Luci, já takhle také jezdím, ale vždy je to jen poznávací zájezd, i když i to stačí, vidět tu krásu aspoň na chvilku, člověku se to vepíše do paměti navždy!<3 (Byla jsem takhle v Alpách, u Mont Blancu, Rakousku,Německu a dokoncei ve švýcarsku v Ženevě atd., ale jak říkám,nebyla to třeba 1-2týdenní dovolená, ale jen výlet, i když možná ještě krásnější,než dlouhá dovolená...:)) takto si vždy dopřeji a našetřím 1x za rok a někam vycestuji, mým snem by bylo jednou třeba Rumunsko, Irsko..tam ty hory...<3:)
      Však už mi v hlavě šrotuje, jak bych jí udělala, nějaký kokos, řecký jogurt, kakao, čokoládu, třeba trošku rumového aroma.. no nezní to vůbec špatně!!! :) (A třeba do našeho ranního kafíčku nebo podobně, jáááj<3:))

      Odstrániť
    5. No vidíš Lucka! Ja som toho názoru, že tie zájazdy sú omnoho lepšie a dajú ti toho omnoho viacej ako celodenné válanie sa na pláži a chytanie bronzu ;)

      Odstrániť
  7. To jsou naprosto neskutečně nádherné fotky!! A ta první.
    EJNET

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ta první fotka je naprosto dokonalá Luci♥ To musela být úžasná dovolená♥ Pro mě určitě velká inspirace, kam příští rok:) navštívili jste vážně kouzelná místa:)) Už aby byly další prázdniny:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Gabii!!! ♥
      Som rada, že aspoň z fotiek to pôsobí dokonale, lebo to ani zďaleka nebolo :D Ale miesto určite odporúčam :)

      Odstrániť
  9. Ach ty čerstvé ryby <3 ale samozřejmě máš krásné všechny fotky :D xx

    OdpovedaťOdstrániť
  10. No nádhera ! Vypadá, že sis to moc užila a měli jste to tam nádherné :-) Dovolenka jak má být !

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Wow! Tvoje dovolenka vypadá nádherně! Já jsem nikdy v Chorvatsku nebyla, ale podle fotek to vypadá naprosto úžasně!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Překrásné fotky! Ikdyž mě Chorvatsko moc neláká, tak tohle místo působí kouzelně. Obzvlášť ta fotka s výhledem z kopce. S těma zmrzlinama tě nasprosto chápu - měla jsem to stejně a mě naopak zaujala nutella, protože prostě chutnala vážně jako nutella :-D a tu já můžu. Škoda, že neukážeš nějaké fotky, kde jsi přímo ty. Teda kromě těch zezadu. Ale i tak krása krása.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. V Chorvátsku som ešte nebola a ako tak pozerám budúci rok to musím napraviť!!! Je tam naozaj kráásne :) Úplne som sa zamilovala ♥ ♥ ♥ a to jedlooo!! :))
    LIPSTICKS JUNGLE

    OdpovedaťOdstrániť
  14. NÁDHERNÉ fotky! :) Já jsem v Chorvatsku byla 2x, jednou jsme bydleli v Bašce Vodě a podruhé na Makarské :). Líbilo se mi tam moc. Ale nejkrásnější dovolená byla pro mě na řeckém ostrově Rhodos
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Woooow! Fotky jsou moc nádherné, úplná umělkyně je z tebe ;))

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Vyzerá to tam krásne. V Chorvatsku som síce ešte nebola, ale ak sa tam niekedy ocitnem, tak budem chcieť navštíviť všetky tie krásne miesta :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Boží :) Tu zmrzlinu Bounty ti jenom a jenom schvaluji, taky jsem měla tu čest ochutnat ji :3
    Fit Maddie

    OdpovedaťOdstrániť
  18. úžasné fotky ! a prosím ťa, neprestaň písať blog aj o jedle, pretože máš úžasné fotky a Leňa asi berie beh asi iba na pálenie kalórií a zhadzovanie kíl, lenže pre viacerých je beh relaxom a je niečo úžasné ísť si ráno zabehať a to nehovorím o behaní na pláži alebo popri mori. Je to úplné vyčistenie hlavy a skvelý pocit. A myslím si, že je na každého voľbe čo bude jesť, kedy bude jesť a len za to, že si nespomenula v článku alebo neodfotila nejaké fotky jedál, ktoré si jedla, si nemusí Leňa myslieť, že si tam nejedla nejaké špeciality.. Nepochopím takýchto ľudí, ale každopádne, ja veľmi rada pozerám na tvoje fotky jedál a čítam tvoje príspevky :) A tá prvá fotka je neuveriteľne krásna :) Super, že si si to užila ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za tento tvoj komentár! Veľmi si ma ním potešila :) Ale celkovo už nejde len o to, ale skôr o to, že už mi toto celé nerobí takú veľkú radosť ako kedysi. Blogovanie je hlavne o tom, že je to naša záľuba a robíme to pretože nás to baví. S pribúdajúcimi komentármi či už na blogu alebo Instagrame ma tá chuť už pomaly prechádza a mrzí ma, že ľudia vidia to, že ´jem len samú zelenú zeleninu´a nič iné, pretože to tak nie je. A ešte k tomu, keď to tvrdia takí, ktorí prílohy vidia tak raz za deň, ak vôbec. Nemám za potrebu ostatným dokazovať koľko toho zjem tým, že si budem na tanier nakladať stále viac a viac. Tie komentáre začali najmä keď som bola na dovolenke a keď som si ich čítala, tak to nebolo nič príjemné a dokázalo mi to negatívne ovplyvniť aj zvyšok dňa. Stále som na to myslela a viem, že by som si to nemala tak brať, ale ja som proste taká. Schválne som sem nedávala ani žiadne iné fotky postavy a podobne.
      Veľmi ma teší, že sa ti moje príspevky páčia, takže uvidíme ešte :) Možno k tomu dostanem opäť chuť, ale nechcem to nijak siliť. A mňa teší, že obom nám vyšlo super počasie a poriadne sme si to užili a nachytali aj nejaký ten bronz ;))

      Odstrániť
  19. To jsou nádherné fotky :) je vidět, že sis dovolenou užila :) a tiše tu obdivuji také tvou postavu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Nádherné fotky a máš skvělou postavu!
    Chorvatsko mám moc ráda, byla jsem tam asi na 20 místech, protože když jsem ještě jezdila s rodiči, vždycky jsme měli dovolenou na dva týdny, ale s tím, že jsme byli na dvou místech - týden na jednom a pak jsme se přesunuli jinam. Třeba jen do vedlejšího města, a nebo třeba o 300km dál na jiný ostrov. A díky tomu jsem poznala velkou část Chorvatska a jsem za to moc ráda, má to svoje kouzlo:)
    A upřímně je mi mnohem bližší dovolená v Chorvatsku (což je pro někoho úplně "obyčejné"), než někde v Egyptě nebo Tunisku, kde bych byla jen zavřená v hotelovém komplexu a nemohla se ani projít to večerního městečka...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jééééj!!! Ďakujem za komentár Markétka! :)
      Si jedna z mojich obľúbených blogeriek, takže si ma ním skutočne veľmi potešila! To ste si rozdelili uplne super!
      Ideálnejšie by to hádam ani nešlo :) S tými dovolenkami s tebou môžem len súhlasiť. Minulý rok som mala možnosť zažiť jednu v Emirátoch a úplne mi hovoríš z duše. Sú síce ´luxusnejšie´a môžu byť all inclusive a mať tam exotické jedlo, ktoré samozrejme je veľmi chutné, no tam je skutočne možné len celý deň sedieť a relaxovať na pláži, na tom istom mieste v rezorte. Bola som tam 14 dní a kludne by mi stačilo aj menej, lebo potom sa tam už človek nudí. Takto sa môžme v Chorvátsku prejsť, zabehať si, ísť večer von do mesta a vychutnať si tú miestnu atmosféru a čaro mesta :)

      Odstrániť
  21. Páni, tyhle fotky jsou strašně kouzelné! Vůbec bych nevěřila, že je to v Chorvatsku :) Já se moři vyhýbám, protože nemám ráda ty velké hotely a narvané pláže, ale tohle je něco úplně jiného, moc se mi líbí, jak to jde spojit s turistikou a sportem :)

    OdpovedaťOdstrániť