sobota, 30. augusta 2014

just sweet & simple

Ahojte! Ako víkendujete? Aj u vás prevláda také smutné a zamračené počasie? U nás je dosť pochmúrne, čo sa aj pripísalo na mojej nálade, keďže celý deň oddychujem, pozerám televízor a celé poobedie som prespala. Deň som si spríjemnila aspoň sladkým olovrantom alebo prvou ´večerou´, ktorú som si uvarila, keď som sa zobudila. Možno ste si už všimli, no zo všetkých príloh mám najradšej práve basmati ryžu a pšeno. Tieto dve prílohy jedávam najčastejšie a basmati ryžu zbožňujem práve preto, lebo je dobrá nielen chuťovo, ale je hrozne rýchla na prípravu a to mi strašne vyhovuje. Vždy si rada uvarím to, čo je najrýchlejšie, lebo sa mi nechce dlho čakať. Ryžu mám rada na hocijaký spôsob a s hocičím, či na sladko alebo na slano, s ňou sa nedá nič pokaziť. Mala som chuť na niečo sladké a tak som si uvarila niečo, čo som si robila prakticky prvýkrát. Ide o mliečnu ryžu, ktorú som doposiaľ jedla len tú kupovanú, ktorú mám veľmi rada. Uvariť mliečnu ryžu je veľmi jednoduché a opäť môžete pri nej použiť fantáziu a pridať si do nej to, čo máte radi a skúsiť rôzne kombinácie. Ja som si do nej na záver pomiešala tvaroh a to na jej chuti len pridá! Určite ho nevynechajte :) Bola vynikajúca a úžasne krémová. Robila som ju síce prvýkrát, no určite nie posledný a vidím to tak, že občas si starú, dobrú #mojuovesnú veľmi rada nahradím práve ryžovou :) Ešte na záver dodám, že som vyskúšala už aj kašu z ryžových vločiek, ale z nich mi kaša vôbec nechutila a odkedy som si ju vtedy raz varila, tých vločiek som sa ani nedotkla a mám ich odložené v stolíku. Neviem čím to bude, či som si kašu z vločiek nerobila správne, no s kašou z ryže sa nedá ani porovnať. Robievate si ryžové kaše? Máte radšej ryžovú kašu 
z vločiek alebo klasicky z ryže? 


21 komentárov:

  1. mňam! Přesně tohle je recept pro mě, miluju jednoduchost a v poslední době jsem si hodně oblíbila rýži...takže plán na zítra :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to sme na tom podobne :) Ja ju mám rada už od malička, ale odkedy kupujeme basmati, tak sa jej neviem dojesť :)

      Odstrániť
  2. Já jí dělávám docela často, hlavně přítelovi, ten jí má rád, ale nedávám tvaroh, zbytečně jí zhutňuje a my máme rádi spíš takovou."vláčnou", čvachtavou:D Za to se do ní excelentně hodí třeba javorový sirup nebo právě ten med a sušené ovoce! Mňam, vždycky jí dělám třeba z 300g, protože on jí sní fakt hodně, tak baychom měli oba aspoň 100-150g :) A vařím jí z čerstvého plnotučného mléka, které si vozím z farmy, to prostě nemá chybu :) A dostala jsem takvou chut, že si jí brzy zopakuji:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jééj! ja som ani nevedela, že máš priateľa! :) No inak ako si napísala, tvaroh to zahustí, ale mne to tak strašne chutí, preto si ho vždy ( alebo jogurt) zamiešavam aj do hotovej ovsenej kaše napríklad :) Potom sú také dobré krémové. Tak to verím, že také mliečko z farmy je hneď iné než takéto z obchodu a celkovo tie plnotučné sú lepšie aj chuťovo a najmä do kávy! To milujem :) To je úplne ako smotana.

      Odstrániť
    2. Přesně tak, jak říkáš, jak je husté, dokonalé.. navíc, my se snažíme i nedávat si až zbytečně tolik bílkovin a bohatě nám stačí zdroj jako to mléčko, tvaroh docela i zahleňuje, tak ho nedáváme, ale jinak je to skvělá věc a dělala jsem jí už i z basmati rýže, ale nejlepší je kulatozrnná, jestli ji znáš, určitě zkus Luci, z té je to ještě o kus lepší! ;-)))

      Odstrániť
    3. ja keď varím pre seba, tak vždy nech je to čo najrýchlejšie, takže mne sa nechce čakať, kým sa mi uvarí tá gulatozrnná, lebo basmati je uvarená za 5 minút, preto ju používam stále :) Ale napríklad ryžový nákyp ked robí mamina, tak jem ten a ten je z gulatozrnnej, ale čo som si robila z basmati, tak mi tiež veľmi chutil :) Ja sa ale fakt snažím väčšinou také jednoduché a rýchle jedlá :)

      Odstrániť
  3. Dneska u nás bylo celý den krásně, což se nám hodilo, protože jsme zrovna jeli na kolách, pořádal se u nás cyklovýlet :). A teďka už se počasí skazilo, hromy blesky a déšť
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  4. miluju mléčnou rýži =) a nákyp také (to bude asi tím, že jsem mlsoun). ale takové dobré rizoto si nechám taky líbit =) měla jsem rýžovou od mixitu a ve školní jídelně mi vždycky chutnala s kakaem. Ale také si ji kupuji od müllera - nejraději mám skořicovou http://www.mullermilch.cz/nase-vyrobky/milch-reis/leicht-lecker/skorice/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tie od Mulera sú najlepšie!!! Aj som to mala v článku napísané, ale potom som to vymazala, že to tam nedám :D Ale na tie nedám dopustiť :) Vlastne od Mullera mi chutia všetky výrobky, aj tie nápoje majú veľmi dobré. Kokosový a pistáciový je ešte lepší :) Zvyknem si nimi zalievať ovsenú kašu. To je neskutočne dobré :)

      Odstrániť
  5. Jé, ta kaše vypadá úžasně, hned bych si dala :) já dneska měla žemlovku od maminky a snědla jsem ji fakt nehezký množství :D jinak s rýžovýma vločkama jsem na tom úplně stejně jako ty :) jsem si z nich jednou uvařila kaši a nechutnala mi.. tak mi ležej ve skříni a občas jich pár přihodim do klasický ovesný kaše, abych je aspoň nejak spotřebovala :) a počasí u me bylo krasný, když jsem byla doma.. pak jsem vyšla a zrovna začlo pršet a byla megabouřka :D každopádně fakt recept někdy určitě vyzkoušim!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ! :))
      No to si viem predstaviť :D Tieto jedlá od mamín sú strašné :D Samozrejme v dobrom slova zmysle. Veľmi dobre to poznám. Taká žemlovka alebo ryžový nákyp vedia pekne zlákať človeka :D Moja mamina robila včera ´šomloi halušky´, neviem či to poznáš (názov je z maďarčiny, sú to piškóty v pundingu s rumom a šľahačkou) a toľko som toho pojedla, až mi bolo potom z toho trochu zle :D Ale to bolo viac menej tým rumom zrejme. Ale tak myslím si, že na tom nie je nič zlé keď si z času na čas takto doprajeme :) Navyše žemlovka je perfektná! Tú som už nemala veľmi dávno :)
      A trochu si ma potešila, lebo už som si myslela, že som si tú kašu z ryžových vločiek nejak zle uvarila, ale zrejme to bude fakt tými vločkami. Táto z ryže bola úžasná, tak pevne verím, že ak ju budeš robiť tak ti bude chutiť :)

      Odstrániť
    2. To teda! :D tohle jídlo sice neznam, ale už jen kombice piškotů a pudinku.. mňam! :)

      Odstrániť
    3. nie??? tak teda ked ho bude robiť nabudúce (čo dúfam nebude tak skoro :D:D:D) tak sem pridám recept :)

      Odstrániť
    4. jéé, to bys byla hodná! už se těšim :)

      Odstrániť
  6. u nás se vypršelo a pak bylo krásně :) rýžovou kaši jsem měla někdy nedavno se skořicí a mám ji moc ráda :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zítra nebo pozítří na ni jdu!! Jak já se nemůžu dočkat♥ a doufám, že bude fakt tak výborná, jak tady u tebe vypadá:)) A hned ti pak napíšu:) Vážně se na ni těším jak malá:D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Luci, můžu se ještě zeptat, jak tu rýži vaříš?:) Vaříš ji rovnou ve vodě a mléce nebo nejprve klasicky ve vodě a pak až přidáš mléko?:)) Dnes jsem ji poprvé zkoušela, ale ještě to nebylo ono:)) ale i tak mi moc chutnala!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    2. ja som omylom tú odpoveď zmazala, tak znova:
      Ja som si ju už robila dvakrát Gabi a mne chutila oboma spôsobmi. Keď som ju robila prvýkrát, tak som si ju najskôr uvarila v mlieku a keď to už bolo, tak som potom pridala vodu a rozvarila ju v nej :) Druhýkrát som si ju varila rovno v mlieku a vo vode, ale tým prvým spôsobom mi to chutilo viacej :)

      Odstrániť
    3. Moc děkuji Luci za odpověď:))

      Odstrániť