štvrtok 7. augusta 2014

potraviny, ktoré mi na dovolenke nesmú chýbať ♥

Ahojte! Tak, konečne nastal ten deň a dneska v noci odchádzame do Chorvátska :) Na jednej strane sa teším, lebo si konečne oddýchnem a strávim čas pri mori kúpaním a potápaním, no na druhej strane sa mi až tak veľmi ísť nechce. Už len z toho dôvodu dúfam, že nakoniec bude dobre, lebo väčšinou keď sa na niečo veľmi teším, tak to nikdy nedopadne podľa mojich predstáv. Neviem, či tam kde budeme ubytovaní bude aj wifi pripojenie, no ak áno, tak sa určite ozvem :) Plánujem veľla veľa fotiť, pretože fotenie milujem a keďže ideme na to isté miesto ako pred troma rokmi, budem sa snažiť objaviť nejaké nové miesta, ktoré sme vtedy nenavštívili :) Ak by sa podarilo chytiť wifi pripojenie niekde vonku, určite prispejem fotkami aspoň na Instagram, kde ma môžete sledovať TU. Práve som si dobalila potraviny a tak ma napadlo, že by som sa s Vami mohla podeliť o to, čo som si zbalila so sebou, keďže variť si tam budeme samy. Potraviny, ktoré som Vám odfotila sú tie základné, ktoré si beriem a nie sú tam všetky, lebo ešte sa zastavíme čo-to pokúpiť cestou. Čo mi ešte stále chýba je milovaný 
srvátkový syr z Lidl, lebo bez toho tam predsa nemôžem byť :) 



Základné prílohy, ktoré používam denne ako ryža basmati, hnedá ryža (tú som si kúpila po vééľmi dlhom čase), ovsené vločky, pšeno, bulgur a cestoviny
ktoré mám takisto po prvýkrát, tak som zvedavá ako budú chutiť. Sú z Norbi Update a na tieto výrobky som počula samú chválu, tak preto som si pomyslela, 
že je vhodná príležitosť ich vyskúšať. Máte skúsenosti s výrobkami od Norbi Update? Ja som si tam dneska kúpila aj čokoládový puding so šľahačkou a bol úplne vynikajúci! Presne taký istý ako tie, čo predávajú bežne v supermarketoch, odlišoval sa jedine zložením. 


Ani strukoviny, ktoré mám tak veľmi rada nesmú chýbať a tak som siahla po vynikajúcej červenej fazuli a cíceri. 
Základné koreniny ako soľ, čierne korenie a papriku som nefotila, ale odfotila som tieto tri, ktoré používam denne. 
Granulovaný cesnak si nevieme vynachváliť, má úplne úžasnú vôňu! :)


Kuracie mäsko je pripravené, ale neberieme ho vo veľkom množstve, tak aj tentokrát si jedlá obohatím a spestrím tuniakom Calvo, ktorého som si zabalila či už vo vlastnej šťave, paradajkovej omáčke, alebo môj obľúbený druh, ktorým je tuniak v olivovom oleji. Myslím si, že toto je úplne dokonalý výrobok na cesty :)


Raňajky a večere si rada spestrím či už gréckymi syrmi, srvátkovým syrom alebo aj takým tofu. U mňa jednoznačne vedie tofu chilli, no veľmi rada mám aj biele, ktoré si opečiem na kokosovom oleji. Selský jogurt a tvaroh u mňa takisto nesmie chýbať :) Na ranné ovsené kaše som si kúpila čučoriedky a zbalené máme aj jabĺčka a broskyne. Tyčinka Protein, ktorú môžete vidieť na fotke je moja úplne najobľúbenejšia! Mám ju veľmi rada a hoci som už vyskúšala všetky príchute, čokoláda mi chutí úplne najviac. Teraz som však postrehla, že je aj nová príchuť: cookies&cream, ktorú by som rada ochutnala, no ani v jednom supermarkete som ju bohužiaľ nenašla, tak snáď niekedy nabudúce. 


No a spoločnosť na ceste okrem iných nádobiek mi budú robiť aj tieto, ktoré som si pokúpila dneska a mám z nich obrovskú radosť! Dve menšie sú hlboké a jedna väčšia je užšia. Objavila som ich dneska v Kauflande, takže pokiaľ aj vy hľadáte niečo podobné, určite sa tam vyberte :) Odfotené potraviny určite nie sú všetky, ale je tam drvivá väčšina :) Ako je to u Vás? Chodíte na dovolenky, kde si samy varíte alebo máte radšej tie, kde je stravovanie zabezpečené? Pokiaľ ide o mňa, vyskúšala som si obe z možností a ani voči jednej z nich nemám najmenšie výhrady. Keď cestujeme do Chorvátska, o stravovanie sa staráme samy, čo mi veľmi vyhovuje. Avšak existuje veľa ľudí, ktorí keď cestujú na dovolenku ´all inclusive´, tak sa vracajú s tým, že tam pribrali a podobne. Ja som toho názoru, že na tých dovolenkách si netreba nič odopierať, avšak to, že je jedlo zadarmo ani netreba zneužívať. Sama som si to vyskúšala minulý rok na dovolenke v Dubai, že aj v prípade, že je stravovanie zabezpečené, tak sa dá krásne, zdravo, s mierou a bez odopierania napapať a zároveň ochutnáte jedlá typické pre danú krajinu, ktoré nemáte možnosť ochutnať napríklad doma. Raňajky aj večere som sa snažila papať tak, aby som tam mala zo všetkého a vlastne podrobne ste si o tom mohli prečítať v tomto a v tomto príspevku, kde som to opísala :) Zaujímajú ma Vaše názory, tak budem rada, keď sa o ne podelíte v 
komentároch :) Ja už teraz utekám baliť oblečenie, aby som na nič nezabudla, tak Vám prajem krásny zvyšok dňa ♥

30 komentárov:

  1. Prepravky sa vzdy zidu, nosim v nich desiatu do skoly i do prace:-) Je to casovo narocnejsie a vela ludi sa nad tym pozastavuje, ale ja sa radsej stravujem takto ako byt hladna alebo zjest prvu hlupost, co sa vyskytne po ruke. Day By Day

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Lucka, ja teda chápem, že si variť budete samé, ale popravde povedané ísť so zdravými zásobami jedla natolik..no neviem, od toho by to tiež mala byť dovolená nie, aby sa človek nebál jesť aj iné nové veci a nie len tak , ako je zvyknutý doma diétne a stopercentne zdravo, inak teda nechápem, prečo by si si inak brala také ohromné ​​zásoby ľahkého diétneho jedla. Tiež by som sa chcela opýtať, to budeš aj na dovolenke stále cvičiť? Avšak prepravky vyzerajú veľmi pekne, mám doma podobné a používam ich občas do práce na jedla, keď náhodou nie je možnosť v kantíne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) Toto sú moje potraviny, pretože ostatní sa nestravujú tak ako ja. Na jedlo budeme chodiť aj von a podobne. Ja nechápem, prečo hneď si musíte myslieť, že sa nejak obmedzujem. Je leto preboha, bežne jedávam zmrzlinu, nanuky, zákusky čo mamina napečie, ovocné koláče od babky, ale teraz aby ste mi uverili to mám všetko dokumentovať? Ja si nič neodopieram a to, že si nakúpim zdravé prílohy, ktoré uprednostním pred sáčkovými polievkami a omáčkami, ktoré si budú variť ostatní, tak z toho vyplýva to, že sa bojím jesť? Presne toto je ten dôvod, pre ktorý sa už dlhšie pohrávam s myšlienkou, čo dalej s blogom, lebo mám pocit, že už to smeruje len k tomu, že pomaly Vám mám dokazovať to, že kolko čoho za deň zjem a že jem ako hocikto iný a nie je to málo. Už nie raz sa mi potvrdilo, že aj ked su sviatky ako Vianoce, Veľká noc a podobne, kľudne si môžem dopriať zákuskov a sladkostí, nepriberiem z toho, takže nejem to preto, pretože by som nemohla. Mňa veľmi baví tento zdravý životný štýl a vyhrať sa s jedlom a ukázať ostatným, že stravovať sa dá zdravo a zároveň pestro. Toto si prosím neber k srdcu, lebo nebolo to myslené špeciálne na tvoj komentár, len už posledné dni ma to dosť trápi. Fakt sa snažím pridať článok a dať nejaké tipy na to, čo si so sebou vziať a už z toho nemám takú radosť ako kedysi. A neviem, čo si predstavuješ pod tým, že stále cvičiť. Ja cvičím lebo je to moja záľuba a nie preto, aby som bola chudá alebo podobne. Ja si tým vyplňam čas a veľmi ma teší, že som si našla konečne taký koníček, ktorý ma napĺňa, lebo je to miesto, kde sa cítim skutočne dobre. Vopred sa ospravedlňujem, že som sa tak rozpísala práve pod tvoj komentár a tu som zhrnula v krátkosti svoje myšlienky.

      Odstrániť
    2. Vím, že se to někomu může zdát, jako že Lucinka jí méně, i když oproti jiným to nechápu,jak by si to někdo mohl myslet, ale ona je rozhodně jedna z těch, které by naopak měly být motivací ostatním, jí krásně a pestře a nechápu, proč by měla patřit mezi nějaké dietářky, naopak je velkou inspirací i mě.. avšak je to tvůj názor, nikdo ti ho nebere, ale když už tak silná slova, pak by bylo fér se alespoň podepsat, milý anonyme :-)

      Odstrániť
    3. Ďakujem Lucka, že si prispela svojím názorom :) Ja si myslím, že je ťažko súdiť niekoho na základe určitých fotiek. Ja sama viem, koľko čoho jem a skutočne nemám za potreby niekomu niečo dokazovať. Pre mňa je dôležité to, aby som sa ja cítila dobre a iné ma nezaujíma. Keby mi môj životný štýl nevyhovuje alebo mi nerobí radosť, tak to proste nerobím a nestravujem sa tak ako sa stravujem. Mrzí ma však, že niektorí majú chuť k tomu, aby v každom pozitívnom,ktoré sa snažím ukázať, vypichli vždy to negatívne.

      Odstrániť
    4. Není vůbec za co..vždyť mám(e) pravdu..=)) A jestli se někomu zdají tvé porce malé, tak proč ne, třeba mohou být malé, to ale nikomu nebrání, aby si sám dal větší ;)) Je to přesně tak, jak píšeš, každý máme svou životní filosofii, kterou si žijeme, své životy a mě samotnou také nezajímají životy ostatních, tak ať se jiní nestarají o nás =) Jak se říká, každý svého štěstí strůjce =) <3

      Odstrániť
  3. Teeda Luci, vy musíte mít velké auto a nebo snad jedete autobusem?:D Zásoby jsi si udělala tedy pořádné! :) My jsme byly když už na nějaké, tak jen na malé dovolené kousek od domova...takže jídlo jsme logicky měly sebou,když jsme byli třeba jen pár desítek km od domova..jinak já osobně bych si asi moc jídla nebrala, naopak, když už bych takto někam jela, mnohem raději bych ochutnala cizí kuchyni a nové chutě, protože se člověku nepoštěstí každý den to moci ochutnat a tak bych si to tam užila dosyta, a určitě bych se nijak neomezovala, jestli je to úplně zdravé či nikoli - od toho to je podle mě dovolená :)
    A moc přeju, ať se ti tam Luci líbí, já to mám také tak,že když se hodně těším, něco se zvrtne, ale snad ne a uvidíš, že si dovolenou krásně užiješ plnými doušky =) Těším se na fotečky, také miluji focení, hlavně nezapomeň plavky a opalovací kréém! :D :-*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ocko ma veľmi veľké auto, takže ideme ním :) Ja práve že rada ochutnávam novú kuchyňu a nové chute, práve preto som zdôraznila minuloročnú dovolenku, kde som si toho dopriala :) Avšak v meste kam ideme my, nie sú potraviny práve najlacnejšie, ešte aj za suveníri si pýtajú celkom pekné peniaze, takže že by sme sa išli každý deň stravovať von, tak to určite nie.
      A ďakujem krásne, snáď máš pravdu :) A všetko už mám zbalené, nič sa neboj :D Ďakujem za komentár! :)

      Odstrániť
    2. Tak to si myslím :-D My vždycky měli srandu, když už jsme vyrazili na malou dovču jen na přehradu k vodě, že náš taťka jezdil pokaždé jen s 1 igelitkou na celý týden!!! :DD
      Na odkazy jsem koukala, to je jídla, pááne jo, kéž bych to také jednou zažila =) Musí to být báječné, já bych si vždycky přála hrozně ochutnávat jejich dezerty a moučníky, protože co země, to jiný originál, někde preferují sladší, jinde pečené, jinde spíše z těst apod. ale snad všude jsou dokonalé! ;) Vůbec není za co, už teď ti závidím všechno to chorvatské jídlo a mňamky co budeš moci ochutnat =)

      Odstrániť
    3. hh, ver tomu, že také dovolenky, na aké chodíte vy stoja za to! :) A je veľmi pekné, že tráviš tolko času s rodinou a tak pekne o tých dovolenkách rozprávaš :) Vidno z toho, že si ich maximálne užívaš a tak to má byť! :)

      Odstrániť
    4. Jojo, ale už jsme nebyli na dovolené přes 4 roky..:( Jen jako malé náš rodiče bralí pár km...k vodě, na přehradu u nás..ale vzpomínky,které bych jinde neměla..ty mi nikdo nevezme=)) <3 Vím, že si více rodiče dovolit nemohou, proto jsem raději, když si vyjedou třeba jen oni alespoň na výlet...moc si to za vše zaslouží, já dovolenou moc nepotřebuji, stačí třeba víkend s přítelem a strávíme ho jak nejlépe umíme =)))

      Odstrániť
  4. My ideme zajtra v noci a tiež do Chorvátska ! :) a tiež ideme tam, kde sme boli už pred dvoma rokmi. Ale my ideme s polpenziou, takže potraviny neberieme :) už sa teším na tú ich stravu a hlavne raňajky !! :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lucinko, za prvé si to pořádně užij ! Já bych jela klidně znova :-) Doufám, že budeete mít krásné počasí ! My jsme jeli s vlastní stravou a byla jsem na tom podobně jak ty. Zásoby příloh, sýru a všeho ostatního, ale vyšla jsem s tím tak akorát :-) Já myslím, že vařit si sám je fajn :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Barborka! :) Dúfam aj ja, že počasie vyjde :) A keby aj náhodou nie, mne nič nezabráni, aby som sa tam celé dni potápala :D Z tvojho statusu vyplýva, že si si to užila, čomu sa veľmi teším :)

      Odstrániť
  6. Krásnu dovolenku prajem! Dúfam, že vám vyjde počasie :) A my sme boli na tom podobne..tiež sme mali zásoby konzerv a cestovín..a skoro všetko sa zjedlo :) Na večeru si vždy dopriali domácu kuchyňu - odporúčam nejaké cestoviny alebo rizoto s morskými plodmi, makrelu, tuniakový steak alebo kalamáre s hranolkami :) Proste čerstvé dary z mora :) A aj chorvátska zmrzlina stojí za vyskúšanie :) A ak je pre teba šport relax, tak si ho kľudne dopraj aj tam..len škoda, že v Chorvátsku nie sú dlhé piesočnaté pláže na behanie :( Hlavne si poriadne oddýchni, naber novú silu a uži si to tam! A daj si na seba pozor! Nieže dopadneš ako ja a vyvrtneš si členok hneď na začiatku dovči :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tipy! Určite vyskúšam! :) Po minulé roky sme zašli taktiež na grilované rybky, takže tie nám veľmi chutili. O zmrzline to je škoda hovoriť, tú majú úplne fantastickú! :) S tými plážami máš úplnú pravdu :/ Tie piesočnaté tam chýbajú, ale všetko sa dá nejak vykompenzovať. Videla som, tvoj ´suvenír´ z dovolenky :D hh. Mala si proste šťastie :D

      Odstrániť
  7. Značku Norbi Update neznám :). Zatím, když jsem byla na dovolené, tak jsem měla vždy polopenzi, ještě jsem se tam nikdy sama nestravovala. Ty máš pěkně zdravou zásobičku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Och Luci, ako ti závidím, tiež by som rada šla k moru, ale bohužiaľ, nie je za čo.. Uži si to tam, určite sa budeš mať fantasticky, o tom som presvedčená. Zásoby sú super, hlavne tie konzervy to istia, rybičky musia byť ;)
    Čo sa týka potravín od Norbi Update, ja naopak, nebudem až taká pozitívna, mala som od nich nejaký lieskoorieškový krém a okrem dvoch lyžičiek som nebola schopná ho zjesť. Mne sa tá chuť zdala príliš umelá a keď som si prezrela to zloženie, skoro som zošedivela od hrôzy.. toľko chémie na jednom mieste.. radšej si dáme pekne krásne arašidové maslo z Lidla, ktoré má maximálne tri ingrediencie. Neviem ako sú na tom ostatné výrobky, ale ak hlásajú, že majú znížený obsah sacharidov, tú energetickú hodnotu musia doplniť niečím iným a obávam sa, že nie prírodným a prirodzeným spôsobom. Oprav ma ak sa mýlim, nechám sa poučiť ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. já si také na dovolenou beru své vlastní jídlo, za prvé to vyjde levněji a za druhé nevím, proč bych se měla na dovolené cpát něčím, po čem by mi bylo tak akorát blbě a těžko... samozřejmě je super si zajít do restaurace na večeři nebo do pekárny na snídani, to k dovolené patří :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Udělala sis krásné zásoby!:) at se ti tam líbí a na fotky se moc těším!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Joujou, krásné zásobičky :3. Užij si dovolenou a tepla, já ji mám už bohužel za sebou :/
    Fit Maddie

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Super :) Budu možná trochu reagovat k tomu druhému komentáři. Vím, že slečna to nemyslela špatně, ale narazila jsem na tom spíš i na jiném blogu, kdy si nějaká slečna psala, co si bude brát s sebou na dovolenou za jídlo, nebo možná vyfotila z dovolené nějaký salát, už nevím. Samozřejmě se strhla diskuze tipu - "nechápu, proč jedeš na dovolenou, když tam nebudeš jíst místní jídlo a budeš si vařit jak nějaký "chudák", to bych radši nikam nejela" apod. Nechápu, proč si všichni myslí, že zdravý životní styl je nějaká horší varianta a styl života, že si tím něco odpíráme. Že každodenním vařením zdravého jídla a cvičením si vlastně kazíme život, přicházíme o čas a o něco se ochuzujeme. Já nevím, proč si všichni myslí, že žijeme stylem, že když den nebudeme cvičit, přibereme pět kilo a nedejbože abychom si daly třeba kousek čokolády, vždyť to my přece nemůžem. Spousta lidí se spíš pozastaví nad tvým stylem vaření a to, že někdo bude jíst v restauracích na dovolené stejně často jako ty, ale zbytek jídel vyplní chlebem s paštikou, polévkou ze sáčku atd. to už nikdo neřeší a přijde mu to ok. Takže tímhle nechci nikoho urazit, spíš ti ukázat, že se neboj, že mají všichni takový pocit jako jsi popsala. Já ti naprosto rozumím a věř, že takových čtenářek je spousta :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti veľmi veľmi pekne za tvoj komentár, pretože si ani nevieš predstaviť, ako si mi ním pozdvihla náladu! Už pár dní som dosť sklamaná a skleslá celkovo čo sa blogu týka, najmä z toho, ako už niektorí reagujú na články. Mne to už pripadá tak, že ak sa niekto snaží skutočne jesť zdravo a to mňa fakt baví, tak automaticky je označovaný za posadnutého. Ja už neviem, čo by odo mňa chceli. Aby som im vyfotila každú zmrzlinu, ktorú tu zjem? Aby som im dokazovala, že si občas doprajem aj sladké? A proste už aj to neustále riešenie porcií mojich jedál. Ešte pred pár mesiacmi to boli obrie porcie a nechápali, ako možem do seba tolko jedla dať a teraz je to už zrazu samá zelenina. A čo by som tu akože mala jesť? Zvyšok rodiny mali dneska na obed paradajkovú polievku so syrom (čo som si dala samozrejme aj ja, lebo to milujem) a chlieb s kačicou a kačacou masťou. Prečo by som to preboha mala jesť, ked to nemám rada? Ja som si miesto toho urobila plnohodnotný a zdravý obed a bola som na to pyšná. Vôbec mi to nevadí, že tu mám svoje potraviny a vyváram si tu. Práve naopak. Ja viem, že to slečna nemyslela zle a ešte mi to aj pekne napísala, čomu som sa tešila, lebo niektorí to vedia napísať dosť nepríjemným spôsobom, ale keď už čítam podobných komentárov viacej, tak už mám pocit, či to ešte vôbec stojí zato, aby som s tým pokračovala, lebo pravdupovediac, nemám už k tomu chuť. Pre mňa bolo blogovanie vždy predovšetkým o radosti nielen z fotenia jedál, ale aj z písania článkov a potom čítania tých úžasných komentárov. Už to však tak nie je a to ma veľmi mrzí :(

      Odstrániť
    2. Ahoj, ja citam tvoj blog uz riadne dlho, narazila som nan nahodou a velmi sa mi paci, no aj ja som zostala zarazena, ze si beries tolko jedla na dovolenku. Mozno je to preto, ze ja som nikdy nebola na takej dovolenke, kde sme si varili, lebo to proste nie je pre mna dovolenka a nevedela by som si to uzit, ak by som mala stale mysliet na to, co si uvarim. Ale kazdy dovolenkuje, tak ako moze

      Odstrániť
  13. Tak se tam měj krásně, budu se těšit na článek a fotky z dovolenky ;)
    Zásoby sis udělala krásné, také s rodiči jedeme do Řecka za pár dní a nemáme zařízené jídlo, takže si s sebou beru dost podobné dobroty, hlavně ty přílohy. Je to výhodné a taky mě to vaření tam nijak neomezuje, souhlasím s tvým názorem v komentářích. Jinak je tam docela draho, takže bychom za každodenní obědy a večeře asi zaplatily majlant :D. Ale přiznám se, že na tamější zralé fíky, zmrzlinu a tzatziky se těším! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ahoj Luci.

    moc ti přeju, ať si dovolenou užiješ se vším všudy, hlavně krásné počasí!

    Plně chápu tvé obavy, rozpaky a vnitřní dilema! Psala jsem o tom několikrát na blogu. Je to hrozné, že člověk musí mít mnohdy až...až výčitky? Dalo by se to tak říct...To že jíme jinak, zdravěji, odlišněji z nás dělá "černé" ovce...ať už tady na blogu, mezi přáteli ale mnohdy i v rodině.
    Já ti chci jen říct...NEDĚLEJ SI Z TOHO VRÁSKY.Za pár let budou všichni čučet, co všechny ty humusy v těle udělají za paseku a i kdyby tomu tak nikdy nebylo...vždycky si vzpomeň proč to děláš. Pro sebe, pro své zdraví, svůj pocit, protože ti to tak vyhovuje..zkrátka, děláš to pro sebe a to je to NEJ!.
    Já se s tím peru dlouho a dodnes mě to mrzí, když u nás spí přátelé, nebo když někam jdu na noc, že mě NUTÍ jíst jejich jídlo, nebo když si vezmu svoje...jsme za posedlou zdravým jídlem...
    Vždy budeme o krok napřed...
    Užij si krásnou dovolenou tak jak TY chceš! Mirka:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Mirka :)
      Dakujem ti velmi pekne za podporu a neskutocne si vazim, ze sa tu najdu aj taki, ktori to chapu. Ja som velmi pysna na to, akym dtylom sa stravujem a menit to kvoli nikomu nebudem. Ja nikomu nepodsuvam moje navyky a taktiez to iste ocakavam aj naopak. Velmi ma mrzia reakcie niektorych ludi, ale samozrejme, nazor im neberiem. Kazdopadne ma to donutilo zamysliet sa nad mnohymi vecami suvisiacimi s blogom.
      A dakujem krasne za prianie, uzivam si ju so vsetkym, co k tomu patri :) Krasny den Ti prajem ;)

      Odstrániť