sobota 27. septembra 2014

#sushilover ♥


O tom, ako veľmi zbožňujem sushi som sa zmieňovala už niekoľkokrát. V poslednom čase si ho robíme doma so sestrou veľmi často, pretože je to jedno z našich obľúbených jedál. Dnešný deň som si spríjemnila obedom práve v podobe sushi, ktorý som si maximálne vychutnala po dnešnom cvičení. Veľkou výhodou tohto jedla je, že keď sa pustíme do jeho prípravy tak vznikne z toho v konečnom dôsledku celkom veľké množstvo, čo je ako stvorené pre hladošov :). Na domácom sushi najviac oceňujem to, že je to druh jedla, ktoré je na prípravu veľmi jednoduché a netrávite hodinu jeho prípravou, pretože je aj veľmi rýchle. Je pravda, že pre niektorých sa to domáce len ťažko vyrovná tomu, ktoré si objednávate v reštauráciách, ale to mi vôbec nevadí, pretože ja si viem aj to domáce vychutnať aspoň tak veľmi, ako keď ho jem niekde vonku. Na jeho estetickej stránke ešte budem musieť trošku popracovať, pretože to nie je ešte stále ono, ale
vzhľadom k tomu, že som ho robila druhýkrát v živote si myslím, že to nedopadlo až tak zle :) 


Pokiaľ sa rozhodnete urobiť sushi doma, nepotrebujete naň veľa ingrediencií. My používame na prípravu skutočne len tie najzákladnejšie, ktorými sú: morské riasy, ryža, sójová omáčka, wasabi a potom ešte ľubovoľné ingrediencie, ktorými plníme stred rolky. Nepoužívame ryžový ocot, pretože to nepovažujeme za nevyhnutné a sushi nám chutí aj bez neho. Kde kupujeme prísady na sushi? Najlepšiu skúsenosť máme s tými z Kauflandu. Tam kupujeme morské riasy a tak isto aj wasabi, ktoré má Kaufland úplne fantastické. Keď bol pred pár týždňami v Lidl Ázijský týždeň, veľmi sme sa potešili a tak sme si tam zopár prísad aj nakúpili. Nechýbalo medzi nimi ani wasabi, ktoré nás  však veľmi sklamalo. Bolo strašne slabé, dokonca až tak, že by som ho dokázala zjesť snáď ešte aj samotné. Na druhej strane to z Kauflandu môžem len a len odporúčať, pretože je silné, presne také ako má byť :) Ryža, ktorú používame na prípravu sushi je basmati alebo jazmínová ryža, ktoré máme úplne najradšej, či už do sushi alebo len tak všeobecne. Samozrejme pri sushi nie je dôležitá len ryža, ale takisto aj to, čím vyplníte stred rolky. Tu existuje hneď niekoľko možností. Čím si najradšej vypĺňam stred sushi ja? U mňa je na prvom mieste jednoznačne tuniak, čo vlastne môžete vidieť aj na fotkách. Nie však ten vo vlastnej šťave, pretože s ním by sushi určite nebolo až také lahodné. Ja používam najradšej tuniaka Calvo v olivovom oleji a túto ´plnku´ Vám určite odporúčam vyskúšať, pretože tuniak a ryža sú dokonalou kombináciou. Druhou obľúbenou prísadou je nepravý losos. Toho mám veľmi rada už len vtedy, keď si ho len tak natriem na chlebík, no a pokiaľ sa ho rozhodnete použiť do sushi, tak to je ešte omnoho lepší! My si doma plníme sushi rolky väčšinou týmito dvoma prísadami a k nim ešte pridáme nejakú tú zeleninku ako napríklad uhorku či avokádo. Existuje však ešte viacero možností, ktorými si môžete sushi naplniť a to napríklad lososom, krabými tyčinkami, mangom, či rôznymi druhmi zeleniny. Fantázii sa medze nekladú a myslím si, že keď už zvolíte čokoľvek, určite bude chutiť úžasne :) Čím si najradšej vypĺňate sushi vy??? Ktorá kombinácia je Vaša najobľúbenejšia? 


Návodov ako urobiť sushi je na internete veľmi veľa a taktiež môžete nájsť aj množstvo videí napríklad na youtube.
 Keď máte sushi hotové, tak Vám už len zostáva si ho vychutnať so sójovou omáčkou, do ktorej zamiešate wasabi
A viete, čo je ešte ďalšou výhodou sushi? Že si ho kľudne môžete zabaliť do školy vo forme krabičkového obeda. Ja toto určite využijem :)


Máte radi sushi? Ako často ho jedávate? :)

19 komentárov:

  1. Ja som zatiaľ sushi jedla len raz v živote, ale veľmi mi chutilo ! A chcela by som si ho urobiť aj doma, ale trochu sa toho bojím :D a pritom doma pečiem a vyváram už dosť dlho :D to tvoje vyzerá vážne profesionálne ! A len druhýkrát si ho robila ? :O neverím, veď vyzerá úplne skvelo ! klobúk dolu ! :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) Áno, áno, len druhýkrát, ale ešte to chce trochu cviku, lebo ten stred ešte nie je taký pekný ako by mal byť, moja sestra ho robí krajšie omnoho :) Určite ho vyskúšaj aj doma, nieje to vôbec zložité a je to tak strááášne dobré! :)

      Odstrániť
  2. Máš ho pěkné! A taky se mi líbí tvá porce :)
    Já jsem si dělala sushi doma jednou a taky to nedopadlo vůbec špatně. A nejraději ho mám s lososem nebo avokádem :))
    Co ale musím namítnou je to, že není třeba rýžový ocet. Rýžový ocet je jedna z nejdůležitějších surovin, právě on dělá sushi sushim (nevím jak to skloňovat :D), takže doporučuji si ho koupit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne! :)
      Tak teda to ten ryžový ocot musím rozhodne kúpiť. Ďakujem za odporúčanie :) Ani sme nepremýšlali nad tým, že by sme ho kúpili, lebo sa nám páči aj táto verzia a nemyslela som si, že bude taký špeciálny, že by tam bol veľký rozdiel, ale keď píšeš, že práve on mu dá takú dobrú príchuť, tak to určite tak bude a nebudem váhať si ho kúpiť :)

      Odstrániť
  3. Ako vždy neskutočné fotky:-) Ja som suši jedla iba raz a už veľmi dávno, ale na domácu výrobu sa už nejaký čas chystám, určite ti to tu trošku prekutrem, aby som nazbierala inšpiráciu :-) Day By Day

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite sa oplatí urobiť si ho doma :) nie je to to pravé sushi, ale myslím si, že je skvelé na spestrenie jedálnička :)

      Odstrániť
  4. No tak ja si sushi bežne určite nerobím, neviem ako ty, ale nemám zas toľkých peňazí, aby som si mohla dovoliť kupovať si drahé morské riasy, wasabi a ďalšie prísady na neho. Inak to wasabi - ak nepálilo, tak si nekúpila wasabi, ale iba ochutenú pása, kde je wasabi tak možno 1%. Pretože inak by si ho rozhodne nemohla len tak jesť samotné. Myslím, že vzhľadovo sa ti ale inak podarilo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je dosť možné, že to nebolo to pravé wasabi. Veľmi som ho neskúmala, pretože ako som spomínala, len sme to vyskúšali nakoľko bol v Lidl ten týždeň :) Avšak to z Kauflandu je fakt veľmi dobré, takže to určite odporúčam :)
      Čo sa týka peňazí, nemyslím si, že je to tak drahá záležitosť ako to opisuješ, pretože tie riasy stoja v Kauflande myslím 1,50€ a je tam dosť veľa kusov, viac ako 10, takže určite sa to neminie rýchlo. Čo sa týka wasabi, tam presnú cenu neviem, pretože to kupovala mamina, ale zdá sa mi že to bolo do 2€ a je to dosť veľká tuba, takže z toho ubúda veľmi pomaly, nakoľko si nedáš veľa, pokiaľ nechceš aby ti explodovala hlava :D 0,5kg basmati ryže stojí v Lidl 1€ a tiež ju máš na viac dní a tie ´výplne´ do rolky, to je už podľa uváženia. Určite sú aj lacnejšie varianty.
      A ďakujem za pochvalu čo sa týka vizuálnej stránky :) Ale určite je ešte čo zlepšovať, lebo to nie je ešte stále ono :)

      Odstrániť
    2. No možno či ťa živí ešte stále rodičia to vidíš inak ... ale ja živím celú rodinu a ono nasýtiť nejakým sushi jedákov, ako sme my, zjeme toho oveľa viac tak ver, že sa to dosť predraží, ale treba to raz sama spoznáš (neber to len nijako zle, len si asi myslím, že ešte nemáš úplne náhľad o tom, čo to všetko je jedlo pre celú rodinu zaplatiť). A myslím, že keď si to robila iba druhýkrát vyzerá naozaj veľmi dobre.

      Odstrániť
    3. Tak v tom prípade určite rozumiem vášmu komentáru a je opodstatnený. Je pravda, že mňa živia ešte rodičia, ale viem sa pozrieť na to aj z vášho pohľadu a veľmi dobre viem, aké je všetko drahé a najmä potraviny, nakoľko s maminou často nakupujem a nestačím sa diviť, že kúpi zopár základných potravín a nechá tam nemalé peniaze. U nás je to iné z toho hľadiska, že v domácnosti žijeme len tri, takže nedá sa to porovnať s veľkou rodinou, kde sú výdavky väčšie. Ale určite o tom mám prehľad, snáď to nevyznelo tak, že by sme boli nejakí milionári, pretože tak to skutočne nie je. Vôbec si to neberiem zle, práve naopak :)

      Odstrániť
  5. Luci, to je krása♥ Já mám sushi hrozně moc ráda, ale doma jsem ho nikdy nedělala, ale musím to napravit! Vždyť to je tak chutný, levná a rychlý oběd! Co víc si přát:D A jsem ráda, že zase přispíváš! Tvoje posty mi neuvěřitelně moc chyběly! Poslední dobou si moc slovenské a české blogy nečtu, koukám jen na ty zahraniční, ale na tvoje se kouknu pokaždé ráda♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ty si zlatíčko Gabi :** Tvoje komentáre ma vždy veľmi potešia :)) Ja som celý týždeň nemala doma počítač a bol to práve moj posledný prázdninový týždeň, čo ma veľmi mrzí, lebo to bol ideálny čas na prispievanie a teraz ako sa mi začala škola, tak chodím do nej hned ráno a domov sa vraciam podvečer alebo večer, takže na fotenie nie je čas. Momentálne budem veľmi rada, ak budem stíhať popri toľkom učení chodiť cvičiť :( Ale budem sa snažiť určite pokiaľ to bude možné prispievať :) Ani ja nemám veľmi čas na sledovanie blogov, ale takisto na tvoj vždy rada zavítam a zanechám ti tam aj komentár :) A na Insta ťa sledujem stále a pravidelne ;))

      Odstrániť
  6. Sushi miluju, na to Tvoje bych se hned vrhla :). Já jsem zatím měla jen tuňákové, lososové a krabí a to, když jsem si to dala v restauraci a bylo teda výborné :). Domácí jsem zatím nezkoušela, ale chci
    Blog by Veru

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak já jsem sushi ještě nikdy nejedla. Pořád se do toho nějak dokopávám... :D
    Fit Maddie

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Si šikulka! :) tvoje sushi vypadá úplně úžasně, líp než kupované :D když to tak vidim, asi to taky někdy zkusim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jsi šikovná, tvoje sushi vypadá vážně dobře! Jaký máš názor na dělání sushi pro přátele/cizince/fanoušky blogu....? :D O:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeem :) Fúha, no neviem, či som správne pochopila otázku, ale myslím si, že sushi je úplne ideálne jedlo na posedenie s priateľmi. Napríklad, my so sesternicami si zvykneme z času na čas robiť také sushi dopoludnia alebo večere, kedy si sushi pripravíme a potom pri jeho jedení kecáme a rozoberáme všetko :) A keď by už prišiel nejaký cudzinec, tak skôr by som ho vzala do nejakej overenej a dobrej reštaurácie než by som mu urobila domáce sushi, lebo predsa tam je ten rozdiel značný :)

      Odstrániť