piatok 31. októbra 2014

recept: trošku netradičné müsli



Sezóna tekvíc je mojím obľúbeným obdobím, pretože tekvica je zelenina, ktorú mám veľmi rada a dokázala by som ju jesť od rána do večera. Najradšej ju mám pečenú, ako som už neraz spomínala, ale keďže to je ten najjednoduchší a najčastejší spôsob ako si ju pripravujeme, rozhodla som sa vyskúšať aj niečo iné. Už veľmi dlho som sa chystala na také to pravé domáce müsli, ale doposiaľ som sa k tomu nikdy nedostala. Dneska som si však našla chvíľku času a trošku si zaexperimentovala v kuchyni. Tí, ktorí ma už veľmi dobre poznáte viete, že recepty, s ktorými sa s Vami zvyknem podeliť sú vždy veľmi jednoduché neobsahujú veľa ingrediencií. Nebude tomu inak ani pri dnešnom (neviem či sa to dá nazvať práve receptom), ktorý som si pre Vás pripravila :)



Keďže som nevedela, čo z toho vznikne v konečnom dôsledku, tak som urobila len takú malú dávku, ktorá sa hneď aj zjedla. Vidím to tak, že cez víkend si zrejme urobím müsli opäť a možno skúsim pridať aj niečo naviac. Poprípade vyskúšam urobiť napríklad také musli tyčinky, čo tiež nie je zlý nápad :) Tekvica má tú dobrú vlastnosť, že je sladučká, takže sa dá použiť rôzne. Ja si ju rada zamiešavam aj do príloh, ktoré príjemne osladí a spestrí. Dokonca podobne, ako si mnoho ľudí robí z tekvice koláčiky, muffiny, palacinky, ba dokonca aj overnight oats, ja som si ju skúsila zamiešať do ovsenej kaše a tá bola teda výborná! Kašu pekne osladila, takže nemôžem urobiť nič iné, len to určite odporučiť vyskúšať. Myslím si, že tekvica je presne tým druhom zeleniny, s ktorým sa dá 
pekne experimentovať v kuchyni :)


Aké jedlá z tekvice máte najradšej? Robievate si domáce musli? 

14 komentárov:

  1. To vypadá úžasně! Dýni do musli, to by mě nenapadlo, ale musí to být výborné :) Já mám asi nejraději teplou, hustou dýňovou polévku,ještě se zakysanou smetanou...při chladných podzimních večerech ideální :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tohle vypadá zajímavě, zkusím, v zimě se bude taková dobrota hodit:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucka, určite vyskúšaj! Keď mamina došla domov, tak úplne cítila takú vianočnú vôňu :D tá škorica voňala po celom dome a pritom jej tam bolo máličko :)

      Odstrániť
    2. Já jsem si dneska pekla koláčky, s kakaem, skořicí a kokosem = takže Vánocemi to dýchalo už u nás také, úplně jsem to nasávala z té trouby a hrozně se těším na Vánoce, cukrovíčko....:-) Pečeš o Vánocích také ty? Nebo mamina?:)

      Odstrániť
    3. to sú kombinácie :) viem si predstaviť, ako to u vás rozvoniavalo :) Bude piecť mamina, ja jej zvyknem pomáhať. Takže také typické vianočné zákusky to budú. Zbytočné by som piekla niečo zdravé a pod. keď aj tak vždy vyjedám tie normálne aj bežne, lebo neviem čím to je, ale už nemám takú pevnú vôľu ako kedysi, keď som tomu fakt dokázala odolať. Ale na pečenie sa veľmi teším :)

      Odstrániť
    4. Tak Luci! Představ si, že jsem se tak navnadila na Vánoce, že jsem si udělala i výýborné kakaové kuličky obalené v kokosu, něco jako Raffaela, patří to k mým NEJ cukrovím, tak proč si je nepřipomenout už před Vánoci, opravdu se na cukroví moc těším, rozhodně nejsem ta, co by si to vše zakazovala jen proto, že to má v sobě trochu cukru apod.:)) U nás máme také klasiku, ale o to více si je vychutnávám a jsou asi lepší, neý kdejaké šizené cukroví, když cukroví - tak poctivé:)
      S tou vůlí, tu já nějak ztratila už dávno, ale rozhodně si NIC nevyčítám, asi to bude znít zvláštně, ale jsem tak nějak šťastnější, mlsám, asi jako každý normální člověk mlsat musí, taky teď (hlavně během školy) jím mnohem více nezdravých, sladkých a užívám si to...navíc, když je to ve dvou, třeba s přítelem, chutná to o to víc!:)
      PS: a jaké cukroví máš nejraději ty, nebo jaké u vás vede? (Ani nevím, jestli u vás na Slovensku se pečou druhy jako u nás nebo jiné:))

      Odstrániť
    5. to som veľmi rada, že si prežila taký super víkend Luci :) Ved Vianoce su tu už onedlho a inak Rafaello zbožňujem, takže sa ti ani nedivím že to je tvoje obľúbené:)
      Inak, presne odkedy sa začala škola som uplne ale uplne polavila aj ja, ale na mňa to pôsobí skôr negatívne než pozitívne bohužiaľ. Hrozne sa mi striedajú nálady a celkovo nie som vôbec spokojná no :(
      Ak by som si mala vybrať, tak jednoznačne tento: http://theblogger-girl.blogspot.sk/2014/01/recipe-easy-biscuit-dessert.html od tohto lepší ani neexistuje, to je tak strašne dobré, že dokážem zjesť všetko naraz :D haha. A potom mám veľmi rada nejaké tvarohové či punčové :) Mamina stále upečie 6 druhov takže je si z čoho vyberať :)

      Odstrániť
  3. Vypadá to naozaj super. Ja mám tekvicu tiež veľmi rada, avšak nemôžem ju jesť až tak často, ako by sa mi žiadalo. Neskutočne ma z nej nafukuje :( Preto sa vopred ospravedlňujem za túto indiskrétnu otázku, ale je to len môj problém, alebo ako to máš ty? Nestáva sa ti to, keď ješ toľko tekvice? Niekedy si už prídem ako balón a každú chvíľu čakám, že vzlietnem.. :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je uplne v poriadku :) A hej, hej, tiež ma z nej nafukuje ak mám pravdu povedať, ale tak nejak to už neriešim, lebo celý rok nemám tekvicu a teraz jej má babka strašne veľa, tak si jej doprajem :) Ale je to trošku nepríjemný pocit, keď mám brucho ako pavúk :D

      Odstrániť
  4. Ja si domáce müsli robievam celkom často a mám ho veľmi rada. Tento recept s tekvicou vyzerá skvele, určite niekedy vyskúšam. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Na granolu se chystám už neuvěřitelně dlouho. Pořád si říkám, že počkám až dojím to musli co mám ještě v zásobě..Ale když mně se tam to musli pořád množí, protože je strašně těžké odolat těm obalům v obchodě! :D :D
    Fit Maddie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hh :D:D:D toto vlastne ani nie je také to klasické zapekané musli, lebo tak nechrumká, ale je fakt dobré :) ja ťa inak uplne chápem :D ja ked som si zvykla kupovať musli, tak vždy len to zapekané a potom som bola ako nepríčetná a stále ho chodila vyjedať :D tomu sa proste nedá odolať :D

      Odstrániť
  6. Skvelý nápad! Tekvicu zbožňujem a tento tvoj recept s ingredienciami ma veľmi zaujal..musí to byť mňaaaam :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Domácí musli jsem zatím nezkoušela, ale ráda bych :). Tohle se mi taky zamlouvá
    Blog by Veru

    OdpovedaťOdstrániť