nedeľa, 12. októbra 2014

vajíčková omeleta a ´tiramisu´ = dokonalé raňajky ♥



Víkend sa nám blíži ku koncu a tak som sa snažila si dnešné raňajky maximálne vychutnať a pripraviť tak, aby som sa s Vami o ne mohla podeliť :) Keďže celý týždeň chodím do školy hneď ráno a vraciam sa až podvečer, na nejaké chystanie a už vôbec nie fotenie nie je nikdy bohužiaľ čas. Moje raňajky bývajú počas týždňa veľmi jednoduché a väčšinou to nie je nič iné, než dobrá teplá ovsená kaša, ktorá ráno príjemne zahreje a potom sa môžem vydať do školy :) Vždy sa na víkend veľmi teším, pretože si k jedlu môžem pokojne sadnúť a vychutnať si ho. Sľúbila som Vám nejaký nový recept a keďže sladkého som už presýtená na 
dlhšiu dobu, tak som chcela prichystať niečo iné. Budem rada, ak mi napíšete do komentárov, akými raňajkami ste si spríjemnili dnešné ráno vy :))


Keď som sa tak dívala do stolíka s mojimi potravinami, zbadala som tam konzervu tuniaka a tak som hľadala nejaké recepty, ako by som ho mohla použiť. Tuniaka som si už pripravovala rôzne, či už do šalátov alebo som si z neho urobila koláč či placky. Chutili mi všetky jedlá, do ktorých som ho použila (ako inak), ale ešte nikdy som ho nejedla vo forme nátierky. Tá sa dokonale hodí či už na raňajky, desiatu alebo večeru a tak som sa napokon rozhodla urobiť práve tú. V mnohých receptoch sa vyskytovala kombinácia tuniaka a tvarohu a pravdupovediac, tú kombináciu som si spočiatku nevedela dokopy predstaviť. Obávala som sa, aké to bude chuťovo, ale keďže rada skúšam nové veci, tak som pustila do prípravy. Musím povedať, že výsledok ma milo prekvapil a vznikla z
toho fakt vynikajúca nátierka. 


My sme pečivo doma bohužiaľ nemali a tak ma napadlo si touto nátierkou (alebo v tomto prípade plnkou) naplniť vaječnú omeletu, ktorú som si pripravila z 2 vajíčok. Aj tento spôsob určite odporúčam, pretože je to niečo iné, netradičné a vynikajúce na tom je, že to aj pekne zasýti :) Mimochodom, pokiaľ by ste mali nejaké recepty s použitím tuniaka, o ktoré by ste sa radi podelili aj s ostatnými, môžete ich pridať do Tuniakovej kuchárky na FB stránke Calva TUVynikajúce na tom je, že nielenže tým inšpirujete aj iných, ale navyše máte možnosť získať aj pekné dávky konzerv tuniaka, ktoré by určite potešili 
nejedného z Vás :) Takže neváhajte a pokiaľ tuniaka máte radi a používate ho, určite by bola škoda nevyužiť možnosť a zapojiť sa :)


Po ´hlavnej časti´ nesmie chýbať ani sladká dobrota, pretože čo by to boli za raňajky bez dezertu? 
Zbožňujem ´tiramisu´ a hoci to nie je tiramisu v pravom slova zmysle, túto verziu mám veľmi, veľmi rada :) 

Vrstvu piškót som si pokvapkala kávou a to isté som urobila aj s vrstvou jogurtu. Do nej som si pre dochutenie pridala proteínový prášok od MyProtein s príchuťou Latte, ktorý si šetrím špeciálne na príležitosť, keď dostanem chuť na tiramisu. Vy si tam však kľudne pridajte niečo na dosladenie, čo preferujete. Dáte na noc do chladníčky a ráno sa môžete tešiť na dokonalé raňajky. Máte radi tiramisu? Nabudúce by som chcela vyskúšať aj verziu s vajíčkom, tak som 
zvedavá na rozdiel. Na aký spôsob si robíte tiramisu vy? :) 


Ja som si dnešné nedeľné raňajky maximálne vychutnala a pevne verím že aj vy, bez zbytočného ponáhľania sa. 
Keďže v piatok ani v sobotu nebol čas, učenie pripadlo presne na nedeľu, čo úplne najviac neznášam, ale nedá sa nič robiť. 
Prajem Vám krásnu nedeľu, aby ste si ju užili a vychutnali :)

19 komentárov:

  1. Ahoj Lucka, občas pozerám na tvoj blog, máš ho pekne upravený, čo som čítala, tak si často v komentároch písala, že bielkoviny nepřeháníš a skôr naopak omezuješ. Keď si však prezerám tvoje recepty, príde mi to skôr opačné, ja mám od mala nízkobielkovinovú diétu, dúfala som, že u teba nájdem inšpiráciu nielen na raňajky, ale všetko to sú naozaj nálože plné bielkovín. (a myslím, že ani pre tvoje telo to nebude moc dobré). Ako to teda naozaj je? Veď je to isté vajcia, tuniak, tvaroh, jogurty, proteíny atď. Inak sa mi veľmi páči tvoja úprava fotiek, si šikovná.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) V prvom rade sa ti chcem poďakovať za pochvalu :)
      Ja vlastne celý týždeň raňajkujem na raňajky ovsenú kašu, tak si rada vychutnám niekedy aj takéto raňajky. Určite nejem priveľké množstvo bielkovín a myslím si, že sa to ani nedá usúdiť z raňajkových fotiek, ktorými väčšinou prispievam, pretože som si povedala, že jedálničky, jedlá dňa a množstvá použitých surovín (okrem receptov) sem už nebudem pridávať z jednoduchého dôvodu ktorým je, že ľudia sa toho ľúbia chytiť a potom mi vyčítať rôzne veci. Za deň prijmem väčšinou 100-110gr bielkovín a niekedy aj menej, okolo 90gr, takže to skutočne nie je veľa. Hlavne všetko závisí od zvyšku dňa, teda jedál. Aj množstvo použitých výrobkov (ktoré neuvádzam tuto napríklad) urobí svoje. Je pravda, že tvaroh obsahuje veľa bielkovín, väčšinou okolo 12gr na 100gr,ale napríklad taký Vesnický jogurt, ktorý používam a aj som ho použila dneska obsahuje len 4,2gr bielkovín, čo skutočne nie je veľa. Preto uprednostním jogurty pred tvarohom. Veľakrát sa stane, že k obedu nemám mäso ale napríklad cestoviny so srvátkovým alebo gréckym syrom a tak. Takže ono je to skutočne ťažké posúdiť takto z raňajok. A čo sa týka proteínu, toho si dávam tak 1čl max 1PL na dochutenie či osladenie do jogurtov :) Tým, že nemám toľko času počas týždňa fotiť raňajky sa snažím aspoň cez víkend prichystať si niečo iné a nové. Ovsených kaší tu už bolo strááášne veľa a tie sú stále také isté. Nabudúce to však napravím a skúsim pripraviť niečo iné ako vajíčka napríklad :)

      Odstrániť
    2. To áno, ale zároveň píšeš, že treba večer ani neješ sacharidy a prílohy, to znamená opäť len bielkoviny a alebo len chroupeš zeleninku? Si veľmi štíhla, možno by bolo aj lepšie na sacharidových a tučnejších jedlách pridať. Ale nechcem tu radiť. No, tam píšeš ale jogurt grécky, v tých je veľký rozdiel, Vidiecky je skôr taký nízkotučný diétne :) A aj tie vajíčka sú opäť plná bielkovín, dokonca viac ako tie tvarohy a tak, priznám sa, že som dúfala, že sa tu inšpirujem práve na jedlá, kde nebude toľko bielkovín, ale asi by to pre mňa bolo stále dosť, ale neber to prosím ako žiadnu výčitku. Tiež ešte len dodám, že je škoda, že tu nemám gramáže, som skôr začiatočník v kuchyni a je pre mňa ťažké jentak tipovať, koľko čoho dávaš, naozaj nechceš prosím uviesť tie gramáže?

      Odstrániť
    3. Smiem sa spýtať, že kde si si prečítala, že na večer nejem sacharidy? Pretože to už dávno nie je pravda :) Každý večer posledné dva mesiace pravidelne večeriam mäso s prílohou (ryža,bulgur,pšeno). Na prílohách som pridala odkedy cvičím a zaraďujem ich nielen na obed ale aj na večeru a niekedy dokonca večeriam aj o ôsmej večer. Poriadny zeleninový šalát som nejedla už ani nepamätám, takže zeleninu skutočne nechrúpem :D Iba ak pečenú tekvicu, ktorej teraz máme toľko, že až.
      No jasné, ten Vidiecky som použila dnes, lebo zrovna včera sme boli na nákupoch v Lidl. Ale nezvyknem papať len ten, v Tescu si napríklad kupujem Hollandiu alebo také tie malé grécke jogurty, ktoré to majú ešte aj v názve :) Kupujem si hocijaké, len nie nízkotučné. Ja to vôbec neberiem ako výčitku, neboj sa :) Ja sa naopak teším, že je to písané normálnym spôsobom, takže to oceňujem, pretože sú ľudia,ktorí to dokážu komentovať dosť nesympatickým štýlom, že sa to potom dokáže človeka aj dotknúť.
      Práve preto, že sme všetci iní a každý z nás potrebuje rôzne množstvo živín v závislosti od výšky, váhy a pohybovej aktivity, práve preto sem tie gramáže určite písať nebudem. Snáď sa nenahneváš. Fakt sa veľa ľudí dokáže toho hneď chytiť a potom sa nečítajú niektoré komentáre príjemne. Ak však používaš kaloricketabulky alebo myfitnesspal tak vieš, že vajíčka neobsahujú toľko bielkovín ako také kuracie mäso, takže fakt to záleží od jedál po zvyšok dňa. Ak však hľadáš také sacharidovejšie raňajky tak určite sa pozri do sekcie: Breakfast, pretože ovsených kaší som pridávala neúrekom, takže možno prídeš na svoje:)

      Odstrániť
    4. Bol to nejaký komentár u recepte čo som zahľadela. Písala si, že si dávaš len keď práve cvičíš inak nie, že ti to stačí. Tak to je asi určite lepšie si dať normálnu porciu aj večer, však telo celú dlhú noc nemá žiadny príjem a je potrebné ho sacharidy doplniť aj večer, ja ním v 8 večer normálne, aj dlhšie :)) (To sú stále nízkotučné s 3% tuku :)) Což prosím neber zle, len že nie sú určite gréckej;)
      Nehnevám, na jednu stranu to chápem, ale bola by som radšej, mňa by to moc pomohlo, teraz si totiž musím variť často sama a trochu tapu a hmotnosti vôbec neviem odhadovať, budem aj veľmi rada, keď by si treba viac prispieval nejakými sacharidovými recepty, ak je teda ješ ako si písala:)

      Odstrániť
    5. Tak to už neviem kedy presne bolo, lebo na prílohách som dosť pridala a snažím sa ich stále zvyšovať. Prispievam tak ako mi to čas dovolí, lebo ako som sa zmieňovala, ja som v škole od rána a domov chodím podvečer a to sa ešte musím aj priebežne učiť, lebo u nás to nie je len o tom učiť sa na skúšky a to ešte potrebujem stíhať aj svoje aktivity. Ako si si mohla všimnúť, na fotkách si dávam záležať a skutočne takýto typ článku mi trvá urobiť aj 4 hodiny, pretože jedlo hodinu len fotím, hoci to tak nevyzerá a ešte aj poupravovať fotky a podobne, takže tak. Počas týždňa sa teším, že sa konečne najem, takže nejaké to aranžovanie neprichádza do úvahy a tak jedlo ani nefotím, pretože to nie je nič ukážkové a nerada pridávam fotky, s ktorými ani ja sama nie som spokojná. Navyše mám digitálny fotoaparát, takže robotu mám o to ťažšiu, pretože nefotí pekne pokiaľ už nie je dobré svetlo. Na môj Instagram občas keď sa mi chce s jedlom trošku pohrať pridávam fotky aj iných jedál než sem, takže sa môžeš pozrieť poprípade tam :).
      Je aj kopa iných blogov, kde by si určite našla nejakú inšpiráciu a darí sa im prispievať pravidelnejšie :) Ja skutočne robím čo môžem a hneď ako mám voľný čas tak vymyšlam, čo pridám na blog.
      Čo sa týka hmotnosti jedál, tak to si musíš určiť sama, ty musíš vedieť, aké množstvo ti stačí a dokáže ťa zasýtiť ;) Niekto je menej, niekto zas viacej, to by bolo skutočne zbytočné sem písať gramáže.

      Odstrániť
    6. Páni, tak to som myslela, že sú upravené rýchlejšie:-) A ty ešte cvičíš aj počas školy? Instagram už sledujem, je moc fajn;) To áno, ale keď robím niečo podľa tvojho receptu, neviem na celkový výsledok, koľko čoho, hlavne pomer, potom sa stane, že z toho nevyjde správna konzistencia, ktorá už však nejde treba moc zachrániť a je mi toho jedla ľúto, no, ber to ako prosbičku, bolo by to naozaj super a určite nielen pre mňa :)

      Odstrániť
    7. No u mňa to dosť trvá, celkovo to celé od prípravy raňajok až po publikovanie článku mi dneska trvalo 3,5 hodiny. Samozrejme, že chodím cvičiť :) Kde inde by som sa dokázala odreagovať ak nie práve tam :) Ja som si na to už tak zvykla, že tejto mojej záľuby sa už len tak ľahko nevzdám. Navyše sa tam medzi tými ľuďmi cítim veľmi príjemne, takže na to si čas vždy nájdem. Určite nad tou prosbou pouvažujem a budem sa snažiť to nejak zlepšiť :)

      Odstrániť
    8. A ako to stíháš, to sa ti čudujem, ja by som po škole schpná nebola, vraciam sa tak vybavená, že jse rada, že sem ráda..A cvičíš teda dlho? Závidím ti ten čas na to :)

      Odstrániť
    9. tiež som unavená, mňa viac ako škola vyčerpá to cestovanie, ale stíham to a tomu sa veľmi teším, že to takto vyšlo :) Cvičím klasicky, cca. 1 hodinu alebo 1 hodinu a 15 minút ako asi väčšina ľudí a toľko času si vždy nájdem. Nie je to zas tak veľa. Samozrejme, pokiaľ by som cvičila doma podľa videí, tak k tomu by som sa fakt nedokopala, lebo ma to ani nebaví. Tam vo fitku ten čas tak uteká, že ja sa len nestačím diviť ako to vždy rýchlo ubehne. Navyše sa mi po tom lepšie aj učí, čo som si už všimla veľmi dávno. Som taká rozbehnutejšia :)

      Odstrániť
    10. Ja to dobre poznám, vraciam sa do bytu až v 8 a 9 večer a školu mám od rána, takže cvičenie sa nemám ani kedy venovať a cez víkend sa musím učiť, pretože cez týždeň na nič jednoducho čas nie je, tak ale závidím ti, že máš asi oveľa lepší rozvrh v škole, keď môžeš cvičiť každý deň, chodíš teda denne?

      Odstrániť
    11. jááj,tak to máš horšie no:/ Nie nie. Ja som ani doteraz nechodila denne. To ani nie je dobré nemať oddych. Cvičím 4-5 krát do týždňa :)

      Odstrániť
  2. Ja jsem si taky po dlouhe době snidani pekne vychutnala:) to tvoje tiramisu mi šle udělali pekne chutě, tak to vidim na dezert po obědě:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hmmm, skvělý nápad! Udělám si to jako "plněné palačinky" na večeři či oběd do školy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já tak zbožňuju tyhhlety "jenomjídloposty".. navíc ty tvoje vypadájí tak úžasně!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dneska kynuté lívanečky, s arašídovým máslem, banánem, jogurtem a rozvarem s malin zahutěné jahodovým pudinkovým práškem Delux :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to znie úplne úžasne! :) takým tým kysnutým lievancom sa len ťažko odoláva. Ani si neviem predstaviť lepší začiatok dňa než takými raňajkami :)

      Odstrániť
  6. som vegetarian a tuniak mi smrdí takže ho nejem:) ale je skvelý zdroj bielkovín takže prečo nie ak ti chutí :) ja som mu nikdy neprišla na chuť, celkovo rybám .:) tiramisu tiež zbožnujem, bud pravé z ricoty žltkov, tak, alebo si rada robím práve taketo náhrady s tvarohu ktorý zmiešan bud s jogurtom alebo s kyslou smotanou vrstvým s piškotami - ja mam ale radčej klasicke okruhle, ako cukrárske..:) a samozrejme kakao a silné espresso nesmú chybat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tuňáka miluju, tuhle snídani bych si nechala líbit :)
    Blog by Veru

    OdpovedaťOdstrániť