piatok, 14. novembra 2014

morning oatmeal


Aké raňajky ste si pripravili dnes ráno vy? :) Ako môžete vidieť, ja som začala deň s touto naozaj úžasnou ovsenou kašou. Kombinácia jablko-mak je moja obľúbená a v ovsenej kaši úplne najlepšia! Pred pár dňami keď som si išla nakúpiť potraviny do Lidl, zbadala som tam mrazený ovocný mix, čo som tam videla teraz po prvýkrát. Veľmi ma to zaujalo a tak som si povedala, že na ranné ovsené kaše je to ako stvorené, keďže je tam viac druhov ovocia. Dneska som si práve touto zmesou spestrila raňajky a je to skutočne vynikajúce. Čo ma veľmi prekvapilo bolo, že sa medzi ovocím nachádza aj mango a to fakt obrovské kusy :) 


Na jablkovo-makovú ovsenú kašu potrebujete:
ovsené vločky
vajíčko
1 jablko
mak 
med na dosladenie 
(ja som použila opäť môj proteínový prášok s príchuťou cookies and cream)
biely jogurt
ovocie


Postup:
Ten je veľmi jednoduchý. Ako pri každej ovsenej kaši, aj teraz som si dala variť ovsené vločky vo vode a varila na najvyššom stupni do zhustnutia. Medzitým som si postrúhala jabĺčko, ktoré som potom zamiešala do kaše. Chvíľu som povarila a potom primiešala vidličkou vyšľahané vajíčko. Kašu som varila na miernom stupni a doliala som ešte trochu vody, lebo bola pomerne hustá. Napokon som primiešala mak a proteínový prášok, premiešala a chvíľku povarila na 
najmenšom stupni. Hotovo! Na záver som kašu ozdobila bielym Selským jogurtom a ovocím :)


Konečne máme piatok a víkend pred nami! Tešíte sa? 
Máte už nejaké plány ako ho budete tráviť? :)

21 komentárov:

  1. prečo si Lucka nedáš napríklad ten med ale stále len proteíny?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. stále len proteíny? :D to akože vážne? Nie v zlom, ale toto už fakt nepochopím.
      Dávam si tam 1 čl max. 2. 1 kg balenie proteínu mi vydrží viac ako pol roka. Ja vôbec nič nesladím, tak nechápem prečo len zato, aby som niekomu urobila radosť si tam pridávala med či iné sladidlo. Ja tento proteín používam na dochucovanie do kaší či tvarohov, čiže je to len príchuť preboha.
      Napísala som to preto, lebo viackrát sa ma dievčatá pýtajú čo som do kaši použila. Ja si robím ovsené kaše takto, založenie blogu je zadarmo, môže to urobiť každý a prezentovať tam svoje ovsené kaše s medom :)
      Pomaly sa asi začnem pýtať na to, čo by som si podľa Vás mala urobiť na raňajky, obed či večeru, aby to bolo podľa vašich predstáv a nie podľa toho, čo mám rada ja. Nechcem, aby to vyznelo zle, ale mám pocit že tieto komentáre sú od tej istej osoby a stále o tom istom.
      Ja si kupujem proteín na to, aby som si ním ochutila a spestrila jedlá a nevidím na tom vôbec nič zlé.

      Odstrániť
    2. Lucka, nehnevaj sa, ja som sa len chcela opýtať, pretože všade píšeš, čím zladiť, ale nikdy to sama nepoužiješ, tak som sa chcela len opýtať, či môžem, prečo teda nesladíš? Vyhýbaš sa cukry? Aj medu? Naozaj to nebolo mierené zle, ale nemusíš mi prípadne odpovedať, keď nebudeš chcieť.

      Odstrániť
    3. Píšem to všade preto, lebo viem, že viacerí doma proteínový prášok nemajú a ja mám rada to, keď raz môžem mať ovsenú kašu vanilkovú, čokoládovú, jablkovú či s príchuťou koláčikov, preto si tam pridávam ten prášok pre tú pestrosť. Tak isto ako aj do pečenia.
      Ja sa cukrom určite nevyhýbam, keďže zjem toľko zákuskov a koláčov že to až pekné nie je :D Ale čo sa týka káš a tvarohov tak som si od toho úplne odvykla a už mi to vôbec nechutí. Proste aj mamina keď robí mrkvičkovo-jablkový šalát, pridá do toho len trošku cukru, ale mne je to neskutočne sladké. Nemám to proste rada. Snáď ten komentár vyššie nevyznel nejak hrubo, lebo to nebolo mojím cieľom, ale proste už ma to strašne nahnevalo, lebo je to stále o tom istom. To je také ako keby som niekomu napísala, prečo jedáva stále kuracie mäso, keď môže jesť hovädzie alebo prečo jedáva ryžu, keď sú tam zemiaky. A nerobím to, lebo každému chutí niečo iné. Ja som len chcela poukázať na to, že ako dobre sa dá pripraviť tento typ kaše, lebo kombinácia jabĺčko a mak je fakt vynikajúca :)

      Odstrániť
    4. Boze to je ale otázka :-D tak jej chuti ten proteín, dodava proteinom chuť, ako už x krát písala :-D ja si tvaroh A jogurt osladujem proteinom, asi som divná že :-D inak milujem nastruhane jablko posypané makom :-) A to mrazené ovocie si musím kúpiť,Monika Z fitness lifestyle ho stále chváli, akurát som ho ešte nevidela U nás na svk takže musím zapatrat :)

      Odstrániť
  2. Jé, dala bych si maliny a borůvky :). Já dneska jedu s mamkou do divadla na muzikál, zítra mi přijede kamarádka a pak jdeme na lampionový průvod :) Víkend si hodlám užít a ještě když máme v pondělí ten státní svátek - no paráda
    Blog by Veru

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jééééj! to je úžasný program! S maminou si to poriadne užite, znie to fantasticky :)

      Odstrániť
  3. Mňam, taky si dávám do snídaně často mák, miluju ho :)) Teď jsem objevila makové muffiny, takže si dávám do nosu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D:D:D ty mi vždy napíšeš tak vtipne tie komentáre, že sa musím smiať :D:D

      Odstrániť
  4. Luci koukám, že se vážně nezavděčíš, některé ty komentáře opravdu nechápu ./ Jako by ses snad měla stravovat podle toho, jak si kdo přeje. Přeci je to jen a jen Tvá věc. A já ty Tvoje fotky ranních kašiček naprosto zbožňuji :) Kombinace mák a jablko je nesmrtelná a snad nikdy se nepřejí. Ovocná směs vypadá dobře, trochu bych se bála toho, že ovoce bude v bídném stavu, ale evidentně není, zlatý Lidl :D
    Dneska jsem si ráno pochutnala na takové té klasice - ovesná s banánem, čokoládou a oříšky)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne ako píšeš Anička :/ Bohužiaľ, ale nevadí no.
      Keby si vedela aká je tá zmes vynikajúca! Dokonca sú tam aj kokosové plátky, ale tých je pomenej, ale nevadí, lebo tie mám aj doma :) A fakt sú tam obrovské kusy, bola som milo prekvapená :) Určite to odfotím a spomeniem v niektorom článku, lebo to maximálne odporúčam :) Boli tam aj čisto len čučoriedky, ale vzala som si toto. A aj cenovo to bolo super, len 1,70€ za 300gr a mne tieto ovocia vydržia pomerne dlho. Ešte teraz mám v mrazničke jahody a čučoriedky, lebo vlastne to nejem každý deň takže sa to veľmi oplatí :)
      Aj tvoja kombinácia znie úžasne! Práve ma napadlo, že som strašne dávno nejedla kakaovú, takže to určite napravím :)

      Odstrániť
  5. Nechapem tie sproste komentare.. Och joj ved kedti to chuti tak co ? Ani ja kasu nesladim staci mi rozmacknuty banan a nastruhane jablcko :) chcela by som sa opytat kolko gr vlociek davas a kolko tekutiny ? :) vzdy ich mas take krasne huste ale to je asi aj kvoli vajicku ze ? :) musim to skusit lebo som to tak este nikdy nejedla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne! Napríklad jabĺčko to samo o sebe až tak neosladí ako napríklad banán, vtedy je kaša hrozne sladká. Ale dneska som mala také jabĺčko, ktoré bolo sladučké, teraz máme veľmi dobré doma,neviem ako to je možné, lebo väčšinou sú kyselkavé, takže ono dneska by bola dostatočne sladká, lebo som ju chutnala, ale proste tá príchuť urobí svoje :)
      Kašu som si robila z 80gr vločiek a robím to s vodou viac menej od oka, ale na začiatku vločky zalejem cca.400ml vody a keď už zhustne, primiešam tam vajíčko (potom je úžasne krémová, takže vôbec nie je potreba ju robiť mliekom) a opäť varím. A potom od oka prilievam ešte vodu, lebo ja nemám rada až úplne hustú kašu, ale takú redšiu, proste kašovitú :) Takže v konečnom dôsledku je tam určite aj 0,5l vody :) Ale s tým vajíčkom určite odporúčam :)

      Odstrániť
  6. Mňam vypadá skvěle, sbíhají se mi sliny! :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nádhera :) Dneska jsem s hrůzou zjistila, že došly vločky, takže místo #mojeovesná byla #mojekrupičná -_- :D
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj, hrozně ráda čtu tvůj blog a tvoje články! Častokrát jsem už zkoušela tvoje receptíky a vždycky chutnaly :) Děkuju Ti moc za inspiraci a za pozitivní energii, co šíříš v článcích :) ..když vidím, kolik moc toho jíš, chtěla bych se zeptat, počítáš kalorie, nebo jíš intuitivně? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za veľmi pekný komentár :) K otázke: Hrozne dlhú dobu som si všetko nahadzovala do tabuliek, ale je to strašný zlozvyk, ktorého sa chcem veľmi rýchlo zbaviť. Je to strašné jesť plánovane, riadiť sa číslami a podobne. Momentálne jem intuitívne a občas si to vhodím do kalkulačky,ale len preto, aby som vedela bielkoviny, ktoré nechcem preháňať,pretože na to som mala vždy tendenciu, pretože od malička sme boli zvyknuté jedávať denne kuracie mäso na obed a večeru, čo dá dosť veľa bielkovín a ja milujem aj mliečne výrobky, takže mi to rýchlo naskáče. A hlavne si myslím, že už toľko sa všade rieši to počítanie a všetko okolo toho, že už mi to príde moc. Keď sa pozriem okolo seba, ľudia neriešia vôbec to či jedia pod bazál, nad bazál, podľa mňa ani nevedia čo to je, neriešia to, koľko zjedia B,S,T a sú šťastní a spokojní s tým ako vyzerajú. Takže papám to na čo mám chuť a každé jedlo obsahuje bielkoviny, normálnu prílohu, len trošku zeleniny a tuky. Ešte k tomu si každý deň prajem niečo naviac v podobe sladkého a vôbec mi to nevadí :)

      Odstrániť
  9. Úžasný blog! hned jsem novou pravidelnou čtenářkou :3
    http:/chilli-chocolate.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ty tvé fotky..boží :)
    ..vůbec neřeš ty komentáře, je to tvůj život, tvé jídlo. I kdyby sis kaše sladila solí tak jim to může být někde :)
    Fit Maddie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeeem :)) Presne ako píšeš. Aj toto je presne to, čo som sa naučila vďaka blogovaniu: zobrať si kritiku a absolútne ju neriešiť, pokiaľ nie je opodstatnená. Kedysi by som si nad tým lámala hlavu, ale teraz už nie :)

      Odstrániť