nedeľa, 9. novembra 2014

sladká ovocná polievka ♥


Máte radi polievky? Dáte prednosť klasickým zeleninovým alebo si z času na čas urobíte aj nejakú špeciálnu? My sme doma zvyknuté len na tradičné polievky, ako napr. zeleninová, paradajková, či kapustová a iné. Hlavne v poslednom čase jedávam polievky k hlavným jedlám dosť často, lebo príjemne zahrejú už v takomto chladnejšom počasí. Keďže je však teraz všade veľmi veľa jabĺk, výnimkou nie sme ani my a doma ich máme celú kopu. Chcela som ich využiť aj nejak inak ako jesť samotné na desiatu či olovrant alebo si ich zamiešať do rannej ovsenej kaše. Pred obedom som strávila čas hľadaním a pozeraním receptov s použitím jabĺk a veľmi ma zaujala jablková polievka. Ovocnú polievku som snáď ešte ani nejedla (teda aspoň o tom neviem), tak sa mi to zdalo ako dobrý nápad to vyskúšať. Celé som to robila ako taký experiment z toho, čo som na internete pochytala a čo som našla doma v chladničke, takže to vyšlo maximálne na dve porcie. Pokiaľ si chcete spestriť jedálniček o takýto druh polievky a vyskúšať tak niečo nové, tak neváhajte a určite si ju uvarte :) Nepôjde však o nejakú zdravú verziu, keďže tam ide práškový cukor, no ak máte nejaký nápad, môžete ho skúsiť niečím nahradiť poprípade úplne vynechať, 
pretože jabĺčka sú dosť sladké a škorica tiež prispeje k výraznej chuti, takže cukor nie je nutnosťou :). 



Dobrú chuť! ♥

7 komentárov:

  1. Ty jo, ovocná polévka, to mě upřímně ještě nenapadlo :) Vlastně jsem slyšela jen o studené melounové, ale jablkové? Každopádně vypadá pěkně a věřím, že musela být moc dobrá - jako takový lepší teplý mošt :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ked som to varila tak to chutilo úplne ako mušt alebo také niečo čo pijem na vianočných trhoch :D

      Odstrániť
  2. Tak to vypadá luxusně Luci! Nikdy jsem polévky tohoto (sladkého) typu z ovoce neměla, tohle rozhodně zkusím, protože jablíček ze zahrady doma mám strašně moc, už jsem si udělala i domácí jablečný ocet a polévku zkusím hned příští týden, až zase budu o víkendu doma a bude čas - mimo školu =) Já bych jí zvolila jako minipředkrm nebo prostě jenom tak, protože asi moc sytá z jablíček nebude, a nebo jako tečíčku po pořádném obědě :-) Mňam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak tak Lucka :) Ako píšeš. Ja som po ovocí ešte viac hladná a na môj vkus je až prisladká (ale ja si nesladím nič), preto by som ten cukor úplne vynechala. Ale chcela som to robiť ako experiment a sestra stále že je to málo sladké a málo sladké a teraz je to už podla mňna až moc sladké (dala som tam viac ako lyžicu cukru). To fakt treba podľa chuti , každý máme radi niečo iné :) Ale ja sa všeobecne zo sladkých hlavných jedál moc nenajem, radšej mám dobré vývary, toto len ako spestrenie oproti klasike som vyskúšala :)

      Odstrániť
    2. Však proč ne, i sladkost si člověk někdy musí dát, třeba v takové podobě, ani bych neřekla, že s jednou lžičkou už to bude toli sladké, ale záleží třeba i na samotných jablíčkách, z některých kyselejších by to přisladit určitě chtělo:D Ale nápad je to fakt super;)

      Odstrániť
  3. Hmmm, to zní zajímavě <3 Dala bych si hned teď...na zahřátí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dobře, tak tohle slyším/vidím poprvé! Ale vůbec to nezní špatně :D! Spíše zajímavě a tajuplně. Že bych se odhodlala? :)
    Fit Maddie

    OdpovedaťOdstrániť