streda, 31. decembra 2014


Ahojte! Tak čo, už sa netrpezlivo chystáte na Silvestra? :) Kde ho budete tráviť a s kým? Ja ho tento rok strávim v pohodlí domova, pri dobrom jedle, pití a snáď aj programe v televízii, aj keď... tomu poslednému až také veľké šance nedávam :D O chvíľku sa pustíme do pečenia pagáčikov, vynikajúcich a čerstvých, ktoré si robievame na Silvestra každý rok. Zákusky nám ešte nejaké ostali z Vianoc, takže tie budeme piecť až na Nový rok, no tých mám ja dosť na pekne dlhý čas a dávku cukru v tele ešte aj do zásoby, takže tie ma až tak nelákajú (hmmm... možno tie rumové guľky, ktoré mám úplne najradšej, ale uvidíme :D). Chystáme sa robiť aj studené misy, obľúbený punč a rôzne drobnosti a jednohubky na zahryznutie, čo je vlastne taká klasika. Dneska ma kamarátka veľmi milo prekvapila a keď sme šli spolu cvičiť, tak mi priniesla pagáčiky, ktoré upiekla zo špaldovej múky a zároveň ich môžete vidieť aj na fotke. Boli jednoducho vynikajúce! A ja, keďže som sa tak trošku nudila po obede, tak som si prezerala svoje obľúbené stránky a natrafila na recept na zdravú verziu bábovky. Ten recept ma zaujal najmä jednoduchosťou a ingredienciami, ktoré sme mali zároveň aj doma a tak som sa rozhodla bábovku vyskúšať. Nakoniec z bábovky nebola bábovka, ale koláčik, pretože toho cesta bolo strašne máličko a tak by som našu klasickú bábovkovú formu nezaplnila ani do štvrtiny. Výsledok ma milo 
prekvapil a koláčik bol tak strašne dobrý, že som ešte za tepla zjedla hneď zopár kúskov. Určite Vám recept vrelo odporúčam a nájdete ho TU. 


Na rozdiel od pôvodného receptu, ja doma kokosovú múku nemám a tak som si zomrela v mlynčeku klasický strúhaný kokos, tak kludne môžete použiť ten :) Takisto namiesto 100 gr bielkov som použila 1 vajíčko a 1 bielok, pretože mi príde zbytočné tie žĺtky takto vyhadzovať. Je to úžasný dezert, ktorý chutí úplne 
ako nejaký klasický koláčik, takže ak budete mať príležitosť, určite to vyskúšajte :). 



Prajem Vám pekného a pohodového Silvestra, nech ho už budete stráviť kdekoľvek a s kýmkoľvek.
Pevne verím, že sa Vám vydarí podľa Vašich predstáv a užijete si ho! 

3 komentáre:

  1. Já sem silvestra pořádně oslavila s kamarády, takže spokojenost největší. Přeji šťastný a úspěšný nový rok! :)
    Fit Maddie

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vždycky když koukám na tvůj blog a přijíždím články, tak dostanu děsný hlad :D. A dneska tomu není jinak!

    http://behealthy-befit-now.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť