nedeľa 7. decembra 2014

ako to mám s cvičením v súčasnosti

Krásnu nedeľu prajem :) Dneska som si pre Vás pripravila článok o cvičení, ktorý tu už nebol pekne dávno ako sa tak na to spätne dívam. Takže dneska pôjde jedlo bokom (ale niečo už mám pre Vás pripravené :) ) a ja sa budem snažiť priblížiť Vám aká tréningová rutina u mňa panuje, čo som pomenila a na čo sa chystám hneď po budúcom týždni, kedy už budem mať voľno a pokoj od školy (aspoň na chvíľku do skúškového). Článok sa mi podaril trošku dlhšie ako som chcela, tak snáď neodpadnete od nudy :D Ako asi väčšina z Vás vie, od februára cvičím len a len vo fitnesscentre, ale tak poriadnejšie to je od apríla, kedy som začala cvičiť s činkami. Nechodím behať, necvičím (respektíve necvičila som) podľa videí už hrozne dlho, už pomaly tomu bude aj jeden rok a na iné športové aktivity nebol čas a ani nálada, nakoľko som príliš povedzme lenivá na presúvanie sa kvôli takému niečomu do mesta. O to radšej som, že fitnesscentrum mám priamo v mieste môjho bydliska, kam to mám na 5 minút. Momentálne však cítim, že by som rada niečo zmenila, niečím si cvičenie spestrila, aby telo dostalo nový impulz a aj ja získam opäť o niečo väčší elán, keď si urobím drobné úpravy. Čo sa týka cvičenia v posilňovni, dosť dlho, aj niekoľko mesiacov som cvičila tie isté partie stále spolu. Hoci som cviky obmieňala a snažila sa pridávať niečo nové, prednedávnom som tie partie trochu pomenila a aspoň týmto som si to trošku spestrila. Chodili mi otázky ako vyzerá môj tréningový plán. Ten vyzeral nasledovne: 1. deň: chrbát + biceps, 2. deň: prsia + triceps, 3. deň: ramená + brucho, 4. deň: nohy + lýtka. Keďže ramená a chrbát sú moje naj naj najobľúbenejšie partie a dokázala by som ich cvičiť snáď aj tri hodiny, tak som si ich oddelila a v súčasnosti to mám rozdelené takto: 1. deň: chrbát + brucho, 2. deň: prsia + biceps + triceps, 3. deň: ramená + brucho, 4. deň: nohy + lýtka, ale aj to nie vždy dodržiavam, závisí to od toho, koľkokrát idem cvičiť. Čo sa týka horných partií, snažím sa váhy zvyšovať, pretože sa mi veľký chrbát a ramená proste páčia :) Čo sa však týka cvičenia nôh, upustila som od veľkých závaží a cvičím s minimálnymi váhami, pretože mi za dva mesiace nohy celkom pribrali na
objeme, takže na tom by som už nič meniť nechcela.



Čo také som si našla na spestrenie mojich zabehnutých dní? Možno ste mnohé postrehli ako veľmi sa rozšírilo cvičenie s Kaylou Itsines. Podľa mňa to nezostalo nepovšimnuté, pretože to bolo skutočne všade. Vidí sa mi, že hneď po tom ako sa o tom zmienili dievčatá z A Cup of Style (ktoré sledujem nielen na blogu, youtube ale aj na asku, kde sa o tom vlastne zmienili) sa spustila akási vlna cvičenia s Kaylou. Možno sa mi to len zdá, ale dovtedy som o tom okrem Instagramu skutočne nikde nečítala. Každopádne, sama som bola veľmi zvedavá, že čo to je za zaujímavé cvičenie a ako je zostavené, nakoľko výsledky premien, ktoré môžete najmä na spomínanom Instagrame vidieť sú skutočne obdivuhodné. Keď som si cvičebný plán pozrela, boli tam na pohľad veľmi jednoduché cviky, ktoré si nevyžadujú cvičenie v posilňovni, ale vystačíte si kľudne aj doma. Je tam tiež veľa cvikov, ktoré ja fakt neznášam (napríklad také burpees, k tomu ma nedokope fakt nikto), ale naopak sú tam aj také, ktoré som si pridala k môjmu cvičebnému plánu a trošku sa inšpirovala :) Samotné zostavy na nohy, kardio a ruky ako také nerobím, ale inšpirujem sa cvikmi, ktoré si zakomponujem do plánu ako napríklad výstupy na lavičku, ktoré som dovtedy nikdy nerobila. Občas si odtiaľ odcvičím celú zostavu na bruško, pretože tie zostavy sa mi veľmi páčia a aspoň nemusím dlho premýšľať, čo budem cvičiť. Počuli ste 
o tomto programe? Skúšali ste ho? Zaujal Vás alebo naopak Vám to nepríde ničím výnimočné?


Niečo podobné ako program Kayli som zaznamenala aj u programu Výzva 21 dní. Videla som na internete premeny ľudí, ktorí si program pochvaľovali a fotky pred a po boli skutočne obdivuhodné. Rozhodla som sa do tejto Výzvy zapojiť, nakoľko cvičenie zaberie denne sotva 30 minút a je to ďalší nový spôsob ako si zapojím do tréningu opäť niečo iné. Ja som ten typ človeka, ktorý musí vymýšľať niečo nové, pretože si rýchlo zvykám na stále opakujúce sa a potom to už nie je ono. Či sa to týka pohybu, či stravy alebo aktivít, časom musím niečo zmeniť, aby som dostala nový impulz a nebolo to také jednotvárne. Táto výzva vlastne spočíva v tom, že každý deň dostanete na e-mail 1 video, v ktorom dostanete inštrukciu na daný deň. Necvičíte každý deň, pretože za tých 21 dní tam máte iba 9 dní cvičenia, pričom v ostatných dňoch môžete zaradiť aktívnu regeneráciu, môžte si vyjsť von na prechádzku a podobne. V ostatných videách sa dozviete rady, čo sa týkajú jedálnička, motivácie, či tréningových cieľov. To je presne to, čo potrebujem ja.  Opäť získať určitú disciplinovanosť, pretože najmä čo sa stravovania týka, som od toho trošku upustila. Tie videá si nemôžete prehrať dopredu, ale vždy len to jedno na daný deň. Absolvovala som už aj prvé tréningové videá a poviem Vám, že niekedy za celú hodinu posilňovania s činkami zo mňa nestiekla ani kvapka potu, no pri tomto videu som sa potila riadne. Pri ďalšom tréningovom dni som si zobrala plán do posilňovne a zakombinovala dané cviky na ten deň do môjho pripraveného tréningu. Veľmi sa mi páči ako sú postavené tie supersérie a hlavne kombinácia cvikov v nich, takže netrpezlivo očakávam, čo mi prinesú ďalšie videá. Dokonca, teraz sa mi to hodí ešte viacej, nakoľko tento týždeň sa do posilňovne sotva dostanem, takže aspoň nejaký pohyb v rámci videí uvítam :) Každé ráno si pri raňajkách púšťam nové video a 
som zvedavá, či sa napokon dostaví nejaký, hoci len maličký výsledok. Bude to trvať presne do Vianoc, takže úplne ideálne :) 


A aké sú moje plány s cvičením do budúcna? Do fitnesscentra pribudlo TRX a poviem Vám, nikdy som si nemyslela, že je to tak náročné! Ani som nevedela o čo presne ide, keď to stále opisovala napríklad Markét, lebo som sa s tým ešte nestretla. Veľmi som sa potešila, že to pribudlo aj sem k nám a zopár cvikov som si našla na internete, aby som ho vyskúšala. Je to teda ale riadna makačka! Fakt mi to dalo zabrať a potrebuje to cvik, aspoň u mňa určite. Tým, že pri tom cvičíte vlastne vlastnou váhou je to aj náročnejšie a o to viac ma to láka. Konečne som si taktiež našla moju parťáčku pri cvičení (čomu sa veľmi teším, že konečne môžem zdieľať svoje nadšenie s niekým, kto v tom má tiež záľubu) a spolu sa chystáme spestriť naše cvičenie v posilňovni a každý týždeň vymeniť klasiku nejakým skupinovým tréningom. Radi by sme vyskúšali  lekcie už spomínaného TRX, kruhového tréningu a tiež jogy :)) Je pravda, že aj tak ma to neminie a budem musieť ísť kvôli tomu do mesta, ale teraz aspoň mám s kým, takže mi to vôbec ale vôbec nevadí :) Vyskúšame všetko čo chceme postupne a potom uvidíme, čo nás bude baviť najviac :) Chodíte na nejaké lekcie, ktorými si zároveň spestríte Váš tradičný tréning? Čo máte najradšej a čo Vás láka si 
vyskúšať a zatiaľ ste sa k tomu ešte nedostali? 


Toľko k článku o mojej športovej aktivite, snáď som to tu aspoň trošku popri tých jedlách spestrila aj niečím iným :) Trošku som sa rozpísala, začo sa vopred ospravedlňujem. Je to celkom nezvyk vidieť u mňa takýto rozsiahly článok, tak teraz neviem, či si ho vôbec niekto prečíta, nakoľko takéto dlhé články vedia byť dosť únavné :D Rozmýšľala som aj nad nejakými konkrétnymi stránkami odkiaľ čerpám inšpiráciu čo sa cvičenia týka, takže pokúsim sa dať niečo dokopy a určite z času na čas prispejem aj takýmito príspevkami. Taktiež som si obľúbila sledovanie vloggerov, takže možno by sa hodili a ocenili by ste tipy aj 
a toto :) Nápadov mám teraz výnimočne veľa, už ich len zrealizovať :) Krásny zvyšok nedele Vám prajem ♥

17 komentárov:

  1. Máš to hezky rozvržený, a jsem moc ráda, že se ti líbilo i TRX!:)

    Já jsem změnu udělala asi před 2 měsíci, předtím jsem chodila tak 5x-6x týdne jen na TRX a fitbox, a tím jak to bylo moc náročné (takový skoro hodinový HIIT) ve vysoké intenzitě, jsem si spíš škodila, jak jsem se přepínala, takže se ani žádné změny na mé postavě neděly...
    A teď chodím 3x týdně posilovat, 1x týdně na TRX a začínám 1x týdně s crossfitem, a hned jsem nabrala na rukou, ramenech i zádech plno svalů a jsem méně unavená. Ale TRX mě baví pořád, jen už mi to tak často neprospívalo.
    A o Kayle jsem četla, napřed jsem si myslela že to bude něco jako ta "30 denní výzva" co všude kolovala - 50 dřepů denně a pod., ale kupodivu to vypadá dost náročně, takže se taky nechám inspirovat:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve preto ťa strašne obdivujem, že fakt musíš mať riadnu výdrž, ked to tak zvládaš :) Ja čo cvičím najmä s činkami, tak to bol dosť šok sa tam udržať a čo som skúšala na tom cviky na bruško, tak to som spravila 8x a zapotila som sa pri tom ako za celé cvičenie nie :D Uff, crossfit je teda riadna makačka, to mi stačilo pozrieť zopár videí a fakt klobúk dolu! Aj za to TRX sa ti veľmi čudujem, neviem si predstaviť hodinu cvičenia s tým, tak som veľmi zvedavá ked to vyskúšam :) Ale je to super, presne ako píšeš, že si trošku spestriť to cvičenie, lebo potom už ako keby to stagnovalo :/ to som si už všimla aj na sebe :/ A inaaaak!!! Aj som ti chcela pochváliť tie krásne ramená, lebo čo som videla fotku na Insta, ja som si hneď všimla, že nejak začínaš naberať pekne svalíky :) Úplne super to vyzerá! :)

      Odstrániť
  2. Ke Kayle můžu říct, že nohy úplně pohoda, ale cviky na břicho dávají zabrat a bolí po tom pěkně svaly! :D Nebo alespoň mě bolí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uplne súhlasím! Ale napriklad ja bruško citim pri každom cvičení, lebo väčšinou tie cviky robim stale za sebou takže ani sa nedivim. Dobre to má zostavené proste :)

      Odstrániť
  3. Všetko sa dá pokiaľ je motivácia. Ja už cvičím rok. Boli chvíle, keď som si povedala, že to nemá cenu, že to ukončím. Avšak prekonala som tieto krízové stavy a cvičenie beriem ako odreagovanie a rozdiely sa ukazujú.
    Máš to krásne zadelené a prajem ti, nech ti to dlho vydrží! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja už tiež cvičím rok a aj predtym som cvičila doma podla videí takže tomu bude aj viacej ale s činkami viac ako pol rok a od toho isto neupustím, lebo to milujem :) hlavne keď vidime zmeny tak to dokáže motivovať asi najviac :)

      Odstrániť
  4. V tom září jsi měla krásnou postavu, teď také, ale ta předtím se mi líbí více :) ty jsi nějak zvolnila v jídle od té doby?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V tomto s tebou úplne súhlasím! Tie nohy mi dosť narástli a ani som si to nevšimla až neskôr. Pridala som o dosť teda na jedle a hlavne som jedla strašne, strašne veľa ryže aj na obed aj na večeru a niekedy ešte aj tie ranné ryžové kaše. Chcela som nabrať nejaké svaly, proste také viditeľnejšie a viac menej mi to šlo do nôh, ale samozrejme aj do vršku, čo sa týka ramien, kde sa mi to naopak veľmi páči :) A čo sa ešte toho jedla týka, nejedla som vyložene že nezdravo, to zas nie, ale mala som to také voľnejšie, že proste nejedla som čisto len kuracie mäsko, ale aj bravčové, hovädzie, jedlá čo mamina varila, potom dosť často aj vypekala samozrejme :D a tak. A trošku ma to hnevá, lebo už vidím na sebe, že nie som v tom taká precízna a to by som chcela napraviť.

      Odstrániť
  5. Paráda! Mně se zase líbí víc tato :-) Trénink pěkný a k lekcím.. sama na žádnou nechodím, ale 3 týdně mám sama, blbnu s kettlebellama a dělám jeden kruháč ve dvojicích.. Je to fajn, a s lidma je hrozná sranda :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa tvoj tréningový plán strašne páči Blanka a fakt klobúk dolu, koľko zdvihneš na niektorých tých cvikoch. Ty si taký malý človiečik s veľkou dávkou energie :) Tie skupinové lekcie máš super, to na iné ani nemusíš chodiť, lebo vlastne aj v nich sa zapájaš takže ty to máš pestré :)

      Odstrániť
  6. Lucinko, nožky ti narostli parádně! Líbí se mi víc, než když jsi je měla hubenější :) Ještě by to chtělo trošku potrápit zadek,aby taky poporostl. A s tím, že velká rameno jsou super, naprosto souhlasím! :) Markét

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Markét :) Mne sa strašne páčia také nohy na niekom inom, ale mne to veľmi nepristane, nakoľko stále nohy boli moja problémová partia, tak som sa tešila, že už boli také že som s nimi bola spokojná, ale nevadí no :) Inak s tým zadkom ti dávam za pravdu :) Rada by som na ňom popracovala, ale upustila som už od tých váh, tak teraz neviem. Snažím sa zaraďovať také cviky, aby to veľmi nešlo na tie nohy tak uvidím. A som rada, že o ramenách máme rovnaký názor :))

      Odstrániť
  7. Náhodou pěkný progress ;) jinak jsem se chtěla zeptat, ty jeden den cvičíš pouze ramena + břicho? Co všechno cvičíš na ramena? Já ramena cvičím spolu se zády a teda moc cviků na ně nedělám, (pokud je cvičím 10minut :D ), tak by mě zajímalo co všechno na ně cvičíš...?Děkuji

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Áno, áno, cvičím v jeden deň len ramená a takých 10 minút na bruško, lebo si ho nechcem moc presiliť a prehnať to s ním.
      Na ramená cvičím vždy takých 40-50 minút a väčšinou sú to cviky: Tlaky s jednoručkami (7kg), potom Arnoldove tlaky (5kg), Rozpažovanie vstoji (5kg a potom už len 3kg), príťahy veľkej činky k brade (neviem či sa to tak nazýva-15kg), Zdvíhanie kotúča do výšky ramien alebo drep s kotúčom a zdvihnúť to nad hlavu, potom taký anglický názov že: side laterals to front raise (tento cvik je super, strašne je ho cítiť) a vždy si dám aj predpažovanie a upažovanie s jednoručkami a pomaličky to robím :) Nikam sa neponáhľam hlavne, lebo netreba robiť cviky rýchlo :) A minule som to robila napríklad tak, že som si dala cvik na rameno+hneď za tým cvik na brucho a takto som to striedala :)

      Ospravedlňujem sa za tie laické názvy, ale neviem presne ako sa tie cviky volajú, tak som sa snažila tak najlepšie do nich trafiť :) A s chrbátom to mám to isté, preto si ho dávam tiež s bruchom, lebo je to veľká partia a mám ho najradšej :)
      Snáď som aspoň trošičku pomohla :)

      Odstrániť
  8. krásny progres ♥
    Kaylin program sa mi naozaj páči. Síce na to, že cviky vyzerajú pomerne ľahko, je to neskutočná makačka a každý pochopí čo znamená ' deathbykayla' XD ale mne osobne takýto štýl cvičenie vyhovuje, 27 minútový tréning 3x do týždňa + nejaké to kardio iné dni, pričom ona uprednostňuje HIIT alebo powerwalk.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Pozývam Vás na môj blog o kráse, móde a o mojom živote !
    http://romanacserhelyi.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  10. O tom programu slyším poprvé. Přemýšlím, že bych se na něj vrhla, ale určitě až po Vánocích :-D. Jinak krásné nožky :)

    OdpovedaťOdstrániť