pondelok, 26. januára 2015


Dneska som si pre Vás pripravila tip na zdravý a chutný olovrant, ktorý si môžete pripraviť veľmi rýchlo a jednoducho :) Nedá sa to ani veľmi nazývať receptom, pretože to je veľmi rýchla improvizácia, no myslím si, že takéto rýchle jedlá s minimálnym množstvom ingrediencií ocenia určite viacerí. Cuketu som nejedla už skutočne veľmi dávno a tak som ju použila práve takýmto spôsobom. Nebude potrebovať nič viac, iba jednu cuketu, 1 tuniaka v olivovom oleji (určite v oleji, nie vo vlastnej šťave, pretože od toho oleja bude cuketa šťavnatá a mať vynikajúcu chuť) a plátkový syr. A aký je postup? Rúru som si predhriala a cuketu som si prekrojila po dĺžke na dve polovice. Pomocou lyžičky som vydlabala stred cukety a poukladala na ňu tuniaka v olivovom oleji. Na 
tuniaka som poukladala plátkový syr, môžete však kľudne syr aj nastrúhať a dala zapiecť do trúby približne na 10 minút. 


Výsledok ma milo prekvapil a bolo to skutočne vynikajúce! Práve vďaka tuniakovi bola cuketa šťavnatá a ´mastná´, čo je vlastne dôvod prečo tuniaka v olivovom oleji používam radšej než toho vo vlastnej šťave. Jedlu dodá veľmi dobrú chuť :) Je to jedlo, ktoré si môžete pokojne zabaliť do krabičiek so sebou 
alebo si ho dopriať ako druhú večeru. 

15 komentárov:

  1. Vy mi tu všichni děláte takové chutě s těma cuketama! :( Vždy jí opláču, když jí za těch 70,- vidím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Toto varíme doma často, plnené cukty, ale nie teda moc s tuniakom, střídáš tiež iné potraviny okrem syrov, tuniaka, jogurtov, vločiek a tvarohov? : P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tuniakom je to veľmi dobré, určite vyskúšaj :) Neviem teraz či myslíš všeobecne alebo len z bielkovín, ktoré si vymenovala, ale napriklad tvaroh jedávam len zriedka, jem veľa mäsa ako kuracieho tak aj hovädzieho a tiež dosť vajíčok. V poslednej dobe často aj tofu, krabie tyčinky a samozrejme aj rôzne prílohy. Snažím sa ich obmieňať aby to nebolo stale to isté :)

      Odstrániť
    2. No to som práve myslela, že často mávaš recepty zložené prakticky len z bielkoviny a zeleniny, vynechávate prílohy alebo je ješ nejako oddelene? Snívaš asi bielkovín za deň naozaj veľa nie?

      Odstrániť
    3. Ja neviem teda, ale mne sa zdá, že niektorí vidíte len to čo chcete vidieť. Ak si prejdeš blog aj ďalej, tak nevšimam si, že by som sem dávala len jedlá v kombinacii B+zelenina. Navyše si myslím, že sa nedá z dvoch článkov za týždeň určiť že či jedavam oddelene alebo nebodaj vynechávam prílohy, ktoré mimochodom jem ešte aj k večeri a každé moje jedlo dňa obsahuje všetky tri zložky . Nič nevynechávam a ani neobmedzujem a bielkovin nemám ani tie 2gr\kg hmotnosti, takže veľa ich určite nemám :)

      Odstrániť
  3. Podobné jsem dělala nedávno, akorát byly cukety plněné ještě kuskusem :) Byla to neskutečná dobrota a dokonce si na tom pochutnala celá rodina, přestože normálně má - cituji - ,,až příliš zdravá" jídla jinak odmítají :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je super nápad naplniť to aj s prílohou :) Mne sa kuskus zrovna minul takže musim dokúpiť a potom to vyskúšam s ním :)

      Odstrániť
  4. Mě tak štve, že nemůžu ty ryby :(((

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam, to vyzerá tak vynikajúco!! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyzerá to super. Hneď by som si dala. Je to zlatý nápad. Bohužiaľ, tuniaka veľmi nemusím, no dá sa to nahradiť :).
    Stronger2gether

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Prostě a jednoduše, takové recepty jsou prostě nejlepší! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mnamiii..cuketu zboznujem. :) Môj naj je cuketový koláč len z cukety, vajicka, spaldovej muky a syra...:)
    J.

    OdpovedaťOdstrániť