utorok, 27. januára 2015


Pekný večer prajem! Aby som to tu trošku oživila, pridávam tip na takúto úžasnú, zdravú a pestrú večeru, ktorú som si dopriala dneska. Bežne všetko, či už mäso, vajíčka, zeleninku a podobne robíme na klasickom kokosovom oleji a vlastne už žiadny iný ani nepoužívame :) Mäso pripravené na kokosovom oleji je šťavnaté a určite aj chutnejšie ako na vode alebo len tak upečené v trúbe. Teraz sme však vyskúšali kokosový olej ale ten, ktorý skutočne vonia po kokose. Spočiatku som sa obávala, že ho bude veľmi cítiť a jedlá budú mať po ňom čudnú chuť, na čo sa vlastne veľa ľudí sťažuje, pretože mnohí nevedia, že sa dá kúpiť aj kokosový olej ´bez príchute´. Ja som sa však veľmi milo prekvapila, keď som si dneska na ňom pripravila toto kuracie mäsko :) Po celom dome sa šírila úžasná kokosová vôňa a mäso mi veľmi chutilo :) Omeletu som s ním ešte robiť neskúšala, ale určite sa dostanem aj k tomu. Máte skúsenosti s kokosovým olejom? Ako chutí Vám? :) K mäsku som si ako prílohu urobila zemiakové pyré z batátov, pretože ako ste si už mohli všimnúť, batáty zbožňujem a je úplne super, že si z nich môžem urobiť niel en hranolky, zemiakový šalát ale dokonca aj pyré. Samozrejme existuje určite viacej možností ako ich využiť, no ja som skúšala zatiaľ tieto, no určite budem skúšať ďalej, aby som sa pokúsila urobiť opäť niečo nové :) K večeri nemohla chýbať ani zeleninka, no a hrášok som už 
nejedla hádam sto rokov, tak som si ho konečne kúpila a pridala k dnešnej večeri. A čo vy? Čo ste dneska večerali vy? :)




17 komentárov:

  1. Tyjo, ty batáty jsou úžasné a už jsem je pěkně dlouho neměl. Docela špatně se shání a když, tak jsou i celkem drahé na to, kolik spotřebuju sacharidů. Ale přílohy z nich jsou teda boží... celé to jídlo je super barevné a vypadá moc fajn. Ještě, že už jsem po večeři. Já dnes měl trochu nezvykle čočku po indicku ( kari a další koření ) a k tomu kuřecí steaky a oblohu. Bylo to fajn :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne súhlasím! Sú strašne dobré, ale cenovo nie sú práve najlacnejšie :/ Aj u Vás sa tak ťažko zháňajú? U nás je to to isté. Fakt musím mať na to šťastie, že ich v nejakom supermarkete nájdem a keď ich zbadám, hneď kupujem :) Šošovicu po indicky som teda ešte nemala, hoci ju mám veľmi rada, ako vlastne všetky strukoviny :) Určite ju vyskúšam ochutiť kari korením, ďakujem za tip :)

      Odstrániť
    2. Bohužel je to u nás asi stejné. V běžném super/hyper marketu se shání jen v akcích, případně velmi draho. Ale jednou za čas to stojí za to :) Ta čočka, to je speciální recept mámy, vůbec netuším jaký, ale chutná to skvěle i studené. Zkusím od ní získat recept a udělat si na blogu další složku, kam je budu dávat.

      Odstrániť
    3. Tak to rozhodne musíš a budem hneď prvá ktorá to vyskúša :) Ja som si ani nevšimla, že máš blog. Už ho hneď aj sledujem! :)

      Odstrániť
    4. Mám ho čerstvě, tak tam toho moc ještě není. Ale snažím se přispívat pravidelně. A ty recepty tam určitě dám :)

      Odstrániť
  2. Luci - klobúk dole. Mala si byť blogerkou roka! fakt veľmi dobre sa na tvoje recepty pozerá a s ešte väčšou chuťou sa potom inšpirujem a robím podľa teba.
    A batáty - vďaka priateľovi, ktorý mi ich "ukázal" ich milujem a u nás sú vždy dostupné v kauflande.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéééj, ďakujem! Ty si zlatá :)) Veľmi si ma potešila tvojím komentárom :)
      Aj ja ich kupujem väčšinou v Kauflande, ale nie vždy ich tam majú :( Tiež len zriedka. Zato v Tescu ich majú skoro stále, ale tie sú celé zvädnuté bohužiaľ, takže tie si tam ani nekupujem.

      Odstrániť
  3. Souhlasím s komentářem nade mnou. Luci, měla bys dostat nejen ocenění za bloggerku roku, ale hlavně metál za to, jakou práci si s příspěvky dáváš:) Všechno krásně nafocené, popsané tak, že to pochopím i já, která občas v kuchyni spálí i čaj :D
    Jinak kokosový olej jsme vůbec nepoužívali, dokud maminka nepřivezla od známé celou velkou sklenici. No, je to lahoda a souhlasím, že jídlu to dodává úplně jiný rozměr :) Nehledě na to, jaké skvělé má účinky. Dávám si ho i na konečky vlasů, aby se netřepily.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Anička :** Ty si poklad :)
      Aj ja ho takisto používam na vlasy, aby neboli také suché. Je skvelé, že má využitie nielen v kuchyni ale aj čo sa týka kozmetiky :)

      Odstrániť
  4. Líbí se mi jak je to krásně barevné :) Batáty taky zbožňuju, hranolky jasně vedou! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Batáty zbožňujem a robiť z nich pyré mi veru ešte nenapadlo, ďakujem za super inšpiráciu! :) Tvoja večera vyzerá krásne, páči sa mi aká je farebná, len tak láka, že "zjedz ma" :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To jsem nevěděla, že existuje i bez "příchutě", mám doma ten voňavý a právě jsem se vždycky bála na něm dělat něco slaného, aby to nebylo divné :-) takže akorát lívanečky a podobné dobroty, na kterých je ta vůně boží. :-)) A máš to moc hezky naservírované, je vidět, jakou si s tím dáváš práci.. :-) takže to vypadá fakt krásně! Měj se hezky. :-)
    http://myfitmind.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Batátové pyré miluju, celkově mám batáty ráda :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krása :) Já k večeři miluju cottage sýr se zeleninou :)
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja v poslednej dobe robím tiež všetko len na kokosovom oleji a olivový dávam len do šalátov. Voňavý kokosový olej je strašne dobrý aj na lievance alebo palacinky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ten tanier ale vyzerá skvelé, samé zdravie:)Batáty som ešte nejedla, ale veľa dobrého som o nich počula. No a kokosový olej, tiež by som si myslela, že ho v jedle bude veľmi cítiť. Ale ako píšeš ty aj dievčatá, je to len taký pocit. Rada vyskúšam:)

    OdpovedaťOdstrániť