sobota 10. januára 2015

sladký zemiakový šalát z batátov

Ahojte :) Tak hneď na úvod chcem vysvetliť prečo bol blog pár dní nedostupný, pretože ste sa ma viaceré na to pýtali. Išlo vlastne o viacej vecí a jednou z nich bolo aj to, že som chcela popracovať trošku na celkovom dizajne stránky, pretože od začiatku blogu, vlastne už viac než tri roky, to tu vyzerá tak isto. Chcela som sa k tomu dostať po utorkovej skúške, ale nakoniec po viacerých ohlasoch som sa rozhodla to nechať tak a urobím to dodatočne (ešte nájsť niekoho kto mi s tým pomôže, lebo ja a technika nie sme veľký kamaráti). Aby to tu však dneska nezostalo len prázdne, tak som sa rozhodla podeliť sa s Vami o recept na taký úžasný zemiakový šalát, aký ste ešte určite nejedli :)) V septembri, keď sme boli gratulovať kamarátke som Vám písala o tom, aké pohostenie si pre nás pripravila, kde okrem iného urobila aj vynikajúci zemiakový šalát, ktorého som sa nemohla dojesť. Ja som sa od nej inšpirovala a urobila zdravú verziu toho 
šalátu, za ktorý jej veľmi, pekne ďakujem, pretože sa stal mojím obľúbeným :) Snáď osloví aspoň touto formou aj Vás a rozhodnete sa ho vyskúšať :)


Na tento zemiakový šalát ani nieje potreba písať presne uvedené množstvá, pretože tie si môžete prispôsobiť podľa Vás a podľa toho, 
pre koľkých ľudí ho budete robiť. Ja som zemiakový šalát robila sama pre seba k obedu a použila som nasledovné ingrediencie:





Batáty som si veľmi obľúbila a vždy keď vidím v supermarketoch, že ich konečne majú, tak ich hneď kupujem. Škoda len, že sa to nestáva tak často, pretože viac ich nemajú ako majú bohužiaľ. Vďaka nim má zemiakový šalát príjemnú sladkú chuť, takže nepochybujem o tom, že ak ho vyskúšate, tak Vám bude určite 
chutiť. Ak tak urobíte, určite mi dajte vedieť :)

16 komentárov:

  1. A já už jsem pomalu panikarila,co se jako děje a kde je můj oblíbený blog!:D uf tak teď jsem si oddechla,tohle mi nedělej.!
    Recept vypadá báječně,tohle nejspíš vyzkouším zítra:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hh ty si zlatíčko Anička :* No bolo toho viacej, dokonca jedna téma by si žiadala aj samostatný článok, proste úplne sa stotožňujem aj s tvojím posledným príspevkom a ešte by som k tomu niečo určite pridala čo mi poslednú dobu tak vadí, takže som si chcela dať oddych celkovo od blogov, ale potom mi dievčatá písali, že by si chceli kuknúť nejaké recepty jedlá a podobne, tak som to nakoniec sprístupnila.
      A budem veľmi rada ak to skúsiš apotom mi určite daj vedieť, som veľmi zvedavá či ti to bude chutiť aspoň tak veľmi ako mne :)

      Odstrániť
    2. Ach tak,v tom případě tomu naprosto rozumím,však já sama so dávám často pauzy od blogu třeba měsíc a o to s klidnějším srdcem se vracím. Nezdá se to,ale někdy je to docela zátěž a když se k tomu připadají nemistne komentáře,je toho na člověka najednou trochu moc)
      Nicméně asi budu mluvit za všechny,když řeknu,že jsi nám i tu chvíli chyběla!:D:)
      Určitě hned poreferuji :) jen tedy doufám,že ukoristim nějaké bataty

      Odstrániť
    3. Presne si to trafila! Proste hej, je to záťaž a teraz výnimočne nemám na mysli žiadne komentáre, ale najmä blogy všeobecne. Ja som už prestala sledovať strašne veľa českých blogov, lebo na niektorých to už začína byť trošku o niečom inom a potom to zle vplýva aj na ostatných. Ale zato o to radšej si prečítam články u takej Markét a teba, pretože vy mi prídete také vyrovnané a vidíte veci tak ako sú.
      Držím palce s tými batátmi, tu je to fakt strašne ťažké :D:D:D:D oni ich snáď ani do tých obchodov neobjednávajú alebo neviem, lebo ešte aj ked nájdem tak v Tescu a už polozvädnuté :D

      Odstrániť
  2. Luci, díky Bohu, že jsi zase "tu" :-)) Bylo by to opravdu škoda, vím, co máš přesně namysli, však jsme si psaly dlouhé romány :-D
    Přesně jak jsi napsala - také jsem přestala ze stejnného důvodu číst a sledovat 80% stránek a blogů, je smutné a velká škoda, kam to dospělo..ale s tím nic nenadělám(e). Takže již nějaký čas si čtu jen své 4 oblíbené blogy (mj. tvůj i Aničky tam patří:P)
    Blog může být skvělý pomocník, ale také velká přítěž a někdy bohužel platí,že v nejlepším je opravdu lepší přestat - takže doufám, že tvůj blog bude Luci nadále naší inspirací, oproti těm, které se tolik změnily a bohužel spíše k horšímu:(
    Měj krásný den, co plánuješ na poslední víkendovou neděli?:) :* Také jen učení, učení a učení?:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty si poklad Luci! :) Hej hej presne sme si o tom písali, takže vieš čo mám na mysli :)
      Bohužiaľ, presne ako si napísala, od rána sedím za knihami a učím sa takže veľmi veľmi dúfam, že tu skušku urobím, keď som sa s tým už toľko natrápila, lebo inak sa asi odstrelím :D Asi (určite) aj ty si strávila nedeľu rovnako, tak pevne verím, že ti to šlo dobre a naučila si sa čo si mala v pláne :) A samozrejme, že snáď si vybehla aspoň trošku na vzduch lebo ono to niekedy fakt pomôže :)

      Odstrániť
    2. Myslím, že úplně přesně to vím! :-)) Luci, já už dva týdny(!!!) sedím každý den, bez pauzy (kromě jídla) od 6 od rána až do 8 do večera, nonstop a o to horší pro mě je, že zatím bohužel bez úspěchu, to mě mrzí nejvíc:( Měli jsme u nás včera Myslivecký ples, ale nemohly jsme s kaamrádkou jít opět jen kvůli škole... na odstřel se teď cítím jen já:D Ani ty procházky žádné bohužel nestíhám - navíc je pravda, že u nás je hrozné počasí, strášlivě silný vichr (vyvrací to i stromy):( No když si představím, že mě tohle denní mučení čeká ještě minimálně měsíc, raději bych se šla zahrabat:D
      Ale tobě moc držím palečky, určitě to zvládáš mnohem a mnohem lépe! Já k učení už ztláskala tolik sladkostí! Strášně moc, jako snad nesním ani o celých Vánocích, pořád si chodím pro nějaké koláčky a buchty nebo čokoládky... :D Asi budu brzy jak oplácaná kulička:DD

      Odstrániť
    3. Je mi to ľúto Lucka, že toho máš tak strašne veľa :( ááách. Pevne verím, že toto obdobie rýchlo pominie :)
      No tak z teba gulička nikdy nebude, o to sa nemusíš vôbec báť :D:D:D

      Odstrániť
    4. Jé, děkuji Luci...kéž by, nepřeji si nic jiného, než to mít už všechno za sebou! Jednou pro vždy! :-)
      Áj, tak to by ses divila, jaká koule by ze mě byla, kdysi jsem navíc taková kulata i byla:)) Všechno mi hned leze do břicha:D Dokonce jak opravdu jím hodně, tak mám potom tak velké břicho, že se mi smějí, že jsem jak v pátém měsíci těhotenství! :D

      Odstrániť
  3. Mám v mražáku krevety, že by jsem se odhodlala ? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja tam ale krevety nemám :D:D:D ale môžeš skúsiť :D Ale podľa mňa asi by to nebolo ono, teda ja si to moc dobre neviem predstaviť, lebo batáty sú sladké a krevety (aspoň pre mňa) tiež trošku, tak neviem či by to tak dobre vyniklo, ale fantázii sa medze nekladú :)

      Odstrániť
  4. To vypadá dobře :-)
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vyzerá naozaj dobre :) batáty som ešte nemala, minulý rok , keď ich mali v lidl som zaváhala a nekúpila som si ich a teraz to strašne ľutujem... nevadí, nabudúce :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď budeš mať možnosť tak si určite batát kúp, lebo sú fakt veľmi dobré :)

      Odstrániť
  6. Ať už se jedná o jakýkoli typ článku, vždycky si tvoje posty prohlížím hrozně ráda, máš kvalitní a nádherné fotografie! :)

    OdpovedaťOdstrániť