nedeľa 8. februára 2015

nedeľné ráno patrí ovsenej kaši ♥


Opäť raz ráno, ktoré som začala raňajkami v podobe ovsená kaše. Tentokrát som však jabĺčko vymenila za sladký banán, ktorý som si do nej zamiešala počas varenia a napokon ním posypala aj samotnú kašu. Použila som konkrétne mrazený banán, pretože tie mám veľmi rada a mám ich pekne poukladané v mrazničke :). Najradšej ich mám takto do kaše alebo dokonca len tak samotné, pretože mi úplne pripomínajú ako keby som jedla banánovú zmrzlinu :). Čo sa týka samotnej jablčnej vlákniny, možno ste si už všimli, že sa mi objavuje už snáď na každej kaši, pretože je fakt vynikajúca a už sa to stalo akýmsi zvykom, že si ňou kašu stále posypem. Veľmi sa teším, že som si ju napokon kúpila, pretože som rozmýšľala aj nad psylliom, ale napokon som sa rozhodla pre túto :) Nachádza sa síce v takom menšom až strednom balení, ale vydrží určite dlho, pretože z nej stačí pokojne 1 čajová lyžička (alebo aj menej) a máte jej na kaši viac než dosť :). Má mnoho pozitívnych vlastností ako napríklad tie, že prospieva nášmu telu, obsahuje veľa vitamínov, minerálov, napomáha lepšiemu tráveniu a samozrejme aj veľa iných. Má pestré využitie, pretože si ňou môžete posypať nielen ovsenú kašu, ale kludne si ju môžete pridať do 
jogurtov, nápojov alebo nasypať do šalátov. Používate jablčnú vlákninu?? Máte s ňou skúsenosti? :)


Toto je tá úžasná jablčná vláknina, ktorú si potom môžete vychutnať na kaši :)

31 komentárov:

  1. yay ♥ Já teda poslední dobou nemůžu kaše ani cítit, nevím, asi jsem se jich přejedla.. Ale tahle tvoje teda vypadá naprosto úžasně, že bych si jí snad i hned šla udělat :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásná kašička! :-) Jablečnou vlákninu neznám, máme doma jen zmiňované psyllium s citronovou příchutí, které si nechávám rozpustit jen tak ve vodě nebo přidávám do jogurtu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kolik stojí ta vláknina ? :) jinak kašička báječná :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Viem, že som si ju kupovala pretože bola lacná :D teraz neviem sumu presne, pretože to bolo nejak pred dvoma-troma týždňami, ale zdá sa mi, že stála len okolo 1€ :)

      Odstrániť
  4. ty chodíš na výšku ? a prosím ťa, aké zameranie ? dúfam, že nie slovenčina alebo niečo s jazykom, pretože v každom príspevku to skloňovanie sa ani čítať nedá. A zabilo ma slovo teľu :D :D :D :D alebo ten super slovosled : že si s ňou kašu stále posypem.. to čo ? :D a vždy milujem tvoje : hodím to do trúby. No trúba je niekto iný skôr je to rúra nie ? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Idem poopravovať tie chyby, ďakujem za upozornenie! :)
      Áno,chodím na vysokú školu kde študujem angličtinu, takže predmety mám v angličtine, takže je pravda a sama uznávam, že odvtedy robím chyby v gramatike.

      Odstrániť
    2. bože tieto komentáre. Akoby sa nikomu nikdy nestalo, že sa pomýli..

      Odstrániť
  5. Jelikož jsem češka, tak ty chyby vůbec nevnímám.... :D A i kdyby, tak co.
    Kaše vypadá nádherně, jablečnou vlákninu používám. Ale většinou jen tehdy, když si dávám kaši s jablkem :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa zas snažím o to, aby tam neboli najmä chyby v i/y, takže pritom som dosť opatrná a o tom, že slovosled nemám vždy dobrý viem aj sama, ale zas som rada za upozornenie, aj keď by sa dalo napísať aj iným štýlom ako takým ´výsmešným´ :)
      A ďakujem za pochvalu! Podľa mňa je úplne super na každej :)

      Odstrániť
    2. Luci , niekto ti asi závidí.
      Ale s úspechom ide závisť ruka v ruke :) Ty si úspešná v tom čo robíš no a niekoho to proste štve a závidí ti :)
      Všetko sa dá ak sa chce, preto aj anonym vyššie by sa mal nad sebou radšej zamyslieť ako otravovať so svojou náladou ostatných :) A slovosled anonyma taktiež nie je správny. Takže na jeho mieste by som radšej mlčala,lebo za trúbu je tu on - ten anonym :D

      Odstrániť
    3. Ďakujem za povzbudzujúci komentár, veľmi si to vážim! :) Ja si takéto reči už nevšímam. Proste keď už nevedia niektorí do čoho si rýpnuť, tak si nájdu už fakt hocičo. Ale keď nemajú nič iné na práci a robí im to dobre, tak nech si len píšu ak im to pomôže :)

      Odstrániť
  6. Tu jablečnou vlákninu už jsem několikrát viděl v obchodech se zdravou výživou, ale nikdy mě nenapadlo, proč ji přidávat do jídla, když třeba vločky mají vlákniny dost. Musím o tom víc nastudovat.

    Jak to chutná? Má to vůbec nějakou chuť?

    http://strongleviathan.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Má určite nejakú chuť, taký trošku kyslastú, ale je to fakt dobré :) za pokus to stojí ;)

      Odstrániť
    2. Děkuji za odpověď. Zítra zrovna vyrážím "na lov" pro nějaké základní suroviny ( 1kg pohanky, 3kg ovesných vloček... :D ), tak to k tomu přihodím a vyzkouším :)

      Odstrániť
  7. Jablčnú vlákninu poznám a tiež som jej používala, ale ako som začala jesť zdravo, tak daj si pozor radšej aj tie, ide o čisto vlákninu, ktoré inak máme všetci čo jedia pestro, čo ty si, naozaj dostatok a vláknina potom vyťahuje a zabraňuje vstrebávaniu železu do tela .. znie to možno ako prkotina, ale sú s tým potom spojené zdravotné problémy, preto by sa mala používať len máličko a občas, treba 1x do týždňa. Ale inak kašička vyzerá krásne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O tomto som veru ešte nepočula, tak dakujem za upozornenie :) Teda tú konzumáciu určite obmedzím :)

      Odstrániť
    2. áno daj si pozor, ma práve varovala aj sama výživová poradkyňa, platí to ale všeobecne o celozrnných jedlách, obsahujú veľa vlákniny a preto sa aj odporúča celozrnné výrobky striedať za tie obyčajné necelozrnné, ja to tak radšej tiež robím a naozaj je to lepšie pre telo .

      Odstrániť
  8. ta kaše vypadá úžasně, určitě ji musím vyzkoušet!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. To je zase ukázková kaše Luci, já kdybych měla takhle krásně dělat kaše, tak asi umřu hlady, páč by mi bylo líto to sníst, jak je to pěkné:D No i když...jak se znám, nakonec bych to stejně zbaštila tak rychle, že by ani nevychladla:D Jablečou vlákninu znám, ale nepoužívám jí, jinak kdysi jsem měla to Psyllium a to teda... nic moc, už bych to znovu nekoupila (takže nedoporučuju!:-)), oproti tomu je jabl.vláknina jak takš chutnější:D Psyllium je něco jako ty řasy v prášku, co se vážně těžko polyká a kazí to spíš chuť:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto je jedna z tych 'škaredšich' káš, takže mi to netrvalo dlho :D ja som už psyllium mala velmi velmi davno, ono je skôr lepšie do jogurtov a tak ako len piť vo vode, to by mi nechutilo teda. Ale videla som napriklad recepty zaujimave kde bolo použite, preto som nad nim premyslala :)

      Odstrániť
    2. ChA! Prý škaredějších! Ty jsi kecka Luci, vypadá opravdu krásně, jen jsem přemýšlela, co je to na ní? Na té vláknině? To je tvaroh či kokos? Nebo úplně něco jiného? No já ho také dala do jogurtu a kaší a tak,ale hrozně mi to pak znechutilo jídlo i když ho byla trocha, tak jsem ho radši přestala dávat úplně!:D S vodou bych to asi nepozřela už vůbec :D

      Odstrániť
    3. Haha :D To je banán Lucka, ale mrazený, tak sa už stihol troška roztopiť pokiaľ som fotila :D

      Odstrániť
    4. Jo také banán?:D Tak ten by mě nenapadl:D Já mám na mražené strašně citlivé zuby, takže zmrzliny apod. můžu jen lízat, představa, že bych zkousla něco ledového.brrrrr, úplně mi naskakuje husina :-)) Já sice banány ani jiné exotické ovoce nejím, ale jinak bych si tu kašičku určitě dala s chutí;) a velkou!

      Odstrániť
  10. no mňaaam vyzerá skvelo ! vždy som pozerala čo to myslíš tú jablkovú vlákninu a až teraz mi to doplo ! :D rozmýšľam, že vyskúúšam :) a tie banány koľko tak vydržia v tej mrazničke ? :) nemyslím teraz že by tam zhnili ale či sa "nepremrazia", keď ich tam nechám niekoľko dní :) ešte som to neskúšala ale všade čítam aké je to super tak plánujem aj ja :D a bez šúp to tam dávaš asi že ? :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ich tam mam strašne dlho inak :D aj mesiac, možno aj dlhšie. Tým bananom sa tam nič nestane :) my stale ked nakupime tak ich davame zamraziť ešte pokiaľ nie sú 'čierne' a potom si ic odtial hocikedy vyberiem a je to super :)

      Odstrániť
  11. Vau! Luci ďakujem opäť raz za skvelý tip.Ja som sa akosi tej kaše prejedla ( robím ju len z pol pohára vody a trošičku mlieka)ale dám jej ešte šancu s tou jablčnou vlákninou. A tie mrazené banány vyskúšam tiež. Ostala som normálne prekvapená, keďže to ma nikdy nenapadlo - zmraziť ich. Pritom ich máme taktiež doma takmer stále :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. prejedla?? Možno keby si ju vyskúšaš urobiť inak, tak by to bola trošku zmena :) Napríklad ja ju robím len s vodou, ale do nej počas varenia zamiešam jedno vajíčko alebo jeden bielok a potom má úžasnú chuť, takú krémovú :) Mlieko som nepoužívala na kašu nikdy, takto mi chutí najviac :) Alebo si do nej skús nastrúhať jabĺčko a prisypať mak, to je dobrota! Dá sa tam toho vymýšľať habadej :) A tie banány určite skús ;) Ja si vždy dám radataký mrazený banán keď mám chuť na niečo, je skutočne ako banánová zmrzlina :)

      Odstrániť
    2. si zlatá ďakujem :) vajíčka ma nikdy nenapadli tiež :D ( aby sme sa rozumeli ja som človek s kreativitou 0% takže preto som závislá na aj na tvojom blogu a googli )

      Odstrániť
  12. Ja kaše úplne milujem,nikdy są mi asi neprejedia:)Hoci tiež są snažím jesť zdravšie. Zdá są mi že vej jablkovej vláknine môže byť trochu veľa é-čok.Nie?...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. neviem pretože vidím to isté zloženie čo ty, teda vláknina zo sušených jabĺk :)

      Odstrániť
  13. Tu vlákninu neznám!! Musím vyzkoušet :*

    OdpovedaťOdstrániť