sobota 21. marca 2015

Deň sv. Patrika našimi očami ♥


Možno ste niektorí z Vás postrehli, že minulý týždeň v utorok bol Deň sv. Patrika :) U nás na SR sa tento deň neodlišuje od tých ostatných, v čom sa tak trochu odlišujeme od angličanov a američanov, ktorí tento írsky sviatok oslavujú skutočne vo veľkom. Keďže navštevujem Katedru lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií, my na katedre sviatky ako je Deň sv. Patrika či Halloween oslavujeme a tomu sa veľmi teším :) Na týchto udalostiach sa vždy zídeme a panuje tam veľmi dobrá atmosféra, pretože tieto udalosti sú sprevádzané hudbou, tanečnými a speváckymi vystúpeniami, divadelnými scénkami, tombolou, maľovaním na tvár, maskami a nechýba ani množstvo dobrého jedla, ktoré sa vždy nesie v znamení tej danej udalosti. Čím sú tieto slávnosti ďalej výnimočné je to, že na konci podujatia je vyhlásená najlepšia maska/kostýmtakisto aj najlepšie a najzaujímavejšie jedlo, takže študenti 
môžu zapojiť svoju fantáziu a tak na konci odchádzajú šikovní študenti s diplomami a vecnými cenami. 


Typická farba pre Deň sv. Patrika je zelená a tak by každý kto sa slávnosti zúčastní by mal mať na sebe zelený kus oblečenia alebo aspoň nejaký zelený prvok. Nikomu nič nebráni, aby zapojil aj fantáziu a kludne prišiel v nejakom zaujímavom zelenom kostýme :) Nielen pre oblečenie, ale takisto aj pre jedlo je základom zelená. Každoročne sa na udalosti nahromadí množstvo chutných a zelených jedál, z čoho je potom mnohokrát ťažké vybrať to najlepšie zelené jedlo, ktoré získa prvé miesto. Možno ste už niektorí zaregistrovali na mojom Instagrame, že tento rok sa to konečne podarilo mne a ja som bola neskutočne šťastná! Na Halloweena mi to nevyšlo a tentokrát som mala najväčšiu radosť z diplomu, ktorý si hrdo vystavím vo svojej izbe :) Hoci pre 
niektorých by to znamenalo len kus papiera, premňa to znamená veľa a určite viac než nejaká hmotná cena :). 


Dlho som uvažovala čo originálne vymyslieť a nakoniec sme sa s maminou zhodli na torte. Inšpiráciu som čerpala z Pinterestu, kde bolo toľko úžasných a originálnych jedál, že bolo nemožné, aby som z tej stránky odišla bez nápadu. Nakoniec som sa rozhodla urobiť tortu v tvare klobúka, s ktorou mi pomáhala mamina. Tortu s marcipánom sme robili prvýkrát, takže čo sa týka výzoru nevyšla úplne podľa mojich predstáv, ale dali sme do toho skutočne všetko- Aj napriek tomu, že som na druhý deň vstávala o pol štvrtej a tortu sme dokončili o pol jednej v noci, tak som s výsledkom bola v konečnom dôsledku spokojná :) Veľmi ma potešilo aj to, že torta každému chutila. Okrem toho to však nebola hocijaká torta, ale po rozkrojení bolo cesto dúhové a hýrilo farbami ako oranžová, žltá a červená. Ako môžete vidieť, tých jedál tam bolo viac než dosť a skutočne zaujímavých a originálnych. Ja by som
ocenenie určite dala mojej spolužiačke, ktorá urobila tú krásnu bábovku, pretože sa jej skutočne podarila! :) 


A čo som si ako víťazka za najlepšie zelené jedlo odniesla?
Samozrejme diplom, ktorý ma potešil úplne najviac a ešte som dostala víno :)


Aspoň týmito fotkami, ktorým môžem vďačiť spolužiačke Andrei Pindric a Veronike Neirurer  som Vám mohla priblížiť to ako vyzerá takáto udalosť u nás v škole :) Veľmi sa teším, že sa na škole organizujú takéto zaujímavé udalosti. Najbližšie to bude opäť až Halloween a tak sa už neviem dočkať, pretože opäť chcem zabojovať a najlepšie jedlo a snáď si odnesiem nejaký ten diplom opäť. Pevne verím, že sa Vám tento článok páčil a trošku to tu spestril. 
Prajem Vám krásny zvyšok večera :)

10 komentárov:

  1. Ahoj Luci, môžem sa opýtať, ty máš všetko v škole v Angličine? A kde si sa naučila po Anglicky? :) ďakujem ti vopred ak odpovieš… A inak… Gratulujem!!!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) Mám v angličtine všetky predmety okrem jedného či dvoch každý semester, čo je vlastne pedagogika. Paradoxne, vždy na skúšku sa mi najhoršie učia práve tie predmety v slovenčine a trvá mi to asi trikrát tak dlho než tie v angličtine. Ja som sem vlastne nešla s tým, že by som vedela nejak dobre po anglicky, ale bol to pre mňa jediný predmet ktorý ma na strednej škole bavil, keďže som študovala obchodnú akadémiu. Práve preto som chcela ísť na vysokú školu takúto, kde by som si angličtinu zlepšila. Bohužiaľ na bc. stupni sme veľmi veľa nekomunikovali, aj skúšky sme mali väčšinou len písomné, takže u mňa je tam taký strach trošku z tej komunikácie aby som nepovedala nejakú hluposť, ale presne to je to, čo sa mi na našej škole strašne páči, že je tam taký ´priateľský´ vzťah aj zo strany učiteľov a to je straašne dobré :) A teraz na mgr stupni je to už lepšie, lebo každú hodinu máme príležitosť prezentovať seba a svoje názory, takže už aj z hľadiska komunikácie je to super a semináre sú strašne uvoľnené, ani jeden nie je taký, že by som sa tam bála ísť, pretože ten prístup učiteľov je perfektný :) A hlavne hrozne si zlepšujem najmä slovnú zásobu tým ako sa učím na skúšky a zápočty, lebo to vždy natrafím na nové slovíčka, takže tým že sa to učím si to aj zapamätám takou prirodzenou cestou, že sa nemusím učiť slovíčko po slovíčku, ale v kontexte si to človek hneď zapamätá. A hlavne ide o to že ma to strašne baví, možno preto mi to trvá omnoho kratší čas sa to naučiť než tie hlúposti z pedagogiky. Ak máš ešte nejaké otázky tak sa kudne pýtaj :) A ďakujem za gratuláciu! :))

      Odstrániť
  2. To je hezký, že to tahle slavíte, tím jak to souvisí s oborem:) No a ty jsi moc šikovná Luci, výhra je bezpochyby zasloužená!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. juuu to je super !! :-)

    http://franchemeetsfashion.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Gratulujem k výhre!! S maminou ste naozaj šikovné, upiekli ste nádhernú tortu. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Lucka, prosím pěkně, prečo sis zrušila sledovanie instagramu?:(( Je to moc velká škoda, byla jsi učitě motivací mnoha lidem:( Nechce to prosím zase zpřístupnit?děkuju moc předem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si ho ale nezrušila, len dala účet na osobný :/ Ale teda to dám opäť verejne...

      Odstrániť