nedeľa, 19. apríla 2015

novinky aj (ne)novinky do kuchyne IV.

Ďalší typ príspevku, ktorý spadá do kategórie noviniek ale aj nenoviniek, ktoré sa u mňa za poslednú dobu vyskytli, poprípade ktoré som ochutnala po prvýkrát :). Vždy keď sa dá a zbadám niečo nové, tak si to rada kúpim, aby som sa o to potom s Vami mohla podeliť. V dnešnom príspevku budú potraviny, ktoré jedávam celkom často, ale aj také, ktoré som ochutnala po prvýkrát a odvtedy si ich kupujem pravidelne. Práve preto môžem rovno začať s tyčinkou Bombus, ktoré môžete vidieť snáď už úplne všade a niet sa čomu čudovať, lebo sú fakt perfektné. Ja si ich veľmi rada kupujem najmä do školy, pretože je to skvelá a hlavne zdravá sladkosť, no a tieto vynovené obaly si neviem vynachváliť. Tak ako dobre vyzerajú, tak dobre aj chutia :) Zatiaľ som ochutnala len tri druhy: kakao a kakaové bôby, maracuja a kokos a káva a kešu, no rozhodne sa chystám aj na tie ďalšie. Poznáte tyčinky Bombus? Chutia aj Vám? 
Ktorú príchuť máte najradšej? :)


Ako som už spomínala, ochutnala som tri druhy, no keďže ja nie som práve ten typ, ktorý by všetko sladil a bol nejak zvyknutý na príliš sladké veci, tak táto tyčinka s príchuťou maracuja a kokos mi chutila najmenej, čo však neznamená, že bola zlá, lebo to určite nie. Tým, ktorí majú radi fakt sladké veci bude určite chutiť :) Kombinácia maracuja a kokos je fakt super, takže ak túžite po zdravej maškrte, určite by som siahla po tyčinkách Bombus. Navyše sa mi veľmi páči ich cena, pretože rôzne flapjacky a proteínové tyčinky sa pohybujú od 1,50€ a vyššie a na rozdiel od nich, za 1 takúto tyčinku zaplatíte len 
1,10€. 


Keď ide ocko do Nemecka, tak nám vždy odtiaľ ponosí nejaké potraviny alebo aj čokolády.
Tentokrát to boli takéto syry a urobil mi veľkú radosť :) Plánujem si ich urobiť v rúre tak, 
že si ich zabalím do alobalu a nechám piecť, lebo potom sa ten vnútrajšok krásne roztápa. 


Cottage cheese je to najlepšie, čo môže byť! Ja tvarohy nejedávam, zato cottage by som dokázala len tak samotný jesť skutočne na kilá. 
Kupujem si rôzne druhy, pričom najradšej mám ten z Lidl, ktorý má takú riedku smotanu, ale minule som vyskúšala tento a tiež mi veľmi chutil :) 
Rada to striedam a veľmi mi chutia aj tie z Kauflandu, či Cottage cheese značky Rajo, ktorý si najčastejšie kupujem do školy. 


Chia semienka sa mi už minuli a tak bol čas na nákup nového balenia. Mám ich strašne rada a dosť často si robím overnight oats s chia semienkami aj do školy, takže mi doma nesmú chýbať. Pôvodne som si chcela kúpiť to malé balenie, ale potom som si to rozmyslela a kúpila som si rovno veľké 500gr balenie za 7,90€ (TU), pretože sa mi cena zdala výhodná a aspoň mi to vydrží dlhšie :) Predtým som nejedávala chia semienka denne, ale teraz odkedy 
mám toto veľké balenie si pravidelne každý deň nasypem chia do jogurtu či jogurtového nápoja

Kokosové mlieko je práve to, ktoré som vyskúšala teraz po prvýkrát. Ja ho nemám veľmi s čím porovnávať, možno sú aj lepšie (kvalitnejšie), no toto mi fakt chutilo! :) Ako som už spomínala, použila som ho rovno aj na overnight oats, urobila som si kokosovú polievku, použila som ho pri prípave kuracieho mäsa a dneska som si v ňom varila ovsenú kašu. A je fakt perfektné! Najmä v tej ovsenej kaši mi strašne chutilo, takže skutočne sa dá použiť rôzne :) Určite by som ešte chcela vyskúšať nejaké nové recepty kde by som ho použila, no tentokrát by som vyskúšala nejakú nezvyčajnú kombináciu typu 
kokosové mlieko a chilli, poprípade niečo štiplavé, pretože nezvyčajné kombinácie mám veľmi rada, tak uvidím, či nájdem nejaký recept :) 


Ďalšia Bombus tyčinka a tentokrát príchuť kešu a kokos, ktorá mi strašne, strašne chutila! :) 
Nebola taká sladká, boli v nej veľké kusy kešu orechov a tá kombinácia ani nemohla byť lepšia, keďže kávu a kešu mám veľmi rada.
Určite môžem len odporučiť :) A čo vy? Chutí Vám táto príchuť? 


Veľmi milo som sa prekvapila, keď som takéto zeleninové chipsy zbadala v obchode, pretože som také niečo videla prvýkrát a samozrejme nedalo mi to a musela som si hneď jedny kúpiť. Čo sa týka zloženia, je to čisto len mrkva a petržlen, ktoré sú robené na repkovom oleji. Okrem tohto druhu tam boli ešte aj celerové zeleninové chipsy (robené na slnečnicovom oleji) a chipsy z červenej repy, ktoré boli robené takisto na repkovom oleji. Ja som vyskúšala len tieto jedny, ale ak ich náhodou uvidíte a natrafíte na ne v obchode so zdravou výživou, tak určite stoja za vyskúšanie :) Ja som ich opäť kupovala v predajni BioSvet, ktorá sa vlastne nachádza u nás v meste, čo môže byť aj výhoda aj nevýhoda, pretože niekedy už neviem čo si kúpiť skôr :D Chutnali ste už 
takéto zdravšie zeleninové chipsy? :)


Tofu mám veľmi rada a najradšej ráno, kedy si ho pokrájam na malé kúsky a zamiešam do miešaných vajíčok. Vtedy ho mám jednoznačne najradšej! :) Doteraz som si kupovala len biele tofu a teraz som po prvýkrát ochutnala aj toto údené a nechápem, prečo som si ho nekúpila skôr. Voňalo a chutilo fakt 
veľmi dobre a bola to príjemná zmena oproti klasike. Určite vyskúšam aj nejaké iné druhy :) Máte radi tofu? Ktorú príchuť máte najradšej? :)

24 komentárov:

  1. Tyčinky Bombus poznám a tiež ich kupujem! :) Najviac mi chutí tá kakaová :))
    ChristyShades

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá kakaová je tiež dobrá, no mňa viac dostala asi táto kešu :) A vraj kakao + kokos je úplne najlepšia, takže na ňu sa chystám nabudúce, ale zrovna teraz ju nemali, tak som si ju nevedela kúpiť ale sama som na tú zvedavá :)

      Odstrániť
  2. Já to bílé tofu prostě nepozřu..Nejradši mám buď se zeleninou, mořskou řasou,..no vlastně jakékoliv "ochucené" :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ho tiež nemala rada, keď som si ho len tak niekam zamiešala alebo samotné to už vôbec. Preto si ho vždy opražím na kokosovom oleji a dochutím a vtedy je super :) S morskou riasou som ho ešte nejedla, tak to vyskúšam určite. Ďakujem za tip :)

      Odstrániť
  3. Bombus naprosto miluji a já ačkoliv taky nejsem zvyklá sladit a na přeslazené věci nejsem, tak mám maracuja&coconut hrozně ráda, už jsem ji měla několikrát. Pak jsem měla ještě cocoa&cocoa beans a to je taky dokonalost, taková zdravá čokoláda. Ostatní druhy jsem ještě neměla, protože u nás ve zdravý výživě mají pořád ty starý obaly a já čekám na nový :D a taky jsem víc kupovala lifebar.
    Cottage mám taky nejraději Pilos, ale do školy si kupuji právě tenhle a nebo i ten méně tučný a oba jsou skvělé :)
    Chia semínka, tofu - to jsou taky moje stálice.
    A kokosové mléko jsem měla jednou z asijského týdne z Lidlu a od tý doby ho raději nekupuji, dokázala bych ho, když je ztuhlé, sníst lžičkou na posezení :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hahah :D tie staré obaly sú strašné, tieto sú omnoho lepšie a krajšie :) Tiež sa mi veľmi páčia.
      Ja som zas to kokosové mlieko z ázijského týždňa nemala, možno by bolo chuťovo lepšie než toto tak určite ked tam najbližšie bude ten ázijský týždeň tak si kupim to a aspoň to budem vedieť porovnať :)

      Odstrániť
  4. Já musím dost nutně ochutnat tyhle tyčinky, všichni je chválí a ty příchuti vypadají zajímavě

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite vyskúšaj :) Je to veľmi dobrá a zdravá sladkosť :)

      Odstrániť
  5. Tofu mám ze všeho nejraději marinované. :-) Má takovou nejvýraznější chuť. Dřív jsem teda taky milovala uzené, ale pak jsem objevila právě to marinované... :-) jinak já taky nesnáším tvaroh! Dřív jsem ho jedla s medem, ale dneska už bych to nedala... Mrzí mě to, protože tvaroh by byl v dietě nejlepší svčina/snídaně nebo klidně i večeře... :D Ale nejde to, no. Cottage taky zbožňuju. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. marinované som myslím že zatiaľ ani nikde nezahliadla, iba chilli (ktoré je perfektné) a bazalkové (to som ešte nemala), ale pozriem sa aj na to marinované :)
      Ja som zas toho názoru, že podľa mňa jogurt ako Hollandia alebo Milko či cottage sú lepšie než tvaroh. A mne už tie odtučnené úplne prestali chutiť. Keď už si náhodou kúpim tvaroh tak určite polotučný. Ale cottage je aj tak najlepší! To súhlasím :)

      Odstrániť
  6. Tyčinky bombus mám velmi ráda. Taky mi maracuja nesedla a kokos a kešu je asi nejlepší. Tofu bílé nemusím, příjde bez chuti, zato uzené je vynikající! Taky nedám dopustit na bylinkové a s mořskou řasou. S chia semínky jsme si udělala puding - zalila jsem chia semínka mandlovým mlékem, ochutila vanilkovým proteinem a promíchala. Ráno jsem přidala ovoce a byla jsem tak zasycená, že jsem ani neměla chuť na oběd =D Určitě jsi dobře nakoupila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. neuveríš, ale presne to s chia som si dneska robila a bude na to aj ´recept´:D a beriem si to aj zajtra do školy :) Je to super takto so sebou :)

      Odstrániť
    2. tak to tě čeká zítra ve škole bezvadná svačina =) vychutnej si ji ;)

      Odstrániť
  7. Baby prosím kde ste kupovali "Bombusky"? Alebo sa dajú objednať len cez internet? Vopred ďakujem za Vaše typy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ak smiem poradiť, tak sa pozri do obchodov so zdravou výživou a bioobchodov, tam by ich určite mali mať :) Ja ich kupujem v tomto v meste, ale chodím do školy v Nitre a tam som ich tiež videla v obchode so zdravou výživou :)

      Odstrániť
    2. Luci ďakujem pekne za radu...hneď zajtra vyrazím na obhliadku trhu :-)

      Odstrániť
    3. nemáš vôbec zač :) Dúfam, že sa ti podarí ich niekde nájsť a budú ti chutiť :)

      Odstrániť
  8. miluju i flapjacky ! ale začínám si říkat, že už si rovnou můžu dát snickers ... ty flapjacky nebudou nic moc zdravého

    http://franchemeetsfashion.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veru :/ ako rýchla pomoc keď nie je nič po ruke sú super, ale sú plné cukrov, takže ja radšej dám prednosť týmto Bombuskám :) A chutia mi aj omnoho viacej a sú riadne sladké, takže určite je to lepšia alternatíva než flapjack :)

      Odstrániť
  9. Po tyčinkách Bombus jsem už ve zdravé výživě pokukovala. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Luci, vieš kde je v Nitre probio zdrava výživa? Tam majú tie bombusky za najlepšiu cenu(1e) a celkovo maju velmi nizke ceny vsetkych vyrobkov oproti inym zdravym vyzivam ;)

    inak tofu je klasicka, ale trochu sa mi prejedlo, ale zase udeny tempeh je uplne iny level mnam!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) Nie nie, netuším kde je ten obchodík, ale kuknem sa na to na internete :) Ja ďalej ako od Mlynov nechodím, tak veľmi nemám prehľad o tom kde čo je tak ma to celkom zaujalo. Ďakujem za tip :)

      Odstrániť
    2. On je v takej uličke na pešej pri divadle A.Bagara čiže je celkom blízko ( aj keď ja tiež chodím najčastejšie do mlynov lebo som lenivá :D), tie ceny sú tam najlepšie (dufam ze nebudem zniet ako dôchodca ale napr ten hummus čo si mala aj tu na blogu tam majú za 1,80 ;))

      Odstrániť
    3. haha :D:D:D tak sme rovnako lenivé zrejme :D Ďakujem teda, určite tam zájdem niekedy :) Ten hummus ešte aj u nás v škole majú za 1,80€ čo je už fakt čo povedať, pretože v školských bufetoch si dávajú celkom prirážky na jedlách :D

      Odstrániť