nedeľa 12. apríla 2015

Recept: Zapekané zemiaky so zeleninou

Ahojte! :) Ako sa máte? Ako víkendujete? Užívate si krásne slnečné počasie? :) Ja som si dnešný krásny deň vylepšila obedom, o ktorý sa teraz s Vami aj podelím. Spočiatku som mala v pláne urobiť si opäť ryžu, lebo sa mi s obedom nechcelo veľmi vymýšľať, no nakoniec som si povedala, že predsalen som doma a mám čas, tak prečo si neurobiť niečo iné. Ja som si zemiaky v poslednom čase strašne obľúbila a tak sa na mojom tanieri vyskytujú čoraz častejšie. Veľmi sa tomu čudujem, pretože som ich nikdy nemala veľmi rada, no teraz sa to zmenilo :) Či už varené alebo pečené v rúre, vždy ich uvítam v akejkoľvek podobe. Dnes som teda klasiku v podobe ryže vymenila za zemiaky, ktoré som si zapiekla so zeleninou a jogurtom. Je to veľmi jednoduché na prípravu a naozaj strašne dobré :) Toto celé predstavuje jednu porciu, pri ktorej som použila 3 klasické zemiaky (dokopy to bolo cca. 400gr). Aké množstvo použijete vy je čisto len na Vás a to isté sa týka aj zeleniny. Nedá sa presne určiť koľko gramov paradajky, uhorky či karfiolu som použila. Snáď sa Vám bude dnešný 
´recept´ (neveim či sa to dá tým nazvať) páčiť. A mňa by zaujímalo, čo dobré ste si pripravili k dnešnému obedu vy? :)




Detajlnejšie fotky výtvoru som radšej nerobila, pretože neviem ako u Vás, ale u mňa pokiaľ niečo takéto pečiem, tak vždy to lepšie vyzerá pred 
zapečením a po ňom už veľmi nie :D K obedu som si ešte urobila misku šalátu (kapusta, uhorka, reďkovka, paprika) so šalátovým syrom Fellada. 
Dneska sa po prvýkrát chystám na silový tréning a vzpieranie, tak som strašne zvedavá ako to dopadne a pevne verím, že sa mi bude páčiť :) 
Aké máte plány na dnes vy? Prajem Vám krásny zvyšok víkendu a poriadne ho využite aspoň na nejakú tú prechádzku po vonku :)

10 komentárov:

  1. zapečené brambory si dělám vždycky, když nestíhám a pravda, po zapečení moc fotogenické nejsou :D přidám cibuli a zbytky zeleniny, jen nedávám jogurt, ale většinou rýžovou smetanu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milujem zemiaky zapečené so smotanou, rozhodne je vyskúšaj, s jogurtom som ich robila tiež, ale nie je to naozaj ono. Výborná je aj sójová smotana, to je mňam! Inak cvičíš aj nejaké prirodzené cvičenia, ako napríklad pilates alebo jogu, čo nezaťažuje toľko telo?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tou sójovou smotanou to rozhodne vyskúšam :) To musí byť veľmi dobré a navyše vraj aj ovsená je strašne dobrá takto na varenie, či už na mäso alebo zemiaky :)
      Čo sa cvičenia týka tak nie, pretože mne ide hlavne o to cvičiť čo ma baví a nie chodiť cvičiť s tým, že sa mi nechce alebo tak. Proste v silovom cvičení som sa úplne našla a to je presne to pravé pre mňa :) Avšak keby boli hodiny jogy či pilatesu priamo v mojej dedine tak by som na ne určite šla lebo sa mi to páči a to príjemné spestrenie a najmä oddych pre telo :) Ale ak by som si teraz dobrovolne mala doma pustiť nejaké videá a cvičiť podla nich tak to nie. To ma vôbec nebaví :/

      Odstrániť
    2. To chápem, mňa by to tiež nebavilo:-) A nenapísala by si, čo teraz treba cvičíš, či ako, ako dlho, často pod.? Inak moja mamina pridáva do zapekanie vždy k tomu ešte primieša 1-2 lyžice poctivého masla k tej smotane, je to dokonale jemné, chutné, proste tak to máme u nás najradšej!

      Odstrániť
    3. Jasné, nemám s tým problém :) Cvičím 3x do týždňa silový tréning s tým, že 2x vršok, pričom to nemám rozdelené na partie (ramená,biceps, triceps, chrbát a prsia) ale úplne to miešam a robím to v supersériách. Neviem či to je správne alebo nie, no mne takýto typ tréningu strašne vyhovuje a omnoho viacej než klasika v podobe urobím 4 série po 12 opakovaní jedného cviku na chrbát napríklad. To mi príde strašne nudné. Pir tom ako cvičím teraz mám pocit že niečo aj robím a odchádzam odtial fakt s dobrým pocitom :) Viac to na druhý deň aj cítim a koľko cvičím? Úplne mi stačí hodina, maximálne hodina a 15 minút pretože som sama prišla na to, že menej znamená viac čo je v mojom prípade pravda. Navyše za tú hodinu si možno lepšie odcvičím než tí, ktorí tam trávia dve hodiny (a z toho pol hodinu vykecávajú). Ďalej sa snažím 2x do týždňa chodiť behať ráno ale väčšinou to je tak na 45 max 60 minút. Podľa pocitov :) No a dnešný tréning sa mi neskutočne páčil, robili sme cviky ktoré som doteraz nerobila, takže o týždeň naň idem určite znova :)

      Tvoj recept na zemiaky uričte vyskúšam, nepochybuejm o tom, že mi to bude chutiť :)

      Odstrániť
  3. To vypadá skvěle, já brambory miluji, jíme je každý týden, třeba babiččiny bramboráky jsou neodolatelné^^ Jinak z brambor zbožňuju šišky nebo škubánky, podávají se s mákem (a cukrem), znáš?:-) Určitě vyzkoušej, já si to dělám i jako snídaně třeba, to je největší lahoda co snad z brambor jde vykouzlit a přitom je to velmi snadné;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. fúha, to teda nepoznám ale popozerám nejaké recepty na to :)

      Odstrániť
    2. Určitě koukni Luci, nevím, jak moc je tohle u vás známé, u nás se tomu říká třeba škubánky s mákem, šišky s mákem, brambory s mákem apod., rozhodně musíš zkusit, věř mi! :DD

      Odstrániť
  4. Já chtěla odpočívat, vždycky potřebuju klidnou neděli, abych se srovnala s tím, že mě zase čeká pondělí a škola/práce :D, ale přijela kamarádka se synem, tak jsme celé odpoledne prolítali venku. Ale bylo to fajn. :)
    Brambory mám hodně ráda, zapékané jsem neměla už dlouho. S jogurtovým dresingem jsem kdysi zapékala kuskus. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. toto je veľmi dobrý nápad! Kuskus milujem tak to rozhodne skúsim :) Ďakujem! :)

      Odstrániť