piatok 8. mája 2015

novinky aj (ne)novinky do kuchyne V.


Novinky do kuchyne sa už snáď ani nezaobídu bez raw tyčinky Bombus. Tentokrát som ochutnala ďalšiu príchuť a to konkrétne kakao a kokos, pretože som si všimla ako väčšine chutí práve táto. Ja sa ani nečudujem, pretože táto príchuť je fakt vynikajúca! Po príchuti káva-kešu je táto moja druhá najobľúbenejšia :) Nie je prisladká ako je to u maracuji a tak mi chuťovo úplne sadla. Ja na tieto Bombus tyčinky nedám dopustiť, pretože je to skutočne dobrá a zdravá sladkosť a tak vždy keď mám príležitosť si ich rada kúpim. Celkovo sa mi v poslednej dobe tieto raw produkty veľmi zapáčili a pokiaľ
niečo nové uvidím, vždy to rada vyskúšam :) Takže na záver, príchuť kokos a kakao určite odporúčam! 



Kuskus nie je žiadnou novinkou a tak Vám aspoň ukážem, ktorý kuskus si kupujem pravidelne ja. 
Je to tento celozrnný a keďže je jeho príprava strašne jednoduchá a najmä rýchla, vždy keď sa mi minie balenie tak utekám pre nové :). 
Kuskus mi nesmie nikdy chýbať!


Novinkou, ktorú som jedla po prvýkrát boli tieto makové paleo keksíky. V predajni zdravej výživy kde pravidelne nakupujem (BioSvet) sa mi páči najmä to, že stále im pribúdajú nové a nové produkty a vždy je to niečo čo ma strašne zláka až si to napokon kúpim. Nebolo tomu inak ani s týmito keksíkmi a keďže ja si väčšinou sladké (okrem Bombusiek) nekupujem, tak pri týchto som urobila výnimku. A aké boli?? Strašne dobré! :) Pri prvom keksíku som mala pocit, že sú nenormálne sladké, ale už pri ďalšom som na to aj zabudla a hneď som ich aj zjedla :D Tieto keksíky sú len tak mimochodom ručne vyrábané a sú sladené cukrom z kokosových kvetov. Takže výsledné hodnotenie? Pokiaľ máte radi sladké, tieto keksíky by Vám zaručene chutili a dokonca
boli zabalené v praktickom balení, takže na cesty ako stvorené :)

Ďalšou novinkou, ktorú som jedla prvýkrát bol aj tempeh. Doteraz som o ňom len počula, poprípade čítala na ostatných blogoch, ale nikdy neochutnala. Väčšinou všade písali, že je omnoho lepší ako tofu a keďže ja mám tofu veľmi rada (najmä s miešanými vajíčkami, mňam, mňam, mňam!), tak som sa rozhodla vyskúšať aj samotný tempeh. A hodnotenie? Všetci čo písali aký je tempeh vynikajúci mali pravdu. Ja som si ho opražila na kokosovom oleji a podávala so zemiakovým šalátom a skutočne mi veľmi chutil :) Určite si budem tempeh kupovať častejšie, pretože je to taká príjemná obmena a spestrenie 
popri klasike. 


A pochválim sa! :)) Od kamarátok som dostala balík týchto dobrôt, ktoré sú moje úplne najobľúbenejšie, takže si viete asi predstaviť ako som sa potešila :) Zeleninové chipsy mrkvové som Vám už ukazovala v minulom príspevku tohto typu a ani raw krekry či bombus tyčinka nebude novinkou, pretože tieto 
veci sa tu objavujú snáď dokola :) 


Raw ľanové krekry s rajčinou a zelerom sa tu ešte myslím neobjavili a neviem čím to bude, ale príchuťou mi strašne pripomínajú pizzu. Možno to vnímam tak len ja, ale je to skutočne pravda. Chutia mi veľmi a spolu s tekvicovými a ľanovými iného typu patria k mojim najobľúbenejším. Pre tých, 
ktorí s nimi náhodou ešte nemáte skúsenosti, tak som Vám ich odfotila aj trošku detajlnejšie, aby ste ich videli pekne bez obalu :)


Starý známy a toľko ospevovaný kokosový olej, pretože mi doma nepoužívame už nič iné iba ten. Je úplne perfektný pri príprave jedál, ale použiť sa dá aj na kozmetické účely, napríklad ako zábal na vlasy. Kupujeme väčšinou tento bez arómy kokosu, ale doma máme aj extra panenský bio kokosový olej, ktorý
je vynikajúci najmä na prípravu mäska :) 


Kokosové mlieko som Vám už ukazovala v minulom príspevku tohto typu, ale bol to úplne iný druh a toto je veru ešte lepšie! To predtým čo som mala nebolo tekuté, ale také hustejšie a toto je skutočne ako mlieko. Ja som si kokosové mlieko úplne zamilovala a používam ho denne, či už na zaliatie ovsenej kaše (to určite vyskúšajte) alebo si ho nalejem do jogurtového nápoja ako dochutenie :) Máte radi kokosové mlieko? Používate ho pri príprave jedál?


Na záver som Vám odfotila kefírové mlieko, pretože kefír takisto patrí medzi potraviny, 
ktoré u mňa nesmú chýbať. Využívam ho na prípravu nápojov, aby som mala aj zmenu od jogurtov :) 

9 komentárov:

  1. Ty tvé nákupy mě vždy dostanou! Tolik věcí, co bych chtěla vyzkoušet..já se snad přestěhuji na Slovensko.. všude na blogách vidím totéž dokola, ale ty vždy dokážeš překvapit něčím, co vidím poprvé ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to si ma veľmi potešila! Som rada, že sa ti to páči, snáď fakt aspoň niektorým vnuknem nápad vyskúšať niečo nové :)

      Odstrániť
  2. Hmm zajímavé novinky, zaujalo mě asi vše, raw tyčinky mám nakoupené,ale ještě jsem neochutnala

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kde prosím ťa kupuješ celozrnný kuskus? :)
    ChristyShades

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja väčšinu potravín takéhoto typu nakupujem v obchode u nás v meste BioSvet, majú aj e-shop tu: http://www.biosvet.info/ a majú aj biely kuskus, aj tento celozrnný a dokonca aj špaldový ale ten je na mňa cenovo trošku vysoko, lebo stojí niečo okolo 3€ tak mi stačí aj tento celozrnný :) Ale myslím si, že ho nájdeš aj v zdravých výživách či bio obchodoch aj v tvojom okolí, ak by si si nechcela objednávať cez internet.

      Odstrániť
  4. Taky jsem tempeh ještě nikdy neměla a plánuji si ho koupit! Jen mě odrazuje ta cena :/ a kokosové mléko a kuskus mám mco ráda :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. žádné raw krekry jsem ještě neměla, ale z tvých fotek mě to vždycky láká, tak budu muset vyzkoušet - a makové sušenky? sem s tím!:D
    No a uzený tempeh je láska mého života!:D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tahle Bombuska je super, já teď jedu na příchuti jablko+skořice. :3
    Tempeh je fajn, na natural bych si netroufla, uzený je hodně výrazný, ten smažený je nejlepší. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ty paleo sušeny vypadaj báječně! A s kefírem jsme na tom stejně, ale já si teď hodně oblíbila Acidofilní mlíko taky z kauflandu a to je lahoda, ráno pěkně do ovesný kaše místo mléka, vyzkoušej ;) :)

    OdpovedaťOdstrániť