nedeľa 17. mája 2015

raw guľky len z troch ingrediencií


Ahojte! :) Dneska som si pre Vás prichystala tip na rýchlu, zdravú a hlavne veľmi sladkú maškrtu, ktorú si môžete pripraviť, pokiaľ máte chuť na sladké a stačí k tomu skutočne veľmi málo. Ja som vždy chcela vyskúšať urobiť si doma raw tortu, koláčiky či guľky, avšak všade v receptoch, ktoré som videla bolo písané, že ďatle treba rozmixovať výkonným mixérom. Toto ma vždy odradilo, nakoľko doma taký výkonný mixér nemáme, ktorý by to dokázal a tak som si povedala, že sa skúsim nejak vynájsť, ale že určite chcem niečo tohto typu vyskúšať :) Práve včera som si kúpila ďatle, ktoré som si namočila cez noc a do rána tak zmäkli, že som nielenže nepotrebovala mixér, ale dokonca ich šlo pekne roztlačiť aj vidličkou :) Keďže som toho doma veľmi veľa nenašla (práve dneska ideme doplniť zásoby potravín a poriadne nakúpiť), tak som použila to, čo sa dalo. Zaúradovala fantázia a tak napokon na tieto moje dnešné 
raw guľky budete potrebovať len 3 ingrediencie :) 


Potrebujete:
200gr datlí bez kôstky
100gr strúhaného kokosu
3PL pomletých vlašských orechov
1 hrsť vlašských orechov

Ja som použila tieto ďatle už bez kôstky, pričom 500gr balenie som kúpila za 2,70€.

Postup:
Ďatle namočíte na noc do vody, aby zmäkli. Ráno ich ´vyžmýkate´ od vody a roztlačíte pomocou vidličky. Prisypete k nim strúhaný kokos a pomleté vlašské orechy a poriadne zamiešate. Zvyšné vlašské orechy, ktoré máte v celku rozdrvíte na menšie kúsky, ktoré zamiešate do zmesy. Následne už len tvarujete guľky, ktoré obalíte buď v pomletých vlašských orechoch alebo strúhanom kokose. Môžete konzumovať hneď alebo ich odložíte do chladničky :)


Je to veľmi rýchly a jednoduchý dezert a ja sa už neviem dočkať ako vyskúšam z ďatlí niečo nové a zaujímavejšie. Mne tieto veci strašne chutia a vždy ma zlákajú najmä v obchode, keď niečo také dobré uvidím. Rozhodne by som chcela vyskúšať aj tortu a tak budem musieť pohľadať nejaké zaujímavé a chutné recepty :) Takže dneska to bol len takýto strašne strašne jednoduchý nápad, ktorý môžete urobiť kedykoľvek Vás napadne a tak nabudúce už snáď prídem s niečím zaujímavejším. Určite sa chystám vyskúšať aj rôzne iné kombinácie na takéto raw guľky. Budem rada ak mi do komentárov napíšete, 
aký máte názor vy na raw dezerty, pretože ja keď nejaké uvidím, či už na internete alebo na Instagrame, tak všetky vyzerajú absolútne úžasne! :)

4 komentáre:

  1. mnaam to vypadá krásně:) Já jsem datle ještě nezkoušela ale chtěla bych:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak tento raw dezert by mi určitě chutnal, protože jeho základem jsou datle. A ty já ráda :-). Příležitostně vyzkouším

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak toto určite skúsim, kokos zbožňujem :) A vyzerá to jednoducho, čo mám pri varení najradšej :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vůbec bych neřekla, že je to tak jednoduché! to musím vyzkoušet!

    OdpovedaťOdstrániť