nedeľa, 21. júna 2015

W&T: 1st food shopping



Ahojte :) Hneď na úvod chcem napísať, že absenciu článkov spôsobilo, že asi dva dni po príchode mi úplne odišla nabijačka na notebook a tak som si minulý týždeň objednala novú, ktorá doposiaľ nedorazila a tak som si povedala, že sa pokúsim nejak článok napísať na tablete. V tomto článku sa budem venovať nakupovaniu potravín v USA. Veľakrát sa stáva, že predtým, než sa niekto vyberie do USA tak ho celkom zaujíma to, koľko tam stoja potraviny, či je to tam omnoho drahšie než u nás alebo či sa tam stravovať aj zdravo a zároveň pri tom neskrachovať. Môžem sama za seba povedať, že tiež som sa týchto vecí obávala, keďže niektoré zdravé potraviny sú drahé aj u nás a tak som si nevedela predstaviť, koľko to bude stáť tu. Každého, kto čakal horibilné sumy za jedlo môžem úplne upokojiť, pretože čo sa týka jedla a potravín celkovo, je to tu fakt super a páči sa mi to dokonca viacej než na SR :) Je tu nelonečný výber a dokonca takè veci, akè som u nás ani nevidela. Ceny mi pripadajú veľmi podobnè alebo aj nižšie ako u nás pri všetkom, okrem ovocia a zeleniny, ktorú však v prípade, že najdete skvelý supermarket (čo sa nam podarilo), viete takisto nakúpiť za úplne skvelú cenu. Priamo v našom meste sa nachádza úžasný California Fresh Market, ktorý Vám budem musieť určite odfotiť, pretože tam to je raj na zemi a predovšetkým pre milovníkov jedla :) Dokážem sa tam motať aj tri hodiny, pretože je tam neskutočný výber všetkého možného a je to krásne poukladané a dokonca zeleninu stále polievajú. Ovocie a zelenina sú stále čerstvé, preto si ich najradšej kupujem práve tu a nie vo Wallmarte, v ktorom som poriadny kus zeleniny ani nevidela. Tam sa zas oplatia iné veci, ako napríklad mäso a ryby, ktoré sú tam lacnejšie než dokonca u nás.


Hoci väčšinou nakupujeme potraviny v California Fresh Markete, kde sa mi páči to množstvo a nekonečné možnosti výberu, tak niektoré veci, ktoré sa dajú kúpiť lacnejšie sme sa rozhodli ísť kúpiť do Wallmartu. Ten je trošku od ruky a tak sme využili autobusovú dopravu, kde sme opäť mali možnosť stretnúť pozitívnych a milých ľudi ako je to vlastne v tomto meste stále a všade :) Wallmart je niečo ako naše Tesco a tak je tu skutočne z čoho si vyberať. Musím sa priznať, že hneď som si všimla aké strašne lacné sú sladkosti a rôzne cereálie. Nielen čo sa týka Wallmartu, ale všeobecne aj po obchodoch či fast foodoch a tak sa ani nečudujem, že väčšina Američanov vyzerá tak ako vyzerá. Vždy je ľahšie kúpiť si predsa to lacnejšie, než niečo naozaj kvalitné a dobré. A to tu vidim na každom kroku, že ludia od rána od osmej vysedávajú a jedia samé rýchle občerstvenie alebo napríklad hranolky a o to viac ma zarazí, ak vidím, že to isté robia aj ich malé deti. Ale to je už na inú tému a vrátim sa radšej späť k Wallmartu, kde sme strávili kopu času, lebo prejsť to, pokukať ceny a potom to porovnať zaberie trošku času. Ja sa však ľúbim motať po takýchto supermarketoch a obdivovať veci, ktoré u nás nedostaneme kúpiť. 





Moja obľúbená ulička s tuniakmi a fazuľkami :)))


A tento bicykel som proste musela odfotiť! úplne som sa doň zamilovala a najradšej by som si ho hneď aj kúpila, pretože som taký bicykel chcela už keď som bola na SR, ale u nás sú strašne drahé. Je veľká škoda, že ho neviem nejak prepraviť na SR inak by som si ho hneď kúpila. 


A teraz taký malý náčrt môjho prvého nákupu potravín v USA a na takéto články sa môžete tešiť, lebo fotiek mám až až a snažím sa vždy kúpiť aspoň niečo nové. Pri prvom nákupe nesmeli chýbať za žiadnych okolností baby carrots. Ja ich milujem a najradšej si ich neskoro večer chrumkám s hummusom. Sú strašne sladučké a vo veľmi praktickom balení. Ich cena sa tu pohybuje okolo 2,50$ za veľké balenie.


Mlieko a mliečne výrobky z kravského mlieka som ešte niekolko týždňov pred odchodom do USA úplne vyradila zo zdravotných dôvodov, čo znamená žiadne mlieko, cottage, Hollandia jogurty, tvarohy, ktoré som vsak beztak už nejedla ani nepamätám a kupujem si výhradne len kokosovè, mandľovè mlieko a tuto som prvykrat vyskúšala kešu mlieko. Viac ako kešu mi však určite chutí mandľové mlieko a tak si nabudúce kupim to. Cenovo sa to pohybuje v takej istej cene ako u nás a teda 3$. Keď si kupujem jogurty a syry, tak vždy len z kozieho mlieka. Tentokrát som tu však kozí jogurt nenašla a tak som si po dlhom čase kupila grecky jogurt a bol fakt veľmi dobrý. Strašne hustý a krémový, narozdiel od tých, ktorésom si kupovala u nás. Takže raz za čas si ho určite na spestrenie kúpim :) Ochutila som si ho Flavdrops s príchuťou bielej čokolády a bolo to neuveriteľne dovrè. Flavdrops som si kúpila ešte pred odchodom a pridavam si to najmädo kaše, jogurtov a čaju. Tento veľký, skoro kilový jogurt som kúpila za 3,50$.


Čo sme dávali do košíka ako prvè bola samozrejme ryža, pretože je to moja obľúbená priloha a zaroveň rýchla záchrana v každej situácii, hlavne ak prídem z práce úplne unavená a nemám chuť dlho vyčkávať na jedlo. Kúpila so si túto dlhozrnnú, ktorá sa nachádza v takomto obrovskom bakení a to len a 2,70$. Unás som si quinou nehcela kupovať, lebo bola drahá a tuto som zbadala toto balenie v kombinácii s ryžou a tak som sa rozhodla ju vyskúšať, pričom stála len niečo okolo 3$, ale klasická quinoa je cenovo tu takisto ako u nas a tak si jukupim hneď ako sa mi minie ryža. Kamarátka si kúpila klasické ovsené vločky, ja tie bezlepkové, ktoré sú tu samozrejme rovnako drahé ako u nás. Za toto balenie som dala 8$ ale vystači mi fakt na dlho. Mám pocit ako keby z neho ani neubúdalo. 


Dole na fotke sú klasické koreniny ako škorica, kmín a paprika, ktoré sú tu vsak v porovnaní so SR drahšie.


Takýto typ oleja v spreji som videla prvýkrát u Cassey Ho a tu je to úplne bežné. V spreji dostanete kúpiť akýkoľvek typ oleja a ja som si ako prvý kúpila olivový, pričom stál len okolo 3$. Používam ho pri príprave obľubenych raňajok v podobe vajíčok, či na prípravu rybu :)


Milujem fazuľky v konzerve, či už v paradajkovej, chilli omáčke alebo len tak jednoduché, no tieto fazuľové lusky boli hrozné! Hnusnejšiu vec som nikdy nejedla a asi 3\4 konzervy som musela vyhodiť, hoci som sa snažila z toho aspoň niečo urobiť, ale to sa proste nedalo. Mali hroznú pachuť a celé to bolo strašné. 


Čo si kupujem rada a pri každom nákupe je paradajková omácka. Zamiešavam si ju k mäsu, do šalátu, ryži alebo tuniaku a je to príjemné spestrenie :)


Na tuniakoch som žila prvý týždeň, pokial som si nekúpila klasickú rybu. Ja tuniaka milujem ktoréhokoľvek a tak mi to vôbec nevadilo, práve naopak, jedla by som ho snáď neustále. Najradšej si ho zamiešavam do ryže aj spolu s paradajkovou omáčkou a fazuľkami, čo je pre mňa uplne naj kombinácia :) Tuniak je tu omnoho lacnejší než u nás a táto jedna konzerva stojí len 0,70$ a je fakt strašne dobrý :)


Na záver je tu nejaká tá zelenina v podobe šalatu, čerstvé jahody, opäť tuniak, no a hummus, ktorý je tu drahší než u nás a stojí od 4€ a viac, ale kupujem si ho pravidelne, pretože hummus milujem. Najlepší je s baby carrots, či paradajkami :) Tento bol len klasický, no v ďalších príspevkoch uvidíte aj iné druhy :)


Toto je všetko z môjho prvého nákupu a tak dúfam, že sa Vam tento typ príspevku páči, lebo by som ich určite rada pridávala častejšie, nakoľko si fotím každý nákup. Neviem kedy budem mať príležitosť pridať ďalší príspevok a kedy mi príde nabijačka :\ Vopred sa ospravedlňujem za chyby, ak som náhodou vynechala písmenká či za diakritiku. Vôbec netuším ako bude článok vyzerať vo finálnej verzii, tak snáď to nebude strašne. Budem rada ak mi napíšete, ako trávite leto vy, či oddychujete alebo pracujete a či si ho užívate :) 

11 komentárov:

  1. Ahoj, Luci, krásny deň želám do ďalekej Ameriky! Na každý mini reportáž od teba sa teším, som veľmi zvedavá, ako sa naozaj žije za veľkou mlákou. Nevedela so, že cereálie a rýchle občerstvenie je tam tak lacné, potom to naozaj vysvetľuje, prečo je tam obezita taký problém. Mňa však tiež zarazí, že rodičia dovolia takto hazardovať so zdravím vlastným deťom. Ja by som bez čerstvej zeleniny neprežila, všetko ostatné by som pokojne oželela. Teda ešte okrem jogurtov a syrov. Ten grécky jogurt vypadá super! Škoda, že si nasadila bezlaktózové stravovanie, prečo vlastne?
    Mimochodom, plánuješ nákup aj v Trader Joe's? To je tiež veľmi populárny reťazec, hlavne čo sa aj takých tých "zdravších" potravín týka. Máš ho niekde po ruke?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Jarka :)
      Nasadila som to preto, lebo 2 tyzdne pred odchodom som behala kazdy den po lekaroch, lebo som mala problemy s oblickami a zistilo sa, ze mam uplne prekysleny organizmus a skodlive latky v tele, tak som vtedy vyradila aj maso a mliecne vyrobky a tak z bielkovin jem prevazne ryby a potom fazulky, vajicka a tak. Navyse mi biorezonancna analyza ukazala ze mam aj intoleranciu na lepok o com som ani netusila a tak si kupujem bezlepkove potraviny. Bolo to vsak asi 2 dni pred odchodom a je to pre mna uplny nezvyk sledovat tie veci a tak ked idem von jest alebo tak, tak sa pozabudnem a stane sa, ze si dam nieco co by som nemala. Takze po prichode domov mozem robit recepty na bezlepkove jedla a mozno to padne vhod aj inym, lebo teraz na intoleranciu trpi hrozne vela ludi.
      Kuknem saa na ten retazec na google ze kde to je poblíž, lebo priznam sa ze som o nom nepocula ale znie to skvelo! Dakujem za tip :) ale ten California Freesh market je proste neskutocny! Ten vam urcite odfotim :)

      Odstrániť
    2. Och, to ma mrzí, že máš takéto zdravotné problémy. V tom prípade určite počúvaj rady lekárov a snáď ti bude lepšie. A teším sa na recepty, stavím sa, že budú inšpiráciou aj pre ľudí, ktorí intoleranciou netrpia.
      Fotky rozhodne pridaj, už sa nemôžem dočkať!!

      Odstrániť
    3. Môžem sa spýtať, ako (u akého lekára) si sa dozvedela o tom, že trpíš na prekyslenie organizmu? Sama mám veľké problémy s obličkami a uvažujem, či na tom nie som podobne..

      Odstrániť
    4. Bola som na spominanej biorezonancnej analyze co je vlastne presvietenie organizmu a zachyti to vsetky bakterie, virusy, choroby. Ukazalo mi to aj to, ktore konzervanty v strave mi neorbia dobre, deficit vitaminov, stopovych prvkov alebo aj zvysenu toxicitu a podobne. Ak mas problemy s oblickami tak musis ist nefrologovi, on sa na to špecializuje a nemusi byt pricinou prave prekyslenie. Ja viem prečo som mala\mozno mam prekysleny organizmus a nebolo to len kvoli mliecnym produktom.

      Odstrániť
  2. Jů, to je supr, budu se těšit na další příspěvky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Rozhodně pokračuj!
    Pro mě jsou tyto články víc než přínosné, prtože jedno bych se tam chtěla podívat určitě taky :)
    Hlavně si i nezapomeň užívat, a hlavně nás informovat :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, sledujem uz dlhsie tvoj blog a mala som ho rada, ale v poslednom case mi pridu niektore clanky dost odveci, hlavne co sa tyka nakupov jedla. Za kvalitnejsie jedlo sa musi priplatit, a ked si kupujes lacny tuniak, o ktorom si myslis, ze je vynikajuci,tak nechci vediet z akych ryb je spraveny. Rovnako ako vsetky tie skvele veci v konzervach. Nechci vediet ako sa pestuju vsetky tie plodiny, ale to samozrejme ludi nezaujima, iba cena.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja nikoho nenutim sem chodit a ze je to odveci si nemyslim. Co sa tyka 'lacych' jedal, tak skus ist do USA, zaplatit za program spolu s letenkou skoro 2000€ a som tu dva tyzdne a za jedlo som minula 200$, zaplatila som 400$ ubytovanie a nemala som este vyplatu, takze si vypocitaj kolko som v 'minuse' a tak sa ti fakt ospravedlnujem, ze nedavam 4$ za jedneho tuniaka ktoreho mam na dvakrat. Takze hej, v tomto pripade ma cena zaujima lebo by som si samozrejme rada nasetrila na cestovanie co asi ani nebude mozne kvoli mesacnym vydavkom a to sa mi vacsina nakladov ani nevrati. Fazulky si kupujem aj doma v konzerve a nemam s tym najmensi problem.

      Odstrániť
  5. Takové články mám mooc ráda!:-) Je fakt super vidět, že si ti tam tak líbí, a když to čtu, jako bych tam byla s tebou :-) Užívej, a čekáme na daaalší články :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Obchod vyzerá veľmi zaujímavo a produkty ešte viac. Teším sa na ďalšie príspevky.
    To NAJ pre baby TU :-)


    OdpovedaťOdstrániť