piatok, 17. júla 2015

american brunch with our neighbour

Ahojte! :) Dnešný príspevok, ktorý som si pre Vás pripravila sa bude týkať jedla. Budem sa snažiť príspevky striedať, aby to neboli stále len fotky z výletov, ale nech tu je trošku aj toho jedla :) Na čo sme mali veľké šťastie v tomto mestečku a za čo som skutočne vďačná je, že máme tých najlepších susedov, akých sme len mohli dostať. Som veľmi rada, že som mala možnosť spoznať tak úžasné osoby, pretože stále sa snažia o to, aby sme sa tu cítili dobre a sú veľmi dobrosrdeční. Keď robia barbeque party, stále nás pozvú, vždy sa opýtajú, či niečo nepotrebujeme z obchodu (poprípade nás tam aj vezmú) a berú nás na rôzne výlety. Práve minulú nedeľu sa rozhodol Eddie (náš sused mexičan), že pripraví pre nás raňajky. Ja som sa strašne potešila a hneď som sa ponúkla, že mu pôjdem pomôcť a samozrejme som fotoaparát nemohla nechať doma :) Veľmi som sa tešila na to, že sa niečo nové naučím a on je skutočne perfektný kuchár. Snažila som sa zachytiť všetko a tie raňajky alebo lepšie povedané brunch bol tak strašne dobrý, že som odfukovala ešte v práci, do ktorej som rýchlo utekala. 
Možno Vám to vnukne inšpiráciu a vyskúšate to doma aj vy :)



Ako prvé sme išli robiť zapekané zemiaky so syrom, pretože ich príprava trvala najdlhšie. Nakrájala som zemiaky spolu so šupkou na malé kocky a nasypala som ich do zapekacej misy. Následne sme zemiaky posypali rôznymi koreninami, celé poliali olivovým olejom a posypali strúhaným syrom. Zapekali sme ich asi 10
minút, premiešali a opäť dali zapiecť. Ľahké a zároveň fakt vynikajúce :)


Eddie kúpil tento mexický syr, ktorý bol tak strašne chutný, že som si ho hneď o pár dní na to išla kúpiť aj ja. 
Chuťovo pripomínal mozzarellu, takže si to viete predstaviť :) 
Tento syr sme podávali k raňajkám, kedy sme ho nakrájali na kúsky.


A tu už je nakrájaný :)


Ako ďalšie sme sa pustili do prípravy salsy. Po prvýkrát som jedla domácu salsu, pretože som si jednu kúpila v obchode a tá mi veľmi chutila, no táto bola ešte
lepšia. Príprava salsy je strašne jednoduchá, takže si ju pokojne môžete urobiť aj vy doma. To, čo potrebujete sú paradajky, jalapenos papričky a mixér.


1. Najskôr si nakrájate cibuľku, ktorú vložíte do mixéra.
2. K tomu si nakrájate na drobné kúsky jalapenos.
3. Následne to zmixujete.
4. A hotovo! 


1. časť salsy je hotová! :)


Postup s paradajkami je taký istý. Vložíte ich do mixéra a rozmixujete na tekutú masu. 
Na panvici si nalejete olivový olej, následne prilejete paradajkovú zmes a varíte. 
Pridáte rozmixovanú zmes s jalapenos a miešate.


Ta-dá! Domáca salsa je hotová! :)


Po salse nasledovala príprava refried beans, ktoré som si tak zamilovala, že som si to odvtedy robila už dvakrát a nakúpila som si zásoby fazuliek :D Je to úplne perfektné a doteraz som jedla fazulky stále len klasicky, že som si ich pridala alebo zamiešala do jedla, no nikdy ma nenapadlo ich urobiť na tento spôsob. Je to veľmi jednoduché a chutné, pričom to môžete jesť v kombinácii s viacerými jedlami. To, čo potrebujete na prípravu refried beans je: olivový olej, cibuľka a obrovská konzerva fazuliek. Aký je postup? V hrnci si na olivovom oleji opražíte cibuľu a potom nalejete celú konzervu fazuliek aj spolu s nálevom. Následne
varíte na najvyššom stupni a miešate. Keď sú už fazuľky mäkké, roztlačíte ich (poprípade rozmixujete), aby z toho vznikla tekutá zmes. 


Tieto fazuľky môžete podávať k raňajkám s vajíčkami, pričom tú výborné so syrom, napríklad s mozzarellou. 
Ja refried beans jedávam aj k mäsu, ryži, zelenine alebo si tým polejem krabičkový obed. Určite to vyskúšajte :)


Ako ďalšie sme urobili tortilly, ktoré boli takisto súčasťou raňajok. 
S nimi sme sa veľmi nehrali a len sme si ich hodili do rúry, aby sa trošku opiekli. 


Takto vyzerali zemiaky po zapekaní a vybraní z rúry.


Posledná časť boli vajíčka. Urobili sme klasické volské oká na olivovom oleji, takže toto Vám je známe :)
Vajíčka na raňajky proste nesmú chýbať.


Raňajky sme servírovali vonku, pred Eddieho domom, kde sme rozložili stôl, stoličky a stôl sme zaplnili rôznymi nápojmi od kávy, po mlieko, džús a podobne.


Všetci čo bývajú v ulici sú strašne milí a po našich raňajkách ešte Eddie dorobil raňajky aj susedom :)
Tuto to nie je nič nezvyčajné a strašne sme si to užili.


A urobili sme aj fotku predtým ako sme sa pustili do našich mexických raňajok :) 
Na fotke s Eddiem a kamarátkou Erikou, s ktorou som sem prišla :)


A môže sa jesť! 
Volské oká so zapekanými zemiakmi so syrom, refried beans s mexickým syrom a tortilla so salsou. 


Celé jedlo a celkovo celé ráno bol strašne úžasné! Veľmi som si to užila, od prípravy jedla až po záver. celá tá priateľská atmosféra, proste to bol perfektný začiatok dňa :) Som strašne vďačná, že som tu obklopená takými ľuďmi a že som mala možnosť ich spoznať. Pevne verím, že sa Vám článok páčil. V nedeľu sa chystáme variť opäť, takže ja sa už teraz neviem dočkať :)) O výsledok sa s Vami určite podelím. Zatiaľ sa majte krásne a veľmi dúfam, že si prázdniny užívate :)

4 komentáre:

  1. Mnaaam,vsechno vypada bozsky,hned bych to snedla :D !
    A moc ti to sluší :) !

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je úžasnej člověk! Taky bych ho brala jako souseda.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam! vyzerá to fakt chutne :) hlavne tie zapekané zemiaky. Ako vidím, máš sa tam super, tak užívaj ! :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Salsa vypadá fantasticky! Už dlho sa chystám na mexické recepty, okrem salsy aj práve na refried beans. Tíško závidím, že si mala možnosť vyskúšať jedlo od pravého Mexičana, to musela byť paráda! Takže sa teším na ďalší podobný článok.
    Mimochodom, Eddie vypadá ako veľký sympaťák :D

    OdpovedaťOdstrániť