piatok 25. septembra 2015

W&T: San Diego


Nikdy by som si nebola pomyslela, že mi nejaké mesto učaruje tak, ako to urobilo San Diego :) Dneska Vám ukážem fotky našich posledných dvoch dní, ktoré sme strávili práve na tomto krásnom mieste. Ostatné fotografie ešte nemám k dispozícii, čo je vlastne dôvod prečo som tak preskočila ostatné dni. Postupne ich však popridávam, lebo to boli prenádherné miesta, o ktoré sa s Vami chcem určite podeliť :) Po dvoch dňoch v LA sme sa vybrali na posledné dva dni do San Diega, odkiaľ sme potom cestovali späť do LA a na letisko. Cesta do SD z LA trvá skoro dve hodiny a na dopravu sme použili diaľkový autobus nakoľko sme od príchodu do LA už nemali viac k dispozícii auto a na prepravu sme používali autobusy, či metro. Keď sme dorazili na miesto, bol piatok večer a boli sme maximálne unavené. Ubytovali sme sa v hosteli hneď v Downtowne na 3th Avenue, čo bolo ideálne, lebo práve tu to doslova žije :) Keď sme prechádzali večerným mestom, bolo to úžasné. Všade na stromoch krásne svetielka, všetky reštaurácie a bary otvorené a ulice plné množstva ľudí. 




Vždy keď sme navštívili nejaké miesto, mali sme pripravený plán, kam sa vyberieme. 
Hneď v sobotu ráno sme sa zobudili a naplánovali sme si ako program návštevu Balboa Parku. 


A veru bolo tam čo pozerať :) 
Krásne historické budovy, stánky s jedlom, botanické záhrady a to celé dopĺňalo krásne a horúce počasie. 


Čo sa mi páčilo na Amerike najviac bolo, že ľudia sa len tak vybrali do parku či na pláž, rozprestreli si deku a buď na nej oddychovali, čítali, či niektorí aj pracovali na počítačoch. Myslím si, že je to úžasné stráviť takto popoludnie na čerstvom vzduchu a v parku. 


... a okolo obeda už spustili aj fontány :)


Ani jedlo nesmelo chýbať. Bolo si z čoho vyberať a tie vône, ktoré sa šírili boli úžasné. 
Neodolala som a tak som sa vybrala na prieskum, čo ponúkajú v stánkoch s občerstvením :)


Najviac ma zaujal aj tak tento...


Obsluhovali a varili šikovní mladí chalani, no a tie jedlá vyzerali úplne perfektne!


Aby ľudia vedeli z čoho si vybrať a ako to vyzerá, mali tam stojan, na ktorý poukladali jednotlivé jedlá. 
Výber bol potom omnoho jednoduchší a vedeli ste do čoho idete.
Čo sa mi veľmi páčilo bolo, že ste si mohli vybrať z ponuky ´plnky´a tiež toho, do čoho ju chcete servírovať. 
Bolo tam na výber z približne 9 plniek, ktoré ste mohli dostať vo forme croissantu, palacinky z tapiokovej múky, či do pečiva, ktoré bolo vyprážané v oleji. 


Toto bola taká klasika: kuracie mäso s omáčkou, ryžou a fazuľkami.


Croissant plnený morčacím mäsom, syrom a paprikou. 


Palacinka plnená ovocím a poliata arašidovým maslom. 


A keďže som chcela vyskúšať opäť nejaké nové jedlo, tak som si vybrala náplň, ktorá ma zaujala najviac (morčasie mäso so syrom a paprikou), ku ktorej som si vypýtala ešte aj slaninu a dala som si to pripraviť do palacinky z tapiókovej múky. Toto jedlo bolo úplne úžasné a strašne som si pochutnala. Určite budem chcieť vyskúšať niečo podobné doma :) Tapiókovú múku som dokonca ešte ani neskúšala, takže mám príležitosť skúsiť opäť niečo nové :) 


Po dobrom jedle sme sa opäť vybrali na prechádzku po parku.


Strašne sa mi páčili záhrady a kvety, ktoré tam rástli. 
Odfotila som si snáď každý jeden, ale tie by asi nikoho (okrem mojej maminy :D) nezaujímali a aj bez toho bude článok plný množstvom fotiek :)


V parku sa nachádzala aj časť Village, ktorá mala podobu španielskej dedinky a všetko sa nieslo v tom štýle.  


Milujem tie vysoké palmy! ♥


Táto stolička bola tak pekná, že som ju proste musela odfotiť :)


Po návšteve Balboa parku, v ktorom sme strávili takmer celý deň sme sa vybrali ešte na La Jolla beach, ktorá je v San Diegu veľmi známa. Samotná cesta tam trvala hodinu a pol a keď sme dorazili a vystúpili z autobusu, vybrali sme sa smerom k pláži. Tam práve prebiehala svadba a bolo to úplne ako vo filme.


To, že sa tam počas víkendov organizujú svadby je tam celkom bežné. 
Bolo to krásne a neviem si predstaviť dokonalejšie miesto na svadbu ako niečo takéto :) 


Táto ulica ma úplne dostala! Tie palmy, ktoré zdobili okraj cesty boli krásne!


A čo sme vôbec nečakali a strašne sme sa tomu potešili boli tulene :))) 
A nie jeden, dva, ale rovno niekoľko. 


Tie si tam len tak sedeli, ležali, slnili sa a dokonca sa stalo, že občas aj zapózovali pred fotoaparátom :) 
Dostať sa k nim tak blízko bolo neuveriteľné. Pútali pozornosť snáď všetkých, pričom si ich ľudia fotili, poprípade sa fotili spolu s nimi. 


Z La Jolle sme cestovali domov neskoro večer a ten deň bol úžasný. Videli sme toho fakt veľa, ale stále nie dosť, pretože San Diego je obrovské a viem si predstaviť, že je plné množstva miest, ktoré stoja za pozretie. Bohužiaľ sme mali len jeden celý deň a to je máličko, ale stihli sme to, čo sme si naplánovali. Do San Diega sa však chcem určite budúci rok vrátiť :) Strašne ma mrzí, že som nemala možnosť zachtiť aj večerné SD, aby ste samy videli tú nádheru a atmosféru večerného mesta, ale bohužiaľ sa mi fotoaparát už k večeru úplne vybil, keďže som ho používala od rána neustále. Snáď sa Vám aj napriek tomu 
budú fotky páčiť a budem rada, ak mi zanecháte nejaký komentár, či Vás SD zaujalo a či by ste ho poprípade chceli navštíviť :) 
Majte sa krásne!

8 komentárov:

  1. Tak samozrejme, že zaujalo ! :) Vyzerá to tam neskutočne krásne a to miesto na tú svadbu na totálne dostalo. Nevidela som asi ani krajšie miesto na svadbu, ako je toto :) a tie palmy na fotke ani tak nevyzerajú, že sú až moc vysoké, ale keď si pri nich stála, je to vidno, že sú fakt obrovské ! :D tá palacinka z tapiokovej múky vyzerá skvelo. Na túto múku som už dlhší čas pozerala v zdravom obchode, ale stále som si ňou nebola istá, no určite to napravím ! :) Krásny článok ako vždy a teším sa aj na ďalšie :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jé, ty fotky jsou naprosto boží! Neskutečně ti ty prázdniny závidím. :)
    A shodou okolností taky přemýšlím, že po maturitě někam takhle vyrazím. Můžu se zeptat, kde sis našla práci? Sice jsem našla několik agentur, ale nějaká vyzkoušená se určitě hodí víc. :))

    Nikol (readeatandlive.blogspot.cz)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to program pre študentov, respektíve vysokoškolákov, takže ak sa chystáš na VŠ tak určite využi príležitosť :) S prácou mi pomohla veľmi agentúra a neviem si ju vynachváliť. Určite ich budem všade len odporúčať :) Ja som išla cez Alaska Travel a na výber bolo fakt nekonečné množstvo ponúk. Aj cez 100, takže by si si určite vybrala čo sa t páči najviac :) My sme si vyberali dosť dlho, viacero ponúk sme aj odmietli, ale z agentúry boli veľmi trpezliví a dokonca aj oni nám potom posielali ponuky oč by sa nám zrejme mohli páčiť, takže ich prístup bol veľmi dobrý :) Boli to najlepšie mesiace môjho života a veľmi ľutujem, že som neišla skôr.

      Odstrániť
    2. Jé, děkuju moc. Určitě na to mrknu. :) A ještě jedna otázka O:) - když je to pro vysokoškoláky, můžou tam i ti, kteří budou teprve přijatí (teď budu totiž teprv maturovat). :D

      Odstrániť
    3. Podla mňa nie, ale možeš skusiť napísať a opýtať sa priamo nejakej agentúry. Vieš sa prihlasiť ked budeš aktuálne v 1. ročníku na vysokej škole a hned v lete možeš ísť :)

      Odstrániť
  3. To je nádhera !
    Obzvlášť ta pláž :)))
    O tapiokove mouce jsem neslyšela ,ale cele jidlo vypada bajecne ,takze se po ni urcite kouknu :) !

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tohle je naaadhera! Ty palmy, taky si je teď užívám, jen v Barceloně :D

    OdpovedaťOdstrániť