utorok 29. septembra 2015

žemlovka trochu inak


Máte radi žemlovku? :) To je ďalší typ jedla, ktorého sa nemusíte vzdať ani v prípade, že sa chcete stravovať zdravšie. Jednoducho stačí nahradiť klasické ingrediencie za ich zdravšie alternatívy a Vaše obľúbené jedlo je na svete :) Keď mám voľný deň ako napríklad dnes, hneď premýšľam nad tým, čo by som uvarila či upiekla, aby som Vám ponúkla na blogu niečo nové. Do žemlovky som sa pustila hneď po raňajkách a stihla som ju dorobiť ešte pred 
odchodom do fitka, takže jej príprava zabrala sotva pol hodinu, čo je skutočne krátka doba.  Toľko na úvod a môžeme sa pozrieť na recept :)




Chlebík si nakrájate na menšie časti a vyložíte ním zapekaciu misu, ktorú som si vymazala kokosovým olejom. V miske si zmiešate mlieko spolu s cukrom, trstinovým cukrom a vajíčkom a túto zmes vylejete na chlebíkovú vrstvu, aby chlieb nasal tekutinu a zmäkol. Následne si nakrájate jablká na kocky a nasypete ich do nádoby. Vlašské orechy si pomeliete a posypete nimi jablkovú vrstvu. Celé som si to posypala škoricou, 2PL kokosového oleja a na záver 
poliala sirupom z agáve. Žemlovku som piekla pri 180°C po dobu približne 15 minút. Chvíľku počkajte kým to vychladne a môžete podávať :)

fotografia hneď po dopečení

Môj tip č. 1: 
Mamina robieva žemlovku aj s tvarohom, takže pokiaľ máte radi tvaroh, kludne ho môžete do receptu pridať. 

Môj tip č. 2: 
Tento recept je vhodný aj pre ľudí s intoleranciou na lepok, pretože momentálne je viacero druhov aj bezlepkových chlebíkov,  
ktoré môžete pokojne použiť miesto klasického. 


Dobrú chuť! ♥

4 komentáre:

  1. Super alternatíva aj na zdravšie jedlo ! :) ja som robila cez víkend žemľovku, ale normálnu a veľmi sme si doma pochutili, pretože sme na ňu už mali dlhšiu dobu chuť a nepiekli sme ju už veľmi dávno.Určite však vyskúšam aj tvoj recept, pretože sa stravujem zdravo, a tak toto príde veľmi vhod ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aká náhoda :) ja mám ešte radšej než žemlovku ryžový nákyp, no teraz tiež padla dobre aj táto žemlovka :) Určite vyskúšaj. Chutila dokonca aj mamine a to už keď doma povedia že to je dobré tak to tak aj je, pretože oni sú neni veľmi na tieto ´ozdravené´ alternatívy :)

      Odstrániť
    2. tak ryžový nákyp je ešte lepší ! :) minule som robila ten podľa teba ktorý si tu raz mala na blogu a bol vynikajúci :) asi všetky recepty, ktoré som od teba vyskúšala sú fakt super ! :D :)

      Odstrániť
  2. Když mi bylo asi pět let ,chtěla jsem jíst žemlovku pořád,asi jsem se jí moc přejedla,teď mi vůbec nechutná :D !
    Ale tahle vypadá skvěle,přemýšlím ,že ji dám druhou šanci :D !


    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť