štvrtok 8. októbra 2015

recept: tekvicová ovsená kaša


Krásne dobré ráno :)
Ako ste sa vyspali? Ja mám dneska voľný deň a tak som ho začala hneď od rána aktívne vo forme krátkeho ranného behu. Ako raňajky som si prichystala ovsenú kašu, ktorú som si tentokrát spestrila o zeleninu, ktorú úplne zbožňujem a keďže je teraz sezóna, tak ju jem na kilá a to konkrétne tekvicou. Najradšej ju mám upečenú v rúre a hoci som už nafúknutá z nej až až, tak aj tak nikdy neodolám. Niekoho by to mohlo prekvapiť ako ingrediencia do takej ovsenej kaše, no bolo to skutočne veľmi dobré a ja som sa už neraz presvedčila o tom, že nech pridám do kaše hocičo nezvyčajné, tak tým nikdy nič nepokazím. Podľa mňa sa ovsená kaša ani pokaziť nedá :) Tekvicu tam vôbec nebolo cítiť, práve naopak. kašu príjemne osladila. Je to niečo podobné ako keď si do kaše zamiešate mrkvu :) Keďže neraz dostávam otázky ako si pripravujem ovsenú kašu, tak som sa rozhodla napísať aj postup. Tekutiny 
prilievam od oka, tak to nebude až také podrobné, ale ako inšpirácia na nejaké nové kombinácie to bude asi celkom fajn :) 


Na prípravu kaše budete potrebovať:
60gr ovsených vločiek
čerstvú tekvicu (1 veľká šálka)
100ml kokosového mlieka
vodu/mlieko
agáve sirup/med
na ozdobu:
vlašské orechy
jablčnú vlákninu


Postup:
Vločky si nasypete do hrnca a zalejete vodou, poprípade mliekom. Prikryjete pokrievkou a varíte na najvyššom stupni do zhustnutia. Keď kaša zhustne, prilejete vodu (ja to robím od oka) a opäť povaríte, aby z toho vznikla kaša, no nie veľmi riedka. Následne prisypete nahrubo postrúhanú tekvicu, kokosové mlieko a zamiešate. Na osladenie môžete pridať agáve sirup, poprípade med, či iné sladidlo. Kašu povaríte približne 2-3 minúty, aby tekvica zmäkla a hotovo. Servírujete do misky, v ktorej si kašu môžete posypať škoricou či jablčnou vlákninou a orechami. Ja som si ju ešte na záver poliala aj kokosovým 
mliekom. 


Môj tip: 
Pokiaľ chcete, môžete si kašu ešte preliať horúcim mandlovým, či sójovým mliekom :) 
Mne to tak strašne chutí a robím to tak pravidelne. 


Čo ste mali na raňajky dneska vy? :)

13 komentárov:

  1. to vypadá skvěle :) ale ta "tekvica pečená v rúre" mě teda rozsekala, hahaha já miluju slovenštinu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jáj no :D zato ja som už z blogov taktiež pochytala české výrazy :D

      Odstrániť
  2. Tie varíš len z takého množstva? Lucka, dúfam, že sa dáš čoskoro do kopy a naberieš kilá, si úplne vychrtlá a kosti máš všade, mala by si jesť viac a nebáť sa naberanie ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A ty by si sa mohla prosím ťa uvedomiť a nesúdiť čo jem na základe jedného príspevku? Vidíš azda čo jem počas dňa?? To, že nefotím každú jednu omrvinku čo si dám do úst neznamená, že nejem. Ale samozrejme, ľudia ako ty sa vždy nájdu a pokiaľ ťa tieto príspevky nebavia tak ťa sem nikto nenúti chodiť. Hlavne by si sa mohla starať sama o seba. A samozrejme ako inak, hlavne že anonymne však? :)

      Odstrániť
    2. Veď má toho plnú misku, navyše ovsené vločky sú sýte, tak kde je problém...

      Odstrániť
    3. Lucka, nevsimaj si to a ani nereaguj na takéto prispevky. Zly ludia boli aj budu. S tym nikto nic nespravime ;)

      Odstrániť
    4. Dakujem baby :) ja viem Zuzi a ver mi,ze ja si z toho fakt nic nerobim. Vdaka blogu som sa naucila nebrat si taketo veci k srdcu a obzvlast ked ide o uplne cudzieho cloveka,ktory ma tak nudny zivot zrejme, ze ma cas na to riesit ostatnych :)

      Odstrániť
    5. Neviem preco maju ludia tendenciu stale urazat a poskodzovat ludi svojimi nazormi. Ako keby vsetci boli dokonali. A ich nazor je teda vzdy do vetra:) Z rozcarovania som este aj hrubicu napisala *zli :) Tento prispevok bol kazdopadne od slecny poriadne prestreleny. Virtualna realita a skryta anonymita robi z cloveka "hrdinu" :)

      Odstrániť
  3. och, tak tohle vypadá ale úplně mňamózně!! dýni miluju na všechny způsoby a mohla bych ji jíst v tomto období tuny :D takže tuhle snídani musím udělat co nejdřív!! děkuju za recept!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tohle musím zkusit :) Je to takový typicky podzimní recept. Zatím dýně padla vždycky do polévky nebo koláče, nikdy se u nás dlouho neohřeje :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam ! Tak z tekvice som ešte nič neskúšala robiť a toto je presne na jeseň. Mám práve teraz doma jednu tekvicu, takže to pôjdem rovno zajtra ráno skúsiť :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zrovna nedávno jsem pekla dýňové špaldové muffiny ,kaše by mě nanepadla, ale zní skvěle ,musím ji v týdnu vyzkoušet :D !


    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mně by se tak hodilo, kdyby mi to někdo ráno přichystal :D! Obyčejně jsem totiž na takové kreace po ránu lína :X :D

    OdpovedaťOdstrániť