streda 28. októbra 2015



Krásny podvečer prajem! Už ste dovečerali alebo sa len chystáte papať? Pretože v dnešnom príspevku sa s Vami podelím o recept na úžasné jedlo, ktoré je perfektné či už na obed alebo na večeru. Už som sa neraz v príspevkoch zmienila o tom, že mexická kuchyňa sa stala mojou najobľúbenejou a najviac som si ju obľúbila najmä počas môjho pobytu v USA. Tam sme mali to šťastie spoznať Eddieho, nášho susesda z Mexika, ktorý nám s jeho kuchárskym umením priblížil túto krajinu ešte viacej a tak som od neho zopár receptov aj pochytala :) Videl, že ma varenie veľmi baví a daroval mi aj knihu, ktorá je plná 
zaujímavých a chutných receptov a tak sa neviem dočkať ako sa do nich postupne pustím jeden po druhom :)


Tí, ktorí ma sledujete na Instagrame ste mohli včera postrehnúť, že som sa pustila do prípravy chicken enchilladas 
a výsledok predčil moje očakávania :) Recept na to ako urobiť toto vynikajúce jedlo môžete vidieť nižšie.


Ingrediencie na 2 porcie (4 tortilly)
paradajková omáčka:
260gr paradajkového pretlaku
300ml vody
1PL ryžovej múky
soľ, korenie Mexico/Taco, kajenská paprika, strúčik cesnaku

 plnka:
600gr kuracieho mäsa (Kura Královské)
2čl kokosového oleja
1 veľká cibuľa
100ml vody
1 konzerva čiernych fazuliek (La Sierra Frijoles Negros Enteros 560gr)
1/2 konzervy sterilizovanej kukurice
jalapeňos (ak máte radi štiplavé)
soľ, korenie Mexico/Taco, granulovaný cesnak, kajenská paprika

4 tortilly (nalepšie kukuričné, ale môžu byť aj klasické popr. domáce)
250gr tvrdého syra (45% Tehla syr)


Postup:
Najskôr si uvaríte paradajkovú omáčku a to tak, že paradajkový pretlak a vodu si nalejete do hrnca a krátko povaríte. Ochutíte soľou, korením a kajenskou paprikou a následne pridáte 1PL ryžovej múky, čím omáčku krásne zahustíte. Ak nemáte ryžovú múku, pokojne použite klasickú, poprípade ešte lepšia možnosť je ovsená múka. Keď omáčka zhustne, odložíte ju nabok, aby vychladla. Zapnete si rúru na teplotu 200°C, aby sa vám vyhriala a medzitým sa pustíte do prípravy plnky nasledovne: cibuľu si nakrájate na malé kocky a opražíte do zlatista na kokosovom oleji. Kuracie mäso si umyjete, nakrájate na malé kocky, osolíte, okoreníte a nasypete na panvicu k cibuľke. Prilejete trochu vody, posypete korením, kajenskou paprikou, prikryjete pokrievkou a podusíte. Keď je mäsko mäkké, prilejeme celú konzervu fazuliek (spolu so šťavou) a kukurice na panvicu, poriadne premiešate, asi 5 minút povaríte pod 
pokrievkou a vypnete. 


Ďale pokračujete tak, že si pripravíte zapekaciu misu, na dno ktorej nalejete trošku zo šťavy z panvice a takisto aj trochu z paradakovej omáčky. Tortilly si najskôr trošku zohrejte v mikrovlnnej rúre a potom môžete plniť kuracou zmesou. Naplnené tortilly jednu po druhej ukladáte do zapekacej misy a keď sú tam už všetky, polejete ich paradajkovou omáčkou a nakoniec posypete nastrúhaným syrom. Vložíte do rúry a pečiete pri teplote 200°C po dobu približne 15-20 minút (ale si to sledujte a pečte pokiaľ syr nebude krásne roztopený so zlatistým nádychom). Servírujte ešte teplé, pokiaľ je syr krásne roztopený :)
Keď to nestihnete skonzumovať naraz, vždy si to pred konzumáciou prihrejte na 2 minúty a bude to ako práve vytiahnuté z rúry. Dobrú chuť!


A čo vy? Máte radi mexickú kuchyňu? Ktorá je vaša naobľúbenejšia? :) 
Pevne verím, že sa Vám dnešný recept páči a že sa rozhodnete niekedy chicken enchilladas urobiť :)

Krásny zvyšok večera Vám prajem!
L.

7 komentárov:

  1. Tento podobný recept robievame aj my doma, sú úžasné ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ty budu muset někdy vyzkoušet. zatím jsem tortily dělala jen na studeno (potřené okořeněnou zakysanou smetanou s jogurtem a plněné směsí kuřecího masa, ledového salátu, rajčat, salátové okurky a paprik).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mexická kuchyňa patrí tiež medzi moje obľúbené! Enchilladas som už skúšala (keby náhodou, recept je na mojom blogu..) a boli fantastické, preto verím, že aj táto verzia s kuracím mäsom by mi chutila. Najradšej by som sa podobnými bohatými a sýtymi jedlami s kotlom paradajkovej omáčky, fazule a tony syra (oooch, roztopený na povrchu, sliny mi tečú!) pchala každý deň, ale to by mi asi čoskoro vypovedal službu tráviaci trakt..
    Teším sa na viac mexických jedál, dúfam, že nám dovolíš nahliadnuť do darovanej knihy ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite sa na to pozriem :) ja sa hlavne chystám na tie tvoje karfiolové toasty ;)
      a vidím, že máme radi tie isté veci :D:D:D:D paradaková omáčka, fazulky a roztopený syr... tak málo stačí a sme v siedmom nebi :D

      Odstrániť
  4. To vypadá naprosto úžasně,miluju vše zapečené pod sýrem :D. Můžu se tě zeptat kde jsi sehnala rýžové tortily :) ?

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ryžové tortilly? Ja som nikde nepísala, že sú ryžové :) ale tortilly rôzneho druhu a všeobecne mexické prísady do jedál majú super na tejto stránke napríklad: http://www.hot-shop.sk/sk/

      Odstrániť
    2. Ježiš, omlouvám se , jsem to zase popletla :D,myslela jsem kukuřičné,které máš napsané v receptu :) . Děkuju za tip :)

      Odstrániť