nedeľa, 18. októbra 2015

´krtkova miska´ alebo ako improvizovať, keď prihoria muffiny ...



Ahojte! Ako sa máte? Ako víkendujete? :) Pevne verím, že dobre a užívate si aj trošku víkendového oddychu. V dnešnom príspevku Vám ukážem, že ani mne sa nie vždy všetko podarí a vtedy prichádza čas improvizovať, aby som to nejak zakryla. Včera som si kúpila nové múky a to konkrétne ryžovú a pohánkovú a tak som veľmi chcela vyskúšať práve niečo z nich. Na internete som našla recept na muffiny, konkrétne tu a keďže mi recept pripadal jednoduchý, pustila som sa práve do týchto muffinov :) Práve tu je vidieť, že nie je dobré sa spoliehať na to, keď do receptu niekto napíše dobu pečenia, pretože moje sa piekli zhruba 10 minút a spodok a boky mi trošku prihoreli. Ja som však ochutnala hneď dve muffiny a výsledok ma veľmi prekvapil, pretože mi z ryžovej múky chutili dokonca viacej než tie klasické :) A čo musím dodať je, že sú aj dosť sýte. Keďže muffiny som nechcela zaniesť babke v takom stave, tak som sa rozhodla, že z toho urobím niečo na spôsob krtkovej torty, ale vo svojom vlastnom prevedení :) Improvizácia v tomto prípade 
musela byť najmä podľa toho, čo máme doma v chladničke. Mne postačil jogurt, ovocie a nič iné som nepotrebovala. 


Ak budete chcieť, kludne si upečte muffinky, poprípade si môžete urobiť niečo podobné ako ja :) 

Na muffiny (12ks) budete potrebovať:
150gr ryžovej múky
4 vajíčka
1/2 kypriaceho prášku do pečiva
100gr kokosového oleja
3PL medu
2čl kakaa
2PL Caro Ricoré
90% čokoládu zn. Lindt

Na prípravu ´krtkovej misy´ budete potrebovať:
biely jogurt
med/agáve sirup
ovocie (ja som použila hrušky)


Postup pri príprave muffiniek:
Všetky suroviny na muffiny okrem Caro Ricoré a čokolády zmiešate vo veľkej miske. Caro si zalejete troškou (cca. 100 ml) vriacej vody a pridáte do cesta. Ak chcete, môžete použiť klasickú instantnú kávu. Formu na muffiny si vymažete kokosovým olejom a nalejete cesto. Následne si čokoládu rozdrvíte na drobné kúsky a posypete nimi vrch cesta. Muffiny vložíte do rúry a pečiete pri teplote 175°C po dobu 10 minút (ale si to sledujte radšej, lebo každá rúra 
pečie inak). 

Postup pri príprave misiek:
Ak sa rozhodnete urobiť niečo podobné ako ja, jednoducho vyberiete muffiny a potrháte ich na drobné kúsky. Potom už len vrstvíte do misiek. Ja som na prvú vrstvu dala muffinové cesto, na to som vrstvila jogurt osladený medom/agáve sirupom, na to poukladala postrúhané hrušky (po nastrúhaní budú šťavnatejšie než keby ste ich len nakrájali) a opäť som vrstvila a posypala hrušky muffinovým cestom. Na záver som poliala ešte jednou vrstvou jogurtu a 
vrch posypala troškou cesta. Nič zložité :) Odložila som to do chladničky, ale pokojne to môžete konzumovať aj hneď. 


Používate ryžovú múku? Piekli ste už z nej niečo? 
Ja si ju chuťovo neviem vynachváliť a určite sa čoskoro pustím do nejakého ďalšieho receptu :)

4 komentáre:

  1. Haha, pekne si sa vynašla, muselo to byť ozaj chutné, aj si to pekne nafotila:) Muffinky ľúbim a s ovocím a jogurtom museli byť obzvlášť dobré:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jé, jsi šikula :) Někdy je improvizace ta nejlepší cesta a vznikne z toho něco úžasného. Vypadá to úžasně, úplně jsem si vybavila Krtkův dort, který jsem jako dítě milovala))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak to je nádhera :) ! Musím sehnat rýžovou mouku :D !


    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jéé to vyzerá super !! taká krtkova torta by potešila aj mňa. Super nápad ! :D
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť