sobota, 17. októbra 2015

novinky aj (ne)novinky do kuchyne VII.

Mandlové mlieko a Sójové mlieko, (DM)
Mandlové mlieko som si veľmi obľúbila počas môjho pobytu v USA, kde som iné mlieko ani nezvykla piť a tak s tým budem pokračovať určite aj naďalej :) Bohužiaľ cenovo sa to líši a to dosť výrazne, pretože tuto si kupujem mandlové mlieko značky Alpro 1l za cenu 3€, pričom v USA som si za 2,50€ kúpila 2,5l mandlové mlieko. Rozdiel je to obrovský, ale čo narobíme. Mám ho veľmi rada a pridávam si ho či už do kaše alebo overnight oats, či ho používam aj na pečenie. Rozhodla som sa obmedziť kravské mlieko, ktoré pijem len vtedy, keď si ho pridávam do kávy. V prípade, že mandlové mlieko náhodou v obchode práve nemajú, tak druhé najčastejšie mlieko, ktoré si kupujem je kokosové mlieko v plechovke, či sójové mlieko. A čo vy? Kupujete si aj iné 
mlieka než klasické? Ktoré je Vaše obľúbené? :)




Bezlepkové ovsené vločky, (BioSvet, Nové Zámky)
Klasické ovsené vločky som naradila bezlepkovými a tieto sú moje obľúbené.
Ich cena sa pohybuje okolo 3€ za 450gr.


Kozí syr, (Lidl)
V Lidl bol minulý týždeň Francúzsky týždeň a ja som tam zašla len náhodou a hneď som si pár vecí aj pokúpila. Jednou z nich bol tento kozí syr, ktorý ma však trošku sklamal. Pred pár mesiacmi som jedla tvrdý kozí syr a ten bol úplne perfektný, najviac mi chutil po zamiešaní do šalátu. Tento bol však taký jemnejší a chuťovo mi až tak nesadol, pretože narozdiel od syra, ktorý som jedla prednedávnom, tento mal tú ´príchuť´ až prisilnú, čo mi trochu vadilo.
Zamiešať ho do čohokoľvek je nemožné, ale snáď sa mi podarí ho nejak využiť. Nabudúce by som si ho však už určite nekúpila.


Mandlové krekry so špenátom bez soli od RawFood, (BioSvet)
Ďalšie krekry, ktoré som ochutnala boli tieto mandlové. Ak ma už dlhšie sledujete tak viete, že ja na tieto raw krekry nedám dopustiť 
a úplne ich zbožňujem :) Sú skvelé nielen chuťovo, ale aj zasýtia, takže sú vhodné najmä na cesty či do školy. Ja som ich už ochutnala teda 
dosť a nesklamali ani tieto, avšak mi tam tá sol dosť chýbala. Takže nabudúce si kúpim radšej iný druh, keďže výber je pomerne pestrý :)


Hraška Vanilka, Zdravá výživa (Mlyny, Nitra)
Ja som o Hraške Vanilky ani nevedela, pokiaľ som v obchode so zdravou výživou neuvidela recepty, ktorých základ tvorila práve ona. Veľmi ma zaujali a bodaj by nie, keď vyzerali tak lahodne. Práve preto som sa rozhodla ju vyskúšať, keďže doteraz som videla len hrašku na zahusťovanie či na obaľovanie. Ešte som ju neskúšala, no neviem sa dočkať kedy z nej niečo pripravím :) Sama som veľmi zvedavá. Pokiaľ neviete o čo ide, Hraška je bezlepková zmes a v
receptoch vám nahrádza vajíčka. Dá sa použiť pri príprave cheesecake-u, nákypu, muffinov, palaciniek a mnohých iných. 


Arašidové maslo zn. Alnatura, (DM)
Nikdy by som nebola povedala, že mánia arašidového masla zasiahne aj mňa. Bohužiaľ sa tak stalo a už teraz úplne chápem u niekoho tú ´závislosť´. Úplne ma to prepadlo najmä v Amerike a odvtedy si ho kupujem pravidelne. Škoda len, že sa u mňa nikdy dlho neohreje :D Táto fľaška mi vydržala asi na dvakrát (kúpila som si ju v sobotu poobede a v nedeľu už po nej nebolo ani stopy). Dúfam, že nie som jediná, ktorá to má takto lebo to by ma dosť mrzelo :D Pokiaľ ide konkrétne o toto maslo, jeho zloženie sú 100% arašidy a mne veľmi chutilo, avšak asi dávam prednosť skôr tým s pridaným cukrom a soľou, lebo chuťovo mi sadli viac. Napríklad kešu maslo z M&S bolo fakt vynikajúce! Aj som premýšlala nad objednaním 1kg balenia masla z MyProtein, ale nie som si istá, či to je dobrý nápad, pretože by som mu odhadovala tak týždeň výdrže ak vôbec, takže si to ešte premyslím :D Máte radi tieto orechové maslá? 
Ktoré je Vaše obľúbené? U mňa víťazí jednoznačne kešu, ale rada mám všetky :)


Raw Raňajková zmes zn. Iswari, (BioSvet)



Dlho som premýšľala, či si kašu kúpiť alebo nie, nakoľko nepatrí medzi tie najlacnejšie. Nakoniec som si ju však predsa kúpila, lebo som bola zvedavá na to, či je to niečo iné a špeciálne. Ja mám rada, keď je kaše veľa, čo je aj dôvod prečo milujem ovsené kaše. Plná miska, ktorú si vychutnávam ešte horúcu skoro ráno :) Pri tomto type kaše však treba zabudnúť na veľké množstvo, pretože toho sa nedočkáte. Keďže ide o raw kašu, postup ´prípravy´je taký, že si zalejete 4PL lyžice (alebo aj viac, záleží na Vás) rastlinným alebo klasickým mliekom do teploty 42°C a necháte 2 minúty odstáť. Potom si do kaše pridáte čo máte radi. Ja si tam rada pridávam ešte ovsené vločky, ovocie, jablčnú vlákninu či jogurt pre krémovejšiu konzistenciu. Chuťovo je fakt perfektná a veľmi sa mi páčia kúsky pohánky, ktoré sa v nej nachádzajú a počas jedenia vám ´chrumkajú´ v ústach :) Práve vďaka tejto kaši som dala opäť šancu aj samotnej pohanke. Pokiaľ však dáte prednosť klasike, tak túto zmes môžete využiť tak, že si ju napríklad zamiešate len tak do kaše, či napríklad jogurtu. Existuje množstvo príchutí a rôznych kombinácii týchto raw kaší, takže si ľudia majú z čoho vyberať. Ja sama som uvažovala nad príchuťou dlho :) Robievam si ju niekoľkokrát do týždňa, ale skôr len tak poobede a nie na raňajky. Na raňajky si radšej doprajem niečo ´väčšie´ :) Za vyskúšanie však určite
stojí. 


Paleo Ľanové cestoviny, (BioSvet)
Tieto cestoviny ma zaujali už na prvý pohľad a tak som sa ich rozhodla kúpiť. Nejde o klasické cestoviny, ale ide o ľanové a teda bezlepkové cestoviny. Chuťovo sú vynikajúce a po uvarení sú dosť hrubé a veľmi dobre zasýtia. Ja som si ich pripravila s tuniakom a zeleninou (výsledok môžete vidieť na mojom Instagrame), no plánujem si ich urobiť ako zapekané cestoviny s tvarohom, takže vyskúšam aj verziu na sladko :) V obchode som zazrela aj sezamové a
gaštanové a tak si plánujem kúpiť určite aj tie, akonáhle miniem tieto. Máte skúsenosti s takýmito cestovinami? :)


Bombus tyčinka s príchuťou káva/kešu a kakao/kakaové bôby
V tomto prípade nepôjde o žiadnu novinku, pretože Bombus-ky si kupujem pravidelne a sú najlepším ´spoločníkom´ na cesty. Najobľúbenejšia príchuť je pre mňa jednoznačne káva/kešu, no v poslednej dobe som si obľúbila kakao/kakaové bôby, nakoľko v nich nájdete kúsky kakaových bôbov :) Vyšli už aj nové druhy týchto tyčiniek, jedny sú kombinácia slivka/chia, potom tiež kakao/chia a ešte banán/chia, ale tento druh som ešte nevyskúšala. Máte radi 
Bombus tyčinky? Mali ste už tie nové? :)


V tomto príspevku je to z produktov všetko, avšak som si zas dneska stihla pokúpiť samé novinky, ktoré som zatiaľ nemala, 
takže určite čoskoro pridám podobný príspevok opäť :) Pre viac fotiek ma nezabudnite sledovať na Instagrame, kde sa snažím 
prispievať čo najčastejšie a taktiež som si založila FB stránku, kde mi môžete taktiež sledovať, aby Vám neunikol nejaký príspevok :) 
Prajem Vám krásny sobotný večer! 

S pozdravom,
L.

10 komentárov:

  1. Bombusku jsem měla tu s kakaovými boby a chutnala mi hodně (no jo - jsem čokoholik)
    Raw krekry jsem zatím vyzkoušela kešu s bazalkovým pestem a chutnaly mi, jen mi přišly trochu míň slané (a to jsou s obsahem soli). Mandlové by mne lákaly, ale trochu mne odrazuje ta neslanost. Můžu se zeptat, na kolik vyjdou na Slovensku? V Čechách to není úplně nejlacinější zobání (85g stojí 55 Kč). Mám na ty kešu hodnocení na blogu, ale myslím, že ty jsi je měla - že jsem o nich u tebe na blogu kdysi četla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno áno, ja som ich už mala a chutili mi rozhodne viacej než tieto, dokonca som si ich už kupila niekoľkokrát :) ešte určite vyskušaj aj tie indické s garam masala, tie boli zatial najlepšie z tých krabičkových čo som mala :) U nás sú teda drašie, lebo to vychádza v prepočte na tých 67kč. Je to trošku drahšie, to máš pravdu :/ Za to tie bombusky sú podla mna dosť lacné, preto im dám prednosť napr. pred Lifebar, hoci chuťovo mi Lifebar chutia o niečo viacej :)

      Odstrániť
  2. Milujem takéto príspevky ! Super vecičky sú to. Alpro mlieka milujem, najviac asi ryžové a mandľové. A určite aj Bombus tyčinky. Zatiaľ som mala len tú kakaovú, ale zamilovala som si ju :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mandľové mlieko milujem, je úžasné. Ja ho pijem rovno, ešte som s nim nikdy nevarila ani nepiekla ani nič podobné, lebo ho mám tak rada,že ho skôr vypijem ,než niečo vymyslím ,čo by som s nim mohla spraviť. Skúšala som BIO dm ,mala som sojové vanilkové mlieko a to mi nechutilo. Mala divnú chuť ,takú zvláštnu, ale určite od DM ešte niečo skúsim :)
    Lavandula Diary

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na podobná rostlinná mléka dnes již nedám dopustit :) Trvalo mi dlouho, než jsem si k nim našla cestu, ale teď raději sáhnu po rostlinném než klasickém mléku. Zejména to mandlové je úplně úžasné :) No a láska ke kozím sýrům, ta trvá už od dětství :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Na snídaňovou směs jsem už koukala, ale příjde mi dost drahá :/ také mě lákalo acai. Miluji všechna mléka od alpra, ale jsou opravdu hodně drahá, takže si je píšu jako dárek k svátku nebo čekám na akce =D moje nejoblíbenější je mandlové a kokosové. Ten kozí sýr také kupuji a docela mi chutná, ale jelikož je měkký, tak se hodí jen na něco. Třeba s fíky, medem a ořechy je výborný. A ty těstoviny jsou pro mě novinka, až mi dojdou celozrnné špagety z lidlu, tak se po nich možná podívám.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jéééj! to s tým syrom v takej kombinácii ma teda vôbec nenapadlo, ďakujem veľmi pekne za radu a tip :) určite to vyskúšam :)

      Odstrániť
  6. Kakaovou bombusku naprosto zbožňuju,mám ráda i jiné,jen mi vadí,že jsou hodně sladké !
    Z mlék mam nejraději kokosové od Alpra a mandlové, kravské už skoro vůbec nepiji,protože mi po něm není dobře a rodtlinná mléka jsem si zamilovala :) !

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. To DM BIO mléko mi bohužel vůbec nechutnalo :/ Zato Bombus tyčinky jsou skvělé, hlavně kokoso+kakao a pak ta nová proteinová s příchutí peanut butter, někdy vyzkoušej:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som presne tú s peanut butter už mala, to bolo jediná ktorú som ochutnala z tých RAW protein, ale mne ten klasický originál chutí omnho viacej :) Ale ja to mám tak vždy, že pôvodné verzie mi chutia najviac :)

      Odstrániť