nedeľa, 22. novembra 2015


Krásny deň prajem! Podarilo sa mi konečne dostať k tomu, aby som dokončila príspevok a tak sa s Vami môžem podeliť o recept, na ktorý sa niekoľké z Vás pýtali hneď po tom, ako ste zbadali chlebík na Instagrame, ktorý som piekla pred pár dňami :) Na úvod by som poznamenala, že som bola veľmi rada, že sa chlebík podaril, pretože som ho skúšala upiecť len tak od oka, čo nie vždy musí dopadnúť práve podľa našich predstáv (a v mojom prípade to platí dvojnásobne :D). Pri jeho výrobe som použila dva druhy múk, ktoré sú nielenže bezlepkové, ale najmä chuťovo vynikajúce :). Základ chlebíku tvorí pohánková múka, ktorá sa stala mojím favoritom, pretože ju môžem využiť nielen pri pečení sladkého, ale aj slaného. Chuťovo pripomína mak, takže ten pri jej použití pridávať ani nemusíte a keďže ja mám mak veľmi rada, tak sa ani nečudujem, že som aj tejto múke prišla na chuť :) Ako som už spomenula, v recepte nie je použitá iba pohánková múka, keďže tá sa mi minula skôr než som čakala a tak som doplnila cesto mojou druhou najobľúbenejšou múkou a to 
konkrétne ryžovou. Chuťovo je vynikajúca a je ideálna nielen na pečenie, ale taktiež aj na zahusťovanie polievok či omáčok. 


Dôvod prečo som sa rozhodla urobiť práve banánový chlebík je, že sme mali doma obrovské množstvo banánov. Ešte dávnejšie (pred viac ako dvoma rokmi) som už jeden banánový chlieb piekla a môžete si ho pozrieť v príspevku tu. Pripadá mi to ako včera, pretože si úplne spomínam na to, ako každému vtedy chutil a veľmi si ho pochvalovali :) Teraz som sa rozhodla pre bezlepkovú verziu, aby si mohli pochutnať aj celiatici. Aj v tomto prípade platí, že každé jedlo sa dá ´pretransformovať´, či už do zdravšej podoby alebo aj bezlepkovej a tak si aj oni môžu vychutnať takéto domáce dobroty :) Myslím si, že je omnoho lepšie a určite aj chutnejšie si takéto koláčiky napiecť doma ako si kupovať hotové výrovky. Keď si ich upečieme doma tak vieme, čo všetko tam dávame a neobsahuje to milion iných pridaných zložiek, ktoré by tam vôbec nemuseli byť. Hoci ide o banánový chlebík, tak ja som napriek tomu okrem banánov (ktoré tvoria základ) pridala ešte aj kúsky jabĺčka. Ako hovorievam ja a opakujem to stále, fantázii sa medze nekladú a kľudne môžete 
pridať napríklad oriešky, kúsky čokolády, či iné ovocie :)


Môj tip č. 1: Pokojne môžete cesto obzvláštniť a prisypať doň škoricu, určite tým nič nepokazíte, práve naopak :) 
Moj tip č. 2: Neváhajte použiť akékoľvek ovocie poprípade nasekané kúsky 92% čokolády.




Môžete ho konzumovať len tak, ale taktiež si ho môžete natrieť tvarohom, jogurtom, arašidovým, či iným maslom,
pričom nezabudnite ani na ovocie, ktoré obsahuje veľa vitamínov. 


Chlebík bol skutočne výborný a keďže bol dosť hutný, tak aj pekne zasýtil.
Poslúži ako spestrenie na raňajky, ale taktiež je perfektný do školy, na cestovanie, či ako zdravá sladkosť počas dňa :)


Snáď sa Vám dnešný recept páči a ak sa ho rozhodnete upiecť, určite mi napíšte ako sa Vám podaril a hlavne či Vám chutil :)
Majte sa krásne ♥

7 komentárov:

  1. To vypadá skvěle a docela snadně :) Určitě zkusím! :)

    Nikola Mills

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ten vyzerá dokonale ! Milujem banánový chlieb :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  3. musím říci nádherné fotografie! dlouho jsem už banana bread nepekla, mám i pohankovou mouku,takže asi jdu na to! ^

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vypadá skvěle ,umíš věe nádherně vyfotit :) ! Banana bread miluju ,na blogu mám taky recept :D !

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Luci, chlebík sa ti parádne vydaril. Tiež chlválim fotky. Pohankovú múku mám veľmi rada. Ryžovú som ešte neskúšala. Luci a kokosovú múku si neskúšala?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti velmi velmi pekne za pochvalu :)) Neskúšala, ale plánujem si ju určite kúpiť a niečo dobré z nej pripraviť :)

      Odstrániť
    2. Ja som ju už skúšala a je super. Je veľmi siakavá, suchšia, takže si žiada viac tekutín a vajíčok, ale inak je fajn a hlavne má množstvo benefitov.

      Odstrániť