nedeľa, 29. novembra 2015

novinky aj (ne)novinky do kuchyne IX.

Ahojte! Prinášam Vám ďalší článok zo série príspevkov týkajúcich noviniek, ale aj (ne)noviniek do kuchyne a tak sa pozrime na to, 
čo mi pribudlo do kuchyne za posledný týždeň :)


Stretli ste sa už s hrachovými chipsami? Chutnali ste ich? Ak nie, tak moja mini recenzia Vás možno presvedčí o tom, že by ste asi mali :). Ak by som si mala vybrať to najlepšie, čo som za poslednú dobu jedla, tak určite zvolím tieto hrachové chipsy. Ide o bezlepkové chipsy, nakoľko sú vyrábané z hrachovej múky a chutia úplne vynikajúco! Sú síce tvrdšie, ale chrumkajú a chuťovo sú rozhodne stokrát lepšie než klasické. Na posedenie zjem celý balíček, pretože keď sa do nich raz pustíte, tak už neviete prestať. Ja si ich najradšej doprajem popri učení alebo pred televízorom. Dostupných je viacero príchutí, napr. sezamové, bazalkové, makové, s chia alebo z červenej repy. Ja som mala sezamové (ktoré môžete vidieť na fotke ako úplne prvé) a taktiež
som mala makové a bazalkové, ale tie mi nechutili až tak ako tieto sezamové :) Určite ich vyskúšajte, keď ich zbadáte v obchode. Neoľutujete!


Pre viac fotiek kliknite na Continue ...


Ďatle je sušené ovocie, ktoré mi doma nesmie chýbať :) Pridávam si ich do smoothie alebo z nich robím moje malé raw dezerty. Sú vynikajúce taktiež len tak na zobkanie počas dňa, pretože sú dostatočne sladké a tak nahradia hocijakú sladkosť. Mávam ich vždy po ruke podobne ako oriešky, pretože mi dodajú energiu a to niekedy padne vhod :) Najradšej si kupujem toto 500gr balenie, ktoré sa oplatí ako hmotnosťou, tak aj cenovo, pričom toto balenie vyjde na
2,71€, čo sa skutočne oplatí. Hlavne pri mojej spotrebe na výrobu sladkých dezertov :)


U ďatlí ešte zostanem, no tentokrát pôjde o ďatlový sirup :) Vystriedala som agáve sirup a chcela som skúsiť niečo 
nové a tak som si kúpila tentokrát práve tento. Používam ho najmä pri pečení a na dosladenie kaše. 


Váhala som či si mám kúpiť pohánkové vločky, nakoľko pohánka sama o sebe má veľmi výraznú chuť. Bezlepkové ovsené vločky však nemali a tak som to riskla a kúpila si ich. Musím povedať, že sú celkom fajn a vôbec nemajú takú čudnú chuť ako pohánka. Aspoň ja to tam necítim :) Kašu som si z nich varila len raz, pretože najradšej si ich len tak prisypem do mlieka a do raňajkovej raw kaši, pretože tieto vločky sú také chrumkavejšie, čo vidíte už na pohľad.
Mne sa práve to na nich tak páči, čiže na spestrenie sú fakt super :)


Kešu orechy ani nepotrebujú nejaký zdĺhavejší komentár, pretože to už dávno viete, že ich mám rada
 a to v akekoľvek podobe. Či už solené, nesolené, pražené alebo najlepšie v mede, vždy sú perfektné!


Tahini som si kúpila najmä vďaka knihe od Elly, pretože túto sezamovú pastu používa pri mnohých receptoch a som skutočne rada, že som ju konečne zaradila do môjho jedálnička :) Urobila som si dokonca po prvýkrát aj domáci hummus, ktorý bol fakt vynikajúci (mimochodom, chystám sa ho robiť aj dneska). Konzistenciou pripomína 100% arašidové maslo, možno je o niečo redšia, ale chuťovo je taká horkastá. Rada si z nej pripravujem aj dressingy na 
šalát, pretože ich svojím spôsobom obzvláštni :) 


S paleo keksíkmi ste sa už na mojom blogu stretli ešte veľmi dávno, kedy som po prvýkrát ochutnala makové. Tentorát som si kúpila kokosovo-citrónové, ktoré chutili úžasne a to presne tak isto ako maminine koláčiky čo zvykne robiť. Viac ma však zaujali a chutili mi viacej levanduľovo-brusnicové. Tak tie boli skutočne perfektné :) Tam tvorila základ zapióková múka a tieto keksíky sú sladené kokosovým cukrom alebo brezovým cukrom, takže sú dostatočne
sladké. Navyše oceniť treba určite to, že sú ručne vyrábané, čo je veľmi zaujímavé. Ako sladkosť sú úplne ideálne. 


 ... áno, bohužiaľ som ich stihla zjesť a tak som odfotila aspoň obal, aby ste vedeli ako vyzerajú :)


Mojím najnovším objavom, na ktorý nedám za žiadnych okolností dopustiť je aj táto 92% čokoláda sladená kokosovým cukrom značky Vivani. Doteraz som bola zvyknutá na Lindt, ktorá nemala konkurenciu. Teraz sa to však zmenilo a musím povedať, že čokoláda Vivani prekonala aj môjho favorita. Je to už takým mojím zvykom, že ku každej káve, ktorú si dám počas dňa musím mať aj kúsok čokoládky. Toto balenie mám stále cca. na 6 dní, takže každý
týždeň si dokupujem nové balenie. Ak máte radi čokoládu (a pochybujem, že sa nájde niekto kto by ju rád nemal), tak ju určite vyskúšajte :)


A u čokolád ešte chvíľku ostanem :)) Dlho som sa snažila zohnať 99% čokoládu a márne. Napokon som ju uvidela pred pár dňami v Tescu a tak hneď putovala do nákupného košíka. Chuťovo je fakt výrazná, pomaly by ste mohli jesť kakao na lyžičke :D Asi k tomu by som ju prirovnala. Mne však chutí
veľmi a bola to riadna zmena oproti tým menej percentným čokoládam, ktoré si zvykávam kupovať :)


Raw produkty, to je moje! Rada skúšam stále niečo nové a tak som tentokrát neodolala a kúpila si kešu orechy v raw čokoláde. Balenie je veľmi sympatické a navyše aj veľmi praktické a hodí sa do každej kabelky, takže ich máte hneď po ruke, keď Vás prepadne hlad alebo chuť na niečo. Keď už sme pri tej chuti, tak ani tento výrobok ma nesklamal :) Kešu orechy sú obalené v pomerne hrubej vrstve čokolády a majú aj celkom dobrú schopnosť zasýtiť.
Podobne ako kešu, v takejto forme môžete dostať kúpiť aj para orechy, banány, či napríklad goji.



Týmto ma prekvapila mamina, ktorá mi ich priniesla a priznám sa, že ešte som chilli vlasy zatiaľ nikam nepoužila. 
Videla som však čokolády zdobené práve týmito chilli vlasmi a vyzerali fakt veľmi zaujímavo :) 

Z dnešných produktov je to všetko, snáď som Vám ukázala aspoň ninečo nové poprípade pomohla v tom, čo nabudúce kúpiť a vyskúšať :) 
Prajem Vám krásny zvyšok nedele, poriadne si oddýchnite a načerpajte sily na nový pracovný týždeň :)

7 komentárov:

  1. Já na Restaurant day u nás v Liberci ochutnala levandulovou sušenku a moc mi chutnala, takže mě zaujaly ty levandulovo-brusinkové!
    Tobě taky hezký zbytek neděle :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Datle bez kôstky si kupujem aj ja. Milujem ich ! :) Nahradili sušené figy, ktoré takisto mám veľmi rada, no za normálnu cenu ich vždy zoženiem len cez vianoce :) A datle mám po celý rok. Mám veľmi rada tieto typy článkov, vždy si rozšírim obzor o nejaké nové dobré jedlo ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS


    OdpovedaťOdstrániť
  3. ďatlový sirup som tiež vyskúšala! :) fajnový je do ovsenej kaše či na lievance :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. vždycky právě u tebe objevím něco nového co musím hned vyzkoušet^:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hrachové chipsy jsem nedávno zkoušela, i čočkové! Jsou vynikající ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Kešu miluju a tahini jsem si taky koupila díky Elle a hummusu :D ! Je skvělé si ho dát i třeba na kaši nebo jím potřít banana bread :) !

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť