nedeľa 1. novembra 2015

novinky aj (ne)novinky do kuchyne VIII.

Ahoj opäť :) Je tu nedeľa a tak som si pre Vás pripravila článok s novinkami, ktoré som si počas týždňa nakúpila a väčšinu z nich som vyskúšala po prvýkrát. Možno ste už väšinu v obchodoch videli, ale nekúpili ste si ich a tak sa s Vami môžem podeliť aspoň o môj názor na tieto produkty. Ako prvú som vybrala hneď raňajkovú zmes značky Iswari, no tentokrát s príchuťou acai-banán-jahoda. V minulej časti tohto príspevku tuto, som Vám ukazovala túto istú raňajkovú zmes, ale s príchuťou mango-baobab. Spočiatku som bola trošku zo zmesy sklamaná, pretože ako asi väčšina, tak mám rada bohaté raňajky a hlavne veľké množstvo kaše, čo sa týka objemu. Pri tejto zmesy to však nečakajte, lebo Vám to nenaboptná ani nezhustne až tak, aby ste toho mali za ´kotlík´. Avšak... v jedno ráno, keď som takmer nič nestíhala a bez raňajok ma teda do školy fakt nikto nedostane, tak som prišla na perfektný spôsob prípravy kaše a rýchle raňajky boli na svete :) Ak chcete, aby kaša mala objem, tak postup na rýchle raňajky je nasledovný: jednoducho si nalejete do misky mandlové mlieko a do toho nasypete ovsené vločky (množstvo je na Vás, ale minimálne 5PL). Následne si to dáte zohriať do mikrovlnky na 1,5 minúty a po vybratí nasypete 4PL raňajkovej zmesy. Počkáte 2 minúty (medzitým si stihnete pobaliť veci) a hotovo! :) Ak máte po ruke ovocie, môžete ho tam kludne nasypať/pokrájať. Odvtedy som si ju robila tak často až sa mi moje prvé balenie neminulo a to si žiadalo kúpiť ďalšie :) Na túto príchuť som počula samé chvály, takže voľba bola jasná a už sa neviem dočkať kedy zmes vyskúšam. Keďže som ju kupovala len pred dvoma dňami, ešte som nemala príležitosť. Ak by Vás zaujímalo, čo takáto kaša obsahuje, tak zloženie je nasledovné: bio pohánková krupica, bio bezlepkový naklíčený ovos-vločky, bio acai (2%), bio banán (2%), bio jahody lyofilizované (2%), bio naklíčená pohánka, bio lucuma, bio kokosový cukor. Máte skúsenosti s týmito kašami? Ja som nad kúpou dlho premýšľala, pretože nepatria práve medzi tie najlacnejšie, nakoľko jedno 360gr balenie stojí 8€, ale myslím si, že na spestrenie oproti 
klasike je to fajn :) 




V minulej časti som vám ukazovala podobné cestoviny, konkrétne to boli ľanové, ktoré mi tak veľmi chutili a bola som s nimi spokojná, že som sa rozhodla kúpiť si tieto sezamové cestoviny :) Zatiaľ som však nemala čas si ich uvariť, ale určite vám dám vedieť ako mi chutili. Ak budú aspoň z časti tak dobré 
ako ľanové, tak budem maximálne spokojná :)


Ryžová múka je ďalšou novinkou, ktorú som si kúpila pred týždňom a odvtedy som mala príležitosť ju vyskúšať hneď niekoľkokrát. Chuťovo si ju neviem vynachváliť a ak ste doteraz váhali alebo premýšľali nad jej kúpou, tak smelo do toho! Môžem ju len odporučiť. Ja som ju použila pri príprave paradajkovej omáčky na chicken enchilladas, pretože som chcela omáčku zahustiť. Dodala jej veľmi dobrú chuť a omáčka sa perfektne vydarila :) Ďalší spôsob je zahusťovanie polievok. Mamina mi varila paradajkovú polievku, ktorú sme zahustili práve ryžovou múkou. A napokon, piekla som (áno opäť :D) a na recept sa môžete tešiť, pretože cookies sa vydarili perfektne a základ tvorila práve ryžová múka :) Je to veľmi dobrá alternatíva oproti klasickej a má široké 
využitie, takže za mňa určite veľké áno :)


Tento ToTu tvaroh (ak sa to dá nazvať tvarohom) ma zaujal tým, že to bol vlastne len tvaroh z vaječných bielkov a tak som si nevedela tak celkom predstaviť jeho chuť. Chcela som ho vyskúšať a tak som si ho napokon kúpila. Ja som si ho osladila ešte pár kvapkami Flavdrops a bol fakt dobrý. Bolo to niečo ako ľahká pena, ani neviem ako by som to presne opísala, ale chuťovo sa to s tvarohom až tak porovnať nedalo, ale každopádne to bolo dobré a 
zaujímavé :) 


Pohánková múka je ďalšia z múk, ktoré pribudli do našej domácnosti :) Dlho som váhala, či si ju kúpiť alebo nie, no napokon som ju kúpila a som za to veľmi rada. Dokonca zvažujem, že dám ešte šancu a klasickej pohánke ako prílohe, pretože v poslednom čase ju mám snáď všade a ako príloha mi nikto nechutila, tak možno mi zachutí aj v takej forme :D Existuje hneď niekoľko možností, čo si pripraviť z pohánkovej múky a samozrejme úplná klasika je využiť ju pri pečení :) Ja som z nej piekla jablkové muffiny, ktoré sa maximálne podarili a napriek tomu, že som do nich nepridala mak, chutili ako jablkovo-makové. Už od viacerých som počula tento názor, že príchuťou sa podobá maku, tak asi na tom niečo bude :) Takže na prípravu muffniek, 
koláčov, keksíkov, palaciniek... táto múka je ako stvorená :) Máte s ňou skúsenosti? Používate ju doma pri pečení? :)


Caro Ricoré som mala možnosť ochutnať a konkrétne toto je bezlepkové. Je vhodné na prípravu nápojov, ale takisto ho môžete využiť aj pri pečení :) Ja si z neho rada pripravujem nápoj, ale takisto ho rada zakomponujem aj do pečenia, pretože my doma sme všetci takí kávičkári a tak všetko kávové je u nás vítané :) Na obale je napísané, že slúži na prípravu 75 šálok, ale mne sa zdá, že to bude menej, čo však môže byť tým, že väčšinou, keď si pripravujem nápoj používam 2-3 lyžičky miesto odporúčanej 1 a 1/2 ako je písané na obale. Rada si ho pripravujem najmä večer, keď mám chuť na niečo teplé, ale klasickú 
kávu už piť nechcem. Rozhodne stojí za vyskúšanie :)

Rastlinné mlieka si kupujem pravidelne a keďže väčšinou to bolo stále mandľové mlieko bez cukru, tak som chcela skúsiť niečo nové a kúpila som si kokosovo-mandľové mlieko, oboje od značky Alpro. Tieto mlieka sú úplne fantastické najmä pri príprave alebo zaliatí ovsenej kaše a taktiež na prípravu 
raw kaše. Kokosovo-mandľové mlieko som mala teraz po prvýkrát a chuťovo je super. Určite si ho budem kupovať pravidelne :) 


Skúšali ste už konopné otruby? Ja som váhala, či si ich kúpiť alebo nie, ale keďže rada skúšam zaradiť do jedálnička stále niečo nové, tak som si ich nakoniec aj kúpila :) Otruby si môžete nasypať do kaše alebo jogurtu, ale takisto ich môžete pridať do cesta pri pečení. Ja si ich väčšinou sypem do overnight oats alebo si nimi posypem rannú kašu. Taktiež sa s Vami môžem podeliť o môj najnovší spôsob ich využitia, na ktorý som prišla (ani neviem ako) pred pár dňami. Nazvala som to ´makové mlieko´ (asi s desiatimi úvodzovkami pred aj za, pretože s makom to nemá nič spoločné, akurát tú chuť). Raz večer som si ohriala mandľové mlieko a nasypala doň práve konopné otruby. Pridala som ešte kvapku Flavdrops a bolo to fakt veľmi dobré :D Takže ak 
máte radi mak, tak tieto otruby by Vám určite chutili :)


Zelený jačmeň som si kúpila na základe pozitívnych ohlasov o tom, aký dobrý vplyv má na zdravie. Hoci som ho spočiatku ledva ledva vypila, tak postupne som si na jeho chuť zvykla a už mi to nerobí problém. Mal by sa piť 10 minút pred jedlom, ale keďže ja stále zabúdam, vždy to skončí tak, že ho pijem ráno a potom občas počas dňa ak ma to napadne. Že by som mala nejak zhodnotiť jeho vplyv a účinok tak to fakt neviem posúdiť, ale na škodu určite 
nie je :) 


Bambusová vláknina je opäť raz ďalšia novinka, ktorú keď uvidíte, prirovnáte ju k vate :) Skutočne sa výzorovo podobá vate a je úplne odlišá od vlákniny Psyllium, ktorú asi pozná väčšina z vás. Chuť tejto vlákniny je neutrálna a ja ju používam väčšinou tým spôsobom, že si ju zamiešam do ovsenej kaše počas 
varenia alebo do vajíčok, keď si robím omeletu. 


Pitie kávy bez čokolády? U mňa rozhodne nie a tak si ku každej kávičke doma musím vychutnať aj čokoládku :) 
Väčšinou si kupujem známu (a snáď najlepšiu) čokoládu Lindt, ale tentokrát ju nemali a tak som si kúpila Sladkú vášeň. 
Nie je zlá, ale 90% čokoláda Lindt je bezkonkurenčná :)


Ďalšie cestovinky a tentokrát makové rezance :) Nevedela som si presne predstaviť aké môžu byť chuťovo a tak som si ich kúpila, aby som vyskúšala niečo nové a spestrila si tak obedy a večere. Ako ste mohli vidieť v minulom príspevku, dneska som si ich pripravila na obed a boli jednoducho perfektné! Tieto cestoviny si neviem vynachváliť a podobne ako som bola spokojná s ľanovými, tak to nie je inak ani pri týchto. Sú z makovej múky (ako som sa už zmieňovala), takže je to niečo nové a odlišné od tých klasických. Ak ich náhodou niekde zbadáte, určite si ich kúpte, lebo za vyskúšanie rozhodne stoja :) 


A posledné tu máme Flavdrops, o ktorých asi väčšina z Vás počula. Ja som ich už mala raz objednané pred letom, kedy som si objednala príchuť biela čokoláda. Tentokrát som chcela niečo iné, ale také, aby to bolo také univerzálne a preto som zvolila príchuť vanilka. Tieto kvapky sú podľa mňa perfektné, pretože nielenže dlho vydržia (1 flaštička aj 5 mesiacov), ale môžete si nimi spestriť jedlo. Ja ich využívam do kaše, overnight oats, mlieka, pri pečení, jogurtov a hlavne do čaju, keďže ja neosladený čas nevypijem a ide chladné obdobie, kedy mám chuť na nejaký dobrý teplý nápoj a čaj je na to 
ako stvorený. Takže za mňa tieto kvapky môžem len odporučiť :) Počuli ste už o nich? Máte s nimi skúsenosť?


Snáď sa Vám dnešný príspevok páčil a možno vás zaujali niektoré produkty tak, že sa rozhodnete ich vyskúšať :) Ja sa určite ozvem čoskoro, pretože plánujem vyhlásenie súťaže na Instagrame, kde budete mať možnosť vyhrať fakt veľmi peknú cenu, ktorá poteší najmä milovníkov zdravého jedla :) 
Majte sa zatiaľ pekne a prajem Vám krásnu nedeľu ♥

6 komentárov:

  1. zaujala ma tá raňajková zmes a makové rezance, dík za tipy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. pre slečnu čo sa pýtala na Totu tvaroh pod Anonymným komentárom: Prepáč mi, ale šlo mi to do spamu a náhodou som to vymazala. Ospravedlňujem sa a pýtala si sa kde som ho kúpila. Kúpila som ho v predajni BioSvet v Nových Zámkoch. Majú aj e-shop, ale tam ho nenájdeš lebo teraz ho tam mali prvýkrát. Asi som ti veľmi nepomohla :/ Jedine sa pozrieť v bio-obchodoch čo máš v okolí, či ho tam náhodou nenájdeš :) Ale mne to skôr prišlo na spôsob toho ´syra´ Shmaky ak to poznáš, aurát to bolo hrudkovité ale chuťovo to isté :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam všetko vyzerá super, tá raňajková zmes ma zaujala a takisto aj tie makové rezance ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Páni ta snídaňová směs mě hodně zaujala ,snad bude sehnatelná i u nás :) a mandlové neslazené mléko od Alpra mám moc ráda,ale to kokosové je ještě lepší :D !

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Boziinku to je tipuu ! A to ja rada! :) hodne jsem neznala, takze diky, dalsi vecicky na listu "musim koupit" :D :)

    OdpovedaťOdstrániť